Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 11 November 2008

MOSTI MASIH SIASAT SHEIKH MUSZAPHAR – PM - melayau


KUALA LUMPUR 10 Nov. Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI) masih menyiasat dakwaan bahawa Angkasawan Negara, Datuk Dr. Sheikh Muszaphar Shukor Sheikh Mustapha memperoleh pendapatan hampir RM1.2 juta hasil daripada siri ceramah yang dilakukannya di seluruh negara.

Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, beliau telah dimaklumkan oleh Menteri yang berkenaan, Datuk Dr. Maximus Ongkili bahawa perkara itu masih dalam siasatan kementeriannya.


kah kah kah… MASIH?.... kah kah kah…. ni bukan kaji selidik neutron bom… kah kah kah…. ni bukan siasat bintang jupiter…. kah kah kah…. ni nak siasat doktor kokak dari sintok…. kah kah kah…

kah kah kah…. tak perlu saiasat…. dah tahu jawapannya…. kah kah kah… jangan buang masa…

esok akan keluar kenyataan : MOSTI MENDAPATI TIDAK ADA SALAH LAKU….kah kah kah kah…. kah kah kah..

nak siasat apa ngok ni bukan saintis…. dia hanya dokor biasa…. dia bukan buat kaji selidik…. dia numpang kapal komunis russia….. kah kah kah…

MACAM MANA DAPAT TUMPANG – SAPA BAYAR TIKET ?.... kah kah kah… lupa beli kan mat mongol beli sukhoi….. ada tawaran istemewa…. beli 12 dapat 1 free…. kah kah kah…. macam beli durian…. kah kah kah…

cukuplaaaa jangan tipu melayu …. dah 50 tahun tipu melayu…. dah banyak melayu jadi bodoh…. cukuplaaaa…. hentikanlaaa tipu melayu….



8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hairan sungguh selepas balik dari stesen angkasa antarabangsa Sheikh dapat pangkat angkasawan, tetapi tidak lagi berada dalam persikitaran kajian angkasa. Beliau ke sana sini memberi ceramah/kuliah/motivasi kepada orang awam majoritinya pelajar tentang betapa nasib baiknya dan kayanya pengalaman beliau mendapat peluang ke stesen itu. Lepas itu tidak ada program untuk meneruskan kerjaya sebagai angkasawan seperti menjadi'flight commander', tetapi nampaknya terus menjadi persara angkasawan. Tidak ramai boleh dapat peluang menjadi pelancong angkasa, kerana begitu mahal. Sepatutnya Sheikh terus berada di Rusia dan meneruskan ilmu angkasawan ke tahap yang lebih tinggi lagi, bukan pusing keliling sambil dapat elaun syarahan, jalanan, elaun lain menceritakan betapa syoknya dapat peluang yang diberi oleh kepimpinan Ketuanan Melayu.

cucupakkasim berkata...

nampak macam mamat muzhafar ni pun nak cuba jadi macam pemimpin-pemimpin united malays national organisation yang merupakan PENCURI BESAR,yang telah mencuri hasil negara dan hak-hak rakyat sejak 51 tahun dulu.. selamat datang ke kelab pencuri..

tayar pancit berkata...

ini berita lucu...angka sawan ini sudah sawan dengan angka RM...dia nak buat duit sementara masih glamor...mosti? mosti tau apa?

Pill not Kills berkata...

Bro,
senangnye nak buat duit kalau jadi pengikut umno...jual air liur pun dh jadi jutawan...

Tanpa Nama berkata...

itulah orang kite.telopong tak sudah2.org kelentong jual minyak pun bleh dapat bejuta2...

ni mcm crite hercules lawan ular kepala 7 la,tak pun hang tuah berkonvoi meminang puteri gunung ledang....

sampai bilalah melayu ni kena tipu wooo...

malu kaum jer....

kucingsiam berkata...

meow~~

sudahlah mr angkasawan ... kakaka, satu lagi produk BN yang mutunya tak terjamin. Mana hasil kajiannya, sila tunjuk, rakyat nak tahu apa kajian hebat yang hang bikin di angkasa lepas. Jangan sekadar pergi melancong , tak buat kerja rumah, mahal sangat pulak tu bung.

Semuanya $$$$$, tak gitu ya mr hansem? hahaha everything $$$$ ceramah 1 jam RM 8000 woit kayalah macam tu, pergi melancong angkasa lepas atas duit rakyat kemudian wang masuk kocek sendiri. hahaha satu lagi produk BN , semuanya $$$$, hahaha

Tanpa Nama berkata...

Kaldai akaq...dia nie jadi balaci UMNNO laknat...x halal duit gua bayar tiket dia p melancong kat ISS

jebatderhaka berkata...

dia nie poyo bro...
nak pi kedai mamak kena teh tarikpun pakai sut angkasawan...
makcik kat muar boleh la ko kencing.....
anta jer kat sg buloh...kasi otai kat dalam buat kaji selidik apa ada kat dalam lubang tahi dia....