Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 20 Mei 2009

PROTES SEBUAH TEATER DINSMAN


BUKAN TAKUT TAPI PROTES - KHAIRY


Keputusan Barisan Nasional (BN) tidak bertanding dalam pilihan raya kecil di Penanti pada 31 Mei ini bukan kerana takut kalah, tetapi protes terhadap pembangkang yang memperalatkan sistem demokrasi di negara ini.

Ketua Pemuda BN, Khairy Jamaluddin berkata, tidak timbul soal gentar kerana jika BN meletak calon di Penanti, tindakan itu menunjukkan BN menyokong pembangkang dalam memperlekeh demokrasi.

“Kita tidak perlu bertanding, ini (pilihan raya) agenda pembangkang, ini protes kita terhadap pembangkang yang hanya memainkan sistem demokrasi dengan cara mengadakan pilihan raya.

KAH KAH KAH… KAH KAH KAH… KAH KAH KAH…

kah kah kah… PROTES ?.... PROTES?.... PROTES?... kah kah kah…

kah kah kah…. NAK PROTES APA NI?...BANNER PUN TAK PASANG...SEPANDUK TAK NAMPAK.... kah kah kah…

kah kah kah….. JANGAN LAH NAK TIPU ORANG MELAYU…kah kah kah..

woit…. MENGAKU AJE… TAKUT KALAH…TAKUT ALTANTUYA DATANG…kah kah kah…

kah kah kah… DULU KALAU KALAH SALAHKAN MAT NGANTOK kah kah kah…

kah kah kah… SEKARANG MAT NGANTOK DAN TIDOOO…MAT MONGOL KALAH JUGA…. kah kah kah..

woit… NAK TANYA MUNKEEE NI…MAT NGANTOK NI SAPA HAH?... kah kah kah..



17 ulasan:

Gedung Akal berkata...

Tuan,
Kita bertanding atau tidak-semuanya dalam dilema. Apa pun tidak menunjukkan kebijaksanaan dan kewarasan kita.
Perlu kita orang2 UMNO/BN sedar bahawa kita salah strategi dari awal lagi.
Kalaulah SPRM dan media prime kita tak beriya-iya kacau Fairus & cuba2nak perkena PKR, tentulah Fairus tak letak jawatan.Bila dia letak jawatan ertinya dia konfiden akan menang semula.
Yang tak cantiknya salah satu parti komponen kita iaitu SPR minta tarik balik pulak.
Ikut skrip mana pula ni?
Bila SPRM umumkan tiada kes rasuah terhadap Fairus kita masih tak sedar dah masih katakan itu hanya mainan politik semata-mata. Orang tanya balik sapa yang main politik ni?
Letak Fairus sekali lagi pun sah dia akan menang balik -lebih2 lagi BN tak bertanding.
Nampaknya jerat kita tak mengena kali ini. Silap pasang jerat le amaknya!

sandus dawood berkata...

rakyat sudah muat dengan sendiwara gerombolan.ulasan mereka tentang politik tidak pernah membayang kecerdikan cuma yg keluar pemisungan kepada fakta/menghakis kan kejujuran /memisungkan kebenaran /bilakah mereka akn berhentipembuhongan ya allah ya tuhanku berikan hidayat n rahmatmukepada kami/ mereka lingdung kami dari kesesatan.

weber berkata...

saya tak berapa nak faham la ni..
macam mana yang dikatakan 'memainkan sistem demokrasi dengan mengadakan pilihan raya'..?
bukan amalan demokrasi ke pilihan raya ni..?
selama ni ada pilihan raya.. bukan sistem demokrasi ke..?

ish..pening la...

Tanpa Nama berkata...

si bangang khairy ni nak berkokok sorang2. gerombolan pon dah taknak terima dia. mampus la, sape nak percaya engkau. aku yang tak belajar kat oxford pon lagi pandai.

GombakRock berkata...

hebat juga helah "ini satu protes"... kalau digunakan sejak hari Isnin mungkin hamba rakyat sedah terpedaya...
tapi apakan daya pemimpin UMNO yg lain tak "sebijak" KJ ni...sume bodoh-bodoh belaka...hahaha

mamai berkata...

hahahahaha protes, protes apa tu hahahahhaha mamat nie mimpi ker apa
betul ker dia nie graduate dari U yang ternama tu....suruh dia belajar lagi boleh tak

Ikhtilaf berkata...

idop lg munkee nie..
nyorok mne sblm nie?..

jawa peranakan berkata...

punai kamu KJ..

fredo berkata...

protes mak engko!!!

Tanpa Nama berkata...

Dia ni oxford mali ke oxpot? Awak tu parti pemerintah nak protes apa? Semua jentera kerajaan selama ini tiada segan silu kamu gasak untuk kempen tapi kini protes konon! Malu le sikit lawan rakyat memang pasti kalah punya, sudah banyak contoh dan bukti jika rakyat bangun kerajaan banyak yang tumbang menyembah bumi.

Tanpa Nama berkata...

Masaalah BNatang kerna pemimpin mereka bawa penyakit selsema babi....H1N1=Hisapmudin 1 Najisb 1=selsema babi.....hau hau hau hau di petik dari forum TKO

Tanpa Nama berkata...

Mat Mongol mengakui dia "Biggest Chief" gerombolan di akhbar Singapura..

http://www.straitstimes.com/Breaking%2BNews/SE%2BAsia/Story/STIStory_379372.html

Tanpa Nama berkata...

Hey, KJ,kalau takut...mengaku ajelah !! Inikan berita baik untuk Rakyat !! akhirnya UMNO/BN pun tahu takut sama rakyat !!

Kalau betul KJ kata 'Bukan Takut Tapi Protes'....tak nak tanding di Penanti... apa macam, buatlah protes secara besar-besaran bila sampai masa PRU13 nanti..UMNO/BN tak payalah nak tanding, barulah ada impak protes !! Boleh ??


Dakis.

abang mat berkata...

ada juga pelajar oxford yang bangang, tak tahu apa itu demokrasi, mungkin dia tahu democrazy jer. memalukan OU saja.
janganlah nak mengotorkan perkataan demokrasi tu, kalu UMNO dah tadak kotel nak bertanding, KJ toksah nak buat dalih demokrasilah, buda sekolah menengah pun tahu definasi demokrasi.

Nunca Caminaras Solo berkata...

Dakis,

Lu mmg 'cool'.. Spin doctor UBN terkincit nak lawan hujah Dakis.. Xyah hantar Komrad Isham nak patah hujah UBN Oxford.. Kah Kah Kah..

Tanpa Nama berkata...

KJ tu aper....Kopi Janda kerr

gelong gajah berkata...

Haaaah apa ni ..UBN tak nak bertanding..adaka patut mcm ni bang..abihhh susah la nak kelim mcm ni..dulu tiap kali PRK satu isi rumah ahli dapat seribu , penyokong 5 ratus , keta sehari seratus , motor sehari 5 puloh..kesian la kat kami bang oii..kami ahli ubn tak dapat la nak rasa habuan kali ni..takkan nak jadi tunggul je tgk PRK penanti ..

Apa takut bang..lawan jer ..kita ada polis , Siput babi , SPR , SPRM , KEMAS , JKR , RELA , putera puteri , jkk ,pekida ..ishhh macam2 ada..apa takut bang kery..kalau bang kery takut juga ..kita angkut bomba , perhilitan ,jabatan hutan ,JPS , apa saja boleh guna bang ..lawan bang jangan tak lawan..
mana saya nak letak telor saya bang oiii... malu dgn orang kampong..

eeeh bang esok saya kena gi noreh dulu..ta ta bang kery ..kirim salam kat bang najeeb..jgn gado2 no..pesan bang najeeb tuya ..jgn lupa kat pak mertua abang tu..pak lah dan makcik jane no..