Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 20 Disember 2009

HABIS HARTA KENA SAMUN



LENCANA SQUARDON F-5E INI BOLEH MASUK DALAM POKET UNTUK DISELUDUP KELUAR



YANG INI TAK MUNGKIN MASUK DALAM SAMPUL SURAT



ENJIN F-5E TUDM DIJUAL PADA SYARIKAT AS – malaysiakini

Enjin pesawat pemintas F-5E milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) disedari hilang pada 2007 telah dijual kepada sebuah syarikat antarabangsa dari sebuah negara yang berpangkalan di Amerika Selatan, kata Menteri Pertahanan Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau berkata syarikat antarabangsa itu dipercayai telah mengupah ejen tertentu untuk melarikan enjin pesawat bernilai RM50 juta itu ke luar negara.

"Kementerian akan mengambil tindakan dari segi perundangan peringkat antarabangsa untuk mendakwa syarikat yang terbabit mengupah untuk melarikan enjin itu ke luar negara.

KAH KAH KAH…


woit… INI SUDAH LEBIH…. kah kah kah…

woit… ENJIN KAPAL TERBANG PUN KENA CURI…kah kah kah..

woit… MACAM MANA ENJIN INI BOLEH DI HANTAR KE LUAR NEGARA?...kah kah kah..

kah kah kah… ENJIN INI BoLEH MASUK DALAM SAMPUL SURAT KE?....kah kah kah

woit…. ENJIN INI ADA KAKI KE? …BERJALAN SENDIRI…kah kah kah..

woit… MESTI ADA OPERASI BESAR…. kah kah kah..

woit…. MESTI ADA ORANG DALAM….kah kah kah..

kah kah kah… NAK TANYA …PADA TAHUN 2007….SIAPA MENTERI PERTAHANAN ..kah kah kah...

woit ... MENTERI ITU SAMY VELOO ATAU ZAINUDDIN MAIDIN?… kah kah kah…




31 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

smp enjin kapal terbang ilang, ini sudah pasti bukan tokey kedai scrap punya keja...
-Morbid J

Sukj berkata...

MENTERI PERTAHANAN PADA MASA TU...'BADAK PINTAR'

PANGLIMA ATM PADA MASA TU...'AYAM KATIK PINTAR'

CHIEF OF AIR FORCE PADA MASA TU...'BUAYA PINTAR'

TELAN...PATUK...NGAP...kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Gua sudah bilang sama lu brader, kita akan kalah perang.
Panglima Angkatan tentera yang suka hisap curut mahal kontrektor bagi, minum wine kontrekter beli dan main golf di Kunming China, Bangkok dan Jakarta yang kontrektor sponser bila nak letak jawatan?
General kena tipu orang bawahan apa punya general.
Kakhhahahahahaaaaaa tak lama lagi Mat Monggol, zihit Midi dan Panglima Angkatan Tentera general baghal kena pancung kepala mereka!!!

Tanpa Nama berkata...

najib altantunya la yg curi...hahaha

Fa-T berkata...

bodoh gile.. enjin besar SEMUT pun bawak lari...
patut malaya banyak CHINA DOLL

Khun Pana aka johanssm berkata...

Biasanya kalau bawa jagaan polis , wang dan bahan bukti disamun.
Bukan sekali sekala, tapi selalu.

Tentera yang jaga pon kena samun.
Banyak nya pencuri di Malaysia ni.
Hahaha,sikarang tukar cherita bahawa injin sudah dijual dan bukan nya di samun..
siapa yang jual? siapa yang terima wang?
Agak nya wang pergi mana?...wang dah pergi kasino hahaha

pssst bila nak jual 2 injin kapal selam tu ..

cucupakkasim berkata...

Tahun 2007, menteri pertahanan tengah syokkk tidorr..! kah..kah..kah..

koboi berkata...

Ini ops apa bro?

Ops sikap kah???

kahkahkahkah....

enjin pesawat pun d rembat?

lepas ni apa lagi yg kena tibai?

kahkahkah...

mosabit berkata...

punyalah besar sampul surat yg nak diisi dengan injin jet tu......

injin tu digelapkan sebelum diangkat oleh orang bunian....

pakai pos laju la tu...

bijak bijak...kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

Satu lagi cerita karu-marut/kelabu asap/bangan/bahalul/wahilu-bilul. Apa hel ni sampai pesawat perangpun boleh lesap bagaikan cerita babi boleh terbang. Inilah pentadbiran UBN paling koman tetapi INGAT nanti ada lagi cerita lebih hebat daripada ini GST itu adalah baik untuk negara, bangsa dan agama!Atau AI meliwat kali ke-3 atau Zambri itu adal Nelson Mandela Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

Satu lagi cerita karu-marut/kelabu asap/bangan/bahalul/wahilu-bilul. Apa hel ni sampai pesawat perangpun boleh lesap bagaikan cerita babi boleh terbang. Inilah pentadbiran UBN paling koman tetapi INGAT nanti ada lagi cerita lebih hebat daripada ini GST itu adalah baik untuk negara, bangsa dan agama!Atau AI meliwat kali ke-3 atau Zambri itu adal Nelson Mandela Malaysia.

fatamorgana berkata...

2007......lama tuu....ngape sekarang nie baru tahu. siapa menteri masa tu....ngape le orang pecahkan rahsia tu masa kini, malu sungguh isteriku nanti. engin jet tu transform jadi memteri kot, pasal tu le orang tak perasan benda tu enjin jet. kah kah kah kah, tak tahulah nak kata pe, memang lawak sungguh....

Tanpa Nama berkata...

Ohhhh.... satu lagi cerita 'silap mata'. keh..keh..keh...

Sakit, tenat,nazak dan gila mereka ini. Enjin kapal terbang boleh hilang???

Ni aku dah sediakan skrip jawapan untuk mereka: "Kita pun tidak tahu bagaimana, TIBA-TIBA enjin kapal terbang ini boleh 'hilang'.." Memang kelakor gila !!

Bagaimanakah rasanya jika seluar dalam yang kita sedang pakai TIBA-TIBA boleh hilang!! Fuhhhhh... Memang mereka ramai AHLI SILAP MATA YANG HEBAT !! keh...keh..keh...

Tanpa Nama berkata...

Dulu AlMaunah curi satu gedung senjata dari kem tentera...ini plak enjin jet plak hilang...apa tentera malaysia kuat tdo ke?

astroboy berkata...

ini mesti roket enjin pesawat dlm lubang bontot kot bwahahaha..ntah apa benda lagi lah yg diroket

qariah kg bermban berkata...

Syam,

ini bukan kelakar lawak. ini dah jadi cruel joke!!

apo nak buek ni Syam..takkan nak komen jo 24jam..dah melampaui batas ni..takkan nak biar jo penyamun perompak berkot dan bertai tu dudok sonang lenang macam takdo apo2 jadi..

lopeh satu satu berito keluar haa.. takkan takdo piling langsung mendongarnyo.. tak raso marah ko.. dongki sikik2 takkan takdo kot... eden tongah borasap nii!!

Tanpa Nama berkata...

Ala,dah tau sapa yang bersalah!!!!Geng prebet je yang kena dakwa nanti!!!!Yang jaga pingtu pagak!Yang bawa lori!!!!
Tak percaya,hangpa tengukla nanti.....

-orgkampungje!

Tanpa Nama berkata...

apa nak heran injin hilang. jangan cepat menuduh dan membuat andaian itu dan ini.... macamana nanti kalau injin tu bikan hilang, cuma terselindung dicelah kutang bik mama??????? mana lah tau...... pasal salji yang menyeliputi gunung bik mama pun hebat!!!!!

Tanpa Nama berkata...

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/12/20/nation/5341347&sec=nation

Zahid Hamidi kata semua tu kerja low ranking officer(prebet)!!!!!

Rakyat Malaysialah antara yang terbodoh klu percaya sumer tu!!!

1. hebat nyer askar prebet kita, bole curi, sorok dan jual Enjin yang kecik sikit dari rosmah tu!!!

2. Dealer mana yang baik sangat dengan prebet tadi tu!!!???!!

3. dah ader kabel macam tu pun rela jadi askar prebet!!!??!!

4. border malaysia ni macam tu jer ker bole lepas???
sedangkan rosmah lalu pun kita bole tau!!

5. prebet tu nak pegi timbang kat scrap ker???? takkan Enjin jet fighter jadi pilihan kot?? Risiko!! Risiko!! mmg berani prebet tu!! banyak lagi option harta benda kerajaan yang lain bole di rembat!!!

6. kat border klu seludup BADAK AIR, ular sawa, BADAK AIR, tenggiling, BADAK AIR, tenuk, BADAK AIR, biawak, BADAK AIR dan lain2 bole plak tangkap! yang lepas tu gerenti la dah bayar duit kopi! ni bapak punyer enjin???

Another Government Propaganda

masyuk!!!
masyuk!!!
masyuk!!!
masyuk!!!

-WR-

azmie berkata...

zahid kata 2007, musa hassan kata hujung 2008, berita baru2 ni kata awal thn 2009, yg mana satu betul ni? atau dah banyak yg kena rembat

Tanpa Nama berkata...

Ini engin sudah tukar jadi transformer...dia terbang lawan ngan MEGATRON..menang pastu lari pi USA jadi kereta mustang kaler kuning. Suruh Bik Ma carik kete kuning metallic kasik bawak balik maaaa.
keh keh keh

Tanpa Nama berkata...

Anon 13.25!
Betuila ramalan saya!Belajaqla dari sejarah kehakiman negara!Kes perwaja stell,Kes BMF Hong Kong,Kes TEKUN,kes Tabung Haji,kes Altantu...(oppp sorry,nanti fitnah,tiada kes Mahkamah!!)...
Sekadar renungan semua,
1.Tinggal wang berpuluhjuta,meninggal,anak-anak berebut harta.....tenteramkah roh kita nanti!!!!!!!!!!!!!!!!Tenguk kes berebut harta dalam akhbarlani....
2.Buat rumah berjuta-juta,kereta mewah berpuluh....orang tenguk,bisik sesama sendiri,ah buat apa1,duit rasuah!!!!!!boleh senang hidup kita!!!!!

ALLAH BAYAR CASH TERHADAP KESALAHAN KITA DIDUNIA LAGI.....



-orgkampungje!

ayep sepa_ sarawak berkata...

hoi!!! apa sayur punya sekuriti kat pangkalan negara!!! patut la C4 senang senang jer dibawa keluar dari pangkalan & kasi letup orang.. kes jadi 2007, sekarang baru nak bagi tau rakyat...

patut la rakyat dah tak caya kat kerajaan ngok!!! hanya ngok dan bongok jer yang percaya kat Bee-End nih!!!

kalau engine jet boleh keluar ini punya la senang, bayang kan apa lagi yang boleh diseludup keluar.. 'missile guidance system', 'inertial reference unit', 'warhead missile'..- semua ini saiz besar telepon bimbit ke kamus dewan malapetaka jer...

kalau lah semua ini boleh lepas cam tuh jer, macam mana nak jaga keamanan negara, pok!!!

oh malaysia.. apa nak jadi ngan ko lah...

mangga berkata...

ini mesti mat fit chow kit rembat..alahai mat fit tak de kerja lain kau,hidup tak habis2 nyusahkan mak bapak...

Tanpa Nama berkata...

apalah kau orang heboh sangat ni!! nilai enjin jet yg hilang tu, bukannya banyak sangat cuma RM50juta je,yg mamat sorang tu dapat duit komisyen RM500 juta mat mat SPRM buat tak kisah pun...

Sudin berkata...

Jangan terpedaya....
Berita ini seperti kata Isham untuk mengolah persetujuan unuk menubuhkan jawatan kuasa yang akhirnya sepi tanpa apa-apa tindakan.

Kerja menipu sudah menjadi darah daging lanun gerombolan Umno/Bn ni..!

Duit dah tak ada.
Jual apa yang boleh dijual.

Kambing hitam masih ramai dalam PDRM,ATM,Utusan Melayau,TV3 SUKU,RTM....dll.
Polong-polong yang masih tidak bertuan boleh menolong menokok tambah.

Polong-polong yang sudah bertuan masih kekenyangan,malas bangun tido...malam tadi udah tongong.
Senjata mereka hanya DEB dan "Ketuanan melayu".
Kata mereka,kalau gerombolan Umno/Bn tidak ada dengan DEB dan "Ketuanan Melayu" maka mereka tidak dapat biasiswa untuk sambung belajar keluar negeri.Tidak mahu susah hidup merempat seperti dulu.Sekarang sudah senang,ada kereta,rumah banglo,bini ada 7.....kah,kah,kah.

Tukang sapu sampah DBKL,DBI,MBSJ,MBSA,MPPJ,MBBBBBBBBBBBB.....berkata,'Kalau tidaklah kerana DEB dan "Ketuanan Melayu" kami tidak dapat menjawat jawatan ini'.....kah,kah,kah.....
Hidup kami gumbira siang malam,ada rumah,ada kereta,ada bini 3,biasiswa untuk anak belajar menchukupi,perkhidmatan hospital 1st class,segala-galanya perchuma.......kah,kah,kah......

Tanpa Nama berkata...

Apa punya Malaysia tanah air ku ini, injen jet pejuang pun boleh hilang jangan esok 1Malaysia hilang dah le... malu weh

MAT LENDIR KG LONEK berkata...

Pada pendapat gua la:

i.4 ekor yang kena tangkap itu hanyalah "kambing hitam".
ii.Ahli silap mata terkenal yang gua lupa namanya telah melesapkan enjin kapal terbang itu.
iii.Malaysia boleh disaman oleh pengeluar kerana gagal menjaga benda tu sekiranya jatuh ke negara yang tidak sepatutnya. (dasar perlindungan teknologi)

Yang gua muskilll:
i.siapa yang cuba diselindungkan?
ii.syarikat/ kontraktor UBN mana yang terlibat?
iii.enjin jet tu kalau letak kat ekzos motor gua, tentu laju abis kalau gua merempit.

Tanpa Nama berkata...

ada sesiapa nak curi Bik Mama? Tentu ada orang suka...

Orang Lama berkata...

Jgn risau, lepas ni PM 1 Malaysia pula hilang.... tunggu jer

Tanpa Nama berkata...

Sham, aku tak rasa enjin tu di jual. Mrk hanya repair jer tuuuu. Ganti minyak hitam....hahahahaha. Tutup kes, sama macam kes fighter skyhawk kat gurun arizona dulu. Semua gembang ajer sham. Berdentam dentum nak cover kes lain tu. Nak cover GST kot???? hahahahahah...kesian, melayu bingai tetap tertipu lagi!!! makcik & pakcik felda tetap coooollll sambil hisap rokok daun, makan ubi ketok bersama kopi kaw. Pehhhhhh, nyaman dan tenteram nya negara kuku yg tercinta.

siber labukau