Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 20 Mei 2011

MELAYU KENA TIPU LAGI




HIDUP MELAYU KENA TIPU



BERBILION SUBSIDI, TAPI KERAJAAN MASIH NAIKKAN TARIF ELEKTRIK – RAFIZI – keadilan daily

Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli berkata tidak ada sebab kerajaan menaikkan tarif elektrik di negara ini kerana peruntukan RM19 bilion hingga RM22 bilion subsidi gas yang diberikan kepada syarikat Penjana Tenaga Bebas (IPP), bertujuan untuk mengurangkan tarif tersebut.

Menurut Rafizi, sekiranya dibandingkan dengan negara jiran seperti Thailand, tarif elektrik di negara itu jauh lebih rendah berbanding Malaysia walaupun mereka tidak memperuntukkan subsidi kepada syarikat seperti IPP.

“Selama ini, subsidi gas diberikan kepada syarikat besar IPP dengan tujuan untuk mengurangkan tarif elektrik kepada rakyat, tetapi tarif elektrik di negarakita lebih tinggi daripada jiran yang lain seperti Thailand.

“Ini bermaksud kerajaan sepatutnya boleh potong peruntukan subsidi kepada syarikat IPP dan pada masa yang sama mengurangkan tarif elektrik.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..SEMUA INI BERITA BAIK…. kah kah kah..

kah kah kah… KALAU NAIK LAGI TINGGI… LAGI BAIK… kah kah kah..

kah kah kah…. BAGI ORANG MELAYU SEDAR… kah kah kah..

kah kah kah…BAGI ORANG MELAYU SUSAH NAK BERNAFAS…. kah kah kah..

kah kah kah… BIAR MELAYU SEDAR SELAMA INI MEREKA KENA LEBONG… kah kah kah…

kah kah kah…BILA KERETA TAK ADA ROAD TRX…POKET KOSONG… BINI LARI…kah kah kah..

kah kah kah ANAK TAK SEKOLAH…. BARU NAK SEDAR… kah kah kah..

kah kah kah… PADAN MUKA UNDI GEROMBOLAN…. kah kah kah..

woit... DAH BAGI TAHU TAK PERCAYA... kah kah kah

9 ulasan:

Lang berkata...

depa dah guna RON97 tuk run janakuasa...

opisboi berkata...

naik jgn tak naik! nanti kaum kerabat pandiKUTTY mamati kering pasal harga barang tak naik, lagi tinggi lagi bagus, lagi mahal lagi elok, cukai gst naikkan smapai 15% barulah pandi2KUTTY akan hidup mewah.biar mampuih semua melayu yag masih banggang, bahalol wal tolol.siapa lagi yg bolih pandiKUttty klentong klau bukan melayu..cina & bangsa lain tak makan dek kelntong pandiKUTTY!

Tanpa Nama berkata...

orang melayu ni, bangsa makan taik isham ooi.. mana mungkin mereka akan pandai dan sedar mender2 ni membodohkan mereka beratus2 tahun yang lampau..

mana2 melayu di mana2 pun, cukup mudah saja ditrick.. melayu di indonesia, mudah saja dibodohkan.. melayu afrika, lagi bebal.. melayu di thai dan champa serta kemboja, lingkup terus.. melayu di singapura, hancus... kot2 nak boleh pakai, melayu di brunai.. tapi otak lembam jugak..

Stupid University berkata...

Lebih mencanak naik lagi bagus! Macam bila makan pil biru tu! Kah! Kah! Kah! Kah! Pergi lanchow dengan FRU & polis! Kalau tak bagi himpun kali nie, bakar semua sekali! Kah! Kah! Kah!

Anisah berkata...

Orang Melayu hanya akan sedar bila dah takde benda nak dimakan. Kah Kah Kah

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 20 mei 8:33am

melayu brunai pun tak boleh pakai gak. confirm otak lembam.lebih kurang melayu umno jugak. ramai melayu brunai ni puji2 mat monggol bagus. aku sengih je dengar sbb malas nak gaduh dengan orang yang bodoh bertingkat2 ni.

Tanpa Nama berkata...

kau tahu kenapa kebanyakan org melayu sepanjang masa kena tipu???

jawapan aku:

1. melayu mudah lupa
2. melayu selalu cakap....alahhhh, boleh lah...alahhhh, cincailah
3. malas nak membaca
4. tak mengkaji sejarah
5. suka dapat subsidi
6. keturunan otak memang tak cerdik
7. suka berdengki dgn kaum sendiri
8. suka jaga tepi kain orang
9. ilmu sikit....tapi eksyen macam tahu semua
10. perasan nak jadi tuan...tapi tak layak.

cukup ler....

tunggu kalo TT bakar darah aku lagi...

cicit ngah layor berkata...

Bior anak kecik kembong peghot dighomah sbb tak ader susu - janji pemimpin melayu.Bior beghaih tinggai sekepoi dlm takor utk makan siang dan makan malam satu ghomah pon tak aper - janji pemimpin melayu.Bior elektrik dan ayor dighomah kener potong sbb tak ader duit ndak bayor pon tak aper juger - janji pemimpin melayu.Bior bangser lain pakai kegheter besor,tp aku naik besika bughuk tak aper janji aku org Melayu.kah kah kah.Bior paper asaikan bergayer - itu ler org melayu.

halmi berkata...

Rafizi Ramli ni bongok ke apa? Subsidi tu diberi pada IPP, bukannya TNB. Yg kutip duit bil adalah TNB.

Sebanyak mana pun subsidi diberi kepada IPP, TNB diwajibkan utk beli elektrik drpd IPP dgn harga fixed yg mahal. Jadi TNB terpaksa naikkan tarif utk tampung kos yg tinggi.

Jadi, kalau nak tarif rendah kerajaan kena:

1) Beri subsidi kpd TNB instead of IPP

atau

2) Mansuhkan Power Pourchase Agreement (PPA) iaitu perjanjian yg mewajibkan TNB beli elektrik drpd IPP dgn harga yg mahal.