Isnin, 10 Mei 2010

UNIVERSITI ULUNG




CAMBRIDGE UNIVERSITI DINOBAT SEBAGAI TOWER OF LEARNING





UPM BANGGA KERANA ADA TOWER OF WATER




PELUANG KE UNIVERSITI ULUNG

Elina Allyssa, 16, bertuah kerana menjadi satu-satu pelajar Malaysia yang berjaya masuk ke Kolej Cambridge Arts and Sciences (CATS) Canterbury di United Kingdom untuk melanjutkan pelajarannya dalam Program International Baccalaureate (IB) selama dua tahun.

Dari situ beliau berharap dapat menyambung pelajaran ke Universiti Cambridge di United Kingdom atau salah satu daripada lapan universiti Ivy League di Amerika Syarikat. Ivy League merujuk kepada universiti-universiti paling tersohor di Amerika Syarikat.

KAH KAH KAH…

woit…. TAHU PULAK UNIVERSTI INI ULUNG…. kah kah kah..

woit… UITM TAK ULUNG KE?.... kah kah kah..

woit… UM TAK ULUNG KE ?.... kah kah kah…

woit…. UPM …. TAK ULUNG KE ?.... kah kah kah…

woit…. DI AMERIKA HANYA ADA 8 UNIVERSITI ULUNG… kah kah kah,…

kah kah kah…. DI MALAYSIA LAGI BANYAK….. UNIVERSITI ULUR ULUR…. kah kah kah…

4 ulasan:

Lang berkata...

ulung ke tanglung?

Tanpa Nama berkata...

kat malaisie semua universiti gULUNG..... semua dia gulung janji masyuuuk!!!

Tanpa Nama berkata...

Pewujudan IPTA kita banyak berdasarkan konsep untuk pengeluaran modal insan acuan Ketuanan Melayu,jadi apa yang nak dibanggakan? Naib Canselor tak tahu apa itu kesarjanaan atau pentingkannya staf akademiknya menulis dalam jurnal antarabangsa, yang mereka tahu buat majlis besar-besaran, panggil Rosmah atau Madey dan keduanya akan dengan magis memberi status IPTA setanding dengan Ivy League dunia. Tak payah buat kerja akademik yang lain, hari-hari sibuk dengan mesyuarat di KL, di sana sini, kelabu asap sana sini, dapat pingat emas di peraduan sana sini dan akhirnya tiada bukti langsung yang keilmuan staf akademik dapat dirakam dalam jurnal antarabangsa! Masih tak mahu mengaku yang mereka sebenarnya staf Kang Kung dalam ISO ketuanan Melayu.

Azril berkata...

lawak jang oi! Sarapan patik di pagi senayan kah kah kah