Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 31 Januari 2009

KESAN KENAIKAN HARGA GULA DIKAJI – berita hairan


KUALA LUMPUR: Kerajaan belum membuat keputusan muktamad mengenai harga gula, sebaliknya masih meneliti secara mendalam bagi mengurangkan sebanyak mungkin kesan sampingan jika ia perlu dinaikkan kelak.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Abdul Samad, berkata pertimbangan bukan hanya dari segi kadar peningkatan harga gula yang sewajarnya, malah sama ada harganya memang akan dinaikkan atau kerajaan menanggung kos subsidi.


woit…. MUNKEEE….NAK KAJI BUAT APA?.... kah kah kah….

kah kah kah…. KESAN SAMPINGAN?.....TAK KAN TAK TAHU….. kah kah kah….

kah kah kah…. KESAN PERTAMA… RAKYAT MENYAMPAH…kah kah kah

kah kah kah…..KESAN KEDUA ….. RAKYAT MENYAMPAH KENAPA BELI KAPAL SELAM?....kah kah kah..

kah kah kah….. KESAN KETIGA…RAKYAT MENYAMPAH HILANG KERJA… kah kah kah

kah kah kah…. DAN RAKYAT PALING MENYAMPAH KERANA HARGA MAHAL….TAK KAN INI PUN TAK FAHAM…..

woit… janganlaaa tipu rakyat…. kah kah kah...KESAN AKHIR... GEROMBOLAN BUNGKUS...kah kah kah



4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ha elok la,kasik naik seme benda,biar mampos kebulur rakyat.Ngko dgn kroni ngko dah pakat nk import gula masuk,pastu ngko cakap harga gula nak naik,pandai la ngko ni Shahrir

VoidDance berkata...

Tuan,

Tak boleh beli kapal selam ke? Kenapa ye?

Tanpa Nama berkata...

semua nk kurang kan subsidi, minyak pn gov x nk support subsidi. patut minyak murah lg dari rm1.80. tp x ada yg bising, minyak bg mereka dah murah bila bawah paras rm1.90 harga lama. skrg kt bayar balik duit subsidi yg kt dpt dulu. tu la kerajaan gerombolan.



zack_evo3

Tanpa Nama berkata...

betui...betui..kerajaan sekarang nie lebih pentingkan kroni jer..kata 1 malaysia..rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan..sekaranmg memang btui la slogan tu..rakyat dibelakangkan kroni diutamakan..sepatutnye kerajaan haruslah mementingkan rakyat.."jangan la time mengundi baru nak pentingkan rakyat"..zaman sekarang nie berebut2 nak pegang jawatan PM..tapi diorang nie sedar x yang jawatan tu da tanggungjawab yang besar..lepas je Nabi Muhammad wafat je, sahabat - sahabat semua takut nak ambil alih jawatan tu..bukannye sahabat nabi calang - calang orang..dijamin syurga lagi..tapi npe diorang xnak??renung2kan lah...tq kepada yang punya blog nie coz prihatin gan isu2 yang da di malaysia..