Sabtu, 9 Ogos 2014

INGAT CARA BACA UTUSAN





KOMENTAR
ingat cara baca utusan
sesiapa di puji utsan
ertinya itu orang jahat

sesiapa di tibai utusan
ertinay itu orang baik

pandangan hahahahahaha

Khalid tidak boleh digugurkan
KUALA LUMPUR 7 Ogos - Majlis Syura Ulama Pas memutuskan untuk tetap mempertahankan  Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor. Keputusan oleh sebuah majlis yang dianggap tertinggi di dalam...

MAKNANYA

khalid wajib dibuang

PKR kurang bijak - Mohd. Amar
KOTA BHARU 7 Ogos - Tindakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang dilihat mengamalkan politik kotor dengan mendedahkan kelemahan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bagi mencapai cita-cita mereka untuk menggantikan...
MAKNANYA
tindakan pkr
satu tindakan bijak

Pemuda Pas Dungun desak pecat Hanipa Maidin, Khalid Samad
KUALA TERENGGANU 7 Ogos - Dewan Pemuda Pas Dungun menggesa tindakan tegas diambil termasuk memecat beberapa Ahli Jawatankuasa (AJK) Pas Pusat yang didakwa mengeji kepemimpinan parti berhubung krisis kedudukan...



MAKNANYA

hanipah dan khalid
orang betul
orang baik

i rest my case
my lord

KAH KAH KAH


----------

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

itu lah Orang Orang Melayu selalu pening kepala pasal hal hal kechik macam lah kontol yang kechik tiada nilai...

eh !!!!
cewek port dickson tu tak membesar , anu dia kechik ke ???

hanipa dan khalid samad yang nak di buang nya ; mamat yang patut sungguh kena buang tak nak pulak di buang...contoh nya Tuan Guru Hardy Boys , Doktor Toilet Paper Whats Up Bro , & Mamat Vell Vell kata terowong tak clear.,,

apa betul ke ?

Tanpa Nama berkata...

Aku pn x phm la benda ni..mcm bdk2 main bola, mula2 sronok pastu gado. Patutnya PAS Pusat kool & the gang je la, suruh PAS S'gor jd org tgh tlg settlekn isu ni. Panggil DSAI, TSAK, Ketua DAP S'gor sembang elok2, x pyh surat2, kt kdai kopi tpi jln pn bole. Kata org kg aku, don't wash ur dirty linen in public. Mcm ni gaya, lmbt lg la nk printah M'sia ni...

Tanpa Nama berkata...

Ngape tukar MB selangor jd isu walaupun itu hak Pkr selangor tetapi n9, johor dan trengganu x pula bising2? Sebabnya adalah rasuah, ngape rasuah jd kunci utama, sebab 3 bekas mb tu x brani lawan kr ada kes rasuah. Sepatutnya pakatan rakyat amal rasuah, tiru cara bn....sapa2 menteri atau yb2 yg nak lawan bos....ugut buka kes rasuah kah kah kah kah...korang rasa bangang tak komen aku....wa kenal akaun bank lu hahahs

Tanpa Nama berkata...

Itu cara baca golongan sosialism dan bengongism yg dipengerusi T.T kah..kah..kah dah mula naik menyampah dah baca blog TT

Tanpa Nama berkata...

TT aku rasa lega Sahak gagap dah kena pecat.Dia ni barua umno.Tak pikir kami yang dibawah buat kerja masa PKR hanya dua tiga kerat manusia bekerja diserata cerok kampung.Datang gagap gila babi ni buat hal.Lawan tauke.Dah rembat duit dengan mat monggol tunjuk keras kepala.Babi punya manusia.

Tanpa Nama berkata...

Suatu perkara yang saya paling tertarik tentang Khalid Ibrahim ialah kebijaksanaan, kemampuan dan skil beliau yang berupaya melangsaikan hutang beliau puluhan juta RM dengan Bank Islam dalam masa yang cukup cepat. Saya percaya kaedah yang digunakan beliau dalam melangsaikan hutang beliau itu sah dan halal disisi agama. Jika tidak masa kan Majlis Syura Ulama PAS, Presiden, Tuan Guru Nik Aziz, barisan para ulamak parti mau pun sebahagian besar pengikut PAS berdiri teguh di belakang Khalid Ibrahim.

Untuk itu saya kira skil melangsai hutang cara pantas yang ada pada Khalid Ibrahim ini perlu dikongsi dengan orang ramai khususnya dengan anak anak muda bumiputra yang dikatakan ramai bakal diistihar muflis gara gara hutang bank yang tidak seberapa. Disebabkan sokongan Majlis Ulama PAS yang tidak berbelah bahagi kepada Khalid Ibrahim itu, saya cukup yakin teknik selesai hutang cara Khalid itu hakak dan boleh dimenafaatkan oleh ramai rakyat Malaysia yang dikejar hutang bank. Mereka boleh mempraktikkan teknik Khalid Ibrahim untuk kehidupan yang lebih sejahtera selain dapat tingkatkan taraf hidup masing2 bila tidak lagi dibebani hutang. Saya menjadi yakin dan percaya kaedah langsai hutang Khalid Ibrahim dengan bank lebih baik dan berkesan berbanding cara Deepak selesaikan isu hutang beliau dengan Bank Rakyat selain banyak kes kes lain lagi yang melibatkan menteri menteri tertentu. Membandingkan cara Deepak atasi masalah hutang beliau dengan cara Khalid, pasti rakyat lebih yakin kaedah yang diguna Khalid itu halal dari segi agama berbanding cara Deepak (kerana PAS meragui kes Deepak dan Bank rakyat malah pimpinan PAS tidak segan silu mempertikai isu ini) tetapi sebaliknya ulama PAS kuat menyokong Khalid selain tidak langsung pertikai isu berkenaan dalam syura sesama mereka. Keputusan syura PAS membuktikan tidak ada sedikit keraguan pun berkenaan perkara settle hutang bank MB Selangor itu.

Dengan ini menjadi tanggung jawab ulama PAS dan pimpinan parti berkenaan mendapatkan persetujuan Khalid Ibrahim agar dapat dedahkan teknik langsai hutang beliau itu dan kongsikan dengan ramai diluar sana yang memerlukan. Bukan kah menurunkan ilmu yang baik dan bermenafaat itu serta berkongsi dengan mereka yang sangat memerlukan merupakan amalan yang mulia malah menjadi tuntutan agama?.

Saya percaya dengan kerjasama ulama dan pimpinan tertinggi PAS, Khalid Ibrahim tidak akan segan silu kongsikan teknik dan kaedah lupus hutang cara pantas, sah dan halal ini (???) Beliau itu dengan seluruh masyarakat Malaysia yang terikat dan dibebani dengan hutang bank. Cara dan teknik Khalid ini pada saya cukup ampuh, berkesan dan luar biasa kerana berupaya lunas hutang puluhan juta RM dlm masa yang cukup singkat. Jika rakyat dapat implementasi teknik Khalid ini, sudah pasti hutang ratusan ribu warga Malaysia lain yang tidak seberapa dengan bank lebih cepat dapat diselesaikan.

Muga muga barisan ulama PAS, Presiden Parti, Ketua Dewan Ulama PAS serta para pimpinan parti yang sentiasa perjuangkan kebenaran dan Islam dapat usahakan perkara ini menjadi satu realiti yang memberi faedah tidak sedikit kepada rakyat umum. PAS mungkin boleh sarankan Khalid Ibrahim paten kan teknik selesai hutang ini kalau pun beliau takut ianya diciplak pihak lain.


Tanpa Nama berkata...

Kalau pas rasa khalid ibrahim bagus ambil lah dia masuk pas. Kalau orang lain pertikai parti pas marah tapi kalau pas pertikai orang lain tak apa pulaj. Menyibuk saja. Pas jangan lupa apa berlaku kat kedah masa pas perintah.

Tanpa Nama berkata...

Strategi terbaik PR...buat gaduh kasi lebam...nak tengok geng dumbno mana nak silang...silap gaya boleh jumpa sekali kuman kuman terpendam melekat kat dinding...kuman ni lah yang perlu di kikis habis habisan...tapi sedikit kecewa...umpan tak berapa laku laa...cerdik pulak ikan ikan ti kali ni...kah kah kah....

Nazrio Dond DoLLa berkata...

MAKNA_NYA FOTO YG KUTUKAN MALAYSIA TAMPAL JUGA FOTO SALAH, KUTUKAN MALAYSIA TELAH MENAMPAL FOTO MURSYIDUL AM PAS, BILA KUTUKAN MALAYSIA TULIS PUTIH MAKNA_NYA HITAM BILA PAS MAKNA UMNQ, BILA MURSYIDUL AM PAS...MAKNA_NYA MURSYiDULAM UMNQ, BiLA TGNA, MAKNA MADER KUTTY, KUTUKAN MALAYSIA MEMANG SEDANG MENERiMA KUTUKAN