Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 24 Mac 2009

DUA PULUH DITAHAN SELEPAS CERAMAH ANWAR DIGEMPUR POLIS – harakah daily


SUNGAI PETANI, 23 Mac (Hrkh) - Ketua Pembangkang, Dato' Seri Anwar Ibrahim hanya sempat berucap beberapa patah perkataan, sebelum gas pemedih mata ditembak bertalu-talu ke majlis ceramah anjuran KeADILan yang diadakan di Padang Awam, Taman Ria Jaya kira-kira jam 9.20 malam tadi.

Majlis ceramah yang mengundang Anwar dan Menteri Besar Kedah, Dato Seri Azizan Razak pada awalnya mendapat permit polis, tetapi dibatalkan di saat akhir. Azizan bagaimanapun belum hadir ke tempat ceramah sebelum majlis ceramah disuraikan secara kekerasan oleh pihak polis.

Lebih 50 kali tembakan gas pemedih mata dilepaskan dan dua kali semburan air kimia Water Canon dihalakan kepada orang ramai.

Jalan utama melalui Taman Ria Jaya dan Kelab Cinta Sayang ditutup menyebabkan berlaku kesesakan teruk di sekitar taman perumahan berhampiran. Orang ramai yang tidak berpuas hati dengan tindakan rakus pihak polis, kelihatan berkumpul di merata tempat berhampiran tempat ceramah dan enggan berganjak walaupun diberi amaran berkali-kali oleh pihak polis.

Sementara itu, 20 orang ditahan dan dibawa dengan sebuah trak ke Ibu Pejabat Polis Daerah Sungai Petani. Antara yang ditahan ialah Senator Zamri Yusoff, Hafiz Ali (Setiusaha KeADILan Kedah), Ismadi (pegawai khas MB Kedah), Gunasegaran (pembantu peribadi calon KeADILan Bukit Selambau), Janapala, Ibrahim Tan Sri Yaakob, Mohd Hafizal Mohamad, Mohd Shafiq Md Sofi dan Lee Hong Meng. Lee adalah aktivis KeADILan yang mengalami sakit buah pinggang dan perlu menjalani proses haemodialisis besok.

Seorang lagi yang belum dikenali dibawa dengan kenderaan lain kerana mengalami luka yang agak teruk di muka.

Tindakan polis mengenakan kekerasan secara tiba-tiba pada malam mengejutkan kerana sejak beberapa malam pihak Pakatan Rakyat mengadakan ceramah tidak terdapat sebarang gangguan, malahan mendapat kerjasama yang baik dari pihak polis. Ramai percaya tindakan pada malam ini adalah "arahan dari atas".




24 ulasan:

manky berkata...

lahawau polis..kes bunuh x setel...org nk dgr ceramah x kasi..tau nk pau duit org je..

MS berkata...

Bro,

kihkihkih...YANG SAKIT BUAH PINGGANG PUN DEPA HERET JUGAK...kihkihkih...

SILAP HB MAMPOS LAGI DALAM LOKAP...DEMOKRASI KEPALA PUKI....kihkihkih...

TAKUT BANYAK RAHSIA SETAN TERBONGKAR...kihkihkih...ITU SEBAB KEMIAN SETAN TERPAKSA DIPERASAPKAN.....kihkihkih...

AKU DI SG PETANI...kihkihkih...AKU PUN BUKA SLIPAR...LANGKAH SERIBU JUGA....kihkihkih...KALAU TIDAK NAHAS JUGA...MELAYU KEJAR MELAYU...kihkihkih...LINGKUP

http://melayusesat.blogspot.com

GABAN_KUSUT berkata...

dari wa kecik sampai wa sedang..
dari wa bebal sampai wa bingai..
memang nie keje melaun sial..
persetan lu polis keparat..

jabsp berkata...

Isham
Positif:Pengalaman baru bagi orang Sungai Petani yang tak pernah kena gas dan semboran iar kimia.Kasihan melihat anak kecil,ibu tua yang selama ini tenang dalam setiap ceramah ,basah kuyup dan terjatuh kedalam longkang.Kalau malam tadi ada 100 orang pengundi atas pagar,aku percaya 100 undi akan pergi pada PR.Peristiwa malam tadi juga secara tidak langsong menyatukan kumpulan yang berpecah sebelum ini.Mana tidaknya,disetiap sudut akan terdengar,kita ajar bn ini kali.
Aku mengkaji puncanya kenapa FRU bersikap kurang ajar kali ini di Sungai Petani(di KL ini perkara biasalah).Sebelum ini polis Kedah memberi kerjasama baik pada setiap ceramah PR.Punca utama:(Isham tolong highlight pada DSAI) ialah sikap celupar dan kurang ajar penceramah AMK (Naib Ketua AMK) di ceramah pada 22/3/2009 di Taman Bandar Baru Sungai Lalang yang MEMAKI SEMUA POLIS seperti apa yang pernah Ezam makikan.Penceramah yang buat provok seperti ini harus dihalang daripada berada dalam pentas PR di Kedah.Ia sebagai satu sabotaj kepada anggota PAS yang begitu itiqamah dalam setiap tindakan.

cucupakkasim berkata...

buat ceramah didalam negeri yang diperintah sendiri pun kena ka..?

Suara rakyat berkata...

woi polis jahanam sampai bila korang nk diperlatakan oleh setan-setan gerombolan.tak malu ker jadi barua umno?tahun lepas aku pun pernah ditangkap leh korang sebab pegang lilin konon kehadiran kita tak de permit.tuiii porahhh!aku marah pun ada nk ketawa pun ada sebab tak de kat lain negara polis cam ni hanya di malaysia polis ni jadi zalim lebih teruk dari zionis.nk panggil korang babi pun kesian babi tu sebab babi tu tak kacau orang.korang juga kacau hak rakyat malaysia.PDRM buto.

Tanpa Nama berkata...

dear hishamuddin Mat Rais,

nampaknya kita kena buat sesuatu mat isham.

jika tidak habis polis akan bunuh kita semua.

oleh sebab itu,

Hidup Mat isham.
Hidup Mat Isham..
Hidup ayam bersalut ajinomoto.

Acid Uric berkata...

bro,

aku tak marah pada polis. mereka hanya menurut perintah. kalau tak patuh, anak bini diorang sapa nak bagi makan.
aku marah pada yang memberi perintah. Berjaga-jaga la selepas bulan april ni. cengkaman maut halimunan 20 megawatt yang baru dipelajari dari Penjejak Badai akan digunakan oleh mereka..kah kah kah

kage bunshin no jutsu berkata...

ape la bengong sgt "org atasan" tu...knapa guna gas pemedih mata & water cannon? kenapa x guna C4 je?
kan senang...

Zackry berkata...

Salam Bro,

Kalau Pakatan Rakyat nak bagi ceramah konfirm kena bambu ngan polis LAHABAU. Tapi kalau perhimpunan um-NO polis jaga bagai nak rak, siap ngan pengesan bom, anjing pengesan dan ntah apa apa ntah lagi ntah. Apa kelebihan um-NO sampai polis kena jaga sampai nak rak nie? patut la kes jenayah makin meningkat dah polis sibuk nak jaga orang um-NO, ada MASYUKKKKKKKK KOT??

Bro tak pegi ke jadi perwakilan um-NO dengar depa menyalak pasal ketuanan um-NO.

mamai72 berkata...

mula-mula depa gantung akhabar pas tu antar orang sembur air masa ceramah....lepas nie tukar tib pulak kena hack hehehehe apa cara kita ada sekarang nie yer nak bagi info kat orang luar sana....aku cadang kita guna VCD plak

joyah sport berkata...

arahan dari mahafiraun besar kepada firaun kecil kepada pengawal firaun.

jagat alam berkata...

jagat alam..berkata

ape yg dinamakan demokrasi, hanya nama je.. sampai bila munkee2 nak tongkat langit, junjung bumi????

Tanpa Nama berkata...

makin terbeliak mata rakyat..

???Apa kena ngan Negara ni???

Mgkn yg jawab...
Bencana Allah???

RahimiA berkata...

Dah laa permit harakah & keadilan digantung tak pasal2.Ceramah pun depa tak bagi kaa..apa punya turr laa
AMENO ni...tak dak telok betoi...
abeh dah smua tak bagi...nak buat camana ni..CERDIK BETUI PUAK2 GOMBOLAN NI...MANA BLAJAR PUN TAK TAU

Tokei Kelab Dangdut berkata...

atas mana isham. atas rumah kau ke? atas rumah kau tu ada awek polis trafik tinggal kan. kahkahkah.

takkan arahan dari awek polis trafik itu. kahkahkah.

fredo berkata...

heee...

xheran... selagi xkalah, cm nih la perangainyer..

pasni kalo da kalah, aku igt, buang la sume polis2 nih, bior tentera merah pas plak jg .. tgk cemana..!!
whahaha x sbr nk tgk musa keje kt kfc, xpon despecth!!! :))

Gas kentut berkata...

daripada pancut air asid keatas rakyat lagi baik aku cadangkan korang polis balik rumah pancut air mani kt bini sendiri dan mengasapkan gas pemedih mata(rokok)sambil layan isteri anda semua wahai PDRM.waka,ka,ka.wa ke,ke,ke

uncle_abu berkata...

kompem nih semua angkara najib.semua hal najib.semua psl najib...
rakyat Msia waspadalah,haty2...
pemerintahan saorang diktator akan kembali lagi dibumi Msia ini..dan kali ini lebih kejam,zalim,ganass,c4...

~jgn lupa kunci pintu rumah anda diwaktu malam...

orang AMNO berkata...

AMNO bodo, celaka, bangsat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dulu, kini, dan selama-lamanya.......mampus la sama lu AMNO!!!!!

Tanpa Nama berkata...

zaman gelap mahafiruan kembali lagi. bersiap sedialah rakyat malaysia menghadapi zaman gelap di mana anda tidak akan hidup selamat dan sebebas yang dulu.

berhati2 dengan apa yang anda ucapkan, tuliskan dan lakukan. SB ada di merata tempat. saya tabik dan salute tinggi kpd yang tampil ke hadapan mempertahankan saki baki ruang demokrasi yang ada. allahuakbar!

3viL X eIjI berkata...

polis yg rasa diri anda best bila menganiaya org lain..

anda hanya hamba Allah..dan kami rakyat juga hamba Allah..

tapi kami teraniaya..tunggulah pembalasan dr Allah.hangpa suma pun tau apa dosa menganiaya anak yatim..

p/s: kwn aku yg kena semboq gas pemedih mata tu anak yatim..

Fa-T berkata...

dapat WAHYU! tu yang bertindak..!

ummi berkata...

confirm PR menang!

lagi banyak ameno bertindak, lagi bertambah meluat rakyat seluruhnya......