Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 25 Mei 2011

SATU LAGI LUKAH DIPASANG



INDAH LAGI BERSERI






nota:
bangunan ini sudah dapat
cap halal?
kah kah kah

ikan masin bee hoon nasi lemak
keropok rempah rampai - yang ini
selalu di tanya ada cap halal tak
yang merompak di bank
yang merompak tanah hutan
yang buat loji radioaktif
tak tanya - ada lesen halal atau tidak

pooorak... panddy kutty



KERAJAAN DIGESA BEKU PROSES KELUAR SIJIL HALAL HINGGA AUDIT BEBAS SELESAI - minsider

Kerajaan wajar membekukan proses kelulusan permohonan persijilan halal oleh Jabatan Kebajikan Islam Malaysia (Jakim) dan kesemua agensi agama negeri ekoran kes-kes ketidakpematuhan sejak kebelakangan ini, kata Pemuda Umno hari ini.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata, langkah itu perlu sehingga satu proses pengauditan yang komprehensif oleh sebuah badan bebas terhadap proses kelulusan permohonan persijilan halal oleh agensi-agensi berkaitan selesai.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..INI SEBENARNYA LUKAH…. kah kah kah..

kah kah kah…LUKAH NAK BUAT DUIT…. kah kah kah..

kah kah kah...JUAL KERTAS BERCAP HALAL.... kah kah kah..

kah kah kah...MACAM AMERIKA JUAL KERTAS HIJAU DIPANGGIL DOLLAR.... kah kah kah..

kah kah kah… TAK TAHU MANA AJARAN YANG DI IKUT…. kah kah kah..

kah kah kah…TAK TAHU AYAT MANA PUNYA AJARAN…. kah kah kah..

kah kah kah…SEMUA NAK PASANG LUKAH NAK CARI DUIT…. kah kah kah..

kah kah kah…DI JALAN RAYA MATA MATA BUAT ROAD BLOK… kah kah kah..

kah kah kah… ADA KERETA … KENA SAMAN EKOR…. kah kah kah..

kah kah kah…MINTA LESEN KENA BAGI DUIT KOPI… kah kah kah..

kah kah ka…MINTA TANAH KENA BAGI ANAK BINI….. kah kah kah..

woit… NAK MAKAN PUN KENA MINTA SURAT DARI GEROMBOLAN… kah kah kah..

kah kah kah..DUIT RASUAH TAK KIRA HARAM… kah kah kah..

kah kah kah…DUIT RASUAH BELI KAPAL SELAM TAK KIRA HARAM … kah kah kah..

woit…PERGI LANCHOEWLAAAA….kah kah kah..

woit…NAK MAKAN TANGGUNG SENDIRI LAAA… kah kah kah..

kah kah kah..SENDIRI MAKAN SENDIRI TANGGUNG…. kah kah kah…

kah kah kah…SEMUA NAK SUSAH KAN ORANG RAMAI…. kah kah kah..

nota:
berani haramkan mekdonald
yang merbahayakan kesehatan

berani haramkan kentucky fried fuck
yang menjadikan watga obese

berani beri cap halal untuk kedai tikam ekor
kah kah kah


KAKI TIPU

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ni la bid'ah...
Zaman nabi dan para sahabat tak jual pon sijil halal neh kah kah kah..

Halal-haram nih bukan pada makanan saja la yea segala urusan dunia nih kena halal :)

Memastikan halal-haram nih wajib bagi umat islam kalau alasan duit sijil halal nih sumber nak penguatkuasaan hmm carik la sumber lain..

Islam tu mudah cuma orang yang menyusahkannya..

Tanpa Nama berkata...

pandy kutty..

Tanpa Nama berkata...

Ha ha h..

Khairi..aper cer ..HDC. Sudah ada halal ka Tak ...

Ha ha ha...

Young Man berkata...

Sudah la Khairy hentikan lah Sandiwara tu. BN pun tak pandang apa shj jasa anda. anda ibarat anak tiri dan BN lebih rela susukan kera dihutan dari beri anda jawatan. Pengerusi pemuda BN tiada harga diri dan maruah. Jadi Pariah dlm parti Umporno. Lebih baik anda runtuhkan sahaja UMNO BN supaya Mukhriz tak bermaharajalela spt bapaknya si Malaon tu.

Tanpa Nama berkata...

duit dari hasil judi,rasuah,kalau beli unta dan sembelih buat korban raya haji pon haram di makan...betul tak gitu?

Kampong Kelawar berkata...

Sudah-sudahla Khairy,tak ada orang dalam UMNO nak pandang dan dengar apa yang anda katakan.Bukan tak tahu,orang UMNO ni materialistik dan padang kedudukan samaada dalam parti mahupun korporat.
Ingatlah Khairy satu saat akan berkata seseorang musuh anda dalam UMNO."UMNO ayah aku yang hidupkan dan tubuhkan,jadi aku berhak untuk jadi perdana menteri".Jadi sebelum masa itu datang,larikanlah diri.Ayuh Khairy bulatkan tekad,ikhlaskan jiwa untuk bertarung dan berjuang bersama rakyat yang mendambakan keadilan dan hidup yang tidak tertekan dan menyesakkan nafas dan jiwa seperti apa yang berlaku sekarang.Walaupun menempuh kesusahan tetapi nikmatnya tinggi.Matipun dalam aman dan tenteram.Ramai mereka yang dulunya senang lenang tetapi memilih kehidupan ala kadar tetapi tenang dan bahagia.

opisboi berkata...

umngokkkkkkk bukan menghambakan diri pada rakyat TETAPI menjadikan orang melayu sebagai HAMBA umngokkkkkkk wal bonggok!

Mufti UMNO Sembah Wang berkata...

Orang Melayu kena gerombolan tipu. Sijil halal ini adalah scam yang paling besar di Malaysia macam Nigerian scam. Kalau nak sijil halal kena bagi rasuah. Zaman P Ramlee dulu mana ada sijil halal? Zaman nabi dulu mana ada jual sijil halal?

Ada orang yang berhasrat dengki sebar khabar angin bahwa ada babi di dalam kek Secret's Recipe, jualan kek sudah diharamkan. Tetapi loji nuklear kat Lynas yang boleh membunuh seluruh rakyat Malaysia tu tak nak diharamkan! Dasar mufti UMNO yang tamakkan wang & jahil & bengong macam Tan Sri Harussani celaka cicak biawak bodoh menatang gila punya mufti pandi kutty!