Ahad, 13 Oktober 2013

KURSUS TIDAK ILMIAH




 ISLAM DENGAN PANTAS
ooi apa pasal puak2 dunggu ni tak ngji sirah - tt gua pasti ngji,cuma aliran dan jalur yg berbeza. Nabi Ibrahim ada dua isteri, yg tua bernama Siti Sarah merajuk lari ke baitul muqqadis setelah N.Ibrahim kahwin isteri kedua bernama Siti Hajar seorang hamba keturunan afrika . N.Ibrahim mngikuti S.Sarah ke baitul muqqadis ketika S.Hajar sarat mengandung.

 Dgn segala kepahitan S.Hajar melahirkan anak bernama Nabi Ismail di Mekah dgn ketiadaan N.Ibrahim. Tawaf, saai dan telaga zam zam adalah hasil kerja S.Hajar. S.Sarah berumur 80 tahun ketika itu telah dikurniakan anak - Nabi Yaakub setelah lama berdoa kpd Allah di baitul muqqadis. Bani Israel ( Yahudi ) bernasabkan dari Nabi Yaakub .

Allah tak pilih Melayu jadi nabi ooi ! jagan melayu perasan lebih2 ooi ! Hadith Nabi Muhammad saww : Umatku ini berpecah kpd 73 golongan , 72 golongan pasti ke neraka hanya satu ke surga . ( ahli sunnah wal jamaah ada 4 golongan - safie, maliki,hanafi n hanbali ) Manakala yahudi ada 72 golongan on YAHUDI - 24 ORANG NABI YAHUDI
Publish | Delete | Spam
Barak Hussiyn

on 10/13/13

---------

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

24 Nabi adalah dari keturunan Yahudi, cuma Nabi Muhamad dari keturunan Arab. Kenapa Tuhan memilih Nabi dari kalangan orang Yahudi aje? Kan Dunia ini setidak-tidaknya lebih dari 6 bilion orang terdiri daripada orang Cina, India, Indonesia dan orang Afrika dan ramai lagi dari orang asal yang berselerak di seantero planet ini, tidakkah terlintas Tuhan mahu melatik Nabi dari kalangan ini bagi mewakili umat sejagat.Pada peringkat sekular pula lihat PBB ada lima negara mewakili Majlis Keselamatan(MK) dari Cina, AS, Rusia, Peranchis dan Jerman, tiada wakil dari India atau Dunia Arab, Afrika atau Latin Amerika, pun MK tidak mewakili semua negara atau manusia sejagat. Jadi pada peringkat agama pun tiada Nabi yang mewakili semua bangsa dunia, macam dah ada perancangan yang Tuhan tu memilih-milih Nabi dari bangsa tertentu saja untuk mewakili semua bangas di dunia. Adilkah ni? Atau kita tak boleh menyoal perkara ini kerana Allah itu maha mengetahui dan Allah itu lebih memaafkan.

Tanpa Nama berkata...

bodohnye sape tulis tu..

bani israel mana sama dengan yahudi.

puak yang beriman dalam bani israel di panggil ahli kitab.

puak yang kufur atau tak beriman dalam bani israel dipanggil yahudi.

puak yang kufur ni la yang bunuh nabi.

mana ko tau tak ada nabi di alam melayu??

jumlah para nabi 124000, jumlah para rasul 312, hanya 25 nama rasul yang diketahui.

Umat islam terpecah kpd 73 golongan. antaranya,

orang mengaku islam tapi beriman kpd fahaman sekular,

orang mengaku islam tapi beriman kpd fahaman kapitalis,

orang mengaku islam tapi beriman kpd fahaman demokrasi,

orang mengaku islam tapi beriman kpd fahaman komunis,

orang mengaku islam tapi beriman kpd fahaman sosialis,

orang mengaku islam tapi beriman kpd fahaman liberal,

orang mengaku islam tapi beriman kpd fahaman kebangsaan,

sape yg rasa fahaman ini separuh dari islam, maka mereka telah kembali ke zaman jahilliah yg hidup berpuak2.

Tanpa Nama berkata...

Aduh lupa dah...harap betul lah apa yg dikatakan diatas..woit...saja nak tanya je...kah kah kah...bani mamak dtg dari india ke ?kah kah kah..

Matrojak berkata...

Good statement, senang dan mudah difahami, namun perkara sesenang ini pun ramai orang Melayu payah nak faham...

Tanpa Nama berkata...

Isteri Nabi Ibrahim melahirkan Nabi Ishak bukan Nabi Yaakob. Nabi Yaakob adalah anak kepada Nabi Ishak dan nabi Yaakob adalah cucu kepada Nabi Ibrahim.

Tanpa Nama berkata...

Jika pada sejarah, SITI HAJAR yang Nabi Ibrahim a.s kahwin sebenarnya adalah seorang PUTERI kepada RAJA MESIR (Pemerintah/Penguasa).

Raja Mesir dikenali sebagai FIRAUN. FIRAUN YANG ZALIM ADALAH PADA ZAMAN NABI MUSA a.s yang disebut dalam AlQuran.

Tapi Firaun menyembah Tuhan RA / MATA HARI yang membawa kpd Majusi.

Siti Hajar telah menganut agama Nabi Ibrahim - Agama Hanif -Tauhid Allah Yang Maha Esa. Seterusnya dilengkapkan dalam Agama Islam yang diturunkan kepada Nabi Muhamad s.a.w

Kenapa ramai Nabi keturunan Yahudi. Kerana Bani Yahudi Bangsa Engkar ajaran Tauhid, Allah Maha Esa.

Bermula dari Yahuda TELAH ENGKAR ajaran Tauhid-Allah Yang Maha Esa yang dibawa oleh Nabi Musa a.s (Kitab Taurat) dan Nabi Daud a.s (Kitab Zabur) malah menjadikan SAPI(LEMBU) sebagai Tuhan semasa Nabi Harun a.s malah di masa Nabi Isa a.s (Kitab Injil), Bani Yahudi cuba membunuh Nabi Isa a.s malah cubaan membunuh Nabi Muhamad s.a.w juga.

Jadi Nabi-Nabi keturunan diutuskan untuk kaum Yahudi adalah bagi membetulkan AJARAN TAUHID mereka kepada Allah Taala Yang Maha Esa. Selepas itu TIADA lagi Bani Berketurunan Yahudi (Bani Yahudi).

Dizaman Nabi Muhamad s.a.w juga dan selepasnya. Bani Yahudi di PENCILKAN bangsa-bangsa DI DUNIA kerana "KETEGARAN" mereka, di Mesapotamia

http://en.wikipedia.org/wiki/Mesopotamia

mereka meminta pertolongan dari AHLI SIHIR Kaum Khazaks untuk membantu mereka dengan membuat (Secret Society) "PERJANJIAN" dengan Azazil Laknatullah (IBLIS ) melalui Ahli Sihir itu. Kemudian mereka "Mengubah Kitab Taurat Nabi Musa, ditulis baru oleh Rabi mereka kepada "ALKITAB TALMUD" yang menjadi pegangan mereka hingga hari ini.

Kitab Talmudlah menghalalkan pembunuhan keatas umat Islam oleh Yahudi Talmud. Mereka inilah yang menuntut Tanah Palestin sebagai Tanah Yahudi Talmud atau Kafir(Kfir)..Kfir bermaksud menolak ajaran Taurat, Zabur, Injil dan AlQuran. Yahudi Talmud bukan Bangsa Arab tapi keturunan Khazaks, Asia, dan Europ yang membentuk kelumpuk Zionisme.

Bani Yahudi Pengikut Nabi Musa a.s (Kitab Taurat) yang mendiami Palestin adalah cabang Bangsa Arab juga...Cabang Bangsa Arab banyak antaranya Bani Quraish, Bani Hashim dll. Bani Yahudi Taurat nilah yang mengesahkan akan Kehadiran Nabi Muhamad s.a.w yang tersebut dalam Kitab Taurat Nabi Musa a.s







Tanpa Nama berkata...

Erk...yahudi pun umat Muahmmad ke...? Sepaham aku yang mengikut aje jadi umat...yang ingkar pun boleh jadi umat juga...mmmm satu pelajaran baru aku dapat hari ni...tapi sikit ragu sebab tajuknya kursus tidak ilmiah...makan free la lepas ni

Tanpa Nama berkata...

takut nak publish komen yg lain ke??

takut orang tau orang yang mengaku islam tapi beriman kpd fahaman sosialis, komunis, sekular, & lain2 termasuk 72 golongan sesat/jahiliah ke?

Tanpa Nama berkata...

Sudahlah..sembang bolehlah.
..engkau pon sembahyang tak cukup...

Tanpa Nama berkata...

Hang pon bodoh jugak...hang tulis skrg apa yg terpecah 73 tu...satu satu tulis mai..ingat ada balasan kedekut ilmu..