Rabu, 17 Januari 2018

RIWAYAT SAMA






RIWAYAT
Pakcik hisham, saya mengaku pernah dengar hikayat saling tak tumpah serupa macam pakcik tulis. Hikayat yang diceritakan oleh sepupu pada pakcik saya, hampir 300 tahun dahulu ketika saya dah mencecah umur 16.5 tahun, iaitu cuma tinggal 1.5 tahun untuk saya bergelar dewasa ketika itu dan boleh mendapatkan permit pekerja asing saya sendiri huhu (bayangkan saya dah boleh menggaji beberapa pengasuh awek muda indon ;-p bestnyer!) 

SAMA


Apa pun, sepupu pakcik saya tu bercerita memang sebijik serupa cerita pakcik hisham ni, cuma saya tak pasti nama2 yang pakcik hisham nyatakan - altantuya, ziana zain, anwar zain, mat ciput dan mat cekai - sama ke tidak, sebab semasa sepupu pakcik saya pot pet bersurah sebelah saya, kami sedang dalam roket hypersonic melintas deras cuba menongkah pawana lapisan 7,616,127 hingga 7,616,197 maka deru yang kuat bingit ketika itu menjejas nama yang saya fikir saya dengar, lagipun ianya dicerita pada saya hampir 300 tahun dulu, sedangkan sekarang saya sudah pun berumur on 
RIWAYAT KELUARGA MAT CEKAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 6:23 PM





----------------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hadoi la.. Isham, aku yakin pakcik yang tulis ulasan ni adalah pakcik yang samo si zainal nyanyikan dalam lagu dia dulu, pakcik tu asalnya kayo ada banyak bas mini tapi lepas tu kena curi!

Tanpa Nama berkata...

Mat cekai tu sama la dengan Mat cukai. Mat cekai tu yang bikin rakyat bayar cukai gst. Mat cekai = mat cukai = mat 6 persen = kepala ayah kamu, bangsat!

Tanpa Nama berkata...

Cekai cekai dia pun macam kau kata, tapi mat cekai je satunye yang boleh bangga dengan transformasi diri dan famili yang berterusan dari 30 tahun dan lebih dulu. Mat cekai je yang udah la bapak dia bukan miskin bangsat macam penoreh getah atau pakcik felda, malah dia sendiri jadi kepala bapak menteri satu negeri masa umur sangat muda dah tu jadi kepala bapak menteri seluruh malaysia pulak. Mat cekai je yang bukan saja ada limo siap supir yang drive dia atau famili ke mana saja tiap hari, malah ada jet bessssaaaar siap pilot yang fly dia atau famili pergi holiday mana saja, pergi shopping apa saja, dan pergi umrah atau pergi ambik/mintak donation china/arab. Mat cekai je yang bukan saja ada anak menantu orang asing yang berstatus tinggi, malah ada anak pinak daripada lebih dari satu famili. Mat cekai je yang bukan saja ada laki eh bini yang mampu beli apa saja termasuk cincin berlian dan beg birkin walaupun india karpet, malah ada laki eh bini yang jugak mampu makan apa saja walaupun pendek kikiki. Tapi ini cerita yang aku dengar dari orang lain la tak confem la sahih tak.