Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 21 Ogos 2010

KESAH SAEKOR SENANTAK



SENATAK MINTA HUJAN TURUN





SAMM GESA ABAI ‘POLITIKING ‘ EZAM – harakah daily

Pakatan Rakyat dinasihatkan popularkan budaya politik yang lebih sihat dengan mengetepikan provokasi Senator Ezam Mohd Noor yang mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim berzina dan liwat.

Demikian nasihat Badrul Hisham Shaharin, Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) supaya rakyat tidak muak dengan budaya politik Pakatan Rakyat kelak sebagaimana mereka muak dengan 'politikng' Ezam di sesawang sosial Twitter belakangan ini.

"Ezam membawa politik kebencian, provokasi dan sumpah sana dan di sini yang sebenarnya tiada kene mengena pun dengan rakyat.

"Apa untungnya ini semua pada rakyat sedangkan mahasiswa terbeban dengan hutang PTPTN, buruh hidup melarat dengan gaji yang kecil, rasuah dan jenayah sana sini, apa untungnya rakyat.

nota:
ini pandangan tepat
ini pandangan yang betul
senatak ini menyanyi minta hujan turun
kalau hujan turun senatak boleh kenduri kendara

jangan terperangkap dengan cumpah sumnpit senatak ini
jangan terperangkap dengan cabaran dan cakaran senatak ini


nota :
ada satu cerita sekor senatak
seorang guru telah memberi kuliah
tentang hal pentabiran dan undang undang
lalu masuk bab parlimen yang menggubal undang undang
lalu diberitahu bahawa ada senatak yang masuk dewan
ikut pintu belakang
esoknya saekor senatak telah menalipon sekolah ini
senatak ini marah marah dan mengancam

tahu apa yang jadi seterusnya?

sang guru mencabar senatak bertemu dan berbincang
senatak tak jawab
cabaran tak disambut
kecut dan mecut
takut hingga tersabut kah kah kah

siapa agaknya senatak ini ?
kalau betul teka dapat hadiah susu bik mama kah kah kah

nota:
tt mencabar untuk dibawa
ke mahkamah tentang saheh atau
tidak berita ini kah kah kah

8 ulasan:

Tok Uban berkata...

Memang semua rakyat tahu....tugas senatak tu untuk memalukan DSAI...elaun yang dia dapat tu dari bik mama agaknya...oii senatak...elaun tu dari wang rakyat tau...aku nak bagi tahulah kat kau senatak...semua rakyat malaysia yang waras tak percaya kau lagi...hanya yang tak waras aje yang percayakan kau...kahkahkah

Tok Uban berkata...

Memang semua rakyat tahu....tugas senatak tu untuk memalukan DSAI...elaun yang dia dapat tu dari bik mama agaknya...oii senatak...elaun tu dari wang rakyat tau...aku nak bagi tahulah kat kau senatak...semua rakyat malaysia yang waras tak percaya kau lagi...hanya yang tak waras aje yang percayakan kau...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Hi TT...tlg la follow-up kisah AG (ghani patail) yg didakwa oleh RPK ada skandal tu...kisah ni sy baca dlm harakahdaily.net sewaktu TT berada di Bali sekitar minggu yg lepas...tp saya lupa nak simpan link artikel tu...

Tanpa Nama berkata...

TT pun dah kene demam "sumpah cap ayam" mat ezam... rilek la tt, sumpah2 ini adalah mainan mulut saja... ini bukan zaman semerah padi lagi... malaikat pun sudah canggih, malas depa nak layan lagik orang2 bodoh bersumpah ni... ada banyak kerje lagi derang boleh buat..

ko tengok israel sembelih palestine, takder apa2 pun..kot2 kene panah kilat ke haper... mengarut la bender2 ni.. agama adalah satu industri terbaik untuk membodohkan orang...

boss aku tibai duit bonus banyak2 tiap2 tahun pun, tak der la pulak dia kene panah petir!!! jangan mengarut la dengan mainan industri agama ni... kalo suruh derang bersumpah tak kenal taik terjulur2 tu pun, kita bukannya dapat sesen pun... jangan TT membodohkan diri dengan ayat2 cap ayam mat ezam ni... sakit hati aku tengok TT mula kene demam sumpah2 ni..

Lang berkata...

sumpah ke sampah???

sumpah seranah ada le aku dengo...

Tanpa Nama berkata...

Allo,

" Senatak Mat Ezam, kami semua dah tak tahan dengar ceramah kau. Tulung la kalau nak buat ceramah lagi jangan la guna kami"

Ikhlas merayu,

Kerusi Plastik Merah
Presiden Persatuan Kerusi-Kerusi Malaysia

markmie berkata...

senatak jadi senok otok

Tanpa Nama berkata...

Katak Perkosa Ali akan berkata " u...u..u shit..., I..I...I... shit..."
Mana Zooo Nordin ?!
Dapat belum Ginseng ?!

Kah....kah......kah......


SAYA ANAK BANGSA MALAYSIA !
SAYA ANAK BANGSA MALAYSIA !
SAYA ANAK BANGSA MALAYSIA !
SAYA ANAK BANGSA MALAYSIA !
SAYA ANAK BANGSA MALAYSIA !
SAYA ANAK BANGSA MALAYSIA !
SAYA ANAK BANGSA MALAYSIA !
SAYA ANAK BANGSA MALAYSIA !
SAYA ANAK BANGSA MALAYSIA !
SAYA ANAK BANGSA MALAYSIA !

Some people have so much respect for their superiors they have none left for themselves.

Peter McArthur