Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 3 April 2011

INUI BUKAN APRIL FOOL - INI KESAH BENAR




YANG INI BILA PULAK ?




nota:
kita semua menunggu bila
fatwa dan fatwi akan datang
tentang:

tentang rasuah
tentang ISA
tentang rogol amah
tentang rogol budak bawah umur
tentang bunuh model altantuya

dan tentang pak cu ching
tengok video porno kah kah kah


POCO-POCO:PEMUDA PERAK PUJI HARRUUSSANI, KATA MB BERANI - minsider

KUALA LUMPUR, 1 April — bukan april fool

Dewan Pemuda PAS Perak berkata pihaknya “mengucapkan tahniah” dengan langkah kerajaan negeri itu seperti yang ditegaskan oleh Zambry Abdul Kadir bahawa akan menghormati ketetapan tarian poco-poco diharamkan.

Poco-poco diwartakan sebagai haram oleh Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak, Januari lalu.

Setiausaha Dewan Pemuda PAS Perak Dr Raja Ahmad Al-Hiss mendakwa walaupun sedar tarian poco-poco ini telah “diperkenalkan” oleh Datin Seri Rosmah Mansor, tetapi ketegasan Mufti Perak Harussani Zakaria amat dipuji.

“Dan tindakan Zambry juga dilihat bersifat berani dalam memastikan fatwa haram tarian poco-poco ini dikuatkuasakan di Perak,” katanya.

Raja Ahmad yang juga Pengerusi Lajnah Antarabangsa Dewan Pemuda PAS pusat berkata, ini ditambah rumit apabila Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Dr Mashitah Ibrahim secara terbuka menegaskan dan membolehkan agar tarian poco-poco dibenarkan.
Kata beliau, Dewan Pemuda PAS melihat isu ini sepatutnya dibincangkan secara ilmiah dan perkara pokok agar tidak menjadi kekeliruan umat Islam.


LAMPU ISYARAT ROSAK AKIDAH

Satu kajian dari sebuah Ngo Melayu NGOK dari Ipoh Perak
telah menemui bukti yang saheh bahawa lampu isyarat
dipersimpangan jalan adalah perancangan Free Mason.

Mengikut NGOK dari Ipoh ini kereta telah dipopularkan
oleh Orang Yahudi dan jalan jalan raya mula dibina
apabila kereta banyak muncul. Jalan raya juga ialah
perancangan kumpulan Free Mason.

Kumpulan inilah yang memulakan lampu isyarat
di jalan raya.

Tiga warga – hijau, jingga dan merah ini sengaja dipilih
kerana dari segi semiotik ianya mesej yang jelas.

Merah ialah tanda darah. Darah yang merah dari segi semiotik
bersabit dengan darah Nabi Isa. Kereta akan berhenti apabila
melihat merah. Ini tanda hormat kita kepada darah Nabi Isa.

Warna jingga - kekuningan – adalah warna asal dalam
Tempel Of Solomon. Pemandu juga akan berhenti dan
sebagai tanda hormat.

Apabila lampu warna hijau semua pemandu akan bergerak pergi
untuk meningalkan lampu hijau.

Hijau adalah tanda semiotik agama Islam.

Menurut pandangan NGOK Melayu dari Ipoh ini meninggalkan lampu
hijau sengaja direka untuk menggalakkan orang Melayu
meninggalkan agama mereka.

Mengikut NGOK telah sampai masanya agar umat Melayu
sedar akan hal ini. Ini lah caranya orang bukan Islam cuba
menghakiskan kepercyaan orang Melayu.

Telah sampai masanya lampu isyarat ini ditukar
warnanya.

38 ulasan:

alifreyes or berkata...

tu je la yang berani cakap... kalo cakap suh pakai tudung kan takut kene tarik TAN SRI hahahahahah

alifreyes or berkata...

setakat poco poco je berani.. kalo lebih takut TAN SRI hilang plak

Tanpa Nama berkata...

Mengapakah kita orang Melayu patut membuang budaya kita?

Mengapa kita orang Melayu kena pakai pakaian macam orang Arab?

Cuba banding kebudayaan Arab dengan budaya Melayu? Mana lebih best? Cuba banding budaya Arab dengan budaya bangsa lain. Mana lebih ceria?

Budaya padang pasir Arab sangat membosankan. Mengapa harus memaksa belia Melayu jadi boring macam orang Arab?

Adakah menjadi kesalahan jika kita hanya nak bersoronok menari? Adakah menari pun salah? Adakah kita akan dibakar & disiksa dineraka hanya kerana menari?

Kita menari kerana kita gembira. Hanya orang yang selalu sedih tiada kawan untuk menari macam Harussani yang benci kepada segala jenis tarian. Mereka ini fikirannya tertutup. Hati mereka ini busuk macam lubang dubur Saiful. Sebab itu mereka tidak boleh tengok perempuan. Itu haram, ini haram. Segala galanya haram sebab mereka ini kuat nafsu dan tak boleh tengok orang menari kerana mereka akan memikirkan seks.

Mengapakah kita orang Melayu kena jadi macam orang Arab dalam segala serbi hanya kerana kita beragama Islam?

Kita orang Melayu harus sedar bahawa Islam dan Arab tiada persamaan.

ayamtido berkata...

bosan laa TT... ini bukan bidang anda untuk berbincang.. senang cakap, walaupun saya faham yang anda nak orang berfikir tetapi, dah jelas anda takda kepakaran dalam bidang ni..kalau kita bercakap benda yang kita tak tau. bukan ke kita hanya menampakkan diri kita bodoh? apa kata topik-topik agama ni, kita lepas kan je pada orang agama?

macam dulu TT penah kata, kalau dah bodoh jangan bagi tahu orang...

Tanpa Nama berkata...

dalam bab hukum halal/haram,hanya ulama yg lebih arif...klu kurang arif bab agama,jgn tunjuk pandai dgn komen2 yg mengarut yg menunjukkan kelemahan diri sendiri.Ya, orang Melayu dan orang Arab punya budaya yang berlainan, tapi takkan ada Islam Arab atau Islam Melayu. Islam hanya ada SATU.

Tanpa Nama berkata...

Hati siapa yang tertutup?Siapa berani berhujah bahawa hati Datuk Harussani tertutup? Islam benarkan umatnya berhibur tapi ada had dan batasnya.kalau menari poco-poco di rumah sendiri, hukumnya saya tak tahu..tanya ulama, tanya ustaz. Tapi, menari poco-poco di khalayak ramai conform haram! tak payah nak pertikaikan lagi. Sangat malang kalau ada umat Islam yg tak dengar pendapat ulama. kalau bukan pendapat ulama, pendapat siapa yg kita pakai dalam soal hukum halal haram ni?takkanla pendapat Rosmah Mansor pulak.Nanti memalukan kita, macam komen Rosmah tentang kejadian tsunami di Jepun,buat malu je.....

Tanpa Nama berkata...

haram tak bertudung

astora jabat sja kata tak haram
bik mama ikut astora jabat
bik mama dah tak makan nasihat
mufti bagi nasihat kat utusan malaysia laa kalau berani

budak2 yg tak pakai tudung tu sbb ikut bik mama
budak2 ikut apa bik mama buat
bik mama ada saham
budak2 pun masuk saham bik mama
saham bik mama makin besar

saham ni boleh bawak mati

Tukar Telur berkata...

Ayamtido, ini bukan soal kepakaran agama Arab atau cara berfikir. Ianya soal kenapa benda kecik2 macam ni difokuskan sangat oleh pak2 mufti.

Byk lagi isu2 besar yg patut diselesaikan. Kenapa takde fatwa?

Cuba lu pikir, tahun 2020 nanti, ada orang Melayu boleh sampai ke Bulan. Apakah reaksi ko kalo tok2 mufti berfikiran jumud ni keluar fatwa haram naik Bulan sebab xde kiub batu Arab kat sane, xleh perform 'sembahyang' Arab.

ISLAM bukan agama, ISLAM bukan Arab. Kaji Al-Quran secara kritikal bukan tradisional.
Nak ikut agama Arab boleh pergi tinggal kat Arab Saudi.

Yong berkata...

Poco-poco patut diharamkan daripada dilakukan dalam waktu pejabat atau urusan rasmi. Bos patut diharamkan daripada memaksa staf turut serta dalam poco-poco. Waktu pejabat ialah waktu kerja. Urusan rasmi adalah urusan kerja. Kalau anda bos yang suka poco-poco, anda lakukanlah sendiri diluar waktu pejabat dan urusan rasmi. Jangan paksa orang lain yang tak suka dengan aktiviti ini.

Tanpa Nama berkata...

sya pantang ayambodoh ni.
"ayamtido berkata...bosan laa TT... ini bukan bidang anda untuk berbincang.."
org bodoh nak ajar pasal bodoh. diamlah oi!!
Pasal melayu diam 50 tahun saja dpt nama melayu bodoh. ini nak suruh kita diam buat apa....nak bagi siapa bincang hal ni? Kononnya org2 alim dan arif spt HarusSanaSini....dia pandai kot? Bila dibincang baru boleh mendapatkan manfaat dan penyelesaian...bukannya buat diam bodoh.

Tanpa Nama berkata...

ketua pemuda pas ni pun mangkuk ayun jugak,kahkah

wali nikah berkata...

ambe setuju jugak pada stement ayam tido..kalu TT x ahli lam bidang agama,x usah nak halalkan yang haram..cuma...

aku suka TT ckap bab agama sbb dia sangat jujur dari aku yang x brani kata depan2 kat ulamak / mufti..TT brani,alhamdulillah..

nota TT tentang ini aku sangat2 setuju :


nota:
kita semua menunggu bila
fatwa dan fatwi akan datang
tentang:

tentang rasuah
tentang ISA
tentang rogol amah
tentang rogol budak bawah umur
tentang bunuh model altantuya

dan tentang pak cu ching
tengok video porno kah kah kah

wallahualam

wali nikah berkata...

aku nak jawab pada TANPA NAMA
3 April 2011 4:15 PM, insyaALLAH..

1) Mengapakah kita orang Melayu patut membuang budaya kita?

-kalu mu Islam,mu kena faham,undang2 orang Islam hak trtinggi adalah quran & hadis.kalu budaya tu x muafakat ngan quran & hadis,wajib buang,kalu muafakat,xpe x buang..


2) Mengapa kita orang Melayu kena pakai pakaian macam orang Arab?

- orang melayu Islam wajib tutup aurat x kira like arab ke,melayu ke,jawa ke,pangang ke,aslkan mnutup aurat mcm yg Allah nak..

3) Cuba banding kebudayaan Arab dengan budaya Melayu? Mana lebih best? Cuba banding budaya Arab dengan budaya bangsa lain. Mana lebih ceria?

- jawapan sama ngan NO 1..

4) Budaya padang pasir Arab sangat membosankan. Mengapa harus memaksa belia Melayu jadi boring macam orang Arab?

- jawapan sama ngan NO 2..

5) Adakah menjadi kesalahan jika kita hanya nak bersoronok menari? Adakah menari pun salah? Adakah kita akan dibakar & disiksa dineraka hanya kerana menari?

- mu akan dibakar diseksa dineraka sekiranya mu menari dlm keadaan campur laki puan, x tutup aurat..sama mcm pemimpin yg suka amik rasuah..kalu mu nk menari bogel sorang diri lam blik air,x salah..

6) Kita menari kerana kita gembira. Hanya orang yang selalu sedih tiada kawan untuk menari macam Harussani yang benci kepada segala jenis tarian. Mereka ini fikirannya tertutup. Hati mereka ini busuk macam lubang dubur Saiful. Sebab itu mereka tidak boleh tengok perempuan.

- ni bukan masalah gembira ke,pkiran trtutup ke,ni mslah hukum Islam..bodo..Islam x ikut harusani,Islam ikut Allah..

7) Itu haram, ini haram. Segala galanya haram sebab mereka ini kuat nafsu dan tak boleh tengok orang menari kerana mereka akan memikirkan seks.

- menari x tutup aurat dan cmpur laki puan tetap haram walaupun si penari mati pucuk..

8) Mengapakah kita orang Melayu kena jadi macam orang Arab dalam segala serbi hanya kerana kita beragama Islam?

- orang Islam kena ikut Allah & Rasulullah bukan ikut org Arab,faham?

9)Kita orang Melayu harus sedar bahawa Islam dan Arab tiada persamaan.

- Islam adlh agama, arab adalah bangsa..lama dh org lain sedar,mu tu je yg blom sedar..TT dah lama sedar daa..

mohon maaf,ambe ni bodoh..

wallahualam..

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 4:15...kesihan hidup hanya untuk berseronok...ceria dgn budaya bangsa2 lain yg sememangnya kufur kepada Allah...ko pegi belajar agama lagi la...xpyh marah Hrussani...cuma dia xberani tegur perkara2 yg betul2 haram yg menjadi pakaian dan makanan puak gerombolan!!!

udah le tu mufti berkata...

menari pun haram sebab bergerak kedepan ke belakang hehe...bongok punya orang....yg makan rasuah tak haram pulak....apa la punya munkee.

Tanpa Nama berkata...

Anon 4:15... masalah bukan masalah best atau tak best... masalah di sini masalah hukum.

Kalau nak menari... menarilah, tapi mesti mematuhi adab Islam... malah ada sahabat melompat-lompat kegembiraan sambil mengucap kebesaran Allah di hadapan Rasullah kerana gembira dengan suatu perkara yang disampaikan oleh Raginda.... Baginda tak larang pun.

Adab Islam kalau menari tak boleh bercampuran lelaki perempuan kecuali yang muhrim. Tak boleh menari yang mengikut tarian ritual penyembahan sesuatu agama. Tidak melampaui batas, tidak lalai dari mengingati Allah.

Tapi kalau nak menari bogel antara suami isteri pun menarilah asalkan di tempat tertutup - tak best lagikah ini? Kalau bolehlah bebas cctv. Tapi jangan buat tarian bogel antara ahli keluarga (mahram) pula... hodoh benar, budaya Melayu tak buat semua ni apatah lagi Islam.

Tapi satu nasihat jangan menari bogel di bilik hotel... nanti diintip oleh Dato' T.

AmenoWorld berkata...

Dengar citer bkn lampu isyarat je..kon yang bentuk segitiga tue pun ada agenda freemason nak sesatkan umat islam.. hahahahah..

KakiSeni berkata...

artis bergelek terhegeh2 kat pentas taknak haram. poco2 nak pulak haram. abes asal senamrobik sume tanak haram? huruf 't' pun macam salib. kene haram jugak. ape bengong la orang melayu skrg ni. melayu terus layu.

Tanpa Nama berkata...

Mu semua ni bodoh sungguh. Harussani bukan Allah. Jadi samada poco poco haram atau tidak, tak menjadi masalah sebab Quran tak kata samada poco poco ini haram atau tidak. Pandangan Harussani yang bongok itu hanya pandangan dia sahaja. Dia tidak ada hak memaksa umat Islam Malaysia menurut kehendak hati dia sebab dia bukan Allah.

Kaum Melayu telah diperbodohkan oleh ulama UMNO selama 54 tahun sebab takut nak guna otak. Apa ulama kata, kamu ikut belaka tanpa mempersoalkan fatwa itu fatwa bodoh atau tidak.

Jadi bagi saya poco poco tidak haram. Haru digalakkan kerana ia sangat baik untuk kesihatan.

Kalu nak menari, takkan nak menari sesama lelaki? Mesti & harus & wajib menari dengan kaum wanita sebab hanya GAY BAPOK PONDAN yang suka menari besama kaum sejenis. Kamu yang bodoh ikut Harussani 100% ini bodoh macam lubang jubur Saiful, Sebab itu banyak budak Melayu zaman sekarang menjadi homoseks & gay. Liwat sana liwat sini kerana lelaki tidak dibenarkan menari dengan wanita. Lelaki dipaksa menari dengan lelaki. Suatu perkara amat bodoh.

Zaman P. Ramlee dulu mana ada Melayu yang gay macam budak Saiful tu?

BODOH SEMUA! LELAKI MENARI BERSAMA LELAKI HARUS DIHARAMKAN KERANA BOLEH MENYEBAR BUDAYA GAY!

LELAKI HARUS MENARI BERSAMA PEREMPUAN! ALLAH MENJADIKAN ADAM & HAWA. JADI LELAKI HARUS MENARI BERSAMA WANITA! JANGAN JADI PONDAN MACAM LUBANG JUBUR SAIFUL!

Tanpa Nama berkata...

Isu haramkan tarian poco2 adalah utk melarikan tumpuan pd isu2 yg lebih penting...jwpnnya mudah cuma kita semua 'disengajakan' utk menyibukkan diri menjawab persoalan banggang...

maka keluarlah persoalan2 banggang yg digunakan utk menyemakkan seketika tumpuan penting kpd isu melawan bn...

come on saudara2...jgn buang masa timbulkan persoalan2 banggang...just keluarkan kutukan anda sbg tanda tidak bersetuju dgn fatwa harussani takyah pjg lebar isu banggang ni!

Tanpa Nama berkata...

ingat..setiap tulisan yg ditulis oleh anda dicatit oleh malaikat dan akan diadili oleh ALLAH S.W.T...lihatlah pada diri kita..apa yg kita sumbngkan pada agama ALLAH..dan jgn cuba MENCABAR ALLAH wahai saudaraku degan mempertikaikan hukum yg telah ditetatpkan oleh alquran dan sunnah..ADAKAH ANDA INGIN MENCABAR TUHAN???(kerdilnya diri kita)..wallahualam~

Tanpa Nama berkata...

bagaimana kalau kita cadangkan lampu isyarat ditukar kewarna hitam dan putih sahaja?

opocott berkata...

KAH KAH KAH MASING2 NK TUNJUKKAN KE"CEDIk'KAN MASING2

KORANG PENAH TGOK TAK TARIAN POCO-POCO TU??

KORANG PERASAN TAK GAYA DAN LANGKAH DALAM TARIAN POCO-POCO TU??

KALU KORANG CERDIK... KORANG TELITI.. PENARI ADA MEMBUAT BENTUK 'T' SEOLAH2 TANDA SALIB...

KORANG NK MENARI TAK DA MASALAH TAK DA SAPA NK LARANG PUN KALU MENARI TU MENGIKUT HUKUM DAN TIDAK TERPESONG DARI AJARAN ISLAM.. MENARI LA SAMPAI MATI SKALI PUN HAHHHAHHHAHHHAHHAAAAAAA

Tanpa Nama berkata...

KAMU YANG SOKONG MUFTI UMNO GILA HARUSSANI INI MEMANG BODOH SEMUA! TAK NAK GUNA OTAK! KALAU NAK IKUT KEHENDAK HARUSSANI, KEDUA-DUA TANGAN KAMU HENDAKLAH DIPOTONG SEBAB BADAN KAMU BERBENTUK HURUF "T" MACAM SALIB. BODOH & BANGANG! SEMUA PERKARA NAK KAITKAN DENGAN AGAMA KRISTIAN WALAUPUN IA TIADA SANGKUT PAUT DENGAN AGAMA KRISTIAN ATAU ISLAM. ALLAH S.W.T. MENCIPTA BADAN MANUSIA BERBENTUK "T." JADI SUDAH TENTULAH MENARI SAMADA TARIAN POCO POCO, DISCO, BREAKDANCE, ATAU JOGET, BADAN KAMU AKAN MELAKUKAN BENTUK "T." TAKKAN NAK BUAT HURUF "Z" DENGAN BADAN KAMU????

KAMU YANG SOKONG HARUSSANI INI MEMANG BODOH & BANGANG MACAM LUBANG DUBUR SAIFUL!

KALAU KAMU TAK NAK BUAT BENTUK SALIB, SILA POTONG KEDUA-DUA TANGAN SUPAYA BADAN KAMU JADI HURUF "I"! ATAU PATAHKAN KEDUA-DUA TANGAN KAMU UNTUK BUAT HURUF "Z".

KAHKAHKAHAKAHAKAH!

shahmetal berkata...

Hahahahaha. Pasal ini aku memang confuse. Bila masa poco2 ada sejarah agama kristian? aku bukan ahli utk bincang halal haram.. tpi kalau berkenaan fakta dan pengetahuan am, sapa2 yg mempunyai keupayaan membaca dan analisis layak bincangkan. mana bukti poco2 asal dari ritual kristian? mereng ape? takkan surat berantai pun boleh jadi fakta? kahkahkah. Ini la jadi kalau tak ada budaya ilmu.

p/s: TT, pasal freemasin tu mmg cara! kahkahkah. kesian ramai orang kita paranoid dengan cerita2 karut 'kapir laknat' tu. kahkahkah

wali nikah berkata...

aku nk bela agama Allah sekadar termampu...insyaAllah..

aku nk jawab pada Tanpa Nama
4 April 2011 12:53 AM...insyaAllah..

1) Mu semua ni bodoh sungguh. Harussani bukan Allah. Jadi samada poco poco haram atau tidak, tak menjadi masalah sebab Quran tak kata samada poco poco ini haram atau tidak. Pandangan Harussani yang bongok itu hanya pandangan dia sahaja.

-oit bodoh,mmg dlm quran x ada perkataan poco2 apatah lagi tukar tiub,tp lam al-quran ada mnjelaskan ttg hukum hakam dan batasan umat Islam..if pndangan harusani muafakat dgn pndangan al-quran,wajib ikut,kalu x muafakat wajib tinggal..bangang!

2) Dia tidak ada hak memaksa umat Islam Malaysia menurut kehendak hati dia sebab dia bukan Allah.

-benar,dia tidak ada hak memaksa umat Islam seluruh dunia mengikut dia sekiranya pndapat dia tidak mengikut Islam..

3) Kaum Melayu telah diperbodohkan oleh ulama UMNO selama 54 tahun sebab takut nak guna otak. Apa ulama kata, kamu ikut belaka tanpa mempersoalkan fatwa itu fatwa bodoh atau tidak.

-kita ada hak mempertikai fatwa yang dikeluarkan oleh mana2 ulama dunia,tapi kita xde hak untuk mempertikaikan hukum Allah..faham?

4) Jadi bagi saya poco poco tidak haram. Haru digalakkan kerana ia sangat baik untuk kesihatan.

-tidak haram sekiranya tidak buat benda haram disisi Islam..

5) Kalu nak menari, takkan nak menari sesama lelaki? Mesti & harus & wajib menari dengan kaum wanita sebab hanya GAY BAPOK PONDAN yang suka menari besama kaum sejenis.

-mu jangan halalkan yang diharamkan Allah..nanti mu boleh jadi murtad..bila murtad,aku pun boleh g bunuh mu sekiranya mu x nak taubat,faham?


6) Liwat sana liwat sini kerana lelaki tidak dibenarkan menari dengan wanita. Lelaki dipaksa menari dengan lelaki. Suatu perkara amat bodoh.

- dahtu zina n anak luar nikah tu,kaum jantan ke yg mengandung..oit bangang,ni bukan suruhan ulamak,ni suruhan Allah..kena ada batasan lelaki N puan..?jgn pertikai la bangang...

7) Zaman P. Ramlee dulu mana ada Melayu yang gay macam budak Saiful tu?

-mu mmg jahil,sejak zaman nabi lut lagi dah ada golongan gay..mu tgok la cmne Allah azabkan kaum mereka...

8) BODOH SEMUA! LELAKI MENARI BERSAMA LELAKI HARUS DIHARAMKAN KERANA BOLEH MENYEBAR BUDAYA GAY!

-aku mmg bodoh tapi x sebodoh mu..lelaki ngan lelaki nk menari pon kena tutup aurat bro,kalu x ia tetap haram..


9) LELAKI HARUS MENARI BERSAMA PEREMPUAN! ALLAH MENJADIKAN ADAM & HAWA. JADI LELAKI HARUS MENARI BERSAMA WANITA! JANGAN JADI PONDAN MACAM LUBANG JUBUR SAIFUL!

- benar, lelaki yang halal like suami n isteri harus menari bersama tp kalu bkan suami isteri..tetap haram..cerdiiikkk!


P / s :

1) aku orng bodoh, kalu muafakat ngan hukum Islam korang ikut,kalu x selari,korang tinggal...

2) aku harap mu mengucap dua kalimah syahadah balik sekiranya ko Islam,riso akidah ko trbatal sbb prcakapan n tulisan ko..lain la asalnya ko dh kaper..

3) aku bukan Allah,tp aku anuti agama Islam..

4)INILAH AKIBAT XDE PENGUATKUASAAN UNDANG2 ISLAM DI MALAYSIA..

5) TAKABBUR PADA ORANG TAKABBUR ADALAH SEDEKAH...


" x dapat nak buat taat dan tinggal maksiat kecuali dengan adanya pertolongan,bantuan dan rahmat Allah jua..."

Tanpa Nama berkata...

En. 5:47,

Kau ni sapa pulak... layak ke nak nasihat TT.... ulama di malaysia yg jelas fasik menutup kebenaran.... cakap yg kerajaan tak marah aje... itu en. 5: 47 sanjung.... apa beza jadi Islam tapi tak tau beza baik buruk.... apakah nak dibanggakan Islam punya Ulama tapi menipu... selamat datang masukla dalam syurga ALLAH untuk kamu...

Tak kirala Islam atau kafir yg kamu benci yg penting pada umur yg sepatutnya cukup dewasa untuk menilai baik buruk kamu gagal wahai En.5:47 bosanla dgn penyibuk macam kau.... gi belajar ngaji dah bijak yg mana kain buruk dtg sini ok.

Tanpa Nama berkata...

setuju ngan anon 4:15,

tarian arab lagi menjolok mata... lebih menyeronokkan syahwat..... Haramkan untuk ditonton dan kafirkan siapa yg menari dan menpelajarinya....

Nanti arab tau bangsa melayu lebih pandai tentang islam... Islam rahmat untuk sekelian umat manusia... biar neraka dipenuhi Bangsa Arab dan mereka yg bangga ngan bangsa Arab.

Islam diperkenal melalui MUHAMMAD bukan bangsa atau keturunan nabi yg akan menjaga Islam tapi sesiapa yg menganut dan benar2 bersungguh menjaga dan mempertahankan Islam.

anti mufti bangsat berkata...

ini memang sah mufti terbangang sepanjang sejarah islam....bunuh tantuya tak haram...rasuah pkfz tak haram...rasuahkapal selam itu sedekah amal jariah....bunuh mustakizah itu halah pukimak dia....seleweng harta rakyat tu halal....beri puluh puluh ribu juta wang rakyat kepada penjana tenaga bebas yg takde manfaat tu fi sabilillah.....haram jaddah punya mufti bangsat.

Tanpa Nama berkata...

en. 7:10 ,

belum ada bangsa yg sampai ke bulan... orang barat masih mempertikaikan manusia telah sampai ke bulan kau 2020 ada melayu sampai.... hujah orng tak sekolah...kalau sekolah pun jenis gagal...

Mana ada susulan penjajahan ke bulan selepas yg pertama.... krn tak pernahla ada yg pertama... kita akan tamat sebagai manusia yg tak pernah ke bulan... ayat Quran mencabar manusia untuk meneroka langit... dgn kekuatanpun manusia pasti gagal...

aku pelajar yg tamat dgn jayanya ilmu tentang langit ALLAH

Tanpa Nama berkata...

"kalau nak menari bogel sorang diri dlm bilik air, tak salah.."

er... boleh salah jugak, kalau tatkala dia menari bogel tu sudah masuk waktu solat yg wajib atasnya bersolat, maka akibat dari keseronokannya menari bogel sorang2 itu (walaupun tanpa dilihat org lain) maka dia alpa lagi melewatkan solatnya, maka salah jugak hahaha...

-average joe-
klakka-la.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

"kon segitiga tu pun agenda freemason nak sesatkan org islam"

er... betul kon segi3 tu ada agenda tersembunyi... tapi sebenarnya ia bukan agenda freemason.. sebaliknya agenda yahudi/zionis macam apco tu...

kerana bila 1 kon segi3 dok sorang2 mmg takde apa2 hal...
tapi bila kita gabungkan 2 kon segi3 dlm bentuk menyongsang (iaitu kedudukan 69 kegemaran bro tt) maka voila! terbentuklah bintang segi 6 david!
(khabarnya kon segi3 ni dirancang supaya menambah kemalangan maut, bukan memberi amaran mengelak kemalangan, supaya umat/kaum lain pupus secara senyap & beransur2)

hahahaha...

-average joe-
klakka-la.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

en wali nikah,

kau belajar bahasa melayu dulu.... dah pandai baru komen...

en 4:15 all the best... teruskan.. wali nikah ni jenis tak faham bahasa melayu.... sebab tu melalut sampai syurga neraka ikut ikut faham dia

wali nikah berkata...

Tanpa Nama

4 April 2011 12:28 PM

1) kau belajar bahasa melayu dulu.... dah pandai baru komen...

-INSYAALLAH..deme pun g belajar selok belok hukum hakam Islam jugak,dh pandai baru komen..


2) en 4:15 all the best... teruskan.. wali nikah ni jenis tak faham bahasa melayu.... sebab tu melalut sampai syurga neraka ikut ikut faham dia

-bukan mngikut fahaman aku,tapi aku just bgtau kt mana batas2 penulisan dan prcakapan org Islam..jangan trbabas bro,leh rosak akidah..masa ni ko gelak la..lam kubur nanti ko akn dipersoalkan apa yg ko tulis n cakap..sama ngan mufti2 yang hanya makan gaji tp x keluarkan fatwa mengenai pemimpin yang rogol amah,rasuah n swaktu dganya...

klakalaa..he2

wali nikah berkata...

dan aku nak tegaskan..aku memang x sokong mane2 mufti yang x mengeluarkan mana2 fatwa untuk menegur pemimpin zalim...memang gila..

menjawabla diaorang ngan tuhan nantii

apapun aku harap kita semua diberikan hidayah sebelum meninggal dunia..

cuma,aku x stuju apabila ada orang bankang perkara yg telah diputuskan haram mengikut al-quran dan hadis...

x kira dari mana2 parti..

Raja Kumar anak Raja Gopal berkata...

Wali Nikah & lain-lain,

Kalau Mufti keluar fatwa sebegini tentang Raja Gopal, kamu setuju atau tidak?

(1) Orang Islam dilarang memanggil cucu-cicit Raja Gopal "Tu(h)anku."

(2) Orang Islam dilarang menyembah
cucu-cicit Raja Gopal, contohnya "Ampun tuanku. Patek menyembah"

(3) Orang Islam dilarang meminta ampun daripada cucu-cicit Raja Gopal seolah-olah orang Islam berbuat salah kepada cucu-cicit Raja Gopal. Hanya Allah SWT boleh mengampun.

(4) Memanggil cucu-cicit Raja Gopal "Maha Mulia" dan "Agung" adalah syirik dan haram disegi agama Islam kerana hanya Allah sahaja yang Maha Mulia & Maha Agung.

(5) Orang Islam dilarang tunduk menyembah cucu-cicit Raja Gopal bila berdepan dengan cucu-cicit Raja Gopal kerana hanya Allah patut disembah. Orang-orang kafir pada zaman dahulu tunduk menyembah raja mereka sebagai dewa atau tuhan. Tetapi zaman sekarang, orang kafir sudah tidak lagi menyembah raja mereka.

(6) Hanya Allah adalah Tu(h)an kita semua. Jadi bila bercakap dengan cucu-cicit Raja Gopal, tidak usah lagi panggil diri kita hamba, seolah olah kita ini masih menjadi hamba abdi cucu-cicit Raja Gopal. Tak usah guna "patek" lagi kerana bercakap & berdoa dengan Allah pun tak guna "patek" & "hamba." Adakah cucu-cicit Raja Gopal lebih besar daripada Allah?

Tanpa Nama berkata...

wali nikah ni perasan betul semua yg berdebat nak di kafirkan... pelik..

takada ke hujah lain.... takut betul si wali nikah ni dgn ALLAH...entah2 hipokkrit kuat pacucheng pulak tu
CERITA MALAIKAT LA... pelik la spesis ni... stop pacu ceng dulu

bagila hujah asik2 hujah2 mudah yg semua orang tau... kau tak ada ilmu itu hujah orang kalah.... ngok, nanti dia jawap lagi kita tengok aja....

WALI NIKAH KAU TAK PERLU BELA AGAMA ALLAH SEBAB KAU BUKAN LAYAK KAU MEMALUKAN ISLAM

Ridhwan berkata...

isu poco-poco menenggelamkan isu minyak naik. plan gerombolan dah berjaya nampaknya...