Isnin, 26 Disember 2016

TETUS JADI HAMBA ARAB




JADI HAMBA ARAB
🔴Negara Saudi yang kaya raya dengan duit minyak ini tidak langsung memiliki ciri-ciri demokrasi jauh sekali menghormati hak asasi manusia. Warga asing yang bekerja di Saudi sering dijadikan hamba abdi sama seperti di zaman Rasulullah. 

Yg ni salah, dizaman nabi saw, baginda anjur bebas hamba yg telah jadi tradisi berkurun lama. Bukan mcm orang saudi buat sekarang yaitu menghambakan manusia bebas. on APA YANG BERLAKU DI SYRIA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/25/16




-------------

3 ulasan:

Unknown berkata...

Dizaman nabi sendiri telah ada penghambaan la brader. Sila baca sirah nabawi.. brape ramai sahabat yg memiliki hamba lelaki & perempuan. Ini semua hasil dari tawanan perang.. yg paling best HALAL utk entok hamba perempuan tanpa minta psetujuan okeyyy

Tanpa Nama berkata...

Faham tak? Dizaman nabi saw, baginda anjurkan pembebasan hamba, bukan mcm sekarang...saudi menghambakan manusia bebas.

Perhambaan telah wujud ribuan tahun sebelum lahir nabi saw. Siti hajar adalah hamba ibrahim as dan sarah. Beliau melahirkan ismail as. Firaun dan qarun dizaman musa punyai terlalu ramai hamba kebanyakan dari kaum bani israel yg membina piramid.

Elo brader, bukan semua hamba terhasil dari tawanan perang, sebagai contoh yusof as yg dibuang dalam telaga telah diselamatkan, kemudian dijual sebagai hamba.

Lain kali jangan hanya baca sirah nabawi, baca juga qisasul anbia biar tambah sikit pengetahuan tentang ketamadunan manusia.

Ngeh ngeh ngeh

Tanpa Nama berkata...

takyah cakap banyak..saudi bagi derma kat najib 2.6bilion, najib bagi derma kat pas rm90juta..najib jual tanah melayu di timur kat china kerana najib ikut cakap nabi yakni menuntut ilmu hingga kenegara china walaupun nabi tak pernah ke china melainkan nabi ke china melalui langit sidratulmuntaha..ketika british saudi, kerajaan islam osmaniah bina hijaz railway..pinjam duit riba dari jerman nazi..kini mekah dan madinah sudah dah keretapi, so tak perlu naik unta macam nabi..agak2 brapa nilai diplomatik dagangan antara saudi dan malaysia?agak2 bila nak putus hubungan dgn mynmar?hot2 chieckin shit..biasanya melayu suka jual tanah..