Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 14 Julai 2010

MALAM ESOK UNTUK ANAK MUDA YANG COOL !






JANGAN LUPA MALAM ESOK


nota:
yang cool dan kounter kultur
sila datang - yang skema
jangan buat sibuk pergi main
di lebuh raya plus kah kah kah

AUKU & HAK MAHASISWA

Tarikh: Khamis, 15 Julai 2010

Masa: 8:30 malam

Tempat: Auditorium KLSCAH (KL & Selangor Chinese Assembly Hall), Jalan Maharajalela, KL (berdekatan Stesen Monorel Maharajalela)


Baru-baru ini Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) 1971 sekali lagi menjadi perhatian umum apabila empat mahasiswa jurusan Sains Politik UKM bakal dikenakan tindakan disiplin di bawah akta tersebut kerana didakwa melibatkan diri dalam kempen pilihanraya kecil Hulu Selangor. Mereka telah dituduh melanggar Seksyen 15(5)(a) AUKU yang melarang mahasiswa dari menyatakan sokongan atau simpati terhadap mana-mana parti politik.

Walaupun semakin banyak perhatian diberikan terhadap kes tersebut, pemahaman tentang latar belakang, fungsi, keberkesanan dan impak sebenar AUKU masih menjadi persoalan serta tanda tanya dikalangan mahasiswa dan juga masyarakat umum.

Siri ketiga "AUKU Public Lecture Series" akan melihat kesan serta impak sebenar AUKU terhadap hak dan kebebasan mahasiswa dari sudut pandangan aktivis mahasiswa sendiri.

Pembicara:

1. SHAZNI MUNIR (Mahasiswa UM & Presiden Solidariti Mahasiswa Malaysia, SMM)
2. YAP HENG LUNG (Siswazah USM & Sekretariat Malaysian Youth and Students Democratic Movement, DEMA)
3. HILMAN IDHAM (Mahasiswa UKM, Presiden Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen, KAMI & salah seorang dari kes UKM4)

Moderator:

FAHMI REZA (Penyelidik sejarah gerakan mahasiswa)

SEMUA DI JEMPUT TERMASUK OLD TAI MASUK PERCUMA!

7 ulasan:

C++ berkata...

Bhai...

Ader satu tertinggal la.. nama dier Ahmad Mustaqim Murad .. dier semalam buat laporan polis pasai isu AUKU nih... hahaha

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah woii anak rais kau tanya budak melayu tu .. dorang masuk universiti guna kuota keistimewaan ke kahkahkahkah .

Kenapa dorang taknak tolak keistimewaan kahkahkah sebab dorang sama macam kau !!! Hipokrit kahkahkahkahkah

bukan ke kau kata universiti Malaysia ni adalah perkauman kahkahkah lembu jugak kau ni anak rais kahkahkahkah

Sam Kai Cheong berkata...

Buatlah lepas jam 900. Bagi peluang orang isya dulu. Tak mau pi lah lagu ni

Lang berkata...

cool... biar ada kebebasan minda pelajar ni..

gondrong. berkata...

tanpa nama berkata...

Kahkahkah woii anak rais kau tanya budak melayu tu .. dorang masuk universiti guna kuota keistimewaan ke kahkahkahkah .

Kenapa dorang taknak tolak keistimewaan kahkahkah sebab dorang sama macam kau !!! Hipokrit kahkahkahkahkah

bukan ke kau kata universiti Malaysia ni adalah perkauman kahkahkah lembu jugak kau ni anak rais kahkahkahkah

2010 Julai 14 14:19

Salam bro TT...

wa respek sama lu...

lu luluskan jugak ulasan malaon tanpa nama ni...

wa perasan malaon ni selalu gak antar ulasan2 yang hampir sama setiap kali ada n3 baru dari lu...

malaon ni dah terlebih dos kut... kah kah kah kah kah kah kah...

tu pasal la dia meroyan... kah kah kah kah kah kah...

mosabit berkata...

"Mereka telah dituduh melanggar Seksyen 15(5)(a) AUKU yang melarang mahasiswa dari menyatakan sokongan atau simpati terhadap mana-mana parti politik."

pegi mabok lah..

kalau sokong dan simpati pada grombolan pasti takda tindakan punya....
grombolan siap bukak kaunter cari ahli dlm kampus lagi....

luar negara siap ada kelab penyokong grombolan lagi.....

kah kah kah kah kah kah ...

mosabit berkata...

malaon tanpa nama 14:19 ni sekor jer kat sini.....
lagak macam berani....
tapi sembunyi bawah kopek bik mama....
takut nak letak nama...
macam budak tak sah taraf jetr...

kah kah kah kah kah kah ....