Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 20 Mei 2011

HIKMAH MEMILEH KERAJAAN PAKATAN RAKYAT




NOTA:


lihat dan baca
inilah hikmahnya
memilih dan mendirikan
kerajaan pakatan rakyat
kalau ada apa masalah
akhbar gerombolan akan siarkan

lihat kes gebeng di kuantan
beribu ribu rakyat keluar berdemo
malah petang ini 10 buah bas akan turun dari kuantan
untuk berdemo di hadapan kedutaam australia

tapi akan ada laporan dari media gerombolan

rakyat gebeng dan rakyat pahang
jika bijak akan mendirikan kerajaan pakatan rakyat
bila pahang di bawah pakatan rakyat
pasti tiap hari isu rakyat gebeng tak puas hati
akan dilapor di media

tv radio akhbar
semua akan buat liputan
jika pahang di bawah kerajaan pakatan rakyat

ini kerana strateji media gerombolan ialah
memburuk kan pentabiran kerajaan pakatan rakyat
tetapi yang moleknya
demo dan protes telah menjadi budaya politik kita

demo dan protes
amat penting untuk masa depan kita semua
dari awal belajar turun ke jalan raya
bila dewasa pasti gagah berdemo

nota:
semua laporan tiga berita ini'
tersiar dalam dalam satu hari
di utusan meloya kah kah kah



PENDUDUK DAKWA HAK DIRAMPAS – meloya

Penduduk Taman Palm Grove di sini kecewa dengan tindakan Kerajaan Selangor yang didakwa ‘merampas’ hak rakyat dengan memberikan tapak padang permainan di kawasan perumahan itu kepada sebuah syarikat pemaju untuk membina 19 buah banglo mewah bernilai jutaan ringgit.

Tindakan tersebut menyebabkan padang untuk kegunaan awam itu semakin mengecil dan pada masa yang sama, tuntutan penduduk supaya diberikan padang permainan baru sebagai ganti tidak diendahkan oleh kerajaan negeri.

Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Palm Grove Lama, R. Selvaraju, 53, berkata, pihaknya kesal dengan tindakan kerajaan negeri kerana sudah jelas kawasan tersebut diwartakan sebagai padang permainan.

“Kami telah membuat aduan kepada kerajaan negeri dan telah dipanggil ke Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES), namun sehingga kini tiada sebarang langkah penyelesaian yang diambil.


KONTREKTOR KELAS F - LEPAS STIM




KONTRAKTOR ANCAM MOGOK - meloya

KAJANG 19 Mei – Kesemua 118 kontraktor pembersihan di kawasan Hulu Langat tidak menolak kemungkinan untuk mengadakan mogok sekiranya kerajaan negeri Selangor tetap dengan keputusan mengambil alih peranan mereka.

Pengarah Konsortium Hulu Langat Jati Sdn. Bhd., Razali Nasir, 57, berkata, keputusan penamatan kontrak itu bukan sahaja menyebabkan lebih 2,000 orang pekerja akan kehilangan pekerjaan tetapi juga membunuh ekonomi hampir 90 peratus kaum bumiputera yang selama ini mencari rezeki menerusi kontrak tersebut.

Menurutnya, sehubungan itu kerajaan negeri diminta mempertimbangkan semula keputusan itu demi memastikan nasib dan masa depan mereka terbela.

“Sekiranya tindakan itu diteruskan ia hanya menguntungkan pihak tertentu sahaja, tetapi bukan kepada rakyat. Seharusnya perkara ini tidak dipolitikkan, sebaliknya lebih kepada kepentingan membela nasib rakyat,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas mengetuai sesi bantahan secara aman melibatkan lebih 50 wakil kontraktor pembersihan bagi daerah Hulu Langat dan pekerja mereka di sebuah hotel di sini hari ini

Baru-baru ini, Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid Ibrahim memaklumkan kerja-kerja pembersihan longkang, padang dan jalan raya di negeri ini diambil alih semula oleh PBT daripada Alam Flora Sdn. Bhd.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..PERGI MAMPOOOSLAAA KONTREKTOR INI…. kah kah kah..

kah kah kah…INI KONTREKTOR KELAS F… YANG DI PILIHARA OLEH GEROMBOLAN… kah kah kah..’

kah kah kah..BILA PAKATAN RAKYAT AMBIL SELANGOR…MEREKAN KENA BUAT KERJA… kah kah kah…

kah kah kah…TAPI KONTREKTOR INI TAK PANDAI BUAT KERJA...kah kah kah...

kah kah kah...HANYA PANDAI JUAL KONTREK ...…kah kah kah…

kah kah kah…INI KAKI JUAL KONTREK PADA SUBCON...kah kah kah..

kah kah kah...KALAU BUAT KERJA SENDIRI... TAK MASAALAH... kah kah kah...

NOTA:
alam flora ini juga
kroni gerombolan
kenalah putuskan hayat mereka
tak kan nak pilihara musuh
kah kah kah


PEMANDU DAH PANDAI DEMO




PENDAPATAN PEMANDU TERJEJAS - meloya

PULAU PINANG 19 Mei – Keputusan Pendaftar Pertubuhan (ROS) meluluskan sebuah persatuan baru menyebabkan pendapatan pemandu limousin di Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas (LTABL), di sini terjejas.

Pengerusi Persatuan Pemandu Limousin LTABL, Hafizi Ahmad berkata, bukan sahaja pendapatan terjejas, ada di kalangan ahli berselisih faham akibat masalah pengurusan yang kelam-kabut.

Menurutnya, punca kemelut berlaku selepas ROS meluluskan permohonan sebuah persatuan baru pada Mei tahun lalu yang dianggotai bekas pemandu limousin yang sudah diberhentikan kerja akibat masalah disiplin.

Beliau menambah, ibarat dua nakhoda dalam satu kapal, terdapat pelbagai masalah dan perbalahan tercetus hingga menimbulkan ketegangan seperti kekeliruan dalam mengambil penumpang.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah...SEMUA BERITA RAKYAT BANGUN MELAWAN... kah kah kah..

kah kah kah...INI TERBAIK... JADIKAN DEMO BUDAYA KITA... kah kah kah...

nota:
harapkan madey tak dapat meloya di ijn
kalau terbaca berita ini
pasti padamlaaa
kerana dulu madey kata
demo bukan budauya kitakah kah kah

7 ulasan:

Mid Jerai berkata...

mampuslah puak2 UMPRONO KELAS F
kahkahkah
MAMPUSLAH
KALI INI DANA PRU UMPRONO AKAN MENIPIS
kahhahahaaaa

Tanpa Nama berkata...

Kah..Kah..Kah..Kontrektor klas F dulu bukan main berlagak masa gerombolan berkuasa. Dulu dapat kotrek bagi sama sub-con. Kerja malas nak buat sendiri. Nama saja kontrektor tapi tiada kelulusan langsung. Asal puak gerombolan semua kautim.

Aku tengok di tempat aku, projek pondok bus stop pun roboh. Aku tak taulah samada ada manusia yang tercedera. Buat kerja tipu melayu sebab nak cepat kaya, lepas tu nak berlagak. Inilah dia bangsa melayu gerombolan. Tak sedar diri. Kejar harta dunia, nyawa dah nak di ambil malaikat maut pun masih tak sedar lagi.Rugi kamu semua hidup di dunia ini, sebab banyak mana projek kau orang dapat pun takkan boleh jadi kaya sebab rezeki tak berkat sebab asyik kerja tipu rakyat.Padan muka.Kah..Kah..Kah. Pegi balik kampong tanam jagung lagi baguih...Kah..Kah..kah.

Tanpa Nama berkata...

aku tengok ada makcik dua tiga ornag pegang plakad tu. Depa nipun kontraktor kelas F ka? Depa dapt kontrak apa? Jadi nomini ketua bahagian dan ketua cawangan gerombolan kot. Atau pun dapat kontrak drp Mummy Ijat anak mamak jaleel.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

eloklah kontrak dia orang ni tak disambung...aku dah boring tengok rumput panjang tak berpotong...sampah tak berkutip...

kalau nak ikut prosedur yg sebetulnya...dia orang ni dah lama kene terminate masa UMNO memerintah lagi...

Non-Governmental Individual berkata...

haram jadah utusan melayau..

Tanpa Nama berkata...

memang susah bro.....

bukan kontraktor kelas F aje susah....

semua anai2 pon tak dpt makan bro...

sebutharga dah telus bro...

tak ada kabel2 beso batang kelapa lagi dahhhh...

kuota utk org dalam pon dah tak ada bro....

yang untung.....kan kan kan!

kontraktor yg genuine ajerrrr....

sub sub suwei dah melesap bro...

yg dapat kerja sekrg semua yg buat sub dulu....

hahahahah....padan muka aku!

aku nak pindahkan lesen aku kat papua new guinea....hahahahha

Kelas Z berkata...

memang bagus dan padan muka semua kontraktor kelas F Umporno. biar dia mampos. dulu bukan main berlagak. lepas ni kita buat semua kelas F bungkus. merekalah perkasa pekida pukimak.