Rabu, 13 September 2017

BAHASA DIPLOMAT










APA MAKNA

LAWATAN NI?

MUSTAHIL

HANG TIDAK

FAHAM




Pegawai Australia temui ketua pemuda AMANAH Kelantan

Diplomat kanan di Suruhanjaya Tinggi Australia di Kuala Lumpur Elizabeth Le Bas terbang ke Kota Bharu mencari ketua pemuda Amanah Kelantan, Hazmi Hassan kerana tertarik dengan populariti live streaming facebookkendalian beliau.
"Mulanya saya agak terkejut apabila dihubungi pembantunya Nik Mohd Yusof, menyatakan hasrat Elizabeth untuk menemui saya.
"Sebaik beliau tiba di pejabat, saya terus bertanya mengapa saya jadi pilihan, beliau menyatakan tentang siaran langsung laman FB pemuda Amanah Kelantan yang katanya begitu popular," kata Hazmi yang ditemui selepas pertemuan semalam.
Perbincangan lebih dua jam itu katanya berjalan dengan mesra dan dipenuhi pertukaran maklumat yang amat bermanfaat.
"Saya memberi taklimat ringkas mengenai perkembangan parti AMANAH di negeri Kelantan.
"Manakala pihak beliau turut menceritakan situasi politik Australia yang rupanya amat menarik kebelakangan ini," katanya.

INI BAHASA

DIPLOMAT

ADA TANDA

ADA MAKNA

ADA NAHU

TERSENDIRI

NAK FAHAM

DATANG

KE UBU






-----------------

Tiada ulasan: