Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 20 Oktober 2010

HANTU BERI HANTU AMBIL




INTAN BERLIAN



nota:
bangsa lain dapat
batu permata dengan
kerja melombong
bani melayu
tak perlu kerja keras
intan berlian datang bertabur tabur
hantu yang hantar kah kah kah




PELIK BIN PELAK BINTI KELENTONG


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


Kegembiraan keluarga gadis misteri, Siti Balqis Mohd Nor, 22, mendapat 15 batu bernilai tinggi sejak Rabu lalu berakhir apabila batuan berkenaan didapati hilang semalam, selepas empat hari disimpan dalam bekas khas berisi air zamzam.

Ibu gadis itu, Norizan Said, 47, berkata 14 daripada 15 batu bernilai antaranya zamrud, delima dan nilam sebesar duit syiling 20 sen tiba-tiba ghaib pagi semalam walaupun ia dikawal ketat oleh anak saudaranya, Mohd Zainuddin Mohamad, 42.

“ Saya menyedari kehilangan batuan itu kira-kira jam 4 pagi tadi apabila melihat tempat menyimpan batu itu kosong. Makcik (Norizan) menugaskan saya menjaga batu-batu itu, tetapi terkejut ia hilang kerana tiada siapa yang boleh masuk ke dalam bilik itu kerana berkunci.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
akhirnya hantu hantu ini
dapat melepaskan diri dari botol plastik
bukan sahaja dapat lepas dari botol plastik
dapat buka bilik berkunchi lagi kah kah kah

ini baru hantu power
agaknya semasa dalam botol plastik
hantu ini telah bersenam dan
minum teh mak janda
tu pasal ada power kah kah kah


nota:
pelik intan berlian
zamrud delima datang berkoyan koyan
yang peliknya tidak pula di hantar ke bank
kalau di hantar ke bank
bank boleh simpan
kalau hantu curi
bank akan ganti kah kah kah kah


nota:
tak ada pulak gambar intan belian ini
tak kan tak ada mamat atau minah
yang ada hand pone yang boleh ambil gambar
atau hantu ini ada power
semua gambar diambil pasti tak jadi kah kah kah



nota:
cadangan baru
kenapa kita tidak tangkap
hantu ini dan simpan dalam bank negara
paksa hantu ini supply intan berlian
untuk negara kita
malaysia akan menjadi negara terkaya
bani melayu tak perlu bekerja
ini baru betul ketuanan melayu kah kah kah

kemudian kita jadikan hantu ini warga negara
beri kad pengenalan baru
dan suruh hantu ini turun mengundi di galas kah kah kah


nota:
pelik bila tangkap hantu
terus buang dalam laut
belum sempat disiasat dan di kaji

jumpa intan berlian
belum sempat dikaji telah hilang
kah kah kah

32 ulasan:

Modern Talking berkata...

jgn lupa beri status melayu pada hantu ni.. nama pun kena ada EE

Tanpa Nama berkata...

dato haron din pernah menjawap soalan kes perbuatan menangkap jin,
perbuatan bomoh yg menangkap jin dan diletakan di dalam botol adalah perbuatan seperti pertunjukankan sahaja, tujuan utk menarik perhatian orang ramai sahaja, tak logik manusia boleh tangkap jin kerana jumlah jin jauh lebih ramai dari manusia itu sendiri, letih lembik lotek la kalau nak tangkap semua.

kesimpulannya keluarga perempuan itu telah di tipu hidup2 dan dipermainkan oleh jin2 dan bomoh2. semuanya wayang saja akhirnya jin dan bomoh ini dapat rm 2000 cash... boleh langgan cina doll...huhuhu

psttt.. simpan batu dalam air zam-zam? wow!... cam syirik je bunyinya kahkahkahkah

mahkluk halus ini hanya boleh di halau dgn mengunakan ayat suci al-quran dgn keizinan Allah swt sahaja inshaallah,

kalau bomoh, mereka guna jampi serapah dan jin kadam... ada beza tu

Tanpa Nama berkata...

bro tt,
ada perkara memang boleh di pikir logik akal..
namun ada juga benda yang luar dr batas pemikiran kita terutama benda benda ghaib. ini termasuk dalam rukun iman-percaya kpd perkara ghaib.

tp kalu umnooo byk kes kes yg ajaib dan ghaib yg tak boleh dipercayai

>abg pin (takde kena mengena dgn ayah pin ok)

Pakwe Tiz Zaqyah berkata...

ahahahaha benda2 cam ni naik meluat aku denga..... BANTUAN??? ahahaha ala2 subsidi kot...hantu tu pun dah denga BAJET 2011.. ahahahaha

Omarasma berkata...

ko ni jahil tukir.. baca dan faham Quran tu abis dlu bro sebelum nak tulis pape. karl marx punye kitab ko khatam abis plak.

ko tak payah komen pape la bab2 antu ni. luar bidang ko. baik ko buat keje ko la ari2 ukur saiz kopek Bik Mama.

makin celik manusia makin gelap pandangan. makin banyak idealogi makin bangang pemikiran.

cicit ngah layor berkata...

Episod akan datang,aper pulak ceriternyer? Bulih jadi ker kukor nyor didapornyer bulih ngukor nyor sendiri? Samer2 kiter tunggu episod akan datang.

Tanpa Nama berkata...

Omarasma 13:30...kau tak faham apa yang TT nak sampaikan...otak kau masih jumud agaknya...
Apa yang TT nak sampaikan...kalau dah dapat tangkap JIN tu...buat apa nak buang...buat kajian saintifik...periksa macam mana bentuk muka, size, DNA dan macam-macamlah lagi...baru melayu boleh bangga...dapat masuk world record...ini pi buang kat laut tu buat apa?...setahu aku Dato Harun Din pun tak pernah tangkap jin...dia hanya suruh pindah aje...
Lain kali fikir dulu...jangan jadi Melayu Umno...ok...kahkahkah

dukun melayu berkata...

contoh feudalisme palingf jelas..nak bincang2(istilahnya kutu) sal hantu pun marah,dituduh org benci hantu bidaah,karut,kafir,atheis dan sebagainya.

takut sangat hantu,pak aku suka cakap masa aku takut kuar jamban malam2 dulu..hantu tak ujud,yang ada hanya jin dan iblis..la nie hang nak pegi sendiri ka hang nak tunggu aku masuk hantu?

aku penah terjumpa 'lintasan',atau hantu lah.aku tau itu hantu,tp aku tak boleh tukarkan hantu kpd kuasa nuklear sbb bukunya belum lagi keluar..heih..lau boleh lah,seumur hidup aku tak payah bayar bil tnb.

mosabit berkata...

omarasma ni kepakarannya cuma ramas kopek bikmama jer.....jangan mare ..nanti pendek kote....

kah kah kah kah kah kah ...

Omarasma berkata...

Tanpa nama 14:21,

KO CAKAP: "periksa macam mana bentuk muka, size, DNA dan macam-macamlah lagi...baru melayu boleh bangga...dapat masuk world record"

sebenarnya dalam isu ni, ko ngn TT sama2 berfikiran jumud. sbb tu aku suh TT baca dan faham Quran tu betol2.

ko ni bangang ape? hantu tu ada bentuk muke ke? ada DNA ke? bodohnya ko ni. Allah ciptakan Syaitan dan Iblis dari unsur api. aku cabar ko amik DNA api .Api yang kita nampak ni pon ada tak saintis leh amik DNA? dan juga api tu ada bentuk yang tetap ke?

ko pergi skolah balik!!

hayati Quran betul2 dulu bro.. klu tak tahu jangan komen. seperti kata TT kalau bodoh jgn tunjuk kat orang, gi la main tengah jalan.

Omarasma berkata...

mosabit:

apa isu yg ko cuba bangkit kn?

jinPuaka berkata...

kah kah kah nak terberak aku baca komen Tanpa nama 20.45 :"dato haron din pernah menjawap soalan kes perbuatan menangkap jin,
perbuatan bomoh yg menangkap jin dan diletakan di dalam botol adalah perbuatan seperti pertunjukankan sahaja, tujuan utk menarik perhatian orang ramai sahaja"

Kononnya nak suci mamak bomoh ni, dia lah dulu yang mulakan teori tangkap jin, buang saka dan penyakit disihir. Kemudian namakan perubatan Islam, nak jatuhkan martabat agama, ingat agama islam ni ajar umatnya berubat dengan jampi serapah.
Habis segala penyakit dikaitkan dgn jin, saka dan sihir, penyakit buasir pun dikaitkan dgn jin. Para doktor nak kata teori bohong dan tipu tak berani, takut durhaka kpd ulamak, apa lagi tim. mursyid am. Dah berapa ribu pesakit yang yg sepatutnya segera pergi jumpa doktor terpaksa tangguhkan. Kerana percaya mereka kena saka, rasuk jin dan sihir dan berubat secara Islam.
Sekarang bomoh karut dah tumboh seperti kulat, dah terang-terang menipu. Yang sakit hati para bomoh ini guna agama sebagai dinding. Sampai ke peringkat radio IKIM pun tolong promosi bomoh jin, saka, dan sihir.

jinPuaka berkata...

kah kah kah!
Tanpa nama 12:45 mengarut lagi :
"mahkluk halus ini hanya boleh di halau dgn mengunakan ayat suci al-quran dgn keizinan Allah swt sahaja inshaallah".

Apa pula makhluk halus?. Adakah jenis bekteria, virus, kulat?. Kalau makhluk halus dimaksudkan dari makhluk-makhluk ini, jangan nak ubatkan dengan al-Qur'an.
Kalau maksud makhluk halus jin dan iblis, aku nak tanya siapa ajar kau nak halau makhluk halus ini guna ayat al-Qur'an, Nabi SAW ajar? atau al-Qur'an ajar ke?. Atau kau dengar dari bomoh hantu dan mualij jin.
Kalau makhluk tu maksudnya hantu dan saka, jangan duk mengarut benda-benda ini dengan kesucian islam.
TukarTiub dan geng dia, boleh kau orang kelentong, mereka bukan pandai sangat agama.
Tapi tidak semua orang yang belajar agama boleh dikelentong dengan bomoh hantu dan mualij jin.

Tanpa Nama berkata...

Omarasma..
cari publisiti murahan ker?

Lu hantu ker?.. rockers?



-from-
anak tiri Mick Jagger.

yogurtia mansika berkata...

kakakakakka macam masih dok sembah pokok atau busut! kakaka

manusia oh manusia....

sronoknya tak payah keja, kita lepak kedai kopi lorong 24 jam Isham! dgn roti bakar arang sekali, jin bayarkan, pls!

Tanpa Nama berkata...

BRO HISYAM,

DIA ADA 15 BATU. DIA HILANG 14.

15-14= 1

DIA ADA SATU LAGI LA TU.
KOT2 ADA YG MINAT NAK BELI 1JUTA.

PIRRAH AUTA PUNYA KELUARGA.
CIT BANYAK BUSUK LU PUNYA KENTUT.
SUDAH BERAPA HARI LU TADA BERAK.

Tanpa Nama berkata...

ponet eden pk pasal hantu2 ni..

Tu la TT, lu banyak sangat baca mastika dan variasari!!! atau ko banyak baca majalah mangga!!! kokokokohh..

Orang Malaysia ni, dia orang bukan minat sangat dengan pelajaran dan penyelidikan.. apatah lagi kajian2 saintifik hilang berdesup cenggini (jawapannya alif lam mim, yaa sinn, alif lam mim sod..kaphayaainsod...tak leh nak translate...kokokohh).. mereka cuma minat kumpul sijil2 dan tayang string amender yang derang dapat kat business kad jer.. kalo konek panjang dan besar pun, dia nak tulih sama yang konek dia panjang dan besau kat bisnes kad tu..

kita dididik dari kecil untuk cuma suka "jump to a/the conclusion".. ada degree beli, master beli, phd beli..(15-50k jer) haibattt... buat kerje macam sial..kongkang jugak.. sama la dengan datuk2..ini mahal sket..sbb nak kowtim projek.. orang sepatutnya dapat pangkat Datuk, semakin alim warak, ini kalo jumpa, datuk2 ni macam sial jer perangai dia..

Omarasma berkata...

Tanpa nama 17:14..

aku ckp berdasarkan fakta bkn cari publisiti. lu cite la bro ape yg lu fikirkan..klu ada idea menarik..kita sama2 bincangkan.

-abang Joe Strummer

Tanpa Nama berkata...

WOI Omarasma,

kau macam budak2..... ngok

JBS berkata...

Kalau korang nak tahu, Bro TT tu memang ada pelihara jin. Tu lah fesyen pakaian dia amat pelik, orang gila pun kata dia gila.. kah..! kah..! kah..! Hakim pun tak sanggup nak tengok dia, apalagi hantu dan jin. Takut kena rasuk dek dia pula, jenuh hantu dan jin pergi cari bomoh manusia pula untuk mengubatinya. Tak caya ke? Sebab tu blog dia dah mencecah 10 jutax pengunjung, sebab kena rasuk dek si gila ni lah... Kah..! Kah..! Sorry Bro TT, aku raspect kat rambut tu!

Tanpa Nama berkata...

WOI jinPUAKA,


AKU KATAM SEMUA ILMU JIN.

AKU BOLEH KELUAR MASUK ALAM JIN SESUKA HATI AKU.

KAU TAK TAHU APA2.

ALQURAN CERITA SIKIT AJE TENTANG ALAM JIN.
RAMAI ULAMA TAK FAHAM PUN APA ITU JIN.

MANUSIA KENA BELAJAR DARI YG BENAR2 TAHU.


HANYA JAUHARI YG MENGENAL MANIKAM

Tanpa Nama berkata...

NASA jumpe beratus-ratus planet baru dgn menggunakan teleskop angkasa lepas KEPLER.

Ckp kat Haron Din , haram tak dilayannye.

Inilah mentaliti melayu, anti-saintifik tapi percaya benda2 mengarut macam nie.

Bukan aku tak percaya hantu atau jin , tapi aku tak minat nak amik tau sbb tak memawa kemajuan tamadun bangsa dan diri sendiri.

Tanpa Nama berkata...

bila la nak maju
tak habis-habis dengan makhluk halus, perkara ghaib
come on la, renaissance wujud disebabkan ade sifat inquiry
ni tidak, diterima je bulat-bulat ape yg disurahkan

sampai bila-bila pun melayu dok layu, tak cerah cerah

<-musabab->

Tanpa Nama berkata...

hahaha nak terkentut bila aku baca ulasan jinpuaka maderfaker... kau ingat manusia nak percaya kata2 dari jin? hahaha woit! jinpuaka cermin lah diri kau dulu...
sebaik-baik jin adalah sejahat-jahat manusia,jinpuaka yg jahat pula macamanalah pula jahat perangainya... kahkahkah

buat jinpuaka maderfaker takpayah lah kau nak tipu orang2 kat sini, kau tu jin.. ada faham? kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Mengikut kajian ulama, syaitan adalah jenis jin yang jahat perangainya. Syaitan berasal daripada api dan tabiatnya menyesatkan manusia. Oleh itu ia wujud di mana saja manusia berada. Ia mempunyai kebolehan menyerupai sesuatu di alam nyata, memperalatkan tubuh manusia, malah boleh hidup dalam badan orang yang disukainya.

Selain mendatangkan punca penyakit, pengsan dan gila, jin juga kadangkala mencuri atau dipakai untuk mencuri barangan orang.

Dalam ajaran Islam kita dapat mengesan bahawa malaikat, jin dan syaitan mempunyai jalan untuk mempengaruhi manusia supaya melakukan kebaikan atau sebaliknya.

Mengikut sebuah hadis Turmizi, “Malaikat menggunakan jalan itu untuk meniupkan ilham yang baik maka syaitan pula menyampaikan bisikan jahat dan mendustakan Allah…”

Orang yang bersih jiwanya dapat mendengar suara ilham yang disampaikan oleh pelawat di hadrat hati. Oleh itu, orang berkenaan berasa lapang dada dan terdorong untuk beramal. Malah ilham sendiri menjadi faktor penting jiwanya berasa gembira. Orang yang kotor jiwanya didatangi oleh jin atau syaitan. Malah mengikut surah al-Zukhruf ayat 36, Allah menyediakan satu syaitan secara tetap dalam hati yang kosong daripada zikir.

Syaitan itu menjadi sahabat karibnya. Surah Fussilat ayat 25 menghuraikan kerja syaitan berkenaan iaitu membisikkan kata-kata manis dan menghayalkan.

Sesungguhnya hasutan syaitan, jin atau roh jahat ke atas fizikal dan rohaniah manusia jelas sekali. Hasutan itu masuk ke dalam diri mereka menerusi pelbagai jalan. Antara yang paling dahsyat dan ganas ialah dengan renungan rohani ketika oarng yang berniat buruk mengamalkan jampi mentera atau sihir untuk tujuan tertentu terutamanya untuk merosakkan orang yang dibencinya.

Inilah antara rahsia ( dan Allah Maha Mengetahui ) mengapa syirik disifatkan sebagai dosa besar oleh Allah. Kerja seperti ini merosakkan kedua-dua pihak. Pengamal sihir rosak imannya, manakala mangsanya pula rosak iman, anggota dan mentalnya.

Tanpa Nama berkata...

Pada prinsipnya Jin tidak boleh di lihat, di sentuh dan di dengar oleh manusia dalam bentuk yang asal sebagaimana ianya diciptakan, kecuali dalam keadaan-keadaan tertentu, Jin boleh di lihat dalam rupa bentuk yang diingininya.


Jin juga boleh di lihat oleh manusia dalam keadaan sihir atau ketika meminum air sihir atau melalui kemahuan Jin itu sendiri untuk memperlihatkan dirinya kepada manusia.

Di dunia semua Jin boleh melihat manusia manakala manusia yang Khawas dan Khawasil-Khawas sahaja yang boleh melihat Jin selain daripada para Nabi dan Rasul. Manakala di akhirat pula semua manusia mukmin yang ahli syurga boleh melihat Jin manakala Jin yang Khawas dan Khawasil-Khawas sahaja yang boleh melihat manusia.


Antara kelebihan Jin yang telah diberikan oleh Allah ialah kemampuannya untuk mengubah dirinya dalam berbagai bentuk dan rupa. Contohnya dalam peperangan Badar, Iblis telah menampakkan dirinya dalam bentuk seorang lelaki dari Bani Mudlij dan Syaitan pula dalam rupa Suraqah bin Malik yang datang membantu tentera musrikin memerangi tentera Islam. ( Iblis dan Syaitan adalah juga merupakan sebahagian daripada golongan Jin ).


Dalam Sahih Bukhari juga ada meriwayatkan bahawa adanya Jin yang menampakkan dirinya dalam bentuk seekor ular dan membunuh seorang pemuda yang cuba membunuh ular tersebut. Di samping itu Jin juga boleh menampakkan dirinya dalam rupa bentuk haiwan yang lain seperti rupa bentuk kucing, anjing dan sebagainya.

Tanpa Nama berkata...

GELARAN-GELARAN JIN DALAM ISTILAH ORANG-ORANG MELAYU


Jin menurut orang-orang Melayu mempunyai beberapa nama dan gelaran menurut perwatakkan dan rupa bentuk penjelmaan mereka. Kebanyakan nama Jin-Jin itu dimulai dengan hantu. Hantu-hantu tersebut sebenarnya adalah terdiri daripada golongan Jin, cuma di kalangan orang Melayu, menganggap hantu itu adalah makhluk yang berbeza daripada Jin.


ANTARA JIN-JIN YANG POPULAR DI KALANGAN ORANG-ORANG MELAYU IALAH:


Hantu Raya, Hantu Pontianak, Hantu Polong, Hantu Toyol, Hantu Langsuir, Hantu Penanggal, Hantu Pelesit, Hantu Air, Hantu Bukit, Hantu Kubur, Hantu Pari, Hantu Punjut, Hantu Jerangkung, Hantu Laut, Hantu Bawah Tangga, Hantu Galah, Jin Tanah, Hantu Kum-Kum, Hantu Bungkus, Hantu Pocong, Hantu mati di bunuh, Hantu Bidai, Hantu pari-pari, Hantu Kopek ( Tetek ), Harimau Jadian, Jembalang Tanah, Hantu Tengelong

nota:
penambahan spesis baru iaitu "JINPUAKA" kahkahkah
dipercayai jinpuaka ini penunggu siber, kahkahkah
sering muncul diruang komen
kahkahkah
jinpuaka yg suka terberak kahkahkah

opisboi berkata...

hantu & setan tengah berhimpin di Pee Double U Tee See

Tanpa Nama berkata...

Omarasma 15:54....mmgla jin dan iblis diciptakan dr api.tp itu unsur yg utama blm tmbh dgn campuran mcm2 lg yg di luar pengetahuan manusia..spt manusia diciptakan dr tanah + mcm2 unsur lg.so cbe ko ketuk pasu tanah liat kt kepale ngko klau x sakit bole la ko trskn ideologi ko.jgn mrh ;)

Tanpa Nama berkata...

lg satu ak ad trbace dlm buku agame psl jin. jin diciptakan lebih drpd 1 unsur slain api.so, jin juga akn terase azab oleh api neraka..sorry x dpt trg lebih2 x ckp ilmu hehe..klau ad yg trsilap mmg kesalahan ak sbgai seorang hamba Allah..

Tanpa Nama berkata...

Kpd JinPuaka Fu** la,
yok yok ooo.. jer ko ni.
macam bagus sangat, woi...boleh bla laa.

~p.asan~

Tanpa Nama berkata...

omarasma..
DNA hantu..api ko kata..
DNA rosilawati..tanah ape

kakaakakkaH...