Khamis, 1 Julai 2010

TERSEKSA HIDUP -POTONG STIM



TERSEKSA HIDUP KERANA MERABA KEPALA BOTAK TIAP MALAM - POTONG STIM




MAHASISWA PERLU BERFIKIR SEPERTI MADEY - melayau

Setiap mahasiswa mesti memiliki budaya berfikir yang kreatif untuk menjana minda secara berjadual ke arah mencapai kecemerlangan akademik bagi kepentingan masa depan masing-masing.

Ketua Polis negeri, Ghazali Md. Amin berkata, budaya itu perlu disuburkan dari semasa ke semasa untuk disesuaikan dengan status mahasiswa yang tergolong dalam kumpulan masyarakat berpendidikan tinggi.

Katanya, budaya berfikir secara kreatif yang diamalkan oleh. Mahathir Mohamad wajar dicontohi oleh mahasiswa kerana ia terbukti memberi impak positif kepada pengamalnya.
"Setelah masuk universiti, kita (mahasiswa) perlu memiliki budaya berfikir secara berterusan. Idea-idea yang bagus akan terhasil daripada minda individu yang sentiasa berfikiran kreatif.

"Janganlah pula kita sering banyak berdalih, tetapi kita mesti menyatakan diri kita boleh melakukan yang terbaik," ujarnya.

KAH KAH KAH…

woit… HANCUR… RANAP… PUNAH… ROSAK…NEGARA HANCUR... kah kah kah..

woit… BERFIKIR SEPERTI FIRAUN… TAK TAHU BANGSA APA .. MELAYU KE .. INDIA KE… kah kah kah..

kah kah kah… RIZ KHAN DALAM ALJAZEERA KATA…. FIRAUN INI INDIA…. kah kah kah..

woit…. KALAU DIRI TAK TENTU BANGSA…. BAHAYA…KRISIS JATI DIRI….kah kah kah..

woit… BERFIKIR CARA FIRAUN … MENIPU… MEMBELIT…LIDAH BERCABANG…. kah kah kah..

kah kah kah... PAGI CAKAP LAIN... MALAM CAKAP LAIN... kah kah kah..

woit…. TAK PERCAYA …. TANYA KU LI YANG KENA TIPU MASA KIRA UNDI 1988 DULU….kah kah kah..

woit…TAK CAYA … TANYA DOLAH BADAWI… KENA BELIT OLEH FIRAUN… kah kah kah..

woit… TAK CAYA…. TANYA ANWAR IBARAHIM…. LIDAH BERCABANG FIRAUAN…. kah kah kah..

woit…. TAK CAYA…. TANYA KHAIRY JAMALUDDIN….KAWAN BAIK MADEY MUHAMAD…. kah kah kah..

nota:
berfikir cara madey
terseksa hidup
kena cari betina botak kah kah kah

22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa hebatnya pemikiran Madey? Dialah yang membawa ramai anak bangsa Melayu berfikir bagaikan LEMBU kerana dia memperkenalkan pindaan kepada AUKU yang menyebabkan fikiran mahasiswa Melayu menjadi BONGSAI dan tak nampak lain(buta sejarah) kecuali negara ini milik Melayu, ada Sultan Melayu, ada Bahasa Melayu ada usahawan Melayu bangan dan ada UMNO yang bukan memperjuangkan kemerdekaan tapi mengisytiharkan Kemerdekaan. Orang Melayu kini jatuh bodoh kena dibantu oleh UMNO seperti kambing yang jatuh dalam telaga buta dan ditarik keluar oleh TALI UMNO! Orang Melayu dah hilang ciri keyakinan diri asyik bergantung pada UMNO/ulama UMNO yang sapu wang rakyat.

Tanpa Nama berkata...

TT,
Berfikir cara mamak akhirnya akan melahirkan apa yang dinamakan ketidakjujuran intelektual
Se ekor lagi Malaun cuba menyajikan Mamak dir dengan cara baik dan terhormat.
Hasil pemikiran kreatifnya telah mengalahkan Edward De Bono dan inilah hasil kreativiti Maka Dir:
1.Semua program indusrialisasinya bungkus habis. Perwaja, Proton( dengan mengsisap darah rakyat), Bakun, dan korban terbaru Sime Darby, MSC,Cyberjaya yang tidak Berjaya, yang hanya layak menjadi kotaraya hantu, jambatan Crooked yang belum dimula sudah mengeluarkan belanja.
2.Semua projeknya nampak luarannya sukses, lebuh raya NS misalnya, walhal boleh dibina dengan kos rendah kalau dibina untuk kepentingan rakyat umum.Tetapi apakan daya semuanya dikendalikan untuk akhirnya membiayai kepentingan UMNOK, semuanya hanya untuk pameran dan sebagai icon. Putrajaya? Berepa banyakkah rumah rumah murah yang boleh dibina atau memberikan biasiswa kepada penuntut universiti dengan beban penyelengaraan tahunan Putrajaya?
3.Bukankah mamak dir yang mencurangi lembaga-lembaga pemerintah seperti kehakiman, system pendidikan yang hanya mengasilkan penuntut yang layak untuk menjadi pengangur saja?
4.Ah banyak lagi kecurangan mamak Dir kpd rakyat.
5.Inikah pemikiran yang engkau sarankan?
Engkau jangan auta.
---------------
Mufti Mufta/Raja gopi dan raja gopal.
Kunun kau ketua ugama!
Engkau jangan jadikan Ugama punca pendapatan.
jangan mencari keuntungan melalui Ugama.
Buih-buih Doa kau tak menjadi!
Laknat segala keturunan kau!

Bang Bang berkata...

Yo Rais,

Dikhabar Sintok nak luaskan lagi ladang kangkong, kah kah kah

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/CAK_Peluangmasukuniversiti/Article/index_html


X payah ada ujian masuk, keputusan cemerlang, kegiatan ko-ko.. hanya surat lulus SPM & muka depan kat Mangga dah buleh masok..kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

wat???ketua polis negeri bercakap pasal pemikiran mahasiswa??ketua polis ini sendiri lulusan mane?setau aku ada PMR je pun leh jd polis!!

nota:tolongla sedar wahai org melayu,tolonglah sedar yg kita dh kena tipu,tolonglah sedar yg kuasa kita sudah terhakis,tolonglah sedar yg sume ini angkara MADEYYY!!!

-madey kimak-

Tanpa Nama berkata...

Nak Pikiaq cara Madey? Woi! malaun,
ketinggalan zaman daa!
Esok depa jual semua yg ada,Tanah,Anak
Bini....
Ada lagi spesis ni.............

Tanpa Nama berkata...

Tak baik mengutuk YAB Tun Dr Mahathir Mohammed. Kalau tidak kerana beliau pengIslaman Melayu tidak akan berlaku, kita akan masih terhayun dalam belenggu penjajahan minda sekularisma. Selain dari itu kita tidak akan pandai berniaga kerana hanya YAB Tun Dr Mahathir lah yang menhgajar Melayu berniaga. Dan kita tidak akan merasa kehebatan lebuhraya terbaik di dunia, bangunan pencakar langit tertinggi di dunia.

Tanpa Nama berkata...

Madey dan UMNO hidup segar bugar apabila memainkan sentimen orang Melayu hidup dalam tidak selamat kerana akan dibaham oleh peniaga orang Cina. Contohnya ekuiti Melayu termasuk yang dipegang kerajaan adalah dalam lingkungan 19% yang lainnya adalah milik orang Cina dan orang asing. Yang diserang selalu orang Cina aje dan tidak diserang orang asing, sepatutnya kena serang para kapitalis Cina dan asing tapi syok dibedal orang Cina lagi.
Maka orang Melayu serba ketinggalan dalam banyak sektor meskipun berbilion RM telah diperuntukkan untuk golongan 'kambing yang berada dalam perigi buta' ini. Mana perginya ketirisan itu jika tidak ke poket pemimpin UMNO! Lepas itu pemikiran Madey akan terus memainkan isu perkauman dan agama sempit untuk mengawal sokongan orang Melayu terhadap UMNO. Tapi keadaan mungkin sudah berubah sikit, ada pilihan kini, ada PKR/PAS/DAP untuk menghumban UMNO dari Putrajaya. Apa dia hebatnya pemikiran Madey melainkan selama ini menghasilkan 80% rakyat yang terperangkap dalam pendapatan RM 3,000 sebulan dengan kos hidup tinggi yang menyebabkan boleh hidup sara diri sementara pemimpin UMNO khasnya Ketua Bahagiannya hidup kaya raya. Lihat sekarang mutu orang Melayu baik di menara gading, polis, kehakiman, ulama, kontraktor rata-rata tak ada kualiti, hanya ada kuantiti. Mana dia hebatnya pemikiran Madey dalam membentuk komuniti Melayu yang berkualiti, mereka bengkok aje seperti Jembatan Bengkok di Johor Bharu sana!

puyuh berkata...

dey anon 15:45
kah..kah..kah.. ade lagi rupanya org pemikiran mcm ni.xde lak mahadeir ajar aku cara2 nak bisnes ubat kuat.kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

mungkin UMNO dah jalankan project rahsia besar di Hospital Besar KL .... iaitu 'clone' 14 Madey ...setiap negeri diletakkan seorang 'Madey' jadi MB....habis Pakatan !!

Tanpa Nama berkata...

Pakatan Rakyat bukan sahaja disaran menggantikan penasihat undang-undang dengan peguam sendiri, malahan gagasan itu turut dicadang melantik pegawai kewangan dan setiausaha kerajaan negeri pilihan mereka.


Hal ini disuarakan oleh pensyarah undang-undang Universiti Islam Antarabangsa (UIA), Profesor Aziz Bari.

Beliau yang dipetik oleh TV Selangor berkata ketiga-tiga jawatan berkenaan adalah lantikan kerajaan persekutuan yang disyaki berperanan sebagai tali barut kerajaan pusat untuk mengkucar-kacirkan kestabilan di negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat.

"Oleh kerana penasihat undang-undang, pegawai kewangan negeri dan setiausaha kerajaan negeri adalah anggota kabinet negeri, jadi mereka ini mungkin membocorkan rahsia negeri kepada pusat," katanya.

"Gaji dibayar oleh negeri tetapi kesetiaan dan kiblat mereka kepada kerajaan persekutuan kerana kita faham mereka ini dipilih oleh peguam negara untuk mengkucar-kacirkan. Ini yang berlaku," katanya lagi.

Lang berkata...

betul kata cpo merangkap canselor unibersiti antah berantah tu... selam pemikiran kutty... selam jangan tak selam... selam mat anak bini dan kroni... sbb bermula zaman kutty era pembesaran nepotisma, kronisma dan bailout menjadi2...

memang pemikirannya sangat bagus dalam isu belit membelit, dialah pelopor jurusan kedoktoran yg dikenali sebagai spinning course...
dia bijak susun strategi, keturunannya bangkit setelah dia berundur.. tp persediaannya telah awal lagi dilakukan dalam diam...

lihatlah cengkaman kukunya yg masih mengenerasi sehingga kini.. bijak ugut mengugut dengan air mata buaya dan keluar parti... peraih simpati.. yg bijak menimbunkan tanggungan... guru mega projek sehingga pembangunan lebih pantas dari kemampuan...

yg membuka pintu masuk kepada pati untuk menyiapkan projek mega... kesannya hingga kini pati buka berkurang tp semakin bertambah.

jangan cerita pasal hakim, mahkamah, agong dan raja2... correct3 pon ada... selain itu timbullah bin setan, geting semakin luas... habis partinya pon digadai sama...

memang hebat pemikiran kutty... terpulanglah samada ingin dicontohi atau ingin dijadikan perbandingan...

i rest my case...

Tanpa Nama berkata...

SHIT!Bukan senang Sasterwan Negara boleh dapat ilham camtu.....hau hau hau hau...ini mesti betul betul punya SHIT!

Tanpa Nama berkata...

Hahaha...Apa? Ketua Polis Perlis ka tu???... Mmmm Bodohnya tak boleh ditolong. Pandai pulak tak boleh ditumpang. Dah la bodoh, membodohkan orang lain pulak. Dahla tak pandai, membongok-bongokkan orang lain pulak. Patut la bebal pun.

Ada orang ka kat Perlis tu... macam duduk dalam hutan amazon jer??? Saja cari publicity la tu...takder event la Perlis. Hari2 menguap, melancap dan isap kote ajer kerja dia... SBB TU LA KLUAR IDEA PUN, SEMUANYA BEBAL2 BELAKA.

Tanpa Nama berkata...

"TERSEKSA HIDUP -POTONG STIM"
Betul.....!
Tepat.....!
Cun.......!

Setiap mahasiswa mesti memiliki budaya berfikir dan boleh membezakan "Otak manusia" dengan "Otak Natang".
Jikalau ikut aje tanpa fikir, "Otak manusia" ini persamaan "Otak Natang"
kah.kah......kah...

Dapatke belum "Ginseng" yang memanjangkan usia ?!

Jikalau belum, tanya-lah KatakDiTempurung Ali.....
atau
Tanya-lah Zooo zoom Nordin...
atau
Perkosa the gang.....

kah..kah.kah....
kah..kah.kah....
kah..kah.kah....


"The best ideas come as jokes. Make your thinking as funny as possible."
David M. Ogilvy

Tanpa Nama berkata...

i also hate him for who he is...but
that's the dark side of mahathir
just look at the other side (even not that much)
1. his thought's at least 1 step ahead from the rest
just wait for his brainchild, hybrid engine by proton
2. he's smarter than anwar in retaining the power
when he saw potential opponents, he just chase the hell out of his way.not like anwar,letting cancer in PKR grew bigger n bigger

what a wonder fool malay

Tanpa Nama berkata...

Ish! Ish! Kalau nak mengampu pun biarlah bertempat ooi! Ketua polis nie yang dok sibuk mengampu orang tua tu ada apa-apa ke? Wahahaha! Bunyi macam radio rosaklah! Wahahaha!

Tanpa Nama berkata...

mahasiswa kapiak kalau nak pikir cara maddey - dia punya pasal

mahasiswa islam kalau nak pikir cara maddey - pikir dulu banyak kali sebab dia pernah cakap pasal hudud, pasal nabi, pasal lesen judi

kalau nak pikir cara maddey jugak - cari babi dulu dan makan puas2

Tanpa Nama berkata...

ketua polis tu sepatutnya menyarankan mahasiswa meraba raba teloq mahathir kut2 boleh jd KPN...!

Tanpa Nama berkata...

Tun Dr Mahathir ni memang hebat orangnya... Vision jauh. Motosikal Jaguh tu idea dia. Memang visionary, kata member aku geng UMNO. Melangkaui zaman, etc, etc. Entahlah ...

Tanpa Nama berkata...

salam sahabat,

ikut kepala botak hasmah?????

wakakakakka
makin gila dibuatnya, baru minggu lepas dia ckp "kalu dia jadi PM, confirm world cup ada betting"

bugus jugak, dari niaga sawit & getah melingkup baik bukak kedai nomboq...

wakakakakak

Tanpa Nama berkata...

FYI

A New Capture of a Mossad Agent in Lebanon

http://www.kawther.info/wpr/2010/06/29/a-new-capture-of-a-mossad-agent-in-lebanon

Tanpa Nama berkata...

Tak nak lah... dia punya stail, harta benda boleh bawak masuk dlm kubur.. mcm kubur firaun.. yg kita tau... dlm kubur besok bwk kain putih ja.
OOoohh penat2 himpun harta, akhirnya tinggal kat anak cucu buat enjoy. rugi wooooo.