Selasa, 6 Jun 2017

AL-ARABI AL-QATARI







AL-ARABI

AL-QATARI

Hari baik bulan baik. Negara2 Awalan Islam bergadoh .Di mana Tali Allah ?

Umat seluroh dunia Bertaddarus...Bertalaqi .Namun negara Islam bertempatnya Kota2 Mukarramah ,Munawarrah bercerai talak.

Bayang kan setelah putus sudah kaseh sayang serta Siratul Rahim.Kesusahan yang menimpa insan2 yang tidak berdosa.Yang sedang beribadat di  Mekkah dan Madinah pun bakal di usir.Entah lah bagi yang nak tunaikan Haji pun apa nak jadi?.Musim Haji lepas rakyat Iran jadi mangsa.

Memang benar Qatar pun naik tochang.Angkuh.Tapi ada kah ini penyelesaian terbaik?. Gadoh laki bini pun dianjurkan pihak perunding....Islam di mata dunia sudah parah dan tenat.Berbaik baik lah sesama Islam

Maka ambor nak seloka sikit... 
Ada pun benar ke dok ambor tak leh jawab
Hanya Wallah hu Alam  bissawab

Kerana marah ke Kerajaan Doha
Sunggoh ke Tok Tok Imam Saudi 
tak bacha  Surah  A'Dhuha?








-----------------

4 ulasan:

Nazrio berkata...

Arab bodoH bongoK tu hadi awanG beLajar madina sanaa jadi Ong... Ong onLy

panglimo potaseh berkata...

Dalam bulan setan di pasong .. Pak Arab tetap bergasak sesama sendiri, sesama islam.

Tanpa Nama berkata...

ini semua lawak pak saudi..saudi kata qatar mendanai keganasan??buat lawak entota la saudi ni..bukan kah dunia tahu saudi dan qatar mendanai ISIS?bukan kah dunia tahu saudi sehingga kini membunuh yemen..lawak pak arab ni bole kalahkan lawak zunar..dgr2 cite, ketua2 pejuang palestin juga berumah mewah di qatar..pak arab walau buat lawak, tetap tasbih ada ditangan..sambil2 menipu, sambil itu juga bole berzikir ..ini semua auta..atau pak saud nak tutup cerita saudi di naik mahkamah sb jual senjata di london.tu yg meletup sana sini tu..

kampong lad berkata...

tali allah tu apa ke bende ni?