Rabu, 3 November 2010

MENGIPAS API PERKAUMAN



SILA BELI BUKU INI



nota:
sebagai warga kita juga
wajib tahu hak kita
kita boleh membaca
maka kita baca
untuk mengetahui
asas hak asasi kita

kalu tidak hidup kita kena buli sepanjang masa

polis tahan minta kad pengenalan
pak gad minta kad pengenalan
majikan senang-senang nak buang kita

majlis tempatan tak pasal pasal cukai kita
harga minyak tetiba naik

semua hak kita ada tercatit dalam pelembagaan
sila baca supaya kita tidak ditipu setiap hari


BANTAH DASAR KERAJAAN DAP - melayau

Berang dengan dasar-dasar Kerajaan DAP Pulau Pinang di bawah pentadbiran Ketua Menteri, Lim Guan Eng yang sering menindas dan tidak menghiraukan pandangan rakyat, lebih 200 anak jati negeri ini mengadakan bantahan di depan Dewan Undangan Negeri (DUN), hari ini.

Mereka terdiri daripada pelbagai latar belakang termasuk peniaga di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar); pemilik tanah di Kampung Genting, Balik Pulau; ahli Parti Cinta Malaysia (PCM) dan warga emas serta fakir miskin yang sebelum ini bertindak memulangkan semula wang ihsan pemberian kerajaan negeri.

Perhimpunan itu menyebabkan pekarangan DUN di Lebuh Light di sini yang selalunya tenang, bertukar menjadi kecoh apabila mereka mula berteriak untuk menyuarakan rasa tidak puas hati.

nota:
lihat bagaimana utusan melayu memainkan dan menjual
rasisma secara amat halus.

tajuk berita itu ialah -bantah dasar kerajaan dap
ini bohong ini di pulau pinang bukan kerajaan dap
ini kerajaan pakatan rakyat
sama seperti di selangor tidak boleh dikatakn kerajaan
pkr kerana ada dap dan pas bersama sama dalam kerajaan
bagitu juga di pulau pinang.

juga lihat pengunaan perkataan – anak jati – apa makna anak jati
disini – pasti bukan anak kayu jati – perkataan jati ini untuk memisahkaan apa yang
dipanggil kaum pendatang yang membawa makna china – bila perkataan china muncul
maka china ini ialah dap.

walau apa pun kita mesti menyokong hak ' anak jati' untuk keluar berdemo

kita jangan sekali-kali menentang hak sesiapa sahaja untuk turun ke jalan
raya. hak untuk menunjukkan persaan ini - ramai orang tidak tahu dan tidak
sedar - ada tercatit dalam pelembagaan malaysia.

hak ini sama setaraf dengan artikle 153
yang selalu di heboh hebih kan itu.

dalam perlembagaan ada ditulis dalam artikle 10: menjamin hak untuk berkumpul….
kalau tidak percaya sila baca perlembagaan dan jangan jadi malas.



14 ulasan:

matstimketum berkata...

ketua pengarang akhbar pencacai gerombolan sememangnya hampeh! mereka tak terfikir bahawa segala tindakan mereka akan dihisab diakhirat kelak, ataupun mereka boleh merasuah malaikat yang menjaga pintu syurga agaknya?

opisboi berkata...

lagi satu agenda jahat melayauKELINGpariah Pulau Pinang

Tanpa Nama berkata...

Apa nak jadi dengan akhbar Utusan Iblis ni

Tanpa Nama berkata...

bro, `sial beli buku ini` atau `sila beli buku ini`. Yang mana satu maksud sebenarnya.

YB Jelebu, sila beri penjelasan, ha ha

Tukar Tiub berkata...

Maaf:

SILA BELI BUKU INI

rhino poo tastes good berkata...

yes, and sambil baca tu, sila baca sekali artikel 8.

adakah semua orang dapat layanan yang sama, kalau disangkut pautkan dgn apa2 jenayah? atau, tgk bulu dulu, sapa gang, selamat?

Tanpa Nama berkata...

terima kasih YB Jelebu atas penjelasan tersebut. LOGO HATI DEN......HA HA.

Tanpa Nama berkata...

Apa UMNO dah buat untuk orang Melayu di Pulau Pinang selama lebih 50 tahun?
Sebelum ni siapa yang pegang kuasa di Pulau Pinang?
Sekarang baru heboh Cina menindas orang Melayu dan dulu Melayu Gerakan manyak tolong olang Melayu.
Yang ada di Penang ialah UMNO mamak bukannya Melayu tapi berlagak lebih daripada melayu.
Anak Jati pppiiirrraaahhhh.....

Tanpa Nama berkata...

pak isham kat mana ak nak dapatkan buku ni??ak beli ngan pak isham bleh???

cicit ngah layor berkata...

Kiter jangan luper....Sebelum ini,Pulau Pinang diperentah olih kerajaan Gerakan,bukannyer BN.Itu yg dimaksudkan dek akhbar barua tu.Nampak sangat kebaruaannyer.

Tanpa Nama berkata...

bila PR nk berdemo lg cam himpunan bersih,syok la TT..xsabar nk memekik maki hamun,lari lintangpukang..perhh rasai lah hebatnye..

hafszach berkata...

BAHAGIAN II

4 ) Tun mahathir muhamad juga seorang india peranakan ( mamak ) nama asal beliau adalah Mahathir Bin Kutty Mohamad ( ayahnya berasal dari Chennai ) selatan negara india- ( kawasan Mundur yg rakyatnya membuat rumah dari tampalan tahi lembu..

Tun Mahathir menjadi perdana menteri malaysia yg ke-4 setelah memaksa dgn segala tipu helah dan mulihat bagi menggantikan Tun Hussien Onn ( diwar-warkan oleh pihak media Tun Hussien Onn tidak berdaya menjalankan tugasnya kerana masalah kesihatan ) AUTA mamak Mahathir ini menjadi kenyataan bila mana org2 malayu dalam UMNO menerima dgn rela hati Mamak mahathir ini menjadi perdana menteri bagi menggantikan hussien Onn..

Sumbangan besar mahathir kepada bangsa melayu dan negara :

a ) menulis buku Malay dilema tapi di haramkan oleh Tunku Andul Rahman kerana Tunku merasai tulisan Mahathir seakan2 tulisan Munsyi Abdullah.. walaupun pada pemulaannya inginkan bangsa melayu tetapi banyak kandungannya yg menghina bangsa melayu dan juga agama islam.

b ) Mamak mahathir ini juga telah menghina Tunku Abdul Rahman di saa2akhir usia tunku Abdul Rahman dgn perkataan Nyanyok, bebal, lembab dan tua.

c ) Mamak mahathir juga telah menghina raja2 melayu pada awal tahun 90an serta mengahpus kuasa raja2 melayu termasuklah ke bawah duli Yang Perertuan Agung dgn alsan raja2 melayu tidak boleh mancampurui segala urusan pentadbiran kerajaan Mamak Mahathir.

d ) Mahathir juga menuntut raja2 melayu bersyukur kpd beliau dan kerajaan pentadbiran beliau kononnya dgn kekuasaan beliau maka raja2 melayu masih tetap dipanggil raja dan segala elaun diraja juga adalah hasil dari beliau dan kerajaannya.

e )Mamak Mahathir juga telah membunuh berpuluh2 umat islam di Memali Kedah kerana kononya pemimpin tersebut cuba mancabar pentadbiran beliau. Beliau juga telah membunuh banyak kerier pemimpin politik lain kerana tidak sehaluan dgnnya..

f ) Mahathir telah mencetuskan suatu wawasan yang dianggap terlalu hebat hasil daripada buah fikiran beliau yg kononnya di khabarkan terlalu ajaib.. iaitu wawasan 2020 bagi menjadikan negara negara sebagai negara yg maju di mata dunia..

Selalunya pemimpin yang bercita2 besar seperti Mamak mahathir ini sanggu pengorbankan apa sahaja bg melestarika segala cita2 yg bersendikan rasa ego dan hawa nafsu semata2.

Seperti pembinaan Piramid di mesir dan tembok besar di china yg memakan ribuan nyawa rakyat jelata..

Kini di zaman moden ini tiadalah pulak ada rakyat yg dibunuh oleh pemimpin tetapi.. hakikatnya rakyatlah yg dimangsakan dgn pelbagai dasar dan cukai yg melampau serta bebanan yg menyeksakan..

g ) Demi memenuhi cita rasanya.. mahathir telah melantik beberapa org tokoh2 kesayangan beliau yg terdiri dari kaum keluar, anak beranak dan sahabat handai ( cina dan india ) dgn memberi pelbagai peluang perniagaan dgn harapan akan dapat sama2 menjayakan impain negara majunya...

Yg dimangsakan adalah org melayu kerana di saat mahathir mengejar cita2 besarnya beliau telah menukar status tanah pertanian ( 90 % milik org melayu kepada tanah perindutrian ) yg boleh dimiliki oleh bukan melayu dgn membelinya pada harga yg cukup2 rendah atau tanah tersebut boleh dimikili oleh kerajaan dgn memberi sedikit pampasan kpd pemiliknya..

* Sebenarnya ada ramai lagi tokoh2 india peranakan dalam mewarnai sejarah perjuangan bangsa melayu..

Nantikan kesah2 selanjutnya..

hafszach berkata...

BAHAGIAN I

2 ) Kitul - juga seorang india peranakan ( mamak )menjadi barua ( macai ) kepada Dato` Mandaliar bagi tujuan membuka pintu kota melaka bagi memudahkan tentera Portugis menyerang melaka.. Kitul tidak dianugerahkan sebarang pingat oleh sultan kerana beliau hanyalah budak suruhan istana dan tidak mendatangkan sebarang keuntungan kepada pemimpin2 melayu dan sultan melaka..

3 ) Laksamana Khahoja Hassan seorang india peranakan ( mamak ) dilantik oleh sultan setelah tuah dengan Dayusnya menghilangkan diri kerana gagal dalam misi meminang puteri gunung ledang..

Khahoja Hassan mendapat gelarannya dan dilantik sbg laksamana bukan keraja kehebatannya bertempur dan kemahirannya di lautan tetapi hanyalah kerana sifat golongan mamak ini adalah sama dgn org india yang lain.. maka dgn sifat semula jadi mereka yg pandai AUTA maka sultan melaka telah melantik khahoja hassan sebagai laksamana melaka..

Juga kerana terlalu terhutang budinya sultan melaka dgn dato` mandaliar yg saban minggu memberikan sedikit hasil keuntungan Riba perniagaan ceti haramnya ke atas rakyat melaka, maka ketika dato` mandaliar mempromote khahoja hassan sebagai laksamana maka sultan melaka tidak mampu menolaknya dgn harapan bila diterima saja khahoja hasan menjadi laksamana melaka maka akan bertambah2 lagilah rezki haram ( riba ) hasil perniagaan ceti mandaliar kepada baginda sultan.

ketika melaka diserang oleh portugis Laksamana khahoja hassan bukannya berusaha mempertahankan kota melaka tetapi sibuk pula mengumpulkan segala harta kerajaan melaka ( emas, perak, intan, belian dan sebagaikan ) beliau juga mengumpukan segala sanak saudara dan kaum india muslim lainnya untuk melarikan diri ke benua keling ( india ).

3 ) Munsyi Abdullah juga seorang india muslim ( mamak )- digelar oleh org barat sebagai Bapa kesusateraan melayu moden kerana sumbangan besar beliau terhadap perkembangan ajaran agama kritian di nusantara.. beliaulan yg menjadi mata pena serta mulut mubaligh2 kritian di nusatara.. sumbagan utama beliau terhadap perkembangan agama kritian di alam adalah menterhjemahkan kitab bible ( injil ) ke dalam bahasa melayu dan bahasa indonesia. beliau juga telah bekerjasama dgn pihak penjajah bagi menulis beberapa buah bulu berkenaan dgn sikat dan sifat org2 melayu ( buku yg penuh penghinaan terhadap bangsa melayu dan juga agama islam ).

hafszach berkata...

BAHAGIAN AWAL

Penang tu semua 90% pemimpin UMNO kat sana adalah Mamak.. ade reti..
merela semuanya berasal dari benua KELING.. dari Kerala dan Tamil Nadu.. sama macam TUN Mahathir Kutty Mohamad dan Dr Zamri MB perak la ni.. sama2 KELING...

Meh aku cite sikit pasal sejarah Mamak Pukimak ni... betapa Dajai mya Lahabau2 mamak ni dalam kehidupan Bangsa melayu..

Peranan Kaum India Muslim ( mamak ) dalam kesultanan Melaka hingga sekarang - satu penilaian yang terbuka dan terkini..

Saksikanlah sumbangan kaum india muslim ni..walau pun telah beragama islam tetapi perangai tetap macam india jugak.. putar alam jer yg lebih..

1 ) Dato` Madaliar - seorang india peranankan ( mamak ) mempunyai kuasa syah bandar

- menguruskan persatuan ceti2 haram dari india yang berniaga macam Along zaman sekarang ni..
Mandaliar adalah lintah darat yg memperkenalkan sistem riba dgn intrest yg cukup tinggi..

pembesar2 melayu memberikan kerjasama yg cukup mesra terhadap para ceti dan dato` Mandaliar sbb kerana bunga yg dikutip masyuk dalam kantong pembesar2 melayu dan sultan Melaka ketika itu..

so atas sumbangan tersebut malam sultan Menganugerahkan bintang kepada Mandaliar dgn membawa gelaran Dato`- kebiasaan bagi pemerintah melayu dahulu hingga kini menganugerahkan pingat kpd seseorang bukan kerana jasa kepada rakyat petapi jasa kepada pembesar2, pemimpin2 dan sultan2

- bukti kukuh ketika ini adakah Tan Sri Vincent Tan, jasanya adalah apa bila memberikan hasil sedikit habuan keuntungan syarikat hartanah, syarikat judi dan juga syarikat tenaga elektriknya (IPP) kpd pemimpin2 dan pemerintah melayu maka beliau diberi gelaran Tan Seri..

Imam kat kampung nak dapat gelaran Dato` pun sampai kiamat tak dapek sbb jadi iman tak mendatangkan keuntungan kpd kantung pemimpin2 melayu berbanding dgn tokeh judi macam Tan Seri Vincentan..

Dato` Mandaliar jugalah yg berfaka2dgn Portugis bagi menyerang Malakadgn membuka rahsia2 ketenteraan, rahsia kelemahan dan kekuatan sistem pertahanan Malaka.