Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 11 Februari 2010

PENYAKIT - KKS MAT EZAM



KURANG KASEH SAYANG - NAK BUAT MACAM MANA?




KES ARSENIK ANWAR PAGI - harakahdaily

Hakim Hafizah Saun petang tadi menangguhkan lagi perbicaraan kes perhimpunan 'arsenik Anwar' kerana pasukan pendakwaraya bersama-sama Pengarah Siasatan Jenayah Polis Bukit Aman,Bakri Zenin gagal hadir di kamar perbicaraan.

Hafizah, iaitu Hakim Majistret keenam yang membicarakan kes itu memberitahu mahkamah bahawa perbicaraan akan ditangguhkan sehingga jam 10 pagi esok.

Pun begitu, sekiranya pasukan pendakwaraya gagal mengemukakan saksi, beliau akan memutuskan sama ada menggugurkan kes itu atau sebaliknya, pada Jumaat ini.

"Sekiranya sehingga Jumaat ini, tiada pendakwaraya dan saksi utama (Bakri), saya akan membuat keputusan untuk menutup kes ini atau tidak," kata Hafizah di Kamar 4, Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur.

Dr Mohd Hatta Md Ramli, iaitu salah seorang orang kena tuduh (OKT) yang ditemui kemudian, berharap Hakim Hafizah menggugurkan kes tersebut kerana pendakwaraya gagal membawa kelapan-lapan saksi seperti yang dijanjikan sebelum ini.

"Hari ini, saksi utama sendiri tidak hadir dan kita berharap hakim akan memutuskan supaya kes ini ditutup kerana pendakwaraya gagal membawa saksi," jelasnya.

Beliau turut mempersoal komitmen pasukan pendakwaraya dalam sesi penghujahan sejak kes ini dibicarakan semula Isnin lalu.

"Lebih kurang lapan atau sembilan orang saksi mereka (pendakwaraya) gagal bawa walaupun sapina telah dihantar dan saya diberitahu dua anggota polis tersebut telahpun bersara dan gagal dihubungi pendakwaraya.

"Kita sendiri pun tidak tahu apa sudah jadi dengan sapina, Bakri sendiri dan beberapa saksi enggan tampil," jelasnya.

Peguam bagi Hatta, Latipah Koya yang ditemui kemudian turut meminta semua pihak menunggu keputusan kehakiman pada Jumaat ini.

Beliau turut menyuarakan hasrat supaya kes tersebut digugurkan seperti yang ditegaskan oleh anak guamannya.

Selain Hatta, Azmin Ali (kini Ahli Parlimen Gombak), Tian Chua (Ahli Parlimen Batu), Dr. Badrul Amin, Gobalakrisnan (Ahli Parlimen Padang Serai), Malik Hussin (Pegawai Khas bagi Ketua Pembangkang di Parlimen), Sivarasa Rasiah (Ahli Parlimen Subang) antara yang turut hadir di mahkamah petang tadi.

Hishamuddin Rais, Mohamad Ezam Md Noor (kini sertai Umno) antara 27 OKT yang yang tidak hadir di kamar perbicaraan petang tadi.

Seorang OKT lain, Paderi Goh Kiat Peng dilaporkan mengaku bersalah enam tahun yang lalu kerana mahu menunaikan suatu tanggungjawab di Timor Timur.

Manakala dua OKT yang lain iaitu Omar Tan dan Mohamad Zaidi Mat Amin pula dilaporkan telah pun meninggal dunia.

Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim antara yang hadir memberi sokongan moral kepada semua OKT kes tersebut.

Sejak Isnin lalu, pendakwaraya memberitahu mahkamah bahawa mereka gagal mengemukakan saksi seperti yang disenaraikan sebelum ini, walaupun sapina dari mahkamah telahpun dikeluarkan.


KAH KAH KAH


KAH KAH KAH

woit... PATUTLAAA MAT EZAM TAK DATANG KE MAHKAMAH...kah kah kah...

kah kah kah.... MALU MALU KUCING.... kah kah kah...

nota:
dengar khabar mat ezam nak rujuk
sekarang ni pun dia kks - kurang
kasih sayang dari bik mama
hnak mengopek pun susah kah kah kah





10 ulasan:

jab sp berkata...

penyamaran akan berakhir.kata kata nista akan diganti kata kata pujian.gopalakrisnan pernah berkata sewaktu kes lunas sedang dibicarakan:pm dalam pembikinan.
adakah ia akan jadi realiti atau ia nya fantasi.
biar dikatakan ia harapan siasia,tetapi dalam politik tiada mustahil jika dikata ya.

Tanpa Nama berkata...

si kotak nak rujuk???? biar betul syam....
menjala tak kena kot! bagilah dia peluang utk membetulkan keadaan.
aku rasa kan kan kan...kalo perjuangan tak ada duit susah jugak.
kurang2 kat selangor dah nampak lubang duit utk si kotak ni!

kesian si kotak ni...org gerombolan tak percaya kat dia.


suruh dia masuk PAS ajer.....gerenti tak keluar pasal ada baiah!

ajak sekali si kulim chopper masuk PAS...bolehlah mempertahankan ISLAM betul2

sorsurus berkata...

kah kah kah

tu dia. nama hang sebaris dengan mat ezam. hang pasai apa tak mai? kurang kasih sayang jugak?

hehe...

bila nak buat filem lagi?

AzamDean berkata...

rujuk????

bigfish berkata...

Mat Ezam kena buat sesuatu sebelum hilang dlm arena politik tanah air yang semakin cacar marba nih.

Mamat nih boleh gak jadi badut sekali-sekala.

Tanpa Nama berkata...

butoh lah eazam!!! butoh lah nazmi!!! Dua ekor ni mat salleh panggil idiots!!!


gibuk

FaridShah berkata...

musti buang kes punyer..
nama mat ezam dlm senarai.
pasal tu depa buat2 tak layan.

Tanpa Nama berkata...

kks?? hati2 tt....berjangkit tu..

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah . . . kah kah kah . . .

macam pukimak,


bicara 11 tahun sampai ada sekor yg mengaku ada yang mati sekor kah kah kah . . .

salute pada yang lawan dan terus lawan,


lembu besar dan 7 ekor lembu tak datang kah kah kah . . dah naik pangkat ...

syabas pada yang melawan ....

Tanpa Nama berkata...

Woi Tuan TT!

Mana lu pergi? Apsal lu pon tak datang haa? Lu ni memang mangkok la TT. Lu buat hakim penin kepala.

Datang la besok haaa. Bawak oren sekali. Bagi angpau kat depa turr! Hari minggu sudah raya taun baru cina. Gua akan datang besok. Gua sapot sama lu, TT.

Bila lu datang, bawak sekali gudang garam seludup. Gua nak merasa jugak.

Tapi gua ingat ini kes akan tutup sebab sudah melibatkan beberapa ekor mangkok dan kotak-kotak ameno.