Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 24 Februari 2011

YA AMPOOOON ! AMPUN TUNGKU



AMPUN TUNKU CEREK MANA?



nota:
ampun tungku
dapor kita ada dua tungku
tungku satu lagi pecah
dah jadi tengkorak kah kah kah






KES SULTAN SULU: POLIS AMBIL KENYATAAN 18 ORANG
- mkini

Polis setakat ini telah mengambil kenyataan daripada 18 orang bagi membantu siasatan kes rakyat Malaysia Datu Mohd Akjan Ali Muhammad yang mengisytiharkan dirinya sebagai Sultan Sulu dari Filipina baru-baru ini.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Datuk Seri Mohd Bakri Zinin berkata kenyataan itu diambil daripada individu dan saksi yang dirasakan boleh membantu siasatan kes itu termasuk anggota keluarga Mohd Akjan sendiri.

"Saya telah diberi taklimat oleh pihak polis Kontinjen Sabah mengenai perkara ini dan 18 orang ini dari sekitar Kota Kinabalu... setakat ini belum ada lagi orang yang ditahan," katanya.

Mohd Akjan dilaporkan mengisytiharkan dirinya sebagai "Sultan Sulu ke-33" dalam satu upacara tertutup di rumahnya di Kampung Likas di sini pada 12 Feb lalu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit…BUKAN SUSAH NAK JADI SULTAN….. klah kah kah…

kah kah kah… SESIAPA SAJE BOLEH JADI SULTAN…. kah kah kah…

kah kah kah…SULTAN SULU INI TELAH MENUNJJUKAN JALAN…. kah kah kah…

woit… TAK KAN SALAH NAK JADI SULTAN…. kah kah kah…

kah kah kah… TAPI AWAS.... kah kah kah..

kah kah kah..TAK CAYA CUBA TUNGGU.... kah kah kah kah..

kah ah kah.... TAK LAMA LAGI ADA UNDANG UDANG BARU…. MELARANG RAKYAT DARI JADI SULTAN…… kah kah kah…

woit..NAK TAHU KENAPA SULTAN BARU TAK BOLEH ADA?.... kah kah kah..

kah kah kah... NANTI SULTAN BARU INI AKAN SPOIL THE MARKET...kah kah kah..

kah kah kah..AKAN JUAL DERAJAH DATUK DAN DATIN ... DENGAN TIMBANG KILO... kah kah kah

nota:
jelas bahawa sultan ini hanya lah prooot preet
baginilah caranya bagaimana sultan muncul dari dahulu lagi
apa yang berbeza zaman dahulu mereka tidak akan diganggu gugat
mereka boleh menjadi sultan – kalau banyak sultan mereka bersilat
dan berbunuh

nota:
apa dia proot preet?
bila bagi duduk dalam jamban
ada banyak proot preet kah kah kah


12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lepas ni pulak timbul program realiti " Siapa nak jadi sultan" tv 3 sukuan

Tanpa Nama berkata...

bagus istilah baru berjaya ditemui.

prooot preettt.

Tanpa Nama berkata...

menipu
mengelentong
menyonglap
itu je la keje!

ini lagi 1malaysia:

E-banking scams on the rise

Date: 16 feb 2011
The Star Online

PETALING JAYA: Scams targeting electronic banking have increased drastically in the country, with the number more than doubling over the past year.

A total of 1,426 reports were made to CyberSecurity Malaysia last year compared with 634 in 2009.

Those who fell for these scams were usually new Internet banking account holders and those who lacked a general understanding of Internet security.

CyberSecurity Malaysia CEO Lt-Col (Rtd) Husin Jazri said the trap was to trick Internet banking account holders into revealing their online banking username and password.

He said the first step was to despatch e-mails to account holders informing them of a "hitch" in their accounts, and that they should immediately log in to the account to verify some information.

"They are then asked to click on a link in the e-mail, which leads the user to a fake website which is identical to an e-banking corporate website.

"These fake websites are also known as 'phishing' sites.

"The websites are used to mislead users into logging in by entering their usernames and passwords, which are immediately copied by the creator of the site.

"The cyber criminal can then log in and empty the users' entire account in minutes if the amount is within the limit allowed to be transferred in a day," he pointed out.

Lt-Col Husin attributed the rise in Internet banking scams to the increasing popularity of online banking among Malaysians.

He said CyberSecurity Malaysia had identified at least 900 unique phishing sites targeting financial institutions in the country, adding that it was quite easy for crooks to obtain personal information, usernames, passwords or credit card information through the phishing websites.

"Phishing or identity theft only happens when Internet users share their online banking information which is not meant to be shared in the first place," he explained, stressing that it was crucial for e-banking users to be aware of online security measures.

CyberSecurity Malaysia is positioned as the national cyber security specialist under the Science, Technology and Innovation Ministry, and operates the Cyber999TM Help Centre for local Internet users.

It also provides safety tips, advisories and specialised services in the fields of cyber security such as digital forensics and wireless security.

Lt-Col Husin advised users who received such e-mails to forward them to cyber999@cybersecurity.my.



sila sebarkan pada sedara
pada kawan
pada sedara pada kawan
pada kawan pada sedara
dan lain2 kenalan
supaya rantaian pengelentongan terhenti!

Alaq Betataq berkata...

kalau dulu nenek moyang gwe jd sultan kan bagus boleh lah gwe bersenang lenang sambil goyang kaki di rumah jak..hahaha

"sistem beraja adalah suatu sistem yg harus di hapuskan kerana ianya tdk relevan lg"

Tanpa Nama berkata...

Malek Sutan Muda tu,
Sultan juga ke?

Tanpa Nama berkata...

isham boleh kumpulkan istilah baru dlm kamus dewan untuk kegunaan rakyat generasi baru...

Ron Mia-Eaz berkata...

apa dia proot preet?

proot preet = berak chighit

Tanpa Nama berkata...

alo isham, aku pun nak jadi sultan jugak.. boleh ka?

aku sudah beli kerusi mahal2 kat rumah.. nama aku pun boleh taruk tengku jugak mcm adnan mansor tu..

cara mudah jadi sultan, duduk kat luar negeri, mengaku ada darah sultan.. orang2 melayu ni, memang bangang tahap makan taik punyer, musti lama2 dia percaya punyer yang engko punya darah sultan.. mudah jer nak trich mengolah kepercayaan orang melayu ni..

kendian ko suruh makan pil taik macam ayah pin buatkan tu.. orang melayu akan makan sbb taik adalah azimat besar khasiat untuk mereka..

prooot preeet ni akan jadi realiti punyer..

Tanpa Nama berkata...

bang isham.. kita kene berguru dengan dia orang ni.. cara2 yang betul nak jadi sultan.. err ada buku tak cara2 nak jadi sultan?

masa sekolah dulu, saya ada 3 orang kawan, memang jenis berlagak giler walaupun abah dia pakai proton saga.. setiap apa yang dia bertutur, jelas nampak dia berlagak dan ada lagak kerabat dirajagopal.. hal pelajaran, biasalah, mana ada budak berlagak cemerlang dalam pelajaran.. jadi dia kene kekalkan status berlagak dia untuk cover darah raja yang kononnya ada walaupun dia makan petai, kencing haring berak busuk jugak..

nak ditakdirkan, keturunan dia ni, sama dengan keturunan raja melaka yang sedang bersemayam di Taman Melati, Gombak..

agaknya beginilah cara2 indon datang malaya, asal2 mula cara mereka nak jadi sultan.. kena ada perangai perasan sikik.. sama lo dengan pek-eel2 sultan dan kerabat mereka sekarang..

aku harap, ko bolehlah keluarkan satu buku bagi tajuk "CARA2 NAK JADI SULTAN", musti boom punyer sbb orang2 melayu bangang dan memang berminat sangat nak jadi sultan2 ni..

Tanpa Nama berkata...

kalau aku jumpa pak cik yang mengaku sultan sulu kat KK nie..aku mesti tempeleng kepala dia...

SL Chan berkata...

... NANTI SULTAN BARU INI AKAN SPOIL THE MARKET...kah kah kah kah kah...statement tepat..

arimi berkata...

tt, market dah spoil dah ponn, ni kira2 yg ke 23 dpt disenaraikan > http://bit.ly/eIj5e3