Khamis, 14 November 2013

LAGI PROJEK TIPU MELAYU




Kerajaan Perlu Lakukan Usaha Popularkan Bahasa Melayu-Malaysia Di Korea SelatanTerkini

Oleh SUSAN ALBERT KASSIM PETALING JAYA: Kerajaan digesa mempergiatkan lagi usaha untuk mempopularkan penggunaan Bahasa Melayu negara ini dalam kalangan rakyat Korea Selatan.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...PASAL APA KOREA SELATAN...kah kah kah...

kah kah kah... KENAPA TAK DI MALAYSIA... kah kah kah..

kah kah kah...KENAPA TAK DI PUTRAJAYA... kah kah kah..

kah kah kah...KENAPA TAK TUKAR PERKATAAN PRECINT?... kah kah kah..

kah kah kah..PASAL APA PARTI KETUANAN MELAYU.... kah kah kah..

kah kah..PAKAI NAMA UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION?... kah kah...

kah kah kah...POPULARKAN BAHASA MELAYU DI RUMAH DULU... kah kah kah

------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Isham, patut la aku kene marah waktu di Jepun dulu..rupanya bahasa melayu mempunyai permintaan yg tinggi dikalangan masyarakat di sana.. patut la jenama2 korea sibuk nak pakai nama melayu.. ada banyak nama2 tempat dan brand2 di korea, jepun, rusia dan amerika menggunakan nama2 alam melayu seperti seattle, arkansas, dallas, sony, sharp, toshiba, samsung, kia, cherokee.. sungguh tak malu negara2 maju ni.. tiru UMNO BN bulat2 dan senyap2.. malah..malah.. obama dan bush bercakap melayu di rumah bila berinteraksi dgn ahli keluarga.. malah di jepun, hukuman berat sehingga hukuman pancung akan dikenakan kpd pesalah hanya kerna x boleh berkomunikasi dlm bahasa melayu.. haibai haibat.. sampai terkincit gua cakap lu..

Tanpa Nama berkata...

agama adalah hipnosis utk menarik sokongan.persamaan mudah..islam itu pas.pas itu islam.amno pun orang islam.islam itu melayu.kita kan geng.syiah bukan agama islam sb namanya "syiah" dan bukan "islam".mat bronson kan syiah?syiah ni iran kan?kita melaisia.syiah is bad.mat bronson itu masalah.pas adalah sakit.buang mat bronson kita okey.

syiah adalah mazhab dan iran adalah negara parsi yg dalamnya ada minyak.tak de kaitan dgn sesiapa dlm meleisia.mekah arab saudi mazhab wahabi pun tiap2 tahun org buat haji.masalah meleisia adalah gaji murah,makanan mahal dan nk pergi kerja serupa nk berperang.

islam ke apa ke lau pelahap duit orang pun ke nraka jugak.eh,neraka bukan bahasa sanskrit ke?

DIDI KOTA BELUD berkata...

Kalau BM di korea selatan......melayu kena sebut MELEHYU.....harap tuah lidah pelat korea lah katakan.......k- pop pun diluruskan menjadi ki-pup.......ualng seratus kali ki-pup sebutan eh....jadi lah dia PUKI.....kanlurus tu......konon upsr cemerlang...dapatlah dia naik sikit gear tu si mudin tu....wui mudin...anak ko sekolah smk mana ah....wak nak tahu tapi endless posi ilties lerrrr....hehehehhe.....

Tanpa Nama berkata...

sebab dia mahu inggeriskan orang melayu dan melayukan orang korea/vietnam/cina/jepun.

ini kerja manusia yang punahkan hukum alam yang sudah ditetapkan allah.

Unknown berkata...

Tanpa Nama 15 November 2013 1:41 PG

kau pun syiah juga kot ... orang cerita pasai bahasa melayulah ... bahasa yang dah tak ade, nak diadekan semula tapi di korea ....kah..kah..kah..!!!