Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 7 Disember 2008

GEMPAR !!!! OPERASI SAR DIHENTIKAN SEMENTAARA BERIKUTAN PERGERAKAN KUAT – berita hairan


OPERASI mencari dan menyelamat (SAR) mangsa tanah runtuh di Bukit Antarabangsa, Hulu Klang, dekat sini, dihentikan buat sementara sejak awal pagi ini berikutan pergerakan kuat dikesan berlaku di lereng bukit dan kawasan tanah runtuh pagi ini, kata Ketua Polis Selangor Datuk Khalid Abu Bakar.


kah kah kah… kah kah kah…. bik mama berjogging pagi ini…. kah kah kah…



20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dah 4 orang mangsa mati dalam kejadian tanah runtuh ni. lu boleh pula nak kutuk pasal benda ni. apa punya manusia.

ilovebudu berkata...

hahhaa..GEGARRRR

editor berkata...

Dalam masa terdekat ini banyak lagi kediaman di sekitar bukit akan runtuh.Sekarang dah tak selamat lagi.Banyak sangat bangunan kediaman di dirikan di sebabkan mengejar keuntungan walaupun tapak yang dilakukan itu tidak selamat.

chekamala berkata...

org miskin kelaparan di musim hujan, takde sorg pun nak bising, nak tolong.

Rumah jutawan satu daripada sepuluh yg runtuh dilanda tanah bukit, salah satu rumah CT di sana tak dilanda tanah, itulah yg jadi bahan berita.....

rumah ada berpuluh2, makan tak abis beratus tahun, itu yg korang bisingkan.....


apaddaaaa....!!!!

Edyes berkata...

keh keh keh... bik mama tolong la jangan jogging... kalau nak jogging jugak, tolong la joging kat singapura, biar tenggelam pulau tu..

keh keh keh...


tanpa nama,

yang pergi tetap pergi, ini blog satira tukar tiub...

labizzwkshop berkata...

jgn dekat..jgn dekat..haha

akubetulporn berkata...

gile la lu isham.. jangan ar semua benda nak politik je.tau lah dah ada nama sekarang.

Tanpa Nama berkata...

Kita mempunyai arkitek, jurutera, perancang bandar/desa yang sepatutnya kuat membantah pembinaan penempatan di presint perbukitan kerana penempatan sedemikian tidak mungkin menahan hukum alam kerana ia tidak mungkin boleh stabil. Ada gerakan air bawah tanah, ada hujan lebat, ada foundasi yang tidak kukuh, ada pemanasan global dan ada pembangunan fisikal di tempat itu yang boleh menyumbang ke arah fenomena tanah runtuh. Kenapa para teknokrat tidak faham lalu meluluskan, tak tahulah jika dirasuahkan oleh ahli politikus, kesannya malapetaka dan seperti biasa para pemimpin akan keluarkan arahan'tiada lagi penempatan di kawasan perbukitan di masa hadapan' cuma perlu tunggu 3 bulan kemudian pembangunan rakus di daerah perbukitan itu akan diteruskan. Apalah bangan, bonggong, bodohnya, bahalulnya para teknokrat kita?

Tanpa Nama berkata...

macam mana tak jadi politik kalau bik mama tunjuk muka dekat tanah runtuh tu buat apa. nasib baik tak pakai mekap tebal.
Bik mama datang untuk apa? Muka dia pun muka berlakon. Suruh TV replay masa Mat monggol datang melawat dan perhatikan lakonan bik mama, dia pun dah pandai menganguk apa yang di cakap mat monggol.
Hai bik mama hipokrit!!! nasib baik dia tak berjogging kat situ kalau tidak habis kawasan sekitar terus tenggelam. Mat monggol dan bik mama boleh bla hahahahahaha.

TEHrasaCOKE berkata...

Tanah runtuh... PM pi, TPM pi, SULTAN pi,.. lepas satu vip, satu vip pii... mnteri tu, mntri ni... semua pakat-pakat pii.. sua muka kat potograper sorathabag, tunjuk muka kat kamera tv... buat stetmen lebih kurang, komen sikit, kenen sana, kenen sini, tunjuk sana, tunjuk sini, dia ni kata lagu ni, dia tu kata lagu tu, kita akan kaji, kita akan pantau, satu suruhanjaya akan dibentuk... lepas tu balik. Riuh dua tiga minggu. Paling lama sebulan. DIAM.SEPI.SUNYI.SETAHUN lepas tuu... Pemaju pi rabat pejabat PBT,Majlis daerah minta mau bikin lagi projek atas bukit. Kautim sanasini...OK... Taukeh... lu bulih bikin sana projek....

Itulah skrip yang diulang tayang di negaraku...

pimai pimai tangtuu.. piiirahhhhh

izzati berkata...

assalamualaikum bang...

bang, saya ni budak mentah dalam hal2 politik ni. yang jelasnya bang, saya sedih laaa dengan politik benci-membenci sesama bangsa. tahun depan saya baru layak mengundi. saya tak nampak contoh yang baik kat mana2 parti politik pun. bang, abang ni mahsyur dalam sebagai blogger. kalau abang ada cadangan yang baik untuk perpaduan semua, saya harap abang dapat post kat blog abang ni...

jabsp berkata...

sekali fikir marah juga dengan catatan isham ni.dua kali fikir,aku kata mampus pi lah orang orang maha kaya ni yang asal duit depa belum tentu datang daripada yang hak.
tiga kali fikir,hati aku berkata mereka berhak mampus kerana ingkar demi ingkar peringatan yang di beri sebelum ini.sebelum habis marah teliti apa kata Tun Musa Hitam berkaitan musibah ini.buka kembali lembaran catatan lama,apa kata manusia selepas targedi highland tower

Tanpa Nama berkata...

Hisam jatuh tergolek masa joging..

kah.. kah.. kah..
kena taik lembu & mati keracunan

Blog satira- Jgn marah

Tanpa Nama berkata...

tak pa tak apa sok nak raya....rest le sekeja...nanti perasi lg..huhu

Alias Mohd Yusof berkata...

Setiap kali tanah runtuh rantah, menteri akan buat ulasan lintas langsung di TV. Menteri akan kata semua pembinaan dicerun bukit akan dihentikan. 15 tahun dulu pun, menteri kita kata macam itu juga.
5 tahun lagi pun kalau ada tanah runtuh, saya percaya menteri akan cakap benda yang sama juga. Ngabihkan boreh.

Tanpa Nama berkata...

vla r ko kalu org seme tak btol, bile ko mng tak bsg plak!

Izwan berkata...

AdEHH...

Tak Insaf-insaf lagi Bik Mama nih..

Hahaha ;)

Tanpa Nama berkata...

Mesti pergerakan kali berlaku sebaik sahaja Bik Mama melawat ke kawasan itu. Wakakakaa ....!

Neo Anderson berkata...

hahahahahahaha....macam sialll....pecah perut aku dowww...ingat kan ape tadi...hahahahahaha

Luqman Zainal berkata...

saya pun sedih dengan berita kemalangan yang melanda Bukit Antarabangsa ni.
tapi hati saya jadi tak suka, jadi marah tengok berita malam tv1 malam raya haji kelmarin.
kemalangan ini dipolitikkan habis-habisan!
siapa yang tengok pasti, atau mungkin akan terasa ke'hebat'an kerjasama rakyat Malaysiaku tercinta.
Entahlah...