Ahad, 23 Ogos 2015

TAHNIAH TAHNIAH BERJAYA






TAHNiAH!

Switzerland mula prosiding jenayah berkaitan 1MDB


Pejabat Peguam Negara (OAG) Switzerland sudah memulakan prosiding jenayah berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB), kata seorang jurucakap pada Jumaat.
1MDB, lembaga penasihatnya dipengerusi  Najib Razak, sedang diteliti pihak berkuasa Malaysia atas tuduhan salah urus kewangan dan rasuah.
Dana pelaburan negara tersebut diselubungi kontroversi berhubung hutangnya yang mencecah AS$11 bilion (RM46 bilion) dan dakwaan salah urus kewangan.
"Pejabat Peguam Negara mengesahkan, pada 14 Ogos 2015, ia memulakan prosedur jenayah terhadap dua entiti 1MDB dan juga terhadap seseorang yang tidak dikenali," kata jurucakap OAG itu dalam satu kiriman e-mel.
Kes itu melibatkan "rasuah yang disyaki melibatkan pegawai awam luar negara, pengurusan kepentingan awam yang tidak jujur dan pengubahan wang haram," katanya.
Prosiding jenayah itu susulan dua komunikasi dari Pejabat Laporan Pengubahan Wang Haram Switzerland (MRO), kata jurucakap itu.
Berita mengenai siasatan itu pertama kali dilaporkan akhbar Switzerland, Le Temps.
Pengawal selia kewangan Switzerland, Finma berkata pada Rabu, ia sedang memeriksa beberapa bank di negara itu sama ada mereka ada menjalankan perniagaan dengan 1MDB. – Reuters, 22 Ogos, 2015.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/switzerland-mula-prosiding-jenayah-berkaitan-1mdb#sthash.6am3dKNO.dpuf

KAH KAH KAH

woit
akhirnya berjaya
akhirnya kes dibuka
diluar negara
di paris najib ada altantuya
di swizerland najib ada 1MDB
kah kah kah
terbaik
terhebat
inilah cara baru
inilah taktik baru
dalam dunia global
kita bergerak diseluruh dunia
habis peluang rosmah
nak beli coklat di swizerland
kah kah kah


PADAN 



MUKA
-------------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kah..kah...kah... Ros badak tak leh beli coklat switzerland, tapi ros badak masih ada ais kerim mat monggol yang sudah lembik.kah..kah...kah...