Khamis, 11 Februari 2010

BAKAL PERDANA MENTERI BERSUARA LAGI



DENGAR SINI AMBO NAK ROYAK





NIZAR MASIH MB YANG SAH : KU LI
- selangorkini

(Selangor Kini Online) - Veteran Umno, Tengku Razaleigh Hamzah menegaskan Datuk Seri Ir Haji Mohammad Nizar Jamaluddin masih lagi menjadi Menteri Besar Perak sehinggalah beliau meletakkan jawatan atas kerelaannya sendiri, atau disingkirkan melalui usul undi tidak percaya pada persidangan Dewan Undangan Negeri.

“Usul pada Dun sahaja yang boleh menyingkirkan Nizar daripada jawatan itu, selain itu tak kiralah berapa banyak majlis angkat sumpah, lompat-melompat, sidang akhbar dan perisytiharan, atau apa jua iklan, paparan, sogokan atau tindakan dibuat ke atas persoalan ini tidak terpakai,” katanya dalam satu kenyataan akhbar hari ini.

“Perlembagaan tiada memperuntukkan kuasa untuk menyingkirkan Nizar dengan apa cara sekalipun, termasuk petisyen atau arahan daripada sesiapa juapun.”

Beliau juga berkata, sebuah kerajaan yang sah daripada segi perlembagaan adalah yang diberi mandat oleh rakyat dan hanya mandat itu yang menentukannya. Mandat rakyat kerana kerajaan yang ditubuhkan adalah berasaskan perlembagaan, yang mana ia dipilih melalui pilihan raya yang adil dan saksama.

KAH KAH KAH...

woit.... INI KU LI YANG CAKAP... kah kah kah...

kah kah kah... PENING KEPALA GEROMBOLAN... kah kah kah..

woit...NAK BUAT MACAM MANA.... kah kah kah...

kah kah kah.... SEMUA HORMAT PADA KU LI.... kah kah kah...



5 ulasan:

AnakSemuaBangsa berkata...

Exco kanan Kelantan, Dato’ Paduka Husam Musa mengumumkan satu penemuan baru yang agak menggemparkan – bahawa minyak telah mula digali di perairan sempadan Kelantan-Terengganu sejak tahun 1984 lagi, dan hakikat ini telah disembunyikan dari pengetahuan rakyat Malaysia buat sekian lamanya. Jangankan nak bayar royalti, beritahu rakyat pun tidak!
Apa punya punya bangsat perangai gerombolan ni..??

Tanpa Nama berkata...

KU LI apa tunggu lagi, masuk PRlah. UMNO sulit nak buat caj rekaan ke atas mu, tidak seperti AI atau siapa saja, mu anak raja tapi berpenampilan seperti orang biasa, ada pengalaman memerintah, tahu unden-unden, ada visi, ado keserhanaan, gentleman dan ada cita-cita nak jadi PM, PR boleh jadi flatform yang praktikal kini, jangan harap lagi dari UMNO. Ku li pun boleh diterima banyak kumpulan dari PR, lagipun Ku Li tampak pro PR dalam beberapa isu, apo lagi join PR jangan lengah-lengah lagi, nanti terlopeh can emas lagi. Jadi PM bebaskan AI dan buat banyak tranformasi seperti pebetulkan sejarah yang UMNO tu bukan pejuang kemerdekaan tapi sibuk jadi pengisytihar kemerdekaan dan UMNO adalah sebagai penghalang ciptaan British untuk membantutkan kebebasan rakyat Malaysia sehingga hari ini.

Tanpa Nama berkata...

Cam x caya je Ku Li leh cakap camni...
Apapun,bravo Ku Li....
Puak gerombolan dh mula garu kepala sampai ke kaki...
Sama-sama kita nantikan tindakan susulan Ku Li...

Tanpa Nama berkata...

Pakat pecat saja Ku Li ni.
Dia sudah melampau.
Dia sudah buat UBN bengang.
Ku Li sudah lawan tokey.
Ku Li perlu letak jawatan.
Kalau tak mau letak mesti pecat.
jangan tunjuk takut pada Ku Li.
Jangan buat Ku Li duri dlm daging.
Kalau tak pecat Ku Li, nanti Pru13 kalah.
Jom pecat Ku Li.
Buat slogan supaya Ku Li dapat ditendang keluar.

Ada berani ka????
Pecat hilang 1 kerusi. Tak pecat tak dapat kerusi.

Ameno makin tenat.

Tanpa Nama berkata...

Ku Li amno kata

MB Perak tak sah

ameno sila jawab!