Isnin, 19 Ogos 2019

TAHIK KERING NAJB



ZAKAR NAIK

IALAH TAHIK

KERING NAJIB

Zakir Naik sudah melampau batas, kata Dr Mahathir


PENDAKWAH kelahiran Mumbai, Zakir Naik perlu mengelak daripada membuat ucapan berbaur politik di Malaysia, kata Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.

Dr Mahathir yang sebelum ini beberapa kali mempertahankan pendakwah itu, akhirnya berkata bahawa Zakir sudah melampaui batas apabila mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman baru-baru ini.

“Saya tidak tahu siapa yang memberinya status penduduk tetap tetapi beliau perlu jauhi politik. Beliau boleh berdakwah, menyebarkan Islam dan kita tidak akan menyekatnya.

“Tetapi beliau tidak boleh bercakap tentang politik. Meminta orang Cina dan India pulang adalah politik. Jelas beliau mencetuskan sentimen perkauman dan biar polis siasat (isu ini).

“Di Malaysia, kita mempunyai kedaulatan undang-undang dan kita mengamalkannya,” kata Dr Mahathir hari ini selepas satu majlis di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur.

Rabu lalu, Dr Mahathir berkata Zakir akan kekal di Malaysia walaupun penceramah kontroversi itu mengeluarkan kenyataan mempersoalkan kesetiaan rakyat Hindu Malaysia. 

Beliau berkata Zakir tidak perlu diusir kepada nyawanya dalam risiko jika dihantar pulang ke India kerana dikehendaki atas dakwaan berkaitan keganasan.

“Beliau berada di sini kerana jika dihantar pulang, mungkin akan dibunuh.

“Bagaimanapun kita mengalu-alukan mana-mana negara yang sudi mengambilnya,” katanya.

Dalam satu ceramah di Kelantan minggu lalu, Zakir didakwa mempersoalkan kesetiaan rakyat Malaysia berbangsa India kepada Dr Mahathir dan mendesak rakyat berbangsa Cina pulang ke negara asal jika mereka mahu beliau berbuat perkara yang sama.

Beberapa menteri bukan Islam membangkitkan isu itu pada mesyuarat Kabinet untuk meminta kerajaan membatalkan status penduduk tetap Zakir dan mengusirnya keluar dari negara ini.

Polis juga menyiasat beliau kerana mengeluarkan kenyataan tersebut dan Zakir akan dipanggil sekali lagi untuk siasatan lanjut.

Setakat ini, Kedah, Perlis dan Pulau Pinang melarang Zakir daripada memberi ceramah umum di ketiga-tiga negeri tersebut. – 18 Ogos, 2019.


LEKING INI

BUAT KACAU

WAJIB HALAU

KELUAR DARI

TANAH MELAYU

BANI MELAYU
'
DAH MUAK

DENGAN KAUM

PENDATANG

YANG CARI MAKAN

KEMUDIAN

BUAT HURU HARA

NYAH SEGERA

PEDATANG HARAM


-----------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Zakir buat huru hara sorang... Yg ramai buat huru hara pun sila lah cepat sikit... Tetamu lama la katekn...

Anto nyo beraga @ Antoniobraga berkata...

Hancukwak la zakir ni...daripada aku membazirkan sel otak aku pikir pasal si KITUL ni lebih baik aku pikir pasal janda-janda muda yang terlantar kesepian..kesusahan dan...aumak !!!

Tanpa Nama berkata...

Macam mamak bendahara dtg dari kerala ka? Dtg buat huru hara lepas tu jadi PM 4 dan 7.Kah Kah Kah.