Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 17 Jun 2011

SAPU MALAYSIA TIPU KITA SEMUA





NOTA:


dibawah ini adalah bukti
betapa kita semua telah dibodohkan

lihat dan baca bagaimana lanun gerombolan
kelepet duit secara resmi

ini belum dapat di hitung
komisen kapal selam
komisen lendir china doll
komisen judi halal

cuba campurkan gaji toyo
selama 8 tahun
bolehkan toyo beli rumah 6 juta ringgit

kalau pun toyo jimat semua duit elaun
setiap hari makan
makan bubur dan garam

hanya sebulan bulan puasa toyo
makan dimasjid bangsar
boleh terkumpul sebanyak itu?

kalau marah kena tipu
turun 9 julai ini
kah kah kah






1. Bercuti keluar negara sekali setahun terutama selepas persidangan Dewan Negara
- semua perbelanjaan ditanggung oleh kerajaan termasuk tiket penerbangan, hotel, duit poket sebanyak RM50,000.00. Kalau tidak bercuti keluar negara seorang menteri boleh menuntut sebanyak RM50,000.00 tanpa resit.

2. Bil letrik percuma ditanggung oleh kerajaan Malaysia

3. Bil Air percuma ditanggung oleh kerajaan Malaysia

4. Bil telefon percuma ditanggung oleh kerajaan Malaysia

5. Peruntukan perkakasan dapor/perhiasan rumah dll boleh dituntut setahun sekali sebanyak RM40,000.00

6. Sebuah kereta Mercedes S320, di lengkapi dgn telefon bimbit,satu pemandu,minyak percuma.Kalau guna khidmat pemandu kementerian, dapatlah duit percuma.(perdana sebagai kereta rasmi semata-mata)

7. Semua pemberian derma seperti kepada perkahwinan, kematian,atau pemberian kepada badan kebajikan kebajikan boleh dituntut.

8. Boleh mengadakan rumah terbuka setiap hari raya, segala perbelanjaan ditanggung oleh kerajaan. Kebiasaan Menteri menuntut sebanyak RM400,000.00

9. Setiap menteri biasanya tuntutan mereka sebanyak RM45,000.00 semua elaun perbelanjaan tidak termasuk elaun-elaun dalam slip pendapatan bulanan.

HARI KEMARAHAN RAKYAT


34 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

rakyat yang mamposss....banyak tu .masih tak cukup2?

aZRoy berkata...

faking hell! aku marah ni! aku memang marah tengok gaji-gaji menteri dan timbalan menteri gerombolan ni. satu sebab jeles gaji aku kecik. tapi yang penting gaji diorang tak berbaloi dengan kerja yang diorang buat selama ni!

Tanpa Nama berkata...

Elaun rajagopal takde ke TT.

Tanpa Nama berkata...

Ni..dalam paper cina bukit mana ko ambil ni? Beb..jawatan dia KETUA la beb.Orang yang nak tadbir negara.Bukan orang yang main blog takda keja macam ko hari2.Hahaha...

Dah pergi check ke pendapatan cina-cina bukit yang kat selangor tu? Dah pegi check akaun karpal singkat?

Pendapatan Ambingai yang nak ketuai bersih tu,dah check?

Good god macam ko ni,bising kat melayu je kan?

Anjing cina dengan india la katakan.

Kah kah kah!

Eh.Silap.

KAH! KAH! KAH! KAH!

ha..baru betul.

Tanpa Nama berkata...

Kena tax tak segala gaji, elaun dan 'claim' mereka?

Tanpa Nama berkata...

Kepada pemimpin2 KERAjaan..
Saya nasihatkan rembatlah sebanyak-banyak harta yang kamu nak..
Bila lagi nak rembat..
Lepas ni kamu tak pegang jawatan lagi..
Bila lagi?
Jangan lepaskan peluang yang ada...
Betul tak?
Kahkahkahkah....

Brain @ Kneecap berkata...

hah... ape lagi... jawablah... jangan lupa bro tukartiub... fesbuk 1.8 juta sehh... minyak turun seposen dah memekak... menteri yang makan subsidi lebih ni!!! patut diorang nye yang free tu sume bayor sendiri, kalo rakyat boleh takkan korang takleh... tapi aku tak join la kot turun 9 julai ni, kesian kat member-member aku meniaga kat kawasan tu... tapi aku akan tetap bangkang!!!

Tanpa Nama berkata...

Ada desas desus dari org UMNO sendiri yg mengatakan 2012 adalah tahun terakhir bagi UMNO berkuasa.... UMNO sudah parah busuk hingga ke akar.

So... rata2 depa semua pulun, tibai, rompak & songlap selagi mana yg sempat utk last2 minit...macam dlm citer P. Ramlee tayar buruk pun rembat....

abang entot berkata...

HOI TANPA NAMA 17 Jun 2011 12:06 PM

LU BINGAI MA....LU PEGI JILAT PANTAT NENEK KO LA WOI!

KAH KAH KAH...KONEK PENDEk!

Tanpa Nama berkata...

nama lg pegawai, menteri & kakitangan kerajaan!! tentunya kelayakan ada, gaji mestilah setaraf dgn kelayakan! takkan nak kerja kuli dgn cina bila ada ijazah itu ini? gaji kecik tu menunjukkan ilmu tak ada... tambahla ilmu, Insyaallah akan dapat kedudukan lebih tinggi & gaji yg lebih juga..bila ada PhD takkan gaji masih ciput jugak kan?

yg jd exco pun gaji banyak kan? sbb tu ada negeri ala2 islamik gitu wujudkan 'timbalan exco' plak! gaji plak backdated dari januari walaupun lantik bulan jun! sbb nakkan gaji tinggi, u! tak prasan ka bila kaum puak awak buat? halal ka? ambik gaji tak buat kerja enam bukan sebelum tu?

mengapa dengki orang lain gaji banyak? rezeki Allah ni banyak. awak carila usahala, Insyaallah, dapat labih! jgnla nak sakit ati dgn kelebihan melayu lain.. sepatutnya kita rasa senang hati sbb ada jugak melayu islam yg kaya & dermawan...

kata la kamu belajar tinggi2, takkan nak kerja tukar tiub sj? tentu nakkan kerja setimpal dgn usaha belajar tinggi2 td kan? jadi jgnla dengki dgn orang yg gaji tinggi, duit banyak sbb mrk memang layak dgn pendidikan & pelajaran yg Allah SWT lorongkan rezeki kpd mrk! awak nak marah dgn qadar & qadha'?

kesian mrk2 yg gagal mendapat kedudukan ni & hidup dlm marah2 sentiasa...kufur nikmat gitu...? menyalak bukit selalu...

trankton berkata...

12.06 dengan 12.52 bodoh!

2 benda yg korang perlu tau

1. Duit gaji menteri dari keringat rakyat. Mereka pikul amanah rakyat. Bila hasrat-hasrat dan masalah-masalah rakyat tak dituntaskan, buat apa bayar gaji, ya, BAYAR GAJI pada orang bodoh tak tau buat kerja...banyak pulak tuh duit rakyat abis.

2. Orang tak akan persoalkan gaji menteri kalau rakyat hidup tak melarat. Biarlah sejuta sebulan pun, kalau rakyat makan cukup, nak keluar rumah selamat, anak-anak ke sekolah-sekolah yang cikgu-cikgu bagus dan tak tertekan, nak beli rumah senang, barang-barang murah...saper nak marah?

Lain kali pikir dengan otak...bukan dengan kepala lutut atau kepala-kepala lain...bodoh.

persetan berkata...

masalah sekarang tugas menteri dilantik rakyat untuk menjadi wakil suara diorang dalam parlimen.adalah tugas menteri untuk menggubal akta2. adalah tugas menteri untuk menjaga kebajikan rakyat dengan duit yang rakyat marhein salurkan.

bukan bazirkan duit dgn kapal selam bodoh dan facebuk 1.8 juta.kebajikan rakyat terbengkalai pasal nak puaskan nafsu sendiri.

piut ngah layor berkata...

ini dah byk terlampau...ikut hukum ALLAH hidup ni perlu sederhana..pada yang komen patut tu cuba kira balik,lagi 1 rakyat bagi dia AMANAH uruskan negara,kalau rakyat tak pilih dia lantak la belajor tinggi mana pon hidup merempat.pandai lebong sana sini org pilih dia.tapi dpt pegang jawatan macam tu punye melampau.sape yang tentu kan gaji dgn elaun tu?baca sejarah khalifatul rashidin...apa yang khalifah terawal tu buat terhadap harta negara?apa harta yang diorg tinggal kan utk anak cucu nye?

Non-Governmental Individual berkata...

aku tak setuju dgn pencacai Ameno 17 Jun 2011 12:52 PM

aku tak setuju kalau rakyat yg tak berpendidikan hanya layak makan gaji yg kecil berbanding dgn yg lebih berpendidikan

tak adil bagi mereka yg bersusah payah menjadi kuli, kerja di kilang2, menjadi buruh, memerah kudrat dan keringat tapi hanya dpt RM20 sehari.

bagi aku, upah harus lah setimpal dgn keringat dan kudrat yg digunakan, walaupun pendidikan mereka tak setinggi pemimpin. tak adil bagi mereka.

berkenaan soal rakyat yg berpendidikan rendah itu, aku salahkan sistem pendidikan. maknanya sistem pendidikan kita gagal!

Tanpa Nama berkata...

Ya ampoon, kenapa lah bodoh sgt 12.06 dengan 12.52 ni? Tepunya kepala diaorg ni..

Tanpa Nama berkata...

Aku fikir artikel ni dah boleh dah buat satu perbandingan betapa teruknya pemimpin malaysia sekarang ni. rupa rupanya pencacai akan selamanya tetap jadi pencacai.

Dulu, kini dan selamanya.

Tanpa Nama berkata...

to 12.06 dengan 12.52

Babi le korang ni! Kharkhh tuih!
Kah! Kah! Kah!

Anti Telan berkata...

Ishh...ishh...geramnya aku.

Aku rasa BURIT pelacur lebih bermaruah dari gaji dan elaun-elaun Menteri ni !

Tanpa Nama berkata...

ini bukan soal dengki...menteri2 malaysia belajar tinggi-tinggi (kononnya la) tapi still tak reti nak jual minyak murah...tapi gaji bermiliyun-miliyun...rumah harga berjuta-juta...tu yang rakyat bengang tu...

Tanpa Nama berkata...

Kepada Tanpa Nama 17 Jun 2011 12:06 PM dan 17 Jun 2011 12:52 PM yang bukannye bodoh-bodoh alang tapi bodoh nak mampos. Tak yah korang nak alih topik plak.. cina bukit la, gaji selaras ngan kelayakan la.. isu nya ialah kepala shit menteri dan timbalan menteri UMNGOK dan Barisan Najis ni gaji udah dibayar tinggi tapi hari-hari datang opis merembat harta negara, lulus kontrak dan tender untuk kroni dan anak bini. Kalau nak ikut kelayakan pun tak de la tinggi mane.. cth Satim Diman yg beli sijil Phd tu.. bukan dengki atau kufur nikmat.. zaman Umar Al-Khattab dulu sahabat kata kat Umar kalau dia menyeleweng drpd Allah, rasuah.. mata pedang jawapan nya..

Tanpa Nama berkata...

SAPA CAKAP DIORANG KETUA?SAPA LANTIK DIORANG JADI MENTERI?BUKAN KAH RAKYAT?SEPATUTNYA GAJI RAKYAT LA YANG LAGI TINGGI...BINGAI BETOL MELAYU BUKIT 12:06...

aZRoy berkata...

woi anon 12.06 dengan 12.52! ko berdua ni dah la bodoh, telor pun kecot!

apa kejadah ye gaji besor gitu layak! buat perabih beras je bayor kan mahal ke diorang ni. tak setarap dengan hasil yang ada sekarang!

woi anon yang tarak telor dan bodoh! dah la takde telor pakai anon, lepas tu bodoh melantun-lantu la pulak, kahkahkah!

Tanpa Nama berkata...

Gaji BESAR tapi BODOH+BAHLUL!

1.Statement Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Ahmad Maslan yang jaga FELDA apa? untung 1 BILION kununya, tapi pinjam kat KWSP 6 BILION. CERDIK KE TU?

2.Jual air kat singapore RM 0.05 pastu beli balik RM 0.50, CERDIK KE TU?

3.Negara lain gali minyak dan jual pada rakyat sendiri murah, Tapi kat Malaysia gali minyak sendiri jual pada rakyat MAHAL! CERDIK KE TU?

MENANG BODOH+BAGHAL TAPI GAJI MAHAL!

-wakleman

Fuckir 1malaysia berkata...

Ni lum kira perbelanjaan duit setiap bulan Menteri-menteri pakai untuk budget jolok Lubang burit dalam hotel 5 bintang dan para gundik simpanan mereka.itu duit jolok burit pun leh claim balik.kerajaan tio Chi bai tanggung mah!burit amah pak rais yatim tebuk dulu dah claim ke belum?

Tanpa Nama berkata...

kalau dah nama pencacai sampai bila pon tetap mencacai. walaupon nyawa dah sampai ubun2.

kalau taik tu busuk melantun, pencacai ni akan tetap kata taik tu wangi semerbak.
sebenarnya bukan 2 ekor jer pencacai jenis ni, kat luar sanun ramai lagi spesis macam ni carik makan.

kepada tanpa nama 12.06 & 12.52 teruskan mencacai.semoga senang lenang anda didunia ini. kkkrrahhh thuiiiii....

P.Asan

Tanpa Nama berkata...

to 12.06 dengan 12.52

comment kao orang mencerminkan betapa tingginya kepandaian dan kecerdikan orang2 umno lahhh...

bik mama berkata...

jgn la marah. gaji mereka masih lagi rendah dibandingkan dgn menteri sweden dan norway.

tok jenggot berkata...

tanpa nama 17 Jun 2011 12:06 PM
kah..kah..kah..
gaji kau berapa..??
ketawa aku baca kau punya komen
apsal terlalu rendah kau punya tahap pemikiran kau ni

kau ni duduk mana..??
kat felda mana..??
takkan tak boleh nak nilai pemimpin kau tu..??

munasabah ke berkhidmat 8 tahun dapat beli rumah+tanah rm 6 juta..??
dia senang lenang yg kau backing dia apa kau dapat..??

dapat bulu kote dia pun kau dah suka..
apa punya turr punya org kau ni..
khir toyo cakap, goblok la kau ni..

Tanpa Nama berkata...

bik mama berkata...
jgn la marah. gaji mereka masih lagi rendah dibandingkan dgn menteri sweden dan norway.
17 Jun 2011 8:06 PM


gaji mereka (menteri2 malaysia, termasuk pelbagai macam subsidi2 yg setiapsatu ditukarlabel sebagai elaun2) masih lagi rendah dibandingkan dgn menteri sweden dan norway, walaupun (jika pembangkang cerdik dan kaji betul2) bahawa sebenarnya jangkamasa waktu siang (daylight) bagi orang di sini adalah lebih panjang berbanding orang di sana.

kahkahkahkahkah
*sad...!*

-average joe-
klakka-la.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

same je due2. bukan baik sangat pon. due2 melayu jugak. kate politik tu kotor. dok gaduh sesama sendiri. nak jatuh kan satu sama lain. biase lah manusia. ade je yang tak puas hati.

belum tentu lagi kalau korang jadi menteri buat ape yang korang dok marah2 nie. silap2 2x5 jer. tapi kalau dapat betulkan bagus jugak. teringin jugak nak tengok pemerintahan yang baru mcm mane kan.kot2 gaji rakyat boleh naik sama dengan menteri. haha

melayu jer. belum tentu islam nya. sebab tu semua sndri punya hal. kalau kebodohan tu senang nampak. sorok2 kan lah sikit. malu jer. sama2 bodoh.

Non-Governmental Individual berkata...

pada Anon 17 Jun 2011 10:56 PM,

JANGAN BANDING DGN SWEDEN, SWEDEN IALAH NEGARA WELFARE STATE(NEGARA KEBAJIKAN).

DI NEGARA2 SCANDINAVIA, KEBAJIKAN RAKYAT DI JAGA DGN BAIK. KADAR RASUAH RENDAH. PENDAPATAN JAUH LEBIH BESAR DPD KITA

Miss Shahadah berkata...

haihh

korang mengata org bodo, korg bijak sgt ke? terima bulat2 maklumat org tanpa usul periksa? skali dpt maklumat, dan2 tuh la yg kau percaya...xdpt nk sangkal keyakinan korg lg dh...

baik org A, atau org B, 2-2 mengata org bodo, diri sendr x sedar? korg terima melulu je ape yg org lain suap bg korg tuh...bgus sgt la perangai tu?

mmg la mamat yg beli harta 6juta tu bangang, hbs psl beberapa kerat individu tuh, korg menjahanamkan umno tanpa maaf tu...korg x bangang?

org2 yg tgh salahguna kuasa skg ni...tuh sumer individu2 yg slh....aku xde kata org2 dlm parti A baik...tp aku xblh sokong org2 parti B ni bgus sgt...

korg nk jahanam kn umno...fine...aku pon xbpe nk favor this parti lg dh..selagi si tua2 bangka yg tamak ade dlm tu xreti nk berambus...hbs tuh xkn aku nk hrp kn PR plak?

asal usul umno, utk tanah melayu...mmg umno dh korup sgt...susu sebelangan tuh mmg dh rosak...abes xkn la nk pecahkn belanga tuh? gnti kn je la dgn susu bru! rmai lg org lain yg blh pkai...tp dlm belanga yg sama...psl objektif asal nye tak kotor mcm nila2 tuh td...tp nk tggu individu ni kluar...mmg haram la...psl individu yg suci bersih xmain duit koto ni mmg ssh bena nk naik...

asal usul PKR? utk ape? atau lebih tepat, utk sape? korg pk, klu mamat tuh xde kantoi tahun '98 dlu...nk kuar ke parti PKR ni? silap2 dia kt umno jgk...menyangak kt sane jgk...mne tu penyokong mamat ni akn jd dinding perisai umno...

tp psl dia dibusukkn dlu..maka muncul la pkr ni...utk bina platform bg mamat ni...smpai skg pn...matlamat pkr ni mmg utk naikkan mamat yg 1 ni je...

pstu xkn aku nk serahkan nasib kt dap? ya rabbi...aku tgk penang pn dh takot...silap2 nt jd mcm singapore...melayu nye ntah ke mne...

abes tu pas? tgk sket kelantan tuh...'maju ng acuan sendiri' kata dorg....hah! maju la...tp ekonomi xde...sumer pon kne bhijrah kluar nk crk keje...

jgn kata aku bodo...sekurg nye aku x buta kn mata aku menyokong 1 pihak dan tulikan telinga aku dri dgr kesalahan pihak aku sokong tuh...

pd aku...xde sape yg blh aku hrp kn utk masa skg...itu kesimpulan aku...

klu korg ade lg tok nek atau mak ayah korg yg pnh lalu 13mei dlu...tok nek atau mak ayah korg yg dok kt bdr KL masa darurat tuh...cube dgr sket citer dorg...betapa truk nye masa tu...nilai blik korg nk ke lalu waktu2 cmtu smula...

sekian

Tanpa Nama berkata...

melayu tak habis2 cari salah melayu lain,
walau apa saja sampai kalau melayu b solat pun dia kata haram..
ish ish ish
ini lah melayu akhir zaman
yang memang patut digembala oleh puak2 caaa yaaa nuuun alifff..
sebab tak habis2 hasad dengki
dari isu raja sampai ke kerani peon yg nak gaji sama mcm PM.

kalau mm tu tak payah lah anak2 kita belajo pandai2 n tinggi ilmu agama untuk memimpin
sebab
nak buat apa jadi pandai
tak habis pmr pun dapat sama gaji dgn yang ada phd
menteri sama gaji dgn kerani
bukan pasal status
tapi itu hukum tuhan
ada pemimpin
ada yang dipimpin
rasuah? ada dimana2 walau parti apa pun
anuar tk rasuah? mana dapt duit bnyak selalu gi oversea?
siapa sponsor kempen pilihanraya anuar?
nik aziz?
mmmmmm...no komen
dapig? kalau tak rasuah pun mmmg dah lama kaya raya ssb pandai tipu n cari duit ncn2 cara
bukan mcm melayu bolg TT
yang hanya tahu melenting sampai langit ketujuh bila baca APA SAJA yang TT tulis
entah betul tah tidak
TT dh memmg kerja cari salah kerajaan dan hentam kau2
salah betul belakang kira janji dpt kasi bakar hati melayu yg buta huruf n emosi sentimen bakaran.

tak malu ke dgn caa yaa nun aliff yg ketawa terberak2 baca blog TT sbb tengok betapa bangangnya melayu yg sukup senang kena hasut?
aku pun tak sokong mana2
korang yg extreme hentam kerajaan
apa kata nanti kerajaan baru, menteri semua jgn ambil gaji 1 tahun dan sedekahkan kpd fakir miskin seluruh negara?
boleh buat PR?
boleh buat caa yaaa nun aliiif?
boleh buat pas?

jgn cakap kosong melayu oiii
malulah dgn perangai busuk masing2
sampai sanggup gadai negara..

Tanpa Nama berkata...

Shahadah ni comel la.