Khamis, 17 Julai 2014

LESEN NAK HARGA



Kenaikan Harga Lesen Memandu Tidak Masuk Akal
Kenaikkan harga lesen dari memandu kereta ke tahap RM2000 dan Motorsikal ke tahap RM1000 adalah sangat tidak masuk akal. Kenaikkan mendadak ini juga mendatangkan reaksi negetif dari pelbagai pihak khususnya anak muda.

SAMM Pulau Pinang dengan ini menggesa pihak berwajib supaya kenaikkan ini dibatalkan segera. Pihak kerajaan yang dipimpin Umno Bn juga harus peka dengan permasalahan anak muda dalam keadaan ekonomi yang gawat dengan kenaikan pelbagai harga barang ketika ini.

Apakah tabung negara sudah kontang dikerjakan pihak tertentu hingga memaksa rakyat khususnya anak muda mengeluarkan lebihan wang untuk lesen memandu? 

Pemimpin negara dilihat bermewahan, malah anak menteri dilihat menaiki Lamborghini yang bernilai lebih RM3 juta ringgit. Ketika yang sama anak muda lain pula dihukum dengan kenaikan kadar lesen baru yang amat membebankan.

SAMM P.Pinang membantah kenaikan ini dan akan melancarkan kempen bantahan di peringkat Pulau Pinang dalam pelbagai bentuk aksi. 

Sekian

Afzanizam Hashim
Penyelaras Bersama
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Pulau Pinang


KAH KAH KAH
padan muka
siapa suruh undi
gerombolan ini

kah kah kah


------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Padan muka hampa semua.Orang kata umno celaka tu kaki penipu masih nak undi lagi.Celaka betul mat monggol ni.Hari-hari kerja tipu rakyat.Ptuihhhhhhhhhhhhhhhhh...

Tanpa Nama berkata...

Boleh apply loan PTPTN tak untuk lesen memandu?

KahKahKah

*
**

Tanpa Nama berkata...

dulu sebelum raya anwar ibrahim janji bagi turun harga minyak, ptptn lupus, tol akan dikaji, sediakan peluang perniagaan dan pekerjaan. kos sara hidup lebih rendah. pasal itu 52 % rakyat msia sokong PR. tapi apa jadi ? kerajaan minoriti yang tadbir negara. kah kah kah
kalau 70 % rakyat msia undi PR pun, kerajaan tetap dipegang BN.... kah kah kah
inilah hakikat yang kita semua terpaksa terima. jangan dok merungut selalu. bayar bayar semua yang ada supaya golongan bangsawan dan politik terus mewah. sebab kita sbg rakyat membayar segala kemewahan mereka tu... kah kah kah.
pastikan kita terus sokong polisi ketuanan dan keutuhan umah agar terus berdepan sebagai rakyat miskin.dan terima bantuan subsidi dan BRIM pada masa akan datang. Hidup Melayu...
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

lesen judi......
lesen jual lendir.....
RM0.00........
kah...kah...kah

Tanpa Nama berkata...

Ini la akibatnya dipimpin oleh pemimpin dari suweylasi..mereka hanya pandai berlabon..kahkah..