Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 5 November 2009

MENIPU DI HARI SIANG




PERAH SAMPAI KERING



KELANTAN TIMBANG TOLAK PERJANJIAN PETRONAS – malaysiakini

Kerajaan Kelantan sedang mengkaji kemungkinan membatalkan perjanjian menyerahkan hak cari gali kepada Petronas jika royalti petroleum tidak diberikan, kata exco ekonomi dan kewangannya.

Mengulas kenyataan perdana menteri untuk menyerahkan wang ehsan kepada Kelantan, Husam Musa berkata isu membatalkan perjanjian itu akan dikaji oleh panel peguam yang dilantik kerajaan negeri.

Keputusan tersebut dicapai dalam mesyuarat exco kerajaan negeri hari ini sebagai reaksi segera Kelantan terhadap pengumuman Najib Razak di Parlimen pagi ini.

Dalam satu kenyataannya, Husam turut mempertikaikan penggunaan istilah "wang ehsan" sebagai bentuk bayaran kepada Kelantan, sedangkan "bayaran royalti" digunakan untuk bayaran di Terengganu, Sabah dan Sarawak.

KAH KAH KAH….


woit… NAK TIPU LAGI… kah kah kah…

kah kah kah… WANG EHSAN INI UNTUK ORANG MINTA SEDEKAH…kah kah kah…

kah kah kah… ROYALTI ADALAH HAK… kah kah kah…

woit…. TAK HABIS HABIS…. NAK MENIPU…. kah kah kah…


NAJIB SELEWANG FAKTA ROYATI MINYAK KELANTAN – harakah daily

Ahli Parlimen PAS kesal dengan penyelewengan fakta yang dibuat Perdana Menteri, Najib Razak di dewan rakyat berhubung pembayaran royalti petroleum kepada rakyat Kelantan.

Pengumuman Najib bahawa kerajaan pusat akan memberikan wang ehsan kepada rakyat Kelantan, bercanggah dengan akta 144 kemajuan petroleum 1974 yang memperuntukkan lima peratus mesti diberikan kepada negeri pengeluar minyak.

Salahuddin Ayub berkata, pembayaran wang ehsan yang diputuskan itu jelas bertentangan dengan akta 144 kemajuan petroleum 144 dan merupakan satu pembohongan terhadap rakyat Kelantan.

KAH KAH KAH…

kah kah kah…. KELENTONG LAGI… kah kah kah…

woit… INGAT ORANG LAIN TAK TAHU BACA SURAT PERJANJIAN…kah kah kah…

kah kah kah… BERAPA LAMA NAK MENIPU… kah kah kah…

woit… MULA MULA ALIH PETA… KATAKAN MINYAK BUKAN DI LAUT KELANTAN… kah kah kah..

kah kah kah… KEMUDIAN NAIK KAN MINYAK DI SIAM…. kah kah kah..

woit…PATUTLAH ORANG KELANTAN TAK SUKA GEROMBOLAN…. DARI DULU… SEKARANG… HINGGA BILA BILA…. kah kah kah…



26 ulasan:

نيك حافيظول berkata...

woit TT. aku orang kelantan la.

kot-kot mana pun Najib kalau tak bagi duit royalti utk orang kelantan, haaa... tahulah nanti.

Jangan tuduh saya menghasut. tunggu dan lihat saja 'betapa gedebenya' oghe kelate kah kah kah.

Ibrahim Ali senyap jer. Tak jawab pun. Apakah dia sudah kaya raya di sebalik ketuanan melayunya dan kritikan hebat ke atas kerajaan Neg. Kelate. Cis!! Buang masa ajer dengan si katak itu yg terkenal dengan cerita itik serati kah kah kah kah.

Saiful berkata...

sangat setuju...awat ingat petronas sahja reti cari gali minyak..poodah..buat saja tender terbuka..tgk sapabayaq mahai..kalu susah sgt tok sah dok bagi gali..simpan minyak utk taun 3020..baru mahai sikit..wooi mat mongol..betui ka leh jadi pmni..kelentong tak habih..kadang2 tu dok jugak berdoa ..kut2 mat mongol tersesat mai kut ni..gue nak tanya satu soalan saja..boleh ka encik ni jadi pm..

LembuKenyang berkata...

Apa dia ingat, dia ada degree jer, dia dah pandai nak main silap mata dengan rakyat yang buta hurup? Ini memang mentaliti gerombolan main sarkas. Hoihoi...memang brouhaha...hari ni, PhD pun kangkung lagi weh..

Betul2 macam boss aku kat pejabat. Dia cukup bangga giler paper 1119 dia dulu dapat 2. TOEFL dapat lebih 600. Tapi bila mai speaking jer, memang kelakar la. Phonetic out!!! You, Me, same.

Ada juga dalam PKR dan PAS dan DAP macam ni. Ini mesti kene bersihkan jugak.

Sukj berkata...

kah kah kah kah...MAKA NTV 7 KILO KELENTONG PUN KELUARLAH BERITA UTAMA:

NIK AZIZ BERSYUKUR DAN PUASA 3 HARI KERANA TERIMA WANG IHSAN

kah kah kah kah...JANGAN LA KELENTONG...TAK ADA WANG IHSAN PUN...MEMANG ORG TUA TU SELALU BERPUASA...kah kah kah kah

alifbata berkata...

Gerombolan akan guna orang Kelantan untuk terus tipu orang Kelantan.
Dia sudah pun guna orang Terangganu untk tipu orang Terangganu.
Dah pun ada suara,daripada tak dapat baik dapat.Tak usah kira apa yang nak dinamakan.
Apa khabar Mustafa Ali,Apa khabar Hassan Ali,Apa khabar Ustaz Nasa...orang gerombolan baik kan?

mosabit berkata...

woittt....
ini umno simacam air pres olen...banyak sidap diminum.....tapi tatak boleh buat basuh baju lor.....

sikalang lakyat tatak mau ini kopi ma...rakyat mau air yg boleh diminum dan basuh baju ma.....air bersih ma.......

lagi ho...ini air bersih boleh kasi badan sihat ma....lu banyak minum kopi nanti kena sakit dalah tinggi ma.......

itu poduk kopi manyak tipu lor..... lagi itu dalam banyak kafin ma...ada paham ka?......

LOT147 berkata...

Kerajaan Persekutuan akan memberi wang ehsan kepada Kelantan daripada hasil pengeluaran minyak di luar pesisir pantai negeri itu mulai tahun depan, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan di Dewan Rakyat hari ini.
KALAU NAK KAYA JOM PI BUKA BAHAGIAN / CAWANGAN UMNO DI KELANTAN LA NI. WANG AKAN TURUN MECURAH-CURAH, SEDIALAH LUKAH DAN BELAT BANYAK-BANYAK AGAR SENANG ANAK CUCU?????

Tanpa Nama berkata...

Tengoklah rakyat semua.Satu kerajaan yang berkuasa pun mereka nak tipu inikan pula rakyat.Lagi senang mereka tipu.Apa yang saya harapkan Sultan haruslah masuk campur dan menggunakan kuasanya kerana hak negerinya dinafikan.Jangan lagi biarkan rakyat dipermainkan oleh menteri yang rasa dialah Raja.

Tok Uban berkata...

Bayangkan RM 1 bilion wang royalti yang sepatutnya diberikan pada rakyat Kelantan..ditukarkan jadi wang ehsan...dan dikawal pembelanjaan oleh kerajaan gerembolan...puh..berapa banyak dia orang boleh sapu...akan banyaklah jambatan kat kelantan nanti...
Tak masuk akal langsung geng songlap ni nak buat...ini mesti duit komisen beli kapal selam dah habis...

diskopi berkata...

Suatu pertanyaan buat pendukung-pendukung Pakatan Rakyat: Adakah Petronas akan dirakyatkan melalui pemiliknegaraan Syarikat Petronas jika sekiranya Pakatan Rakyat memerintah di masa hadapan?

Atau sistem yang ada sekarang ini di mana Syarikat Petronas ini turut dimiliki oleh pemodal-pemodal dan tidak dimiliknegarakan akan diteruskan oleh kerajaan Pakatan Rakyat?

Ini soalan Pakatan Rakyat wajib jawab!

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah

YANG GAMBI berkata...

Kah....kah....kah..... duit balak kat Kelantan dah habis ke ? kah....kah....kah..... la ni ngaruk duit minyak pulak..... kah....kah.. ....kah....kah....kah.... rakyat Kelantan makin kurus...kah...kah...kah... pemimpin PAS yang buncit-buncit....kah....kah...kah.... ni pulak cerita baru, duit rakyat habis bayar kat pakar foresik Thailand, rupanya penari bogel tiger show.. kah....kah....kah....

Memang dah dasar penipu rakyat..kah....kah....kah.....kah.....

Sivakumar berkata...

Mahathir terlibat dalam PKFZ?

Sivakumar berkata...

Suruhanjaya PAC akan menyiasat double-tracking railway project lepas ini.

Lagi besar dari PKFZ.

Siapa dapat projek ini?

Gamuda.

Gamuda siapa kepala dia?

Anak Azlan Shah.

Baca jangan tak baca.

Inilah sebabnya Pakatan Rakyat kena ada. Inilah sebabnya DAP mesti bersama-sama dengan PAS.

Johan berkata...

kahkahkah sudah laaaa mat mongol..apesal masa jumpa minyak kat Kelantan senyap2 je tak bagi tahu org ramai..

Tanpa Nama berkata...

Teknik menggunakan perkatan pelbagai makna adalah kaedah usang dan lapuk dalam era internet.
Adalah memadai dengan mengatakan harta kau harta kau. Harta aku tetap harta aku kepada rakyat Kelantan.
Mengambil hak orang lain adalah satu kezaliman dalam semua sistem termasuk sisem kapitalis.
Sekarang ini kita masih ternanti-nanti komen semua hulubalang Melayu TULIN seperti MP Pasir Mas untuk menghimpunkan segala hulubalang Melayu, Persatuan Seni Silat, Persatuan Prowaris dan segalam macam persatuan Mamak campur Melayu yang akan mempertahankan hak rakyat 99% Melayu sebuah negeri yang mempunyai % peratus pelajar Melayu dan kakitangan kerajaan untuk bercakap.
Semua rakyat Melayu Malaysia sedang menanti juga kepada komen Mat Misai Jason King Alias mamak Tg Keling untuk menghimpunkan semua pelajar untuk berarak ke Putrajaya untuk mempertahankan hak orang Melayu di negeri orang Melayu paling ramai.
Kita juga sedang menunggu semua pejuang-pjuang putera dan putri Melayu dengan baju Melayu sedondon berarak ke Istana Negara bagi menghantar memonrandum agar hak orang Melayu di negeri Melayu paling ramai diperkasakan.
Kita sedang menunggu juga satu raptai besar-besaran semua orang Melayu di peringat antarabangsa akan memastikan minyak negeri orang Melayu teramai ini tidka disedut dan diturunkan dinegera bukan Melayu seperti Siam dan Singapura.
Ayuh orang Melayu!!!!
Atau orang Melayu cuma apa kertas saja ker???

mat rabak berkata...

ibrahim ali sbnrnya berjuang utk katak2nya,bkn utk melayu.ape dia tau pasl melayu.ada dia ambk tau pasal sebuah institusi pendidikan yg menawarkan pendidikan budaya dan warisan yan diisi bumiputera x diiktiraf biarpun selepas 10 tahun

Tanpa Nama berkata...

ahli parlimen jeli bukan wilayah kelantan ia bawah wilayah persekutuan.kl,gua musang pun sama mereke tak peduli kelantan kerana bawah kl.orang melayu kelantan raayat thailan,royalty minyak kena mitak kat thai, semua perjanjian menguntung kan thai.awang dek beranak kat angkasa kelantan mak nya beranak kan dia atas kapal terbang, dia pun tak perlu kerja keras untuk kelantan,babak nya beranak secara gaib,bukan orang kelantan, orang kelantan bukan melayu x tau apa.tok pa bawa pelabur kat kl,kerana jeli bawah kl.sama dengan awe dik.ada duit bagi sapa?

AntiBeerN berkata...

Kah....kah....kah..... Yang Gambi oiiii...

Kau tanya: duit balak kat Kelantan dah habis ke ?

Aku jawab: kah....kah....kah..... memang dah abih memajukan negeri & bayar hutang yg ditinggal kerajaan BeerN dulu. Sebab tu pembangunan pesat kat Kelantan la ni... tak caya pi tengok... kah kah kah...

Kau kata: la ni ngaruk duit minyak pulak..... kah....kah..

Aku jawab: kah... kah... kah... dah duit tu hak org kelate. tuntutlah. Cuba kalau bos kau kata dia bg gaji separuh je bulan ni sebagai wang ehsan sebab yg separuh lagi kau tak layak... kau ketawa je?? kah... kah... kah...

Kau kata: ni pulak cerita baru, duit rakyat habis bayar kat pakar foresik Thailand, rupanya penari bogel tiger show.. kah....kah....kah....

Aku jawab: Memang dasar tak berilmu. Tu lah asyik tengok tiger show saja. sekali sekala layan discovery channel ka... tengok mcm mana pakar forensik tu kenalpasti mangsa tsunami dulu...

JANGAN SERLAHKAN KEBODOHAN KAT ORG TAU... Sendiri yg malu kah....kah....kah.....kah..

Kau kata: Memang dah dasar penipu rakyat..kah....kah....kah.....kah.....

Aku sokong. PiEM 1Malaysia kau tu memang dasar penipu.... Yang kena tipu ngan dia adalah org mcm ekau. Jenis katak bawah tempurung layan tiger show... kah....kah....kah.....kah.....

tangkat berkata...

buat gombi,or zombi?ape2 je lah nama kau...dalam sebuah kampung ada seorang tok guru sedang mengajar agama..seriap kali selepas mengajar agama beliau meminta setiap muridnya bertanya soalan untuk dijawabnya.dalam banyak2 murid ada seorang murid yang tidak pernah mengajukan soalan padanya.so dia berkata hai gombi(maaf guna nama kau kejap)tanya lah satu soalan pada ku agar dapat ku menjawabnya.si gombi ni pun sambil tergaru-garu kepala menanyakan 1 soalan yang pada fikirannya tidak akan mampu dijawab oleh gurunya..ya ustaz,bilakah kita boleh berbuka puasa?jawab ustaz itu bila matahari tengelam..tanya gombi yang bijak ini lag...macammana kalu matahari hari itu tidak temgelam-tengelam?sambil tersenyum ustaz itu berkata kalu macam tu lebih baik awak duduk diam dan jangan ajukan soalan lagi padab lain kali...MORALNYA yahai kekanda ku gombi...kalu tak tau dan tiada fakta tak payah tanye dan menyibuk..kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Ibrahim Ali mana? Mana Ibrahim Ali? Kenapa 'pembela Melayu' tu tak lantang bersuara dalam parlimen tentang hak negeri yang paling ramai orang Melayu? Tengah tunggu hujan ke?

Tanpa Nama berkata...

Wang akan di salurkan melalui projek pembangunan dan pembasmian kemiskinan....
ketawa terbahak-bahak...
tergelak berguling-guling...
aku dengar ayat tu.
dahla cara bercakap macam sial..
menganjing gila cara dia cakap..

Kalu sebut pasal projek,
jangan kelentong la...
beruk d hutan pun tau projek kroni..
itu yg SI KATAK sibuk melalak...
mana la tau takut2 ada jambatan di perlukan...
dulu dah dapat satu.
hahaah..ha...

-CJ-

Keliwontron berkata...

Kehadapan kekanda Gombi , beta berasa gundah dengan kedangkalan dan kejumudan sel-otak kekanda ...mohon kekanda Gombi berangkat segera ke tadika Kemas untuk mencedok ilmu dengan lebih tawaddok ...sekian .

Tanpa Nama berkata...

Gambi ooooiiii....awat hang bengap sangat...layan la lagi tiger show tu...dasar manusia bangang...

MenateBroke berkata...

sila sertai kempen menuntut royalti petroleum kelantan di facebook!
http://www.facebook.com/group.php?gid=168035934020&ref=mf#/group.php?gid=168035934020&ref=mf

Tanpa Nama berkata...

Salam semua!
“Kera dihutan disusukan, anak dirumah dibiar kelaparan”
“Sudah terang lagi bersuluh”
Dua peribahasa diatas sudah cukup mengambarkan tindak tanduk umno & pemimpin2 rasuah nya.
Sudah lah dinafikan hak bumi Kelantan, disedut & didaratkan dinegara jiran. Tidakkah itu kerja bodoh namanya.
Sedangkan perjanjian yang ditandatangan mantan pengurusi Petronas Ku Li pada 1975 jelas menyatakan hak 5% royalti minyak untuk disalurkan kepada kerajaan negeri Kelantan.
Sesudah berpuluh tahun KERAjaan negeri BN Trengganu menelan royalti minyak, tiba2 bila kerajaan negeri itu jatuh ketanggan PAS ianya dirampas kembali oleh KERAjaan BeeNd & dijenamakan semula sebagai wang ehsan. Kini setelah BeeNd kembali menerujui Trenggganu, dikembalikan semula royalti minyak kepada KERAjaan negeri Trengganu. Apa semua ini?
Kini dilakukkan pula kepada kerajaan negeri Kelantan.
Inikah buktinya KERAjaan BeeNd tidak meminggirkan negeri dibawah pemerintahan pembangkang?
Kenapa nak disalurkkan dalam bentuk wang ehsan bukannya royalti?
Dan apakah makna & maksudnya yang tersirat disebalik semua ini?
Apa yang boleh ditafsirkan sememangnya KERAjaan BN sengaja memperlakukkan sedemikian kepada negeri pembangkang & khasnya kepada negeri Kelantan. Tujuan nya untuk menunjukan kuasa & memberi tekanan supaya mereka boleh menawan kembali negeri Kelantan.
Kalau wang tersebut disalurkan terus dalam bentuk royalti, maka wang ini akan masuk terus didalam akkuan kerajaan negeri, ini yang umno/bn tak mahu ianya berlaku. Sebab, jika wang tersebut dibawah seliaan kerajaan negeri sudah tentulah sukar untuk para pemimpin rasuah umno untuk menghabiskannya kepada kroni2 mereka. Sudah tentu YB Menteri Besar TGNA tidak mudah untuk mengeluarkan dengan sewenang2nya. Kecuali kepada tujuan2 yang hak sahaja. Maka meloponglah puak2 umno rasuah ni.
Jumlah RM1 Billion (RM1000 ribu juta) itu adalah satu jumlah yang amat besar. Dan jika wang ini jika diuruskan sendiri secara telus oleh Kerajaan negeri, maka negeri Kelantan dalam sekelip mata akan menjelma menjadi negeri paling maju di Malaysia dibawah kepimpinan PAS. Inilah mimpi ngeri yang paling digeruni oleh BeeNd umno.
Sekarang wang ini akan disalurkan dalam bentuk wang ehsan maka bermaharajalelalah awang adek $ konco2nya. Maka boleh lah mereka mula mengumpulkan semula dana pilihanraya yang telah banyak dihabiskan sewaktu PRU12 dahulu. Mulallah mereka menabur budi kononnya inilah sumbangan dan kebaikkan KERAjaan BeeNd umno. Inilah yang dikatakan:
“Lembu punya susu sapi punya nama”
Awas Peribumi Kelantan jangan terpedaya dengan tektik kotor BeeNd umno ini. Apa yang mereka akan beri mesti lah diterima dengan tanggan yang terbuka tetapi harus diingat bahawa semua pemberian itu adalah hak kita sendiri, jangan sesekali terdetik perasaan terhutang budi kepada KERAjaan BeeNd. Mereka semua cumalah sekadar pemimpin2 rasuah & pemecah amanah yang teramat besar diatas muka bumi ini.
Penyataan penghargaan & terima kasih haruslah ditujukan kepada Pemimpin rakyat Pakatan Rakyat yang bersunguh2 & beruasaha keras untuk mengembalikan hak rakyat kembali kepada rakyat.
Bersatu lah, kembalikan yang hak kepada yang hak!