Ahad, 17 Mei 2009

JAMIN KENA BUANG DALAM MASA TIGA HARI !!!



ANIFAH AMAN BUKAK CERITA ALTANTUYA PADA HILLARY CLINTON


Bodoh ini ada berbagai-bagai. Masok sekolah, masuk maktab, masuk pondok, masuk kuliah atau masuk universiti tidak akan menjamin dapat menghilangkan kebodohan. Ini telah terbukti kelmarin apabila Menteri Luar Malaysia telah menunjukkan kebodohannya yang amat sangat dihadapan wartawan antarabangsa di Washington DC.

Ketika sidang akhbar bersama Setiausaha Negara Amerika Puan Hillary Clinton, Mamat ini telah membuka cerita Altantuya secara resmi. Ini bermula apabila ada soalan dari wartawan yang ingin bertanya tentang dasar kerajaan Amerika terhadap kes pertuduhan ke dua ke atas Anwar Ibrahim.

Kerajaan Amerika dalam laporan tahunan telah menerangkan bahawa kes ini adalah kes rekaan. Tuduhan ke atas Anwar Ibrahim dirancang dengan tujuan untuk memastikan United Malays National Organisation dan kuncu-kuncunya dalam Barisan Nasional selamat. Dasar kerajaan Amerika ini masih tidak berubah.

Puan Hillary Clinton ketika menjawab tidak pun menyebut nama Anwar Ibrahim kerana beliau berdiplomasi dan mewakili kerajaan. Hillary hanya menyatakan bahawa dasar lama itu masih dipakai. Tetapi Mamat yang mengaku dirinya bekerja sebagai Menteri Luar Malaysia ini telah terbarai dan tercirit mulutnya.

Dengan gigi tersengeh, Mamat ini bergebang panjang dan bercerita tentang Perak, tentang harga durian, tentang harga petai, tentang harga telor masin, tentang Pak Man Telo, tentang kedai bundle. Mamat ini betul betul macam penceramah politik yang dapat mikropone tetapi tak tahu bila hendak berhenti.

Perit Mamat ini. Bodoh Mamat ini. Kalau betul cerita yang Mamat ini telah dilamar oleh Anwar Ibrahim untuk menjadi bakal Timbalan Perdana Menteri dalam kerajaan Pakatan Rakyat, maknanya adalah lebih selamat kalau Rahim Tambik Kecik jadi guru besar di Sekolah Tun Fatimah.

Mamat ini sedang nyawa-nyawa ikan. Dalam masa yang tidak lama Mamat ini pasti akan diberhentikan.

Kenapa ? Tak kan tak tahu. Bik Mama mesti marah menyinga. Potong stim tak dapat bergambar di Rumah Puteh.

Tanpa ditanya, tanpa disoal, tanpa diherdik – si Mamat ini telah bercerita tentang gadis cun Altantuya di hadapan Puan Hillary Clinton.

Tidak ada sesiapa yang bertanya tentang penglibatan Najib dalam kes pembunuhan Altantuya – tup tup Mamat ini bercerita yang si Anwar Ibrahim ada bukti yang Najib terlibat. Mamat ini dengan gagah berani berkata bahawa dia sedang menunggu bukti dari Anwar Ibrahim.

Ya! Ampoon kenapa bodoh sangat Mamat ini. Kalau macam ini lebih baik Zainuddin Mydin jadi pensyarah English Literature.



18 ulasan:

hakimi mahmud berkata...

kah..kah..dia bocor rahsia supaya najib kantoi..bila najib kantoi, anwar buleh cepat jadi PM..bila anwar jadi PM, mamat bebal ni buleh jadi TPM...kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

I share your view.He was too specific, too personal.At pcs, people go on general topics and not go personal.Like most Malaysian politicians (it does not matter if they are from BN,PKR and especially DAP), he is not groomed to speak at world functions. Can the government consider employing a PR consultant for every bummer of a politician please? (they should be taught how to answer pc questions, how to speak, how to behave in public)

joyah_laser berkata...

orang jahat boleh menipu seolah dia baik tapi kalau orang bodoh samada dia menipu atau tidak tetap nampak kebodohannya..

Tanpa Nama berkata...

Pertama mamat ini sebelum ini tak pernah dengar nama pun, ntah mana punya tong dia kuar dan dia adalah pilihan terbaik dari kalangan mereka yang bongok!Tapi apa kurang ngan pm subsidi, tiada pula lebih kecerdikkan dia hatta buat kerja jahat sa antero dunia tahu si empunya kesah!....hau hau hau hau aku dah kata mike tu semua badut!

Tuak Masam berkata...

Hahahhaha...

Setelah 10 tahun duduk di North Borneo ni, tak pernah terlintas sekali pun yang kebodohan ahli-ahli politik kat sini boleh terbawa sampai ke White House!

Kesian Najib. Kerana nak gembirakan penyumbang utama Gerombolan dari sini, terpaksa lantik mamat ni jadi Foreign Minister!

Sengal.

Aramaitiihhhh!!!

DiD berkata...

kahkahkah!
betul2 ngok.

Kadok berkata...

Apa punya bengong

Tokwan berkata...

1 MALAYSIA PERLU TAHU...kah kah kah...kihkihkih

ANIFAH DIHANTAR KE AMERIKA UNTUK PERINGAT OBAMA...SUAMI ROSMAH DAH LAMA JADI PM M'SIA?

....TOLONG KASI LA UCAPAN TAHNIAH PADA PM SAYA?...kah kah kah

PAKSA ORANG ADA OTAK UCAP TAHNIAH PADA UMAT MELAYU NO OTAK?

kah kah kah....kihkihkih

Tokwan berkata...

Sorry bro luar tajuk sikit,

TERKINI PUAKA1988 MENGAKU DIA PUN ULAMAK...kah kah kah...kah kah kah

DIA TAK SEDAR DIRINYA "PUKIMAK"...kah kah kah

BACA KAT SINI...http://puaka1988.blogspot.com

Tokwan berkata...

Sorry out topik,

KHIR TOYO DILANTIK SEBAGAI "KPP"?

KETUA PEMIKIR PELINGKUP...kah kah kah...kih kih kih

MEMIKIR HOW TO KIKIS HARTA ANAK2 SYARIKAT NEGERI S'NGOR...kah kah kah

LEPAS TU BOLEH PERBESARKAN LAGI RUMAH YANG DAH BERHARGA BERJUTA2 RM TU????

MEMIKIR PERJUANGAN DEMI AGAMA...kah kah kah...DEMI AGAMA SETAN PUKIMAK???? KAH KAH KAH...

Burning Spear berkata...

Bro Hisham
Agreed with anon @04.43.

Apala yang kau merepek ni setan.
Buat malu nama.

Tanpa Nama berkata...

mangkuk hayun punye menteri luar... bila dah dapat jawatan menteri macam laser pulak mulut dia dulu kata kerajaan Bn tak adil dalam membahagi jawatan bila dapat kat dia...macam sial aje...

harap Tv amerika highlight cerita altantuya kat USA..biar seluruh dunia tahu najib adalah dalangnya..haaaa.


shamsul..

Tanpa Nama berkata...

Lebih selamat kalau Rahim Tambik Kecik jadi guru besar di Sekolah Tun Fatimah. Ini baru best. Tamby Chik messti suka kat tukartiub bila baca posting ni.
kah kah kah!

Tanpa Nama berkata...

Hahahahahahaha ini Mamat gerombolan kena tipu dengan orang Amerika. Cucuk sikit aje abis semua keluar dan yang kena Mat Monggol. Hahahahahahhahahaha abis la Mat Monggol macam mana nak jumpa Mat Obama, ini kena bawa 3 dalam satu Mat Zambrie GanDela ikut serta.
Mamat dari Sabah ni ingat dia macam nak tipu rakyat Sabah kat DC tu. Jaga pasukan bola negeri Sabah pun lingkup ini jadi menteri luar hahahahaaha dulu menteri luar gadai Pulau Batu Putih dan tak lama lagi Mamat ni gadai semua Pulau di sabah kat amerika. Brader tak caya tunggu la Bik mama akan mengamuk. Mat Monggol tak bolih tidur. Pergi mamapus la gerombolan, lagi cepat lagi bagus.

Tanpa Nama berkata...

Hillary Clinton pun, bila dengaq gossip peribadi camni, sebenarnya puak2 mat saleh ni, bukannya heran pun. Tak teruja dan tak tekejut pun. Depa dengaq ja la, tapi dalam hati depa gelak.. Depa memang dah sedia maklum perangai kita camna.MINDA KELAS KE TIGA!!!

Dlm hati mesti dia kata, jawatan menteri, tapi sembang macam makcik/pakcik kampung yg berjiran yg duk lepak petang2 yg selain sembang pasal resepi nak masak tomyam suka juga bersembang gosip pasal org kampung mereka yg kawin dua.

Tidak pun..pasal pak mat tempe berlanggar.. motokar...sekarang kat hospital..

Tanpa Nama berkata...

Malaysia is a third world country. When a third world country politician is at the centre of power it shows ;-)

mamai berkata...

terserlah kebodohan dia dan mereka yang berad dalam UMNO hahahaha

Luqman Zainal berkata...

memangla terpaling bodoh sekali anifah aman ni.
memang perli betul la obama tu kat najib.
tapi aku paling suka abg tulis. stail lain plak, lagi tambah kelaka cerita ni.
hehe.