Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 12 Julai 2009

MANEK URAI




PAS DIJANGKA KEKAL DI MANEK URAI


Bayangkan jika Pas menang di Manek Urai maka ini adalah tamparan yang maha hebat buat gerombolan.

Calon gerombolan ialah Tuan Aziz Tuan Mat bekas pengarah Kesedar.

Calon Pas ialah Mohd Fauzi Abdullah – pemborong ikan.

Bukan kerana gerombolan sudah 6 kali kalah. Ini tidak penting.

Apa yang memalukan ialah Tuan Pegawai Besar yang dikatakan berilmu dan berijazah berkepok-kepok boleh dikalahkan oleh Tok Peraih ikan kah kah kah.

Where to hide waterface ya shabab kah kah kah.


5 ulasan:

Saiful berkata...

Salam amigo,
como'stas? tukaq saja kerajaan tu..yg pandai2 tu la kaki menipu..hantu raya.
saya ni dah frust sgt dgn gomen kita ni..cuma hari2 berdoa bila lagi pemimpin yg betul berakhlak akan memimpin mseiaku yg diberkati ni..rakyat kebanyakkan yg masih lagi dok suka kat bn ni pun tak tau..kena gula2 sikit..dah lupa..
kesina dengar cerita kwn2 disana..susah hidup..stress sgt..pada hal mesia ni kaya..subur..cantik..

Tanpa Nama berkata...

Kepimpinan tak semestinnya yang berkelulusan akademik yang tinggi. Semua nabi kita tak punya SPM/HSC/Diploma atau PhD. Tapi dia mesti cerdik tahu tuntutan rakyat dan pandai bagaimana mendapat projek untuk rakyat majoriti dalam bidang kuasanya.Banyak pemimpin agensi kerajaan mempunyai kelulusan akademik tetapi sulit dan memberi manfaat kepimpinan mereka untuk pembangunan rakyat, banyak yang syok makan gaji buta, merapu di mesyuarak dan fasih berbicara pasal poligami atau nak kletong rakyat.

Pak Brahim berkata...

Almalikul sembab akan balik awal,
mungkin esok dia dah chow..
lepas istihar Manik Urai sebagai anak emas tiba-tiba bertukar jadi anak haram.

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

rakyat bukan menolak kepimpinan BN

ha ha ha

kelakar

tipu orang nak tolong orang

tolong orang tipu melayu

poknik berkata...

aku sebenarnya anak yang dibesarkan didalam keluarga UMNO dan keseluruhan tempat tinggal aku bercatkan biru, tetapi semenjak perisitiwa pemencatan DSAI tahun sukan komenwel aku mulai tak percayakan UMNO...Memang tindakan aku betul setelah masuk zaman IT baru aku tahu..rupanya kebanyakan barisan pemimpin cuma ingin meratah hasil khazanah negara, depa hanya ingin isi perut dan poket aje...poorahhhh demi bangsa dan agama konon! mengapa zaman sekarang tiada golongan ilmuan yang menjadi tulang belakang UMNO? Mana nak cekau pitih nak tanding peringkat kampung dan kena duit minyak...Bila bagi pada Keparat habis semua jadi koprat.....kesian bangsaku!! Balik pada Manek Urai...time nak pilihanraya mulai jenguk kampung..paling aku benci..ayat paling mudah, nak tipu orang kampung yang pagi cuma mengadap pokok getah.....So...semoga Manek Urai menjadi noktah kepada jentera mereka yang siang malam berkempen...pada aku lebih baik mengadap TV tengok ASTRO...kerana sesungguhnya Allah bersama mereka yang BENAR....(bateri habis....) heeeeeee...