Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 24 Julai 2009

TIPU LAGI !! SATU MALAYSIA KENA TIPU – TIPU SATU MALAYSIA







DARI ARKIB BERITA UTUSAN MALAYSIA - 5 JUN 2009


LAPORAN AWAL KES BUMBUNG STADIUM RUNTUH DALAM SEBULAN: SHAHZIMAN -melayau

KUALA LUMPUR: Satu jawatankuasa penyiasat bebas yang ditubuhkan bagi menyiasat kejadian bumbung runtuh di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Gong Badak, Terengganu, Selasa lalu, akan mengeluarkan laporan awal kes itu dalam masa sebulan.

Menteri Kerja Raya, Shaziman Abu Mansor, berkata laporan lengkap mengenai insiden itu akan dikemukakan kepada Kabinet dalam masa enam bulan.

"Tujuan penubuhan jawatankuasa ini ialah mengenal pasti punca-punca runtuhan, bukannya nak mencari siapa yang bersalah dalam hal ini.

KAH KAH KAH…

Woit – 5 JUNE SAMPAI 24 JUALI BERAPA LAMA ?.... kah kah ka..

Kah kah kah…. SATU BULAN DALAM KALENDER GEROMBOLAN BERAPA HARI ?.... kah kah kah…

Woit… SATU MALAYSIA KENA TIPU…. kah kah kah..

Nota:
Mat ikang tungang langgang
Kena lebong siang malang
Pulang rumang tak de makang
Pegi kedai buat hutang




10 ulasan:

anak malaysia berkata...

hahaha..sah sah sah memang sah satu malaysia kena tipu..projek tipu satu malaysia dgn temanya rakyat di tipu..penimgkstsn berat bsdsn di utamakan..hsahahhaaha,,mampoosss orang malaysiaa..kena hempap ngan bik mama

BarisanNeraka berkata...

Satu bulan ada 90 hari..(Kalender BN)
(bergantung kepada RM yg dibayar)

sang kegelapan berkata...

xabih2 nk tipu melayu gerombolan nih..dasar anjing!

Tok Uban berkata...

Persoalannya sham...Jawatankuasa Penyiasat Bebas tu dah ditubuh ke belum?...kalau belum tubuh...macam mana nak dapat lapuran...

Tanpa Nama berkata...

gerombolang sepanjang bulang uzor...
dtg bulang selama 6 bulang...... sampa tak tau kire bulang..

kah! kah! kah! kah! kah! uhuk! uhuk!

Saiful berkata...

keh2222222222..
nak kira dlm bahasa melayu pun tak reti..ni nak guna ingleis...keh222..lebih baik bbq kat tepi ladang biri2 lagi baik..balut sebatang..dulu..hasta leugo senor tt

Tanpa Nama berkata...

kah kah kang...lu memang klakar lah Bro Isham

Tanpa Nama berkata...

Salam runtuh

apa punya bangang umnongok ni
siasat sebab apa runtuh je
tak cari yang bersalah

yang salah pasir kut,
angin kut
simen kot

yang luluskan tak salah
yang buat tak salah
yang siasat tak salah

babi umnongok ni

Khun Pana aka johanssm berkata...

6 bulan kemudian......



Laporan Siasatan:


Bumbung Stadium Agong runtuh , jatuh gedebap-gedebop adalah di sebab kan olih angin Laut Cina Selatan yang tiup terlalu kuat dan laju pada hari kejadian.
Ini semua nya Cina yang buat pasal.

Untuk elak kejadian berulang, maka nama Laut Cina Selatan akan ditukar nama jadi Laut Melayu Selatan.

Dan para pengunjung ke mana-mana stadium di seluruh malaysia harus pakai topi keledah semasa dalam mana-mana stadium dan ikut arahan pihak berkuasa kalau/jika ada apa-apa yang runtuh di masa depan kelak.

-laporan agensi TakBernama

Saya teringat sami vellu punya cakap, Ini semua tuhan ponya pasal buat itu Highway runtoh .

Tanpa Nama berkata...

"Tujuan penubuhan jawatankuasa ini ialah mengenal pasti punca-punca runtuhan, bukannya nak mencari siapa yang bersalah dalam hal ini...... bukannya nak mencari siapa yang bersalah dalam hal ini......bukannya nak mencari siapa yang bersalah dalam hal ini......bukannya nak mencari siapa yang bersalah dalam hal ini......

???????????????Ape kejadahnya????

punca adalah kerana siapa...

tanpa siapa, punca tetap akan muncul semula dalam kisah yang serupa di masa yang berbeza..

dan kita berterusan diperdaya..