Selasa, 3 Mac 2020

ILMU ASAL USUL MANUSIA




KEKUATAN ILMU

KAJI KAJI SELIDIK

BUKAN LOPONG

MENDENGAR 

LABON CERITA 

Earth may have been a 'water world' 3bn years ago, scientists find

Chemical signatures in ancient ocean crust point to a planet without continents
Para saintis telah menemui bukti bahawa Bumi diliputi oleh lautan global yang menjadikan planet ini menjadi "dunia air" lebih daripada 3bilion  tahun yang lalu.

Tanda tangan kimia Telltale dilihat dalam sebahagian kerak samudera purba yang menunjuk kepada sebuah planet yang tidak mempunyai benua, tapak daratan terbesar di Bumi.

Jika penemuan itu disahkan oleh kerja-kerja masa depan, mereka akan membantu penyelidik untuk memperbaiki teori mereka di mana dan bagaimana kehidupan sel tunggal tunggal muncul di Bumi, dan apa yang dunia lain boleh dihuni.

"Bumi awal tanpa benua yang muncul mungkin menyerupai 'dunia air', menyediakan kekangan alam sekitar yang penting terhadap asal usul dan evolusi kehidupan di Bumi, serta kewujudannya di tempat lain," kata ahli sains dalam Geosains Alam.


BAGAIMANA

MANUSIA WUJUD

JADI MANUSIA

DI BUMI INI

PERSOALAN

HAKIKI  

BERKURUN KURUN
----------

2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Dunia water world wujud 3,OOO juta tahung dulu ..Danisor 65 juta tahung dulu ..Penghulu Lengong Perak 65,OOO tahong dulu ..Nabi Adam 7,5OO tahung dulu ..poning den

Tanpa Nama berkata...

persoalan hakiki yg kau tanya tu senang jer nak jawap. utk org islam, manusia pertama di bumi adalah adam dan pasangannya hawa. utk yg tak percaya adanya tuhan macam kau, gunapakai la teori darwin tu. suku sakat sakai macam kau tu asalnya dari monyet. dalam kitab kepercayaan kau yg bertuhankan dewata mulia raya tu takde bagitau ke, tt? atau kau tak pernah baca kitab anutan kau?