Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 11 November 2008

UMNO HILANG KUASA JIKA TIDAK ATASI POLITIK WANG - melayau

PUTRAJAYA 10 Nov. - UMNO berisiko hilang kuasa jika perdebatan retorik antipolitik wang pada pemilihan parti ini tidak segera diterjemahkan kepada tindakan membanteras gejala itu habis-habisan.

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Dr. Rais Yatim mengingatkan zaman SI KITUL menjatuhkan kerajaan Melaka akibat kelemahan kepimpinan Melayu, tidak harus dibiarkan berulang.


kah kah kah…. SI KITUL ? … kah kah kah…. ni macam nak perli mamak kitul madey…. kah kah kah…. MUNDELIAR ?.... kah kah kah… tak tahu mundeliar….baca sejarah melayu…. kah kah kah…. ni laaaa mamak yang buat negara huru hara selama 22 tahun…. kemudian datang lagi…

kitul da mundeliar ni dari kerala…. ini TUN SERI LANANG yang tulis…. kah kah kah ….

tapi orang ramai berharap politik akan diteruskan….kah kah kah….. ini satu tradisi yang baik…. teruskan lagi…..kah kah kah…. ini satu BUDAYA KETUANAN MELAYU….. kah kah kah…. KINI DAN SELAMALAMA NYA…. kah kah kah


POLITIK WANG SERIUS ? LEMBAGA DISPILIN DIARAH SIASAT SEHERA SEBELUM PEMILIHAN - mSTAR


PUTRAJAYA: Lembaga Disiplin Umno telah diminta agar menyegerakan siasatan berhubung gejala politik wang bagi menghalang individu yang bersalah daripada bertanding pada pemilihan parti Mac tahun depan, kata Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Keputusan itu dibuat oleh Presiden parti Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dalam mesyuarat melibatkan Pengerusi Lembaga Disiplin Tan Sri Tengku Ahmad Rithaudeen Tengku Ismail, Tengku Adnan dan Abdullah sendiri.

"Presiden berkata, kalau boleh siasatan itu harus disegerakan supaya mereka yang bersalah (terlibat) tidak boleh bertanding.


jeng jeng jeng…. ni macam mat ngantuk nak tendang mat mongol…. kah kah kah….. ni macam mat ngantuk nak selamatkan menantu…. kah kah kah…

kalau di siasat mesti hanya mat ngantuk sorang yang bersih…. kerana semasa kempen mat ngantuk tidzzzzzzzzzzzz….. kah kah kah





8 ulasan:

Tok Moh berkata...

Kah..Kah.kah..Mat Ngantuk dan bangun..Warrgh..kah..kah..
Woi..woi..bagi bantal woi..
mat ngantuk nak sambung tido balik..kah...kah..

Mat Ngantuk letih "Bro Sham'..
Malam-malam dia layan entot-entot
dengan Mek Jin..tu yang lotih..
kepala lutut pun lengoh..

Bro" Engkau tolong cadangkan kat
Mat Ngantuk di minum air rebusan daum ketum.. baru segar sikit..
tak sakit pinggang, badan segar..
baru layan.. Jangan syor kat dia ganja, nanti di lentok habis...

Kah..kah.kah..
Mat Ngantuk Ketuanan Melayu..
Hidup Melayu..Hidup Adahari...

laluanmotor berkata...

hahahaha..memang mamat tido mau tendang mat monggol.mamat tido mau kuasa lagi.bila mat monggol lingkup, mamat tido tak payah susah2 pasal kuli.sbb kuli dah lingkup.kahkahkahkah

suka_aman berkata...

Umno Youth to monitor money politics


KUALA LUMPUR: All Umno Youth state liaison committees will form teams to monitor money politics and ethical issues during the three-month campaign period for the party elections.

Umno Youth secretary Datuk Abdul Rahman Dahlan said it was necessary to form the teams to deal with accusations and the perception that money politics were present in Umno.

“That’s why we have formed the teams. Their identities will also be kept secret so they can perform their tasks smoothly,” he said.

He said complaints on ethical issues would be brought to the election committee while complaints of money politics would be directed to the disciplinary board.

- the star

youth attack berkata...

rata-rata kita semua mahukan tindakan dilakukan daripada hanya asik mendengar keluhan demi keluhan tentang politik wang.

saya pernah terbaca didalam sebuah blog yang berkata,"jika tiada permintaan,maka tiada aktiviti diteruskan".maknanya jika mahu politik wang untuk "dibunuh" perlulah aktiviti dan pemikiran mahu memberi dan menerima sogokan dihentikan.

kita boleh jadi "buta hati" kerana duit.tanya pada diri sendiri samada mahukan pemimpin yang naik kerana harta atau kerana karisma seseorang pemimpin itu?

Tanpa Nama berkata...

aku rasa tajuk tu tak tepatlah bro.sepatutnya begini

'ibarat isi dan kuku,aur dan tebing,irama dan lagu...paling terbaru dlm sejarah melayu glokal adalah ibarat ameno dan duit"

teguling2 pakcik woooo.....

Farouk berkata...

Apa masalahnya jika Pak Lah buat kenyataan macam tu? Memang patut Pak Lah buat macam tu sebab gejala politik wang takkan lenyap jika pemimpin paling atas tak ambil tindakan... Lagipun Pak Lah masih Perdana Menteri dan Presiden UMNO. Beliau ada hak nak buat macam tu...

Tanpa Nama berkata...

KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH!! > Farouk

jebatderhaka berkata...

tiap tiap thn skrip sama jer...
nak hapus politik wang konon.
niat suci lagi murni tu kami dah layan betahun-tahun tapi hasilnye????...sama jer...kalau jenis darah daging suke makan duit haram sampai mampos pun korang takkan dapat seru.....jenis cam korang nie mane tau taubat...
takyah la...udah la tu...simpan jer la air liur tu buat jilat gro...kami rakyat ada mata...kami pehati apa yang ahli UMNO buat....kami tak baca utusan....la ni zaman IT..utusan kami letak kat toilet jer buat lap tahi...utusan niepun boleh tahan gak....kalau bab api-apikan org paper nie la jaguh...bukan apa aku cuma kasitau jer mane la tau kot2 satu hari nanti masuk paper metro muka depan utusan punye ofice hangus terbakar.....jangan sesuke fitnah org.....