Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 10 Julai 2009

BERITA GEMPAQ




MUHYIDDIN YASSIN GADAI MARUAH MELAYU JOHOR
– harakah daily

KUALA KRAI, 9 Julai (Hrkh) - Masihkah anda ingat siapa yang bertanggungjawab memberi ruang lebih besar kepada penduduk dari Singapura memilik banyak hartanah di Johor.

Akibat daripada dasar terbuka itu menyebabkan banyak tanah rezab Melayu di daerah Johor Bahru tergadai.

Orang yang bertanggungjawab memberi kelulusan tersebut ialah pemimpin yang mengetuai kerajaan Johor pada 1989 hingga 1995.

Itulah pengenalan ringkas bagi mengenali siapa Muhyidin Yassin yang dikaitkan dengan tragedi yang memalukan orang Melayu di Johor.

Dan berikutan itu Muhyiddin dipindahkan ke pusat sebagai menteri kabinet oleh Mahathir Mohamad sebagai usaha menyelamatkan karier politiknya.

Dan hari ini beliau berjaya mendaki tangga keemasan politik dalam Umno apabila dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri selepas menang jawatan Timbalan Presiden Umno.

KAH KAH KAH..

Kah kah kah… NASIB BAIK ADA BERITA INI…kah kah kah..

Kah kah kah… KALAU TIDAK SATU MALAYSIA KENA KELENTONG …kah kah kah..

Kah kah kah… BARU SATU MALAYSIA TAHU SIAPA AL-MALIKUL SEMBAB…kah kah kah…

Kah kah kah… JOHOR SE JOHOR JOHOR NYA…. HABIS KENA GADAI…kah kah kah…

Woit… FATWA MASUK SYURGA TU BOLEH PAKAI ATAU TIDAK…kah kah kah…


8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mat Sembab penjual harta!
Harta siapa?
Harta Malayu!
Melayu dimana?
Di Johor Bharu!.

Siapa menggadai Maruah?
Maruah ape?
Maruah Melayu!
Melayu dimana?
Di Johor Bharu.

Sedar lah wahai Melayu!
Mat Sembab harus disingkir!
Lemah camkan Melayu!
Kalau ta singkir?
Akhir habis Melayu!
Oleh Mat Sembab!!
Singkir! Singkir!!

Allahuakhbar Allahuakhbar.

Tanpa Nama berkata...

Gedompol Gedompol
Bagus golong tikar
Mahasiswa sudah berkumpul
Ta lama lagi akan menukar
Gedompol Gedompol
Yang takbur!!

sby berkata...

mat sembab...kalo dia jadi pm habis malaysia gadai...
betul betul tak pakai punya parti umno
semua penyamun

parpumasam berkata...

laaa...betul ke citer ni,bro?kesian kat orang melayu...ada mata,pejam...ada mulut,diam...ada maruah,gadai...ada tanah,jual...takkan melayu hilang di dunia...tapi tanah melayu telah hilang kepada singapura...kasiannnnn.....

cucupakkasim berkata...

akibat tidak puas hati,ada malaon mana sudah cat batu nesan bapa dia dikubur dengan lambang kristian (+) lama dulu..

Tanpa Nama berkata...

TS Muhyidin telah memajukan Johor. Banyak jasa yang dibuat untuk pembangunan Johor. Jual tanah pd rakyat Singapura merancakkan projek perumahan dan padang Golf sekaligus menjadikan Johor maju dan pembangunan pesat

Tanpa Nama berkata...

lepas ni org johor harus buang fahaman totok umno yg menebal kat dlm pala otak tu... malu aku sbg rakyat johor...

p/s: Rindu sama otak-otak kempas dengan mee bandung muar...

Tanpa Nama berkata...

Salam semua
Saya cuma nak tanya kat orang Melayu mahu tak kerajaan buat bangunan tepi rumah kamu.Lepas tu ada dua lepas tu tiga dan seterusnya.Lepas tu bila hari raya kamu nak balik kampung mana.Tak seronok le beraya di bandar.Dah tu mana ada lagi warisan datuk nenek kita tentang bentuk rumah kampung.Semua jadi taman Astakona.Binatang pun seronok dalam tempat tinggal dia.Tak suka duduk kat zoo.Tanah ni peninggalan orang tua kita yang disimpan untuk kita, jadi tanggungjawab kita pulak untuk anak cucu kita.Sekian..