Jumaat, 20 Mei 2011

RAJA GOPAL PALSU MACAM TENGKU FRAUD




JANGAN INGAT MELAKA TAK ADA RAJA?






nota:
ya ampooon
sembah patik harap diampoon
muka tuanku makan tampooon
kah kah kah





DAKWAAN RAJA NOOR JAN TIDAK BERASAS :PWKNP – berita hairan

IPOH: Dakwaan ahli perniagaan, Raja Noor Jan Shah Raja Tuah bahawa beliau pewaris takhta ke-35 Sultan Perak bukan saja tidak berasas, malah disifatkan Persatuan Waris dan Kerabat Negeri Perak (PWKNP) sebagai sesuatu yang mengarut dan tidak waras.

Hari ini, PWKNP tampil mendedahkan hasil kajian dan siasatan berdasarkan maklumat salasilah Kesultanan Perak, catatan sejarah termasuk buku "A History of Perak" yang ditulis R O Winstedt dan R J Wilkinson pada 1934 dan temubual dengan keluarga terdekat Noor Jan sendiri, mengesahkan individu yang turut mendakwa dirinya Sultan Melaka ke-44 pada 2006 itu, bukan berdarah raja, jauh sekali mempunyai salasilah Raja Perak.

Yang Dipertua PWKNP, Raja Rozlan Raja Yaacob berkata, dua daripada empat nama didakwa anak kepada Sultan Perak Ke-22, Almarhum Sultan Abdullah Muhammad Shah I, sebenarnya tidak wujud seperti didakwa Noor Jan.

Katanya, satu daripada dua nama yang tidak wujud adalah Raja Alang Abdul Rahman yang kononnya moyang kepada ahli perniagaan itu.

"Tindakan ini (mendakwa sebagai pewaris ke-35 takhta Sultan Perak iaitu selepas Sultan Azlan Shah) memalukan waris (kerabat) Perak.

"Kami minta Noor Jan hentikan daripada membuat dakwaan mengarut itu kerana dakwaan itu langsung tiada asas dan dia sebenarnya bukan berdarah raja.

"Kami tidak teragak-agak membuat laporan polis sekiranya dia (Noor Jan) terus cuba mencemarkan nama baik kerabat diraja Perak atau menghina institusi sah kesultanan yang ada kini," katanya sidang media di sebuah hotel di sini, semalam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… RAJA GOPAL DENGAN BAKAL RAJA GOPAL SEDANG GADUH… kah kah kah..

kah kah kah…PERSOALAN NYA … RAKA GOPAL YANG ADA HARI INI SAH KE RAJA GOPAL… kah kah kah..

kah kah kah… KALAU KALAU ADA YANG MENYAMAR NAK JADI RAJA GOPAL… kah kah kah..

kah kah kah…APAKAH SEMUA RAJA GOPAL INI PALSU… jkah kah kah..

woit… TANGKAP TANGKAP POLIS …BUKAN ERTINYA SAH… kah kah kah..

kah kah kah….KALAU GUNA POLIS ERTINYA…. RAJA GOPAL POLIS… klah kah kah

13 ulasan:

UMproNO berkata...

Buat lah Sumpah Lakhnat...gerenti confirm jadi raja.....kahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

inilah cara mula2 raja2 dulu menjadi raja.. kaya dan mengaku raja.. apa darah2 keturunan raja ini??

apakah darah keturunan raja ini bermaksud mereka keturunan nabi ker? iman tak dapat diwarisi atau diturunkan kepada sesiapa saja..

kami tak mahu malaun2 ini sama ada rajagopal sedia ada ataupun bakal rajagopal.. pergi mampus semuanya.. hanya nak mentekendarah elaun, merembat projek2 dan menindas rakyat sahaja..

Ramli Burger berkata...

Ini bukan sultan tapi SYAITAN. Teringat dlm filem Seniman Bujang Lapok, P. Ramlee samakan sultan dengan setan. Arwah memang genius.

muzikri berkata...

satu soalan pada mereka semua,

waktu british datang, raja yang betul rasanya kena halau ke merata tempat, maknanya yang tinggal sekarang darahnya masih byaangan tuhan di permukaan bumi ke? ini satu soalan yang legitimat perlu ditanya oleh rakyat, kerna kita ini penanggung pada simbolisme ini.

Stupid University berkata...

Kah! Kah! Kah! Salasilah ditentukan oleh orang kapir makan babi! Kah! Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

SALASILAH RAJA PUN KENA RUJUK BUKU ORANG PUTIH?

MELAYU TIPU MELAYU

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah…PERSOALAN NYA … RAJA GOPAL YANG ADA HARI INI SAH KE RAJA GOPAL… kah kah kah..

Sokong statement di atas...
Haha...
ikut adat Perak, laksamana oleh jadi sultan..
mane pegi abis?
xbunyi pun keluarga laksamana sekarang ni?

cicit ngah layor berkata...

Cuber tengok banglo2 demer ni,semuernyer dekat dgn sungai.Asainyer daghi lanon.Lanon caghi makan dalam ayor.Biler sampai musin tengkujoh,demer naik kedaghat tebaih hutan,kalau ader org kampong yg menentang,dgn org2 sekali demer tebaih.Aperbiler semuernyer dah kener tebaih,buat ghomah besor siap dgn pagor tinggi lagi.Org kampong,biler nengok org kayer,bukan main tunduk lagi.Demer tak sedor yg demer kater org kayer tu sebenornyernyer lanun dulu,kini dan selamer2nyer.Biler ditanyer saper namer org kayer tu,demer tak tau,Yg demer tau org kayer tu datang musin tengkujoh.Lekat ler sampai haghi ni.

Tanpa Nama berkata...

lu nak tau apa dia makna raja aka sultan ? lu tengok sini :

http://www.google.com.my/imgres?imgurl=http://www.team-bhp.com/forum/iipcache/77711.jpg&imgrefurl=http://www.team-bhp.com/forum/route-travel-queries/28199-bangalore-srirangapatna-nearby-places-inputs.html&usg=__NxnihNR8QBDHOSx0_sCaQrcNmdc=&h=139&w=216&sz=11&hl=en&start=5&zoom=1&tbnid=ekr-4-P9Gwx9WM:&tbnh=69&tbnw=107&ei=P-TVTYexMMjorAfCh9HpBQ&prev=/search%3Fq%3Dtippu%2Bsultan%26um%3D1%26hl%3Den%26sa%3DN%26biw%3D1280%26bih%3D685%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1

kah kah kah !

Tanpa Nama berkata...

darah raja hahaha .. kahkahkah .. uhkkk hakkk tuihhhhh

Tanpa Nama berkata...

sama tak warna darah raja dengan babi? kalau sama, tak ada istimewanya mereka ni.... kita semua sama!

Lang berkata...

gua pon mau jd sultan... makan tanggung berak cangkung... tak yah pening harga mau naik ka... turun ka.. ada harga ka... tarak harga ka... tarak pedulik punya...

Tanpa Nama berkata...

setuju cicit ngah layor...sape kuat,banyak penyokong,banyak duit (banyak lah pengampu) mmg jadi raja lah...mujur arwah P.Ramlee ada bagi sedar dalam filem dia.tgk cerita antara 2 darjat...