Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 24 Februari 2011

PEKEMBAR ? KEMBAR DENGAN SAPA?





HAYATI LAH LAGU PEKEMBAR INI




UMNO JANGAN TUNJUK HERO BELA MELAYU
– harakah daily

PAS meminta Umno supaya tidak berlagak menunjuk hero sebagai pembela Melayu kerana realitinya Umno adalah pengkhianat Melayu.

“Umno cuba menunjukkan mereka juara Melayu, telatah mereka seperti pencuri menjerit pencuri,” ujar Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.

Justeru, katanya permintaan Datuk Fatimi Saleh, Setiausaha Politik Perdana Menteri supaya Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat memohon maaf terlebih dahulu kepada orang Melayu sebelum PAS hendak membela melayu suatu permintaan yang melucukan.

Hakikatnya, kata beliau Umno yang perlu meminta maaf dan bertaubat terlebih dahulu kerana dosa yang mereka lakukan kepada orang Melayu.

PAS, katanya mencabar Umno supaya menjawab beberapa persoalan, antaranya angkara siapa sehingga tanah rezab Melayu selepas merdeka ada 3 juta hektar tetapi pada tahun 1995 hanya tinggal 1.7 juta hektar.

“Kenapa minyak yang ditemui di persisiran pantai Kelantan, tetapi dinaikkan di Songkla Thailand?

“Apakah Menteri Besar Kelantan berbangsa Monggolia sehingga tergamak berbuat demikian?” soalnya.

Beliau bertanya lagi, siapa yang mengkhianati tulisan jawi, membunuh bahasa Melayu sebagai bahasa ilmu dan pelajar-pelajar Melayu ketika memperkenalkan matematik dan sains dalam bahasa Inggeris.

Beliau turut mempersoalkan ke mana wang RM52 bilion untuk saham orang Melayu yang lesap sedangkan ianya boleh menaikkan kedudukan bumiputera dalam ekonomi.

“Siapa yang tabal Tengku Ibrahim sebagai Sultan Kelantan di padang bola di Ketereh. Siapa yang panggil Sultan Terengganu binatang?” soalnya lagi.

Menurutnya, terlalu banyak jenayah Umno kepada orang Melayu, Islam, tanah dan Raja-raja Melayu kalau hendak dilakarkan, cukup sebagai bukti Umno yang berdosa dengan orang Melayu.

Tambahnya, Umno tidak perlu menuding jari kepada PAS kerana hak Melayu tergadai.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…MACAM MANA NAK BELA MELAYU…. kah kah kah…

kah kah kagh…NAMA PARTI INI PUN BUKAN MELAYU… kah kah kah…

woit…KENAPA MALU NAK GUNA PEKEMBAR…. kah kah kah…

kah kah kah…PEKEMBAR LEBIH CUN…. kah kah kah..

kah kah kah… KALAU GUNA PEKEMBAR SEMUA MELAYU AKAN JADI PEKEMBAR…kah kah kah…

nota:
pooorah apa punya tuuur
pekembar kah kah kah


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

UMNO lebik layak dipanggil kaki sapu...bagi RM10 kepada rakyat curi RM100 masuk kocek.
Hipokrit alim pasai agama tetapi melakukan perkara yang dilarang Allah.

sangharimaukumbang berkata...

sham...aku nak citer la sket pasal cara mat asan mb n9 lebong org kampung.Aku pun dapat citer ni dari kwn baik aku yg keja kat pej tanah.ada ker patut dia kuarkan arahan agar suma permohonan tanah ditolak...tapi terima kalau ada org nak memohon...dapat la jugak fees memproses permohonan tu...lu byg kan la..klu tanah desa rm28, klu tanah pekan rm 100. tapi bukan tu yang nak di persoalkan.. ok..tanah tanah td x kira la besar ke kecik ke, kaw baru bukak ker..tanah tersepit ker...suma tolak...pas tu pej daerah diarahkan untuk merezabkan tanah2 td kononnya utk pembangunan akan datang..bunyi macam baik tapi sebenarnya ada udang sebalik mee...selang 2 ker 3 bulan...ada la kelu.lusan wahyu...yang tanah org kampung minta td...dia tolak..alih alih bagi pulak kat YNS atau MBI...kununnya...hakikatnya..MATRIX CONCEPT(developer) atau 2-3 org cukong yang kenyang. Itu klu tanah yg besar..20-30 ha keatas..klu kecik yang 5 ekar ke bwh yang org kg mintak td...yg kena tolak td atas alasan "utk pembangunan akan datang"..tetiba dah lulus kat org lain..ataupun dengar citer jadi dia pya FD, boleh guna bila2 perlu. Tp kawan aku cakap...aper yg sedih sgt...dorang kat Pej x leh bg tau org kg, permohonan ni akan ditolak....terpaksa lah mengadap org kg yg dtg buat permohonan n berbohong bagi pihak mb..tu lah pasal..dia x heran la klu ktangan kjaan pun x sokong kjaan. Pas tu member aku tu pesan...klu sesaper kat n9..ada nak bukak tanah baru atau nak mohon tanah...simpan lah dulu...atrau ceroboh jer la dulu..klu setakat nak buat pertanian la...klu masuk mohon tanah tu...alamat...terlopeh la.

cicit ngah layor berkata...

Buboh namer parti namer org putih.Lepaih tu bagi tau semuer org kampong akan maksudnyer.Undi Melayu Nanti Ok.Aper nak buat...dah org kampong buter huruf.Limer tahun sekali bagi kain pelikat,surah Yassin,dalamnyer ader 50 rgt.Sughoh org kampong puji dan sughoh kenang budi dgn mengundi demer.Senang jer...Buang 50 rgt,anak jadi billionir.Ajer dgn longap pekembor ni makan.

Tanpa Nama berkata...

weh sham..patut ko kena siasat apa si sangharimaukumbang tu cakap..siasat dan terus siasat..bagi tau anak muda..celikkan mata anak muda..naikkan semangat anak2 muda bangun melawan..