Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 11 Disember 2009

JANJI YANG SETAIL PUN TAK BOLEH PAKAI



KETUANAN MELAYU TIPU MELAYU



PKFZ: AG JANJI RAMAI LAGI AKAN DIDAKWA – malaysia kini

Peguam Negara Abdul Gani Patail hari ini berkata ramai lagi akan didakwa berhubung skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ), dengan seorang jurutera Kuala Dimensi Sdn Bhd (KDSB) akan dihadapkan ke mahkamah Isnin ini.

Hari ini, bekas pengurus besar Lembaga Pelabuhan Klang (LPK), OC Phang dan dua orang lagi, dihadapkan di Mahkamah Sesyen Klang atas tuduhan pecah amanah dan membuat tuntutan palsu.

Dalam satu kenyataan, Abdul Gani berkata, tindakan diambil terhadap tiga orang hari ini, hasil kerjasama pejabat peguam negara dengan pihak polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sejak beberapa bulan lalu.

Beliau berkata, terdapat banyak isu yang terbabit - perundangan dan fakta - yang menurutnya bukan sahaja kompleks tetapi juga memerlukan pengumpulan bukti yang banyak.

KAH KAH KAH…

kah kah kah.. MALAON PATAIL JANJI?... kah kah kah..

woit… KALAU MALOAN INI JANJI….MESTI TAK ADA APA APA…kah kah kah..

kah kah kah… BERITA INI BERTUJUAN NAK BAGI SEDAP HATI ORANG RAMAI…kah kah kah..

woit.. KELMARIN TANGKAP BEKAS.. TANGKAP ARKITEK.. kah kah kah..

woit… TAK LAMA LAGI AKAN TANGKAP OPIS BOY… kah kah kah..

kah kah kah… TANGKAP MINAH INDON TUKANG SAPU… kah kah kah..

kah kah kah.. TANGKAP POSMAN HANTAR SURAT… kah kah kah..

kah kah kah… TANGKAP PAK GAD YANG JAGA BANGUNAN… kah kah kah..

woit… BILA NAK TANGKAP… ORANG JAHAT.. TAIKO PROJEK INI..… kah kah kah..

woit… BILA NAK TANGKAP… MALAOAN YANG BERTANGGUNG JAWAB… kah kah kah..

nota:
tak habis habis
nak menipu melayu
sampai melayu jadi bodoh ikut madey kah kah kah




7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Skrip lama.. mula2 tangkap, pastu konon nak bicara. Lepas tu tanggung kes 2-3 tahun sampai rakyat lupa. Lepas tu takder kes. Malaon2 ni pun terlepas dan rembat lagi harta benda rakyat.

Latest Blogger Template

madbi berkata...

eii!!! pukimak ni cakap apaha..... berani ker nak tangkap kes yang berat berkoyan? ayak tu berat cuma tael ajer!!! jangan mimpila berani tangkap. kat paper bukan main lagi kata nak heret... ingat basikal putus rantai ke senang nak heret?? kita tengokla nanti.tetntu hepi ending punya...

Tanpa Nama berkata...

Sham, Sonang2 ekau cakap melayu bodoh!!! Ekau orang apo??? Ekau pon melayu jugak. Botul2 lah ekau ni... Tak megonang budi langsung. Gomen dah bagi sokolah kek MCKK lagi... Sonang2 ekau nak MENCOKIK balik gomen yang tolong ekau!!! Ekau ni...asyik bangkang ajo...Ni yang den suko kek ekau. Kah kah kah kiokkkkkk!!!

mtgbertam berkata...

tangkap rahman palil....beli tanah murah lepas tu jual mahal kt pka

Tanpa Nama berkata...

kau teringat tentang lebel yang diberikan kepada madey.....wira dunia ketiga....tapi takut pergi mahkamah kah kah kah....

Tanpa Nama berkata...

Rasisma merujuk kepada:-

1. Sesuatu etnik atau kaum mempercayai mereka adalah lebih berkeupayaan dari kaum atau etnik yang lain.

2. Rasis juga membawa pengertian mmendiskriminasi kaum lain dalam sebuah negara dengan menganjurkan menggunakan kuasa dan politik melalui penindasan sosial dengan berbagai-bagai alasan melalui institusi kerajaan yang berkuasa.

Kenapa Tun Dr.Mahatir Mohamed dan Tun Abdullah Ahmad Badawi mati-matian mempertahankan KETUANAN MELAYU INI?. Betulkah Ketuanan Melayu yang sebenarnya wujud di negara ini?. Kenapa di wujudkan wal hal kita ini negara Islam. Nabi s.a.w pernah melarang perkara yang agung-agungkan bangsa atau pun kabilah (etnik). Kenapa kedua negarawan itu bersungguh mempertahankan ketuanan Melayu?. Kerana mereka dilahirkan lebih Melayu dari Melayu yang jati sendiri?. Nama bapa Tun Dr.Mahatir ialah Mohamad Iskandar yang berketurunan India Islam dari Kerala, India (Malabari). Ibunya Wan Tampawan adalah seorang Melayu jati.Keturunan biasanya diikuti keturunan bapa bukan keturunan sebelah Ibu. Maka Tun Dr. Mahatir adalah seorang yang dikategorikan sebagai hanya "Bumiputra" bukannya Melayu. Datuk kepada Tun Abdullah Badawi pula Ha Su Ching (Hassan) seorang berketurunan Cina Islam dari Sanya, Hainan. Persoalan sekarang kedua-dua bekas Perdana menteri ini kenapa menjadi rasis melayu yang amat tebal dari golongan pemimpin Melayu asli?.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya kedua-dua mereka ini telah mengalami sindrom "Conflict Racial Identity" dimana kehidupan mereka semasa alam kanak-kanak telah mengalami konflik Identiti di antara masyarakat melayu dan dijiwa mereka. Perkara ini akan berlaku kepada semua kanak-kanak yang mempunyai keturunan kacukan (mixed race people) mereka akan mengalami tekanan jiwa yang kuat mengenai konflik identiti diri mereka. Mereka dari keibu-bapa kacuk ini mengalamai taruma untuk menjadikan diri mereka lebih hebat dari kaum yang mereka ingin menuruti dan diakui, supaya mereka-mereka yang dari kaum itu tidak mempersoalkan identiti sebenar mereka.

Kita kembali ke Sejarah Melaka yang sebenar. Pada 1445 Pedagang-pedagang Islam Tamil telah anjurkan satu rampasan kuasa di negeri Melaka yang diketuai Tun Ali dan telah menabalkan seorang Sultan dari kalangan mereka untuk mengusai perdagangan di Melaka. Raja Parameswara Dewa Shah kedua telah terbunuh dalam rampasan kuasa ini. Tun Ali telah melantik Raja Kassim iaitu ibunya berketurunan Tamil dari kalangan rakyat biasa ditabalkan Sultan yang pertama bergelar " Sultan Muzaffar Shah". Kenapa sejarah melayu kini telah mencuba seberapa daya ingin melupuskan sejarah sebenar keturunan sejarah Sri Vijaya?. Sultan Pertama Melaka bukanlah seorang dari golongan bangsawan Melayu sejati. Apakah kita perlu lupakan dan ubah sejarah demi untuk mempertahankan kesilapan awal itu?.
Malay dilema Mahathir bukannya dilema orang Melayu tetapi dilema yang berlaku dalam jiwa Mahatir sendiri sebagai seorang yang tersepit diantara di gelar Melayu atau Bumiputera. Maka Tidalah disebutkan ketuanan Melayu yang sebenar. Orang melayu perlu tahu bangsa mereka sendiri yang sekian lama telah diekplotasikan oleh bangsa dari India, Siam, Portugis, Belanda dan Inggeris untuk menjadi tuan mereka. Orang melayu perlu bangun dari diekploitasikan lagi oleh bangsa bumiputra sekarang di amat berpengaruh sekali di UMNO. Marilah kita lupakan siapa yang sebenar TUAN dan telah menjadi reotorik dalam lipatan sejarah dan Bangun sebagai satu bangsa Malaysia yang gagah dimana semua rakyat, semua kaum hidup aman damai dan maju. Tinggalkan perjuangan yang sia-sia Ketuanan Melayu yang akan hancurkan negara ini. Cukuplah dengan Hak Keistimewaa Melayu seperti diperlembagaan negara! Jangan diabaikan dan jangan sekali jual maruah lagi kepada bangsa lain!!!.Tiada dalam sejarah negara yang amalkan dasar perkauman telah berjaya.Lupakan dasar perkauman yang diapi-apikan itu untuk selamatkan harta benda orang UMNO itu. Ini adalah desepsi politik yang mat kotor dan jijik memperssatukan sesuatu kaum dengan dengan sengaja melagakan dengan kaum lain. Dengan kuasa yang ada pada UMNO maka orang Melayu terpaksa bergantung pada UMNO sekiranya berlaku rusuhan perkauman dinegara ini. Inilah matmat UMNO untuk membawa kembali orang Melayu kepada UMNO..cara yang paling jijik sekali!.Isu kecil diperbesarkan dengan kekuatan mass media dan kekuatan propaganda!...