Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 21 Ogos 2010

LEBAI LIM GUAN ENG GAGAL DAPAT





NAMA LIM GUAN ENG TAK ADA - NAMA RAJA GOPAL PUN TAK ADA





HENTIKAN SEGERA GUNA NAMA GUAN ENG DALAM KHUTUBAH JUMAAT
– mstar

BESUT: Perbuatan menggunakan nama Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dalam bacaan doa khutbah kedua solat Jumaat menggantikan nama Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin hendaklah dihentikan segera kerana ia bercanggah dengan hukum Islam dan undang-undang negara.

Penasihat Agama kepada Perdana Menteri, Abdullah Md Zin berkata sekiranya perkara tersebut benar-benar berlaku, ia amat memalukan kerana jelas menjatuhkan maruah Islam yang mempunyai hukum dan peraturan tersendiri.

Katanya, khutbah Jumaat adalah satu ibadat yang diwajibkan kepada setiap umat Islam dan ia tidak boleh disamakan dengan sesuatu majlis yang dimana aturcaranya boleh diubahsuai sesuka hati dan tidak berlandaskan hukum.


KERAJAAN PP NAFI NAMA GUAN ENG DISEBUT DALAM DOA KHUTBAH
- melayauy

GEORGETOWN 20 Ogos - Kerajaan negeri hari ini menafikan dakwaan Naib Presiden UMNO, Ahmad Zahid Hamidi bahawa nama Ketua Menteri, Lim Guan Eng digunakan dalam doa khutbah kedua solat Jumaat menggantikan nama Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin.

Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Negeri, Abdul Malik Kassim berkata, siasatan pihaknya mendapati tiada mana-mana masjid melakukan doa dalam khutbah Jumaat yang menyebut nama Guan Eng seperti yang didakwa itu.

Katanya, teks khutbah Jumaat yang dibacakan oleh para khatib disediakan oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam dan tidak pernah menggunakan nama ketua menteri bagi menggantikan nama Yang di-Pertuan Agong.

Katanya, khutbah Jumaat adalah satu ibadat yang diwajibkan kepada setiap umat Islam dan ia tidak boleh disamakan dengan sesuatu majlis yang dimana aturcaranya boleh diubahsuai sesuka hati dan tidak berlandaskan hukum.

KAH KAH KAH…


woit…. INI CERITA REKAAN UNTUK MAMAT GILA TALAK…. kah kah kah…

nota:
memang tak ada dalam ajaran agama islam
nama lim guan eng disebut ketika berdoa

juga tidak ada dalam ajaran islam agar kita mendoakan raja gopal
apa pasal pula kita di wajib kan mendoakan raja gopal
kalau raja gopal ini gila dengan kavita singh tak kan kita minta ampun
tak kan kita pula di wajibkan berdoa untuk kesehatan raja gopal
tidak ada ayat dalam kitab suci al-quaran yang menyatakan
kita wajib mendoakan raj gopal.


30 ulasan:

Amuraria berkata...

UMNO@UMCO MEMANG MACAM TAIK ! HASIL AJARAN MAHATAIK KUTTY HABIS SEMUA JADI TAIK, MACAM DALAM GAMBAR DIATAS :)DULU KINI & SELAMANYA AKAN MEN'TAIK'KAN SAPA SAJA JIKA KUASA PARA PERASUAH & PENYONGLAP TERGUGAT ,ITU SAJA ...

Tanpa Nama berkata...

Tak baik mempertikaikan ulama saperti Haji Abdullah Zin. Ulama saperti dia mesti tidak berbohong maka kita tak perlu menidakkan apa yang dia kata ... mungkin kita perlu menyiasat terlebih dahulu. Tak baik meletakkan gambar najis untuk memperlekehkan seorang ulama walaupun ulama UMNO sekalipun.

Tanpa Nama berkata...

aku teringat dulu sekitar 1995..ada sorg pacik ni (dah arwah) masa semayang jumaat..bila time berdoa..bila smpai sebut nama yang dipertuan negeri sembilan..tangan yg menadah..ditelangkupkan...ekekekekeke..

Tanpa Nama berkata...

haha naseb bek aku dah saho br tgk blog ko ni kalo tak tak lalu de..

Lang berkata...

hmm... tu yg pelik dari dulu lagi... part doakan raja gopal... ade ke dalam rukun? atau dah jd adat turun temurun?

Tanpa Nama berkata...

tak habis-habis melayu asyik dibodohkan... gerombolan tidak pernah sesekali merasa jemu untuk membodohkan melayu...

kerana apa? kerana, MELAYU MEMANG BODOH. membodohkan melayu bukannya satu kesalahan jenayah... sbb tu melayu tak kesah walaupun dibodohkan gerombolan...

cuba buat satu akta yang menyebabkan kesalahan jika membodohkan orang lain... ini sudah baik, agama pulak akan menjadi satu industri yang lumayan...

teknik ini memang ternyata berkesan untuk terus membodohkan melayu...dan melayu cuma perasan yang mereka itu cerdik... tapi sebenarnya mereka masih bodoh, bodoh dan bodoh...

AlexiaAqram berkata...

kepala otak kau lah hishamuddin rais. berita tu dah kecoh kat penang. para makmun dah bising2 kat sini. ang duk KL apa ang tau? ang tau makan taik ja. duk kl diam2 lah.

Phoolan berkata...

Unkle hisyam
kebiasaan saya Akan membaca artikel unkle pada bersarapan pagi atau sebelum beradu setiap hari, kecuali Jika saya bermusafir ke Kota Uncle Mao,.. Bila bulan ramadhan untuk membuatkan juadah bertambah enak perlu berulamkan & rencah artikel Tukar Tiub selain dari makanan yang tidak berasaskan daging merah. Tetapi pagi ini visual yang unkle paparkan membuatkan Minda saya bercelaru & berpusing apatah lagi semasa saya sedang bersantap untuk bersahur.. Deria pandangan saya separa sedar menolak untuk melihat lebih lama, seolah olah sedang menonton karya gelap Dari arahan sutradara Quentin Tarantino. pekara yang membuatkan saya segar & bertenaga kembali bila medium yang dipaparkan bertepatan dengan kenyataan & pendirian yang unkle Cuba sampaikan..

p/s: hail to " limit of control" Jim Jarmuscm

Tanpa Nama berkata...

apa salahnya mendoakan rajagopal...... malah kita rakyat malaya X kira apa agama WAJIB mendoakan bukan hanya rajagopal malah semua gerombolan supaya segera mampos dan kekal sehat di NERAKA selamanya untuk menikmati azab Allah kerana menderhakai rakyat semasa didunia....... amiiiin!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

itu gambar kuih apa bro??? sangat menyelerakan dibulan puasa ni..... kuih tu ada kat tempat yang bro lawati baru2 ni ker.?? (kalau dah amno.... nampak ape pon semua berselera dan kira nak makan!!!)

Tanpa Nama berkata...

Ape la guna gambar tahi. Ni kan bulan puasa. Hormat la sikit pada pengunjung blog ni.

Tanpa Nama berkata...

taik raja gopal betui laa..

Tanpa Nama berkata...

Tak ada salahnya jika kita doakan supaya Guan Eng diberi hidayah... mana tau akhirnya dia masuk Islam...
ulama' gerombolan macam Abdullah Mat Zin tu bercakap ikut emosi hanya nak pertahankan UMNO... bukannya atas kebenaran... dulu aku pernah belajar dengan dia masa kat UKM... memang dia berkarat UMNO dari dulu lagi... tapi begitulah keadaan dan hukum alam... ULAMA' UMNO CAKAP DEPA TAK BOLEH PAKAI....

Tanpa Nama berkata...

Bukti UMNO adakan bacaan Yassin dan Solat Hajat untuk calom PRK Hulu Selangor, P. Kamalanthan - pahangdaily.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

ia amat memalukan kerana jelas menjatuhkan maruah Islam yang mempunyai hukum dan peraturan tersendiri.

tELAH SEKIAN LAMA MARUAH ISLAM TELAH DIPERSENDA OLEH UMNO. Mengapa sikalang balu lu bixing

Tanpa Nama berkata...

Assalaamualaikum,

Setuju dgn bro TT.
Ada satu masjid di Perak langsung takda doa untuk Sultan Perak lepas kes rampasan kuasa...buat pa nak doa ...betul tak ??

Tanpa Nama berkata...

Itulah ajaran agama Islam selama ini tidak menjurus menghancurkan kebatilan tetapi lebih sebagai alat untuk mengelirukan, memesong, mengawal, membongsaikan pemikiran orang Melayu, tiada yang menjurus kepada membebaskan minda orang Melayu daripada perkara karut-maruk dan yang nonsense! Agama bagaikan madat(opium untuk massa)untuk mengekalkan status quo para penindas. Malays have been screwed up with 'sunnah waljamaah' type of Islam. Malays can never get liberated if ever will be the last cultural group on this planet to be so.

Tanpa Nama berkata...

kalau bodoh jangan beritahu kat orang.

ANUAR berkata...

ciiiit!!!!!!!!!taik sape ler tu?TT pnya kot.kohkohkoh

Mat Dangdut berkata...

aku memang dah lame tak aminkan pun untuk boy friend kak kavita...

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 10.28

pe masalahnye dengan sunnah waljamaah? ko faham ke maksud sunnah waljamaah tu?
pe kaitannya kebencian kita kat gerobolan dgn sunnah waljamaah lak?
dalam pegangan sunnah waljmaah de suh doakan raja gopal ke?

kalo bodoh duk diam2 sudah. jangan nak tayang kobodohan kat org lain lak.

-anti sembab-

HajiKepalaLembu berkata...

itulah bentuk tahi raja gopal..kalau mcm tu semua ketua menteri dan menteri besar bolehlah minta agama hindu, budha dan kristian sebut nama dalam doa dorang..nak ke? haha..tak logik tak logik

Sepukal berkata...

nampak sangat la gerombolan menyusup masukkan teks khutbah tu. apa rakyat penang ni bodoh sangat ke nak percaya?

Tanpa Nama berkata...

TT..
gelii laaa gambar tu..kah kah kah

mohamad berkata...

Ini dia politik sempit umno, dia x boleh berhujah tapi dia bersemangat untuk buat fitnah supaya org Melayu, cina, india tidak akan bersatu. Nanti kita akan dengar pula org Melayu kena bunuh dengan kejam lps2 dituduh org DAP yg bertanggungjawab, mungkin juga kita akan dengar satu Masjid dibakar ketika org Islam menunaikan solat dan DAP juga yg punya perbuatan.....Inilah dia jika apco menjadi penasihat utk Malaysia...Ini tidak mustahil seperti bangunan NY WTC runtuh, mastermind George W.Bush lps2 dituduhnya Osama Laden....

Tanpa Nama berkata...

khutbah, menggantikan 2rakaat solat zohor. dlm solat mana ada sebut raja2. telangkup je tangan.

Bila nak cerdik nih berkata...

woii...MELAYU BARU, MELAYU TOTOK, MELAYU OTAK BONZAI, MELAYU MODEN...jangan kecoh2 kes karat ni...dah tau kalau tak boleh sebut nama LGE kenapa ada yang tadah...kenapa lepas sembahyang tak terus sergah Imam?

Apa bezanya LGE dengan Raja gopal...dua-dua manusia tapi berlainan agama. Tang agama ni MELAYU jangan bonzaikan kepala otak...kalau tak bonzai bagus...dari doakan dua-dua ni patutnya dalam sembahyang kita doakan kesjahteraan IBUBAPA kita.

MELAYU NI KALAU TAK KENA BODOH TAK SAH BETUL LAH....

Tanpa Nama berkata...

Satu perkara yang harus kita ingat, semua yang berlaku atas kehendak Allah Yang Maha Kuasa.
Kalau berlaku operasi lalang, kehendakNya.
Kalau berlaku 13 Mei kali ke-2, kekendakNya.
Kalau Anwar masuk jail, kehendakNya.
Kalau PR menang PRU13, kehendakNya.
Kalau BN tumbang PRU13, kehendaknya.
Kalau Malaysia buat penjara lebih besar, kehendakNya.
Kalau Felda bangkrap, kehendakNya.
Kalau Malaysia bangkrap 2019, kehendakNya.
Kalau nama Lim Eng Guan masuk dalam khutbah Jumaat, kehendakNya.
Kalau Lim Eng Guan masuk Islam, kehendakNya.
Kalau dunia kiamat 2012, kehendaknya.
Buatlah apa pun, kalau Allah tak berkenaan takkan berlaku.
Biarlah UMNO, MCA dan MIC terjun dengan labu-labunya.
Bertawakallah.

- Loqman Musa.

Tanpa Nama berkata...

ini,masalah orang laki2 nih.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Itu ialah gambar Dato Najis.
Bukan gambar taik.
Lihat betul betul.