Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 20 Disember 2009

PENYAKIT BODOH TAK ADA UBAT



BODOH PENYAKIT TIDAK BERKUMAN !




PELAKSANAAN GST TEMPATKAN MALAYSIA SETARAF NEGARA MAJU –berita hairan

Pelaksanaan cukai perkhidmatan dan barangan (GST) bertujuan meletakkan ekonomi negara pada tahap yang sama dengan negara maju dan sesuai dengan peredaran zaman, kata Ahmad Husni Hanadzlah.

Beliau berkata, pelaksanaan GST memberi kelebihan, terutama kepada kerajaan dalam meningkatkan aliran pendapatan yang kemudiannya boleh digunakan bagi melaksanakan projek-projek untuk manfaat seluruh rakyat.

"Hanya tiga negara di rantau Asia Tenggara tidak mengamalkan sistem percukaian ini iaitu Malaysia, Brunei dan Myanmar. Brunei tidak mengamalkan sistem percukaian dan kita pula akan menyertai 143 negara lain yang melaksanakan GST. Kita perlu berubah untuk memastikan berada dalam kelompok terbaik," katanya selepas Majlis Siratulrahim Pusat Khidmat Bergerak Barisan Nasional Parlimen Tambun, di sini hari ini.

KAH KAH KAH….


woit…. BETUL MUNKEEE INI BODOH…kah kah kah…

woit…. SIAPA KELUARGA MUNKEE INI… kah kah kah…

woit…. TOLONG TAMBAT MUNKEEE INI….kah kah kah…

kah kah kah… BODOHNYA TELAH MELAMPAUI BATASAN BANGANG…kkah kah kah…

kah kah kah… MACAM MANA RAKYAT DI KENAKAN CUKAI …. NEGARA DI ANGGAP MAJU?... kah kah kah…

woit…. TAK NAMPAK LANGSUNG HUBUNGAN….kah kah kah…

woit…. BODOHLAAA….KALAU ADA MANUSIA YANG SUKA DUIT DIRAMPAS KERAJAAN… kah kah kah…

kah kah kah…BAGUSLAH… BRUNEI DAN MYANMAR TAK ADA CUKAI…kah kah kah

kah kah kah… TAK SETARAF DENGAN NEGARA MAJU TAK RUGI APA ..kah kah kah…

woit… YANG PENTING HASIL TITIK PELUH TIDAK DI REMBAT UNTUK RASUAH DAN PEMBAZIRAN… kah kah kah




40 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Huhu, Ya Allah...betapa makhluk gerombolan ini amat tolol dan bangang tahap pukimak yang tidak dapat diperbaiki lagi. Seingat aku, rakyat Malaysia amat sombong dan amat berasa hebat bilamana dapat membeli sesuatu barangan yang mahal2 dan dikenakan charge yang ntahaper2...

cuba pergi lihat manusia sombong, berpusu2 membeli belah di KLCC, Bukit Bintang, masuk Aquaria hanya nak lihat ikan2 bodoh dengan bayaran yang mahal2...bukannya tak leh tengok kat Internet..tapi nak tengok ikan saja atas desakan hati yang tolol. Lihat makhluk gerombolan mempeolehi idea dan pendapatan, bagaimana rakyat Malaysia berbelanja...sbb sikap dan ketololan sebilangan rakyat berbelanja itulah menyebabkan munkee ini mengambil kesimpulan yang rakyat memang suka dikenakan cukai. Padahal, ramai rakyat yang idup tak tentu hala urus makan minum, mana dia orang nak amik peduli?

Jabatan Kebajikan Masyarakat pula disediakan untuk merembat duit kerajaan juga sambil bantuan yang amat kecil diberikan kepada rakyat yang menyokong gerombolan..tak sokong gerombolan, dia akan jadi macam2...nanti dapat la alasan "kes2 terpencil".

Lihat gerombolan mencipta kesusahan untuk rakyat terus menyembah dan bergantung harap kepada mereka. Pahamilah bahawa, rakyat Malaysia ini sebenarnya makhluk yang tolol setolol2 makhluk yang ada di mukabumi ini. Cuma takder dalam Quran jer yang menyatakan demikian. Hakikatnya, kita kena terima..

Meh kita sama2 join menjadi makhluk 1Malaysia yang tolol setolol-tololnya sekarang..

Khun Pana aka johanssm berkata...

Negara yang maju meju amal kan majallah dan tarian bogel.
1Malaysia bila nak buat?

Negara yang maju meju bolih tiu Rajagopal secara terbuka .
1Malaysia bila nak buat?

Negara yang maju meju bolih saman President dan perdana menteri.
1Malaysia bila nak buat?

Negara yang maju meju bolih buat demo jalanraya dan bolih tiu polis.1Malaysia bila nak buat?

ajinomooto bernama GST ni chuma gembirakan umno.
Minyak petronas habis dah ooi..
rajagopal mau makan, umno nak makan ,kroni nak makan.

Bodoh ada obat nya , sila terjun dari opis.

Tanpa Nama berkata...

APA PUNYA MENTERI...
DAH LA BODOH... BANGANG PULA..
ITULAH SIKAP GEROMBOLAN UMNO, NAK JADIKAN MALAYSIA MAJU KONON...
NAK MAJU KENA AMBIL CUKAI KAT RAKYAT,
DUIT NEGARA BERBILION LESAP DALAM BERBAGAI SKANDAL AWAK TAK NAMPAK KA PAK MENTERI OII...
TUNGGULAH SAJA....SEMUA RAKYAT MALAYSIA SEDANG MENANTI SAAT KEHANCURAN GEROMBOLAN UMNO... SEPERTI HANCURNYA GEROMBOLAN PKM...

Tanpa Nama berkata...

nampak sgt nak bodohkan orang melayu... kalo berani cakap macam nie kat lar kat org cina ker india ker. mau kene boo nye.. keji gile bn skang..

husniBASTARD berkata...

husni galah ni memang la BASTARD!!!
kat MOF, semua staff tau sgt perangai BASTARD dia tu..
br jd menteri dah berlagak...
dasar BASTARD BIN BONGOK!!!!

Tanpa Nama berkata...

Yangni aku sokong hang......dalam kesni hang tak bodo macam rencana pelajar uitm dibawah.....


-orgkampungje!

koboi berkata...

Memang sah bodo mangkok ni.

Baik tak payah jd negara maju kalau hidup makin susah.

Rakyat masih banyak yang hidup susah. Nak makan pun susah. Ini munkee terhegeh2 nak maju.

Memang Sial kepala pelir munkee2 kat Malaysia.

Rakyat Malaysia tolong sedar gerombolan semakin sesak nafas..

pegi jahanam gerombolan

Anak Sungai Derhaka berkata...

Salam Tuan..

Dia itu memang bodoh.. kerana Ahli UMNO BODOH!! err tu kata Nazri sendiri, tak percaya baca kat sini..
http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2009/12/ahli-umno-bodoh-kata-nazri_18.html

Tanpa Nama berkata...

memang benarlah pendapat mengatakan
pemerintah dah tak ada duit.Perbendaharan dah kering....peruntukan dah dirembat oleh pelahap2 UMNONGOK DAN CUKONG2..semua dah dibawa lari keluar
negeri...beli hartanah.Akhirnya rakyat yang menderita.Apa guna penubuhan TeamF1...semua duit rakyat mengalir keluar negara...nak tunjuk negara maju konon.Wooi bahalol dan penyangak semua janganlah menaikan kemarahan
rakyat...jangan sampai rakyat bangkit memberontak.ORANG KAYA BERTAMBAH KAYA ..YANG MISKIN PAPA KEDANA.Tidak mustahil satu ketika nanti akan ada kumpulan yang bangkit merompak dan merampas harta ..orang2 kaya dan cukong...pecahkan gudang dan pusat belibelah...masa itu barulah mereka yg hidup mewah dgn hasil haram akan hidup dan tidur tidak lagi lena...sentiasa didalam ketakutan.

IZZUDDIN berkata...

Taraf negara maju maknanya kos sara hidup makin tinggi. Barang makin mahal.Cukai pun makin banyak.

Semuakutipan cukai untuk manfaat rakyat? betul ke?

fatamorgana berkata...

KAH....KAH....KAH....KAH, ASYIK-ASYIK KATA IKUT NEGARA MAJU, NAIKKAN MINYAK BAGI CONTOH HARGA SECAWAN KOPI DI TOKYO ATAUPUN DI LONDON. AKU TAK TAHULAH OTAK MENTERI KITA NIE, BUAT DASAR IKUT PERUT BUKAN IKUT OTAK. AKU BANGGA JADI RAKYAT MALAYSIA KERANA MENTERI MALAYSIA NI PAK LAWAK.... KAH....KAH.... KAH

Tanpa Nama berkata...

bodoh dan menunjukkan kebodohan kat org ramai...kah kah kah

TEKONG DARAT berkata...

akan ada melayu yg termakan ayat kemajuan dan maju ni...ayat yg sebodoh ni pun ramai yg tertipu dah

Tanpa Nama berkata...

KEBODOHAN adalah hakmilik setiap insan.

Tanpa Nama berkata...

Tolong tanya Ahmad Husni Hanadzlah tu, gaji dia berapa? RM800 ke RM8000? Gaji besar takde hal la beb, tapi MAJORITI rakyat Malaysia ni berpendapatan rendah.

Bagaimana cukai boleh menyenangkan rakyat? Rakyat ramai2 bayar duit, katalah RM3 billion, tapi yg dinikmati hanya RM1-2 billion, selebihnya adalah 'upah' bagi kerajaan. Daripada membazir mcm tu, baik tak payah bayar cukai tapi belanja je terus RM3 billion tu, lagi banyak.

Tanpa Nama berkata...

sape2 yg xle pkir pun merasa bangga kerana pecaya ckp menteri tu bhw negara ini sudah ditahap negara maju. apa yg maju dgn mengenakan gst??

pasni harga barang makin mahal.kos sara hidup naik 4%.

Mengatakan negara ini sbg negara maju hanyalah utk mengelabui mata rakyat supaya menerima gst.

Sepatutnya kerajaan menghentikan projek membazir spt F1, projek2 pembinaan dan memotong gaji menteri dan pegawai kanan kerajaan. Berbelanja utk keperluan dan kepentingan rakyat shj.

Tanpa Nama berkata...

Nazri Aziz dah kata bahawa ahli UMNO memang bodoh, menterinya lagi bodoh....mereka ini patut di humban ke dalam kumbah IWK kerana cakap bodoh, kerja nak menipu rakyat!

tajudin berkata...

Bro TT, kesian betul kat orang yang sedaya upaya nak justify nak ambik duit...

mtgbertam berkata...

Rakyat tak mau bayar mcm2 cukai, biaq lah negara tak maju

Tanpa Nama berkata...

Sekadar renungan je!
Puak mana yang boleh mengganti gerombolan bodo ni!!!!!
Hangpa tolong bagitau sat....boleh bagitau kat orang kampung ....depa tak berapa faham sangat!!!!!!

-orgkampungje!

Tanpa Nama berkata...

JOM KITA MEMBERONTAK SELURUH MALAYSIA........KITA ROMPAK ORANG GEROMBOLAN YANG KAYA CUKONG DAN ULAR, KITA BUNUH SEMUA GEROMBOLAN SIAL!!!!!! ADA BERANI KA???? KALAU BERANI, MULAI SEKARANG SIAP ASAH APA YANG PATUT.......

Tanpa Nama berkata...

Anon 13.08,
Kita la kena tangkap....tukar tiub selamatla!!!!Hangpa pila belajaq kat diala!Pengalaman dia dulu macammana!!!!!!Last sekali kita dok kat kemunting,dia main salji dimana-mana!!!!!!!!

-orgkampungje!

Tanpa Nama berkata...

ha ha ha...sokongla gerombolan wei,,,menteri bangang nak mampus,,ish2 sampai x terkata aku malu jadi rakyat malaysia menteri mcm lembu,,,woi ni org ke beruk ni yg cakap ni,,aku ingat menteri ni berok jelmaan manusia la,,woi org amno lu masih sanggup sokong amno,,,xtau nk kata la,,klau dah menteri mcm ni pengikut ntah mcm apa laa,,
,ish ish ish ish ish ish,
,ya allah,,
bila la nk mampus mangkuk hayun lembu monyet ni
seekor menteri bleh ckp mcm ni

Tanpa Nama berkata...

salam

Ya Allah adaka dalam dunia ni orang yang sebodoh ni.macam tak caya. betulke dia ni dipilih dalam piliharaya ari tu. siapa yang pilih tu..aduh..bodoh tahap gaban..gila. Dalam otak dia ada connection ke dak. macamana org cam ni blh jadi mp..adoi tak logik langsung. anak aku kat tadika lagi pandai.

Tanpa Nama berkata...

nampaknya mamat ni dah berjaya meraih simpatinya melalui ketawanya yang amat menakutkan aku itu.dibawanya cerita2sedih tentang penderitaan rakyat dan rakyat merasa seakan terbela tetapi alangkah bodohnya korang apabila cerita2 itu semua hanya untuk menutup agenda yang dibawanya,samalah seperti tok bomoh yang membuka suar dalam pesakitnya dengan membaca bismillah agar hasratnya untuk menjillat tercapai...he..he...he...
slurppp....slurpp...waka...ka...kaa..

Tanpa Nama berkata...

OKU.....

Otak ...Kurang...Upaya...

Antorr kattt sepitalll giii Obat

Tanpa Nama berkata...

Bior kita jadi Myamar ke Brunai ke janji rakyat senang. Menteri bukannya tahu kesusahan rakyat yang gaji bawah RM 1000 sebab menteri dok pelahap duit rakyat. Serapan pagi seorang menteri di hotel pun RM 1000, boleh le sebab pelahap duit rakyat. Rakyat jangan jadi bodoh dari dulu kini dan selamanya, ubah kera jaan ini bior gerombolan, chukong dan eeee jatuh..... bior deme jadi rakyat pulak....

MAT LENDIR KG LONEK berkata...

Quote. "Beliau berkata, pelaksanaan GST memberi kelebihan, terutama kepada kerajaan dalam meningkatkan aliran pendapatan yang kemudiannya boleh digunakan bagi melaksanakan projek-projek untuk manfaat seluruh rakyat."

Kesimpulannya kata-kata mamat itu ialah GST:
1.memberi kelebihan kepada kerajaan UBN dan bukan rakyat.
2.meningkatkan aliran pendapatan kerajaan UBN dan bukan rakyat.
3.melaksanakan projek-projek kepada rakyat yang menyokong kerajaan UBN.
4.melaksanakan projek-projek untuk kroni-kroni UBN.
5.kerajaan UBN pada masa ini dah kekurangan duit untuk menghadapi PRU13.
6.bajet 2010 tak realistik lagi kerana petronas merosot dan terpaksa diganti dengan GST.
7.GST diharap dapat digunakan untuk membayar saman-saman rakyat kepada pihak UBN seperti kes jamban runtuh dan membayar hutang-hutang UBN seperti hutang SUKOM.
8.UBN dah tiada cara lain dan cetek fikiran untuk mencari kaedah lain bagi memperoleh pendapatan negara.
9.GST sebagai hukuman kepada rakyat yang tidak menyokong UBN dalam PRU12.
10.sebagai satu cara untuk beli tambahan kapal terbang atau kapal selam.
11.satu cara cari duit untuk umumkan subsidi tol lagi tahun depan bagi meraih undi PRU13.
12.untuk bayar gaji menteri, adun, mp dll supaya dapat kahwin lagi dengan artis.

GST: Memang berbaloi baloi!

Tanpa Nama berkata...

Jom doa pecah perut mat UBN ni.
Menyusahkan rakyat.
Menganiaya rakyat.
Nak buat rakyat semakin miskin.

apaapaaja berkata...

nanti bila PRU 13, depa ada banyak duit...pandai betol, tapi sekarang ni depa buat-buat bodoh

Tanpa Nama berkata...

Matt Torello berhujah,

Betul apa yang Pak Bakaq kata dlm blognya tempoh hari, julat untuk cukai jualan dan perkhidmatan(SST) dan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) hanya sekitar RM2b saja. Berapa banyak barangan yg diisytiharkan bwh nilai spt AP kereta dan lain-lain. Perkemaskan mekanisme pengutipan cukai yg sedia ada sudah melebihi julat tersebut.Apa yg turrr sangat!

Tanpa Nama berkata...

bayangkan bila beli rumah 100,000 ke GST RM4000, bila beli motor cubchai RM4000, kena GST RM160, bila beli computer 2000 kena GST RM80. Beli kereta secondhand 20000, kena GST 800. Merana la wooi...yang untung tetap peniaga tak ada lagi cukai jualan, semua ditanggung oleh pengguna. UMNO tersenyum, ...undi lagila aku.

Master Yoda berkata...

kah kah kah...

org bodoh je sokong pelaksanaan GST

kah kah kah

org bingai je sokong mende ni

kah kah kah

kalau dulu tak membazir mende2 karut PLKN, BTN, F1 Malaysia, takde ke hal nye GST ni....

lagi2 F1 Malaysia tue...

gua snggup jln kaki gi keje seminggu klu team ni dpt jadi champion F1...

kah kah kah

OrangGilak berkata...

dah tak terkata... *pengsan*

Tanpa Nama berkata...

Alamak. Ini wakil rakyat aku kat Parlimen Tambun. Macamana kami pilih dia hari tu?

Tanpa Nama berkata...

Negara maju ada GST sebab pendapatan rakyat dia tinggi maa..jalan 4 lane pun ada yg x de toll pun..
Negara Maju ada GST pun kemudahan awam 5 bintang maa..
Negara Maju pilih president pakai undi maa..kita punya president umno selalu x boleh dicabar..ape ke benda maju nye..
Puak2 kau org je maju..hantar anak umur 10thn belajar kat Australia..sek SBP pun penuh dgn kaum2 kau org gak..jgn nak tipu melayu la..

Tanpa Nama berkata...

Sham...Dengarlah keluhan ku ini.

i) Duit aku kempis belanja pakcik2 kat warung. Kalo ada 10 warung sehari?

ii) Mlm tadi, emak tunggal datang rumah minta tolong duit pasal susu gantung dah abis perah...Nak beli susu lembu utk anak yg sedang merengek.

iii) Mem besar dan anak2 selalu desak2 nak pergi bercuti...tapi apa kan daya poket selalu abis kena pau dgn org kampung.

iv) Mem besar hari2 membebel pasal selalu balik lambat

v) Mana nak cekau nak beli baju kain linen...nanti org kampung tengok tak ada ketrampilan.

vi) Tak kan ler aku nak pakai keta waja plak utk ronda kwasan. Kurang2 merc sekupang dua kupang....baru ler org kampung percaya.

vii) Pelik sungguh si TT ni selalu nak belasah org...dia tak tahu ker betapa susah nya jawatan aku ni. Pengorbanan aku skit punya cun dia tak nampak ker??? Belom tengok lagi brapa ramai yg mati sebelom rasa senang!!! Jgn citer yg lain, yg lupa tuhan tu!!!

Dengarlah pengorbanan wakil rakyat yg sengkek ni...oleh itu jgn marahlah kalu aku ambik lebih skit!!!win win bro!!!Hahahahaha


siber labukau

Tanpa Nama berkata...

Pehhhhhh!!! banggganya aku....negaraku setaraf negara maju nih!!! Brother lui-lui aku dulu penah cakap ngan aku betapa syoknya hidop dia kat kota london dulu. Keja dia cuci longkang ajer tapi...anak dia belajo free, bini nak beranak dilayan mcm ratu, anak dapat elaun lagi...Nak gi mana2 pon senang. Yahuuuuu!!! Bleh ler aku buat anak lebih2 skit pasal negaraku akan setaraf macam negara maju!!!!Weeeeeehhhhhh Pala Bana Bertanduk lerrrrr!!!! Mmg kurang ajar betul lah tapi nak buat camner pasal makcik & pakcik felda memang coooooolllll.

siber labukau

wakmeli berkata...

ada gak org yg bangsat camni kat dunia ni. memperbodohkan rakyat. tatau dah nak maki camne org camni. istirgfar aku bila baca kenyataanya yg bodoh tahap melampau...ingat ni zaman firaun ke nak bayar cukai sana sini...

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

cakap je nak support raja2 hidup mewah...

kami rakyat malaysia tidak perlukan raja2

bullshit!!!

indon asalnya melayu lagi tak beraja!!!

visit

http://melodymockers.blogspot.com/