Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 28 September 2009

MARI BELAJAR MENGENAL KATAK



MACAM MACAM JENIS KATAK ADA




NIZ AZIZ JAWAB CABARAN IBRAHIM ALI - malaysiakini

Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan cabaran Ibrahim Ali, supaya beliau meletakkan jawatan sebagai isu lama yang tidak perlu dilayan.

Mursyidul Am PAS itu berkata rakyat boleh menilai sendiri apa yang telah dilakukannya sepanjang mentadbir Kelantan selepas memenangi pilihan raya umum 1990.

Banyak perubahan dari segi pembangunan telah dilaksanakan di Kelantan, termasuk di daerah-daerah terpencil seperti Gua Musang, Tanah Merah dan Jeli, katanya kepada pemberita di majlis Aidilfitri PAS di perkarangan Stadium Sultan Mohamed Ke-1V, di Kota Bharu hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Ibrahim semalam yang mencabarnya meletak jawatan kerana gagal melaksanakan tugas sebagai menteri besar dan juga atas alasan beliau sudah tua dan wajar memberi laluan kepada pemimpin muda.

Cabaran Ibrahim itu adalah sebagai susulan kepada desakan menteri besar itu supaya ahli parlimen Pasir Mas itu melepaskan jawatan ekoran tindak tanduknya yang semakin bertentangan dengan parti itu. Pada pilihan raya umum 2008, Ibrahim memenangi kerusi Parlimen Pasir Mas sebagai calon Bebas atas tiket PAS.

KAH KAH KAH…

woit…. TAK PERLU JAWAB….. BUANG AIR LIUR AJE…kah kah kah…

nota:
ibrahim ali, ezam mat nor ali, lokman adam ali
hassan ali, zulkifli nordin ali adalah jenis jenis
katak di bumi tropikal. ada yang besar ada yang kecil.

ada ali cari makan. ada ali yang berhutang. ada ali yang buat janji
kes pilihanraya tak bawa mahkamh kalau masuk gerombolan.
ada ali beli ijazah.ada ali nak masuk parti.

semua ini adalah ali ali katak yang bermasalah.

katak katak ini wajib dijadikan bahan bedah untuk
kelas kaji hayat. lihat dan pelajar selok belok mereka.
lagi kuat tempek nya lagi lobong kepala otaknya.

dalam politik baru pakatan rakyat akan berjumpa banyak lagi katak
katak ini. ada yang masih berudu. ada yang menyamar dengan
memakai kopiah. ada yang amat bijak membodek. ada yang suka masuk
frame bergambar. ada yang sedang cari projek.
ini hakikat tahap politik kita masa ini.

pakatan rakyat wajib waspada dengan katak katak ini.
kalau masih berudu - lencek dan buang.
kalau dah tumbuh ekor - kerat.
kalau dah menjadi katak liar buat umpan ikan haruan.

jangan terperanjat – banyak lagi ali ali ini akan menguak
terutama bila surat ujan hutang sampai . tak percaya tunggu kah kah kah.




13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bang, katak ini takdok dalam gambar pun! Ini katak kepala asuk...hau hau hau hau ....spesis baru walau pun telah lama wujud kerna mutasi....

Tanpa Nama berkata...

Ibrahim Ali..mudah mudahan kau ketulahan!! Kacang lupakan kulit. PAS sudah beri kemudahan untuk bertanding atas parti PAS..sudah menang bukan saje tinggalkan PAS sekarang meminta Tok Guru letak jawatan. Tak kenang jasa Tok Guru, PAS dan Rakyat!!!
Ya Allah Tuhan Yang Mahakuasa berilah petanda kepada ali katak ini supaya pulang pangkal jalan.

Allahuakhbar Allahuakhbar.

Johan berkata...

dan ada yang masih belum menetas menjadi berudu..

Tanpa Nama berkata...

Hai "Ali' ini memang buat kita seru dan binggung kerana sulit lagi nak humbankan mereka. Mereka dah tak selamat dari segi kewangan lalu mainkan sentimen ketulenan Melayu (hak bumiputra dijamain di perlembgaan) , agama( arak, poligami, aurat, halal-haram, khalwat), bangsa( Melayu dipayungi oleh raja Melayu dan UMNO) walaupun mereka buta perut dan buat tak tahu betapa sakannya UBN merompak harta negara.

Tanpa Nama berkata...

banyaknye ali2 ni ye??
ini semua mesti jugak ahli2 dalam persatuan projek ali baba

mereka semua ni mesti dikenalpasti lalu dicap dahi masing2 kemudian dihumban keluar dari pakatan rakyat; ketika itu jadilah mereka ali2 yg menjadi ahli luar al-bab

nama lain: ahli2 persatuan luar al-bab mewakili ali al-baba al-babi

Tanpa Nama berkata...

salam dan selamat hari raya.
bang isham, saya tak setuju dengan cara bang hentam orang pr..zulkifli nordin, hassan alidan sesapa lagi dari pr(tak kiralah dia pas, pkr atau dap). Selagi mereka tak jahat macam 3 orang kat Perak tu biar kita reserve dulu kita punya tak suka. jangan buat fitnah benda yang tak pasti. Jangan reka cerita yang akan melemahkah pr. Kita kena membantu membentuk satu opinion yang baik terhadap pr. Depa boleh dihentam tapi on issues bukan peribadi.jangan terperangkap dengan propaganda bn. Kalau depa boleh tunjukkan pemimpin depa baik sahaja walaupun terang-terang rasuah, menipu kenapa kita nak hentam pemimpin kita kerana different opinion. everbody ada opinion sendiri tentang sesuatu tetapi selagi tak melibatkan kesalahan besar seprti rasuah, pembunuhan,penipuan dan jenayah....kita boleh bincang cara orang intelek...relak bang...relaks...saya nampak ada pelawat kat tt bang ni macam bau-bau bn."Kita kalah bukan kerana orang ramai tak sokong tapi kerana kita selalu lupa strategi". maaf.

Salleh PJ berkata...

Kahkahkah - Lawak Ali kau buat yer? - Lawak sial! - Kahkahkah - Jangan Syed Husin Ali sudah lah - Syed Hamid dah masuk hutan.

p/s : Syed Hamid diatas bukan Mat Jilbab - Aku syak Mat Jilbab sekarang sibuk beli kelab bola sepak di England - Atau mungkin balek Yemen, jaga unta.

Tq

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah ....... cerita katak puru ju**r kurat, memang hebat ......
Katak puru ibnu ali ni ore kelate dah kenal, org Pasir Mas dah tahu, ore Pasir Pekan terlebih tahu ....
Katak jenis ini tak akan berubah, sebelum, sekarang dan akan datang ....
Kerja buat hanya tunggu tempayang, lalu lalat dia ulur lidah, nampak nyamuk dia jelir ....
Kalu bunyi guruh dia kuatkan suara, konon nak lawan suara guruh ....
ampu situ ampu sana, sama seperti Pak Ke, habis semua katak kembang, katak hijau kembang, katak pisang kembang, katak baruh kembang,katak pakai jubah kembang, katak kopiah kembang, katak pendek pun kembang,
Nampaknya SATU Pasir Mas kena tipu,lebai malang kg. Kasa, Imam janggut kambing kg. Tendong, Mamat kupiah hijau Kg. Dangar, Tok guru pondok kg. Lati, Jusoh kain pelekat gajah duduk Tok Uban, Mat husin misai lebat kg. Lemal........... ahli yg ditipu.
tapi mana yg bodoh ditipu atau menipu... yg paling teruk ketika nak kahwin dgn katak puru dulu katak cawangan tipu katak-katak rating...
Katak puru ni insaf dah, katak puru taubat dah, katak puru senyum ore beriman, katak puru dah tak ada bekas jerawat, jika jadi masuk Parlimen katak puru ni akan naik atas meja menentang ketidak adilan UMNO.... Satu Pasir Mas ditipu katak puru kerana bodoh dan tamak...

ikangoreng berkata...

kesian ali... suma nama ali pon kene tiaw!

Haji Kepala Lembu berkata...

inilah yang dikatakan politik..kalau nak jujur sampai bila nak menang..Hidup Umnooooo

Tanpa Nama berkata...

beghahing ali.....mung ni jenis oghe x bersyukur......TGNA kutip..ingat dah insaf! mung kekah dia balik. gedeber? gedeber pun mapuh jugak...

non-partisan berkata...

Kpd Tanpa Nama no. 5,

Hamba rasa blog ini khususnya bukanlah blog untuk PR sahaja dan negara ini secara amnya bukanlah hak mana-mana parti.

Jika pendapat disekat maka apa lah hak rakyat camtu.. ye tak?

Jadi kalau ada berita dari mana-mana parti, buruk atau baik .. biarlah dinilai oleh rakyat yang dah semakin bijak.. biar rakyat tentukan dan bukan dipolitikkan terus..

HIDUP RAKYAT!!
HIDUP MARIA OZAWA!!

Master Yoda berkata...

Kah kah kah....

Katak oh katak

Kah kah kah