Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 7 Julai 2009

SATU LAGI PROJEK TIPU RAKYAT




TEMPAT DUDUK STADIUM LARKIN DITUTUP SERTA MERTA
- melayau

JOHOR BAHRU 6 Julai - Tempat duduk utama Stadium Hassan Yunos di Larkin di sini ditutup kepada orang ramai berkuat kuasa serta-merta ekoran keadaan struktur bumbung yang diragui tahap keselamatannya.

Menteri Belia dan Sukan, Ahmad Shabery Cheek berkata, bagaimanapun pihaknya tidak mengisytiharkan stadium itu tidak selamat, sebaliknya ia dilakukan bagi mengelak sebarang risiko yang tidak diingini.

"Keputusan sama ada stadium itu selamat atau tidak akan hanya diketahui selepas menerima laporan penilaian daripada forensik Jabatan Kerja Raya (JKR) antara satu hingga dua minggu lagi.

"Bagaimanapun, hasil pemeriksaan visual, terdapat banyak karat pada struktur bumbung dan setelah berbincang dengan pengurusan stadium dan JKR, kita tidak mahu ambil risiko jadi tempat duduk utama ini tidak digunakan," katanya.

KAH KAH KAH…

Kah kah kah…. INI PROJEK PASANG SIAP KRONI….kah kah kah..

Kah kah kah…. JAGA JAGA ZAMAN RUNTUH RANTAH TELAH SAMPAI…kah kah kah..

Kah kah kah…..WARGA DI NASEHATKAN BERJAGA-JAGA APABILA MEMASUKI BANGUNAN YANG BARU SIAP….kah kah kah…

Kah kah kah… SATU LAGI PROJEK KONSULTAN UNTUK SYARIKAT MAT SALEH….kah kah kah...


6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dari satu segi kita puji balik pihak kolonial yang membina struktur seperti hospital, jalan raya yang berkualiti untuk anak jajahannya. Pembina struktur oleh warga kita seperti stadium oleh kroni UMNO amat memalukan. Malahan banyak struktur yang dibina semasa rakusnya pembangunan dalam tempoh DEB/DPN/Dasar Wawasan boleh diragui, tak tahulah juruteranya diluluskan oleh Profesor Kang Kang atau rasuah telah disuap untuk memberi mutu lekeh kepada rakyat.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah...kah kah kah...TAK NAK SALAHKAN GUAN ENG KA...STADIUM NAK RUNTUH

kah kah kah kah...SETAN BERGAYUT KENYANG LEPAS TU NAK SALAHKAN ORANG LAIN...

kah kah kah kah...TUTUP JANGAN TAK TUTUP...MUTU BOLASEPAK NEGARA PUN DAH MACAM SETAN...ELOK TUTUP TERUS...kah kah kah kah

[TERER]

terjun.tanpa.parachut berkata...

haaa baru tau takut, kalo tak runtuh hari tu sah2 nak dbiarkan aje stadium tu, haa binaan2 lain tu kena periksa juga la kan kan kan haaa tau takut.....

azmie berkata...

stadium di larkin? jeti kat muar tu dah runtuh pun semalam, baru 2 thn

Tanpa Nama berkata...

Ini manyak bahaya wooi.... bangunan mahal2 mulai nak runtuh .....

bumbung stadium kat Terengganu berharga RM292juta dah runtuh...

bila dipereksa didapati manyak kandungan kepok lekor dalam konkerit..

memang tak ikut specifikasi ... terok ni ...projek kroni...

baik suruh hakim mahkamah session tu kasi rotan kontraktor & perunding2 dpd nak rotan budak nakal tu...

Tapi amat penting buat skg, jaga baik2 jangan sekali2 lok bik mama jog kat larkin....keh keh keh

Nunca Caminaras Solo berkata...

Ini cite nak divert dari isu Stadium Terengganu.. Struktur binaan sebelum era Madey, insya'allah kuat.. Masa Mamak Kutty jadi PM, baru kontraktor kroni bersepah dan rasuah berleluasa..

Bangunan lama sume masih kukuh, insya'allah, bangunan dibina masa era Madey yang bahaya..

Ini taktik Samy Tol la.. Buat bising macam JKR buat keje, keluar laporan cam kes MRR2, rakyat dah tertipu.. Xde sapa pun masuk mahkamah dan rakyat pun lupa kes..

TATKTIK RECYCLE