Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 14 Januari 2010

BALA YANG MEBAWA BALA





BERITA BALA YANG MENGGERUNKAN


BOS SPRM yang baru kata dia sanggup jumpa bala dimana sahaja.

WOW! ini hebat...kah kah kah..

kah kah kah... BETUL KE?... kah kah kah

sekarang bala berada diluar negara.
nak ambil bahan apa lagi.
orang yang patut disoal tidak disoal.

cacing kerawit di buntut obama nampak
anak badak berkeliaran depan meja tak nampak.

betul ke nak jumpa bala?
atau hanya acah acah?
atau nak pergi bombay nak jumpa tan sri sharouk cunt kah kah kah




10 ulasan:

mulut beso berkata...

Hek alaaa....cakap aje lebih, semangat sungguh laa, baru dapat pangkat. Cakap aje...bukan keluar duit pun. Buat ape la cari si Bala, siasat dulu orang2 yang ada dalam laporan Bala tu...perempuan bunting, adik ipar bik mama, penjual karpet....ada berani ka?

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

tak de kerja la tu
nak jalan jalan la tu
biasa la
nak free je

Puan Ainon Mohd. berkata...

Dahsyat sungguh Tuan Bala!

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin baru SPRM ini memang tak nampak ada keghairahan berani menjejaki ramai perasuah mega, ia cakap kononnya menjalankan tugas mengikut lunas-lunas undang. Ini satu skil mereka mengalihkan pandangan masyarakat. Lihat SPRM di Hong Kong dalam tiga tahun penubuhannya (tubuh 1974) telah mengheret 247 pegawai termasuk 143 pegawai polis dan berjaya membersihkan rasuah dan berani mendabit dada yang Hong Kong adalah sifar rasuah. SPRM nanti banyak 'BUKTI KUKUH TIDAK MENCUKUPI BAGI PERASUAH KELAS TINGGI.. sehinggalah dia pencen. Tak percaya tunggu. Hidungnya dah kena ikat oleh, u pun tahu, tak perlu beri tahu.

Tanpa Nama berkata...

Pelik????...siapa yang nak kena siasat ni?....orang yang menuduh....atau...orang yang kena tuduh?...oooo..baru faham sekarang...kalau yang kena tuduh tu ikan besar....orang yang menuduh tu yang kena siasat...malaysia boleh...kahkahkah

Lagi satu...dalam kosmo hari ni...penjenayah simpan fail sendiri...kahkahkah..kelakar betullah...aku rasakan..yang akan kena tangkap...ofisboy...kahkahkah

madbi berkata...

awas mat indon bangla myanmar.... kera malingsial nak mengamok!!!!! cuba fikir apa yang ada dalam kepala hotak dol raman k/pengarah imigresen malingsia ni. adaka nak tangkap pendatang pegi umum kat paper muka depan...... ini sudah kes membocorkan maklumat operasi!! macamana nak tangkap pati kalau dah bagitau bila nak tangkap???? sebulan lagi nak tangkap dah bagitau.... kerahlah segenap tenaga anggota operasi yang ada, hasilnya hampeh.pati dah siap strategi menyorok dan taktik pindah randah.... kos operasi akan menjadi tinggi tanpa hasil yang setimpal. biarlah jujur dengan tugas anda. kalau bagitau awal begini bermacam kemungkinan akan terjadi. 1. pati akan segera membuat dokumen sah dengan apa cara sekalipun hatta terpaksa membayar dengan harga yang tinggi untuk dokumen tersebut, pastinya ada pihak yang akan membuat keuntungan berganda . 2.merancang untuk bertindak keluar dari negara ini dengan pelbagai cara, kalau tertangkap kemungkinan alrasuahlah jawabnya.3. tidak cukup anggota penguatkuasaan untuk operasi, walaupun dikerahkan pelbagai agensi seperti rela imigresen pdrm sekiranya dilakukan operasi tutuplingkup.4. mengikut perangkaantak resmi, berapa jumlah (juta) yang ada dimalisia? kalau pati sedia ditangkap beramai ramai, dimana akan ditempatkan untuk dokumentasi dandi tahanan sementara sebelum dihantar pulang ke negara asal masing masing, adakah depoh tahanan pati boleh menampong pati tersebut?? 5. berapa kos yang terpaksa ditanggung oleh kerajaan dari operasi sehingga pati dihantar pulang? 6. sekiranya operasi dilakukan berperingkat dan tidak bersepadu, pati akan berpindah dari satu tempat kesatu tempat kerana kebocoran maklumat operasi pasti berlaku di peringkat perlaksanaan operasi....berapa pulak duit rakyat akan lebur.........!!!!

suis-media berkata...

Tuan tt

apa punya bodoh bos sprm ni,,,nak klentong makcik pakcik felda taib andak boleh laaaa,,jangan nak klentong orang macam saya ni woi??saya adalah pengundi generasi baru yang akan mengkafan kan Ubn.Nak tangkap bala apa susah?tanya KPN,,tak kan KPN tak nampak bala jumpa anak isteri dia di malaysia.

Tanpa Nama berkata...

Tuan TT,

Ucapan awal yang amat menarik.
Semoga janji ini bakal dikota.
Janji ini janji pada rakyat.

Harapan kita terlalu tinggi.
Yang tegak ditegakkan.
Yang bengkok dibengkokkan.

Menunaikan janji memerlukan keberanian
Moga keberanian SPRM selepas ini
Menjadi ikutan agensi yang lain.

Janji pada rakyat
Amanah yang dibawa ke liang lahad
Amanah yang lurus membawa ke syurga
Janji berpaling, tempatnya neraka

Selamat maju jaya SPRM!

Tanpa Nama berkata...

Sekalang lagi banyak Bala dalam
Negara, Dulu masjid di Penang orang baling daging babi, sekalang gereja pulak orang bakar, 1Malangsia nampaknya banyak Bala akan berlaku.

Tanpa Nama berkata...

Kalau satu India - Dia banyak cakap.
Kalau Dua - Buat Union.
Kalau tiga - Buat parti politik.