Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 17 Jun 2011

TIKET BAS DARI UTARA TELAH HABIS




NOTA:


sesiapa yang berniat untuk datang
ke kuala lumpur pada 9 julai ini
wajib menempah tiket tiket pengangkutan
dari sekarang

NOTA:
adalah dimaklumkan
tiket bas 6,7,8 julai dari utara
semua nya telah habis di beli
tiket untuk 3, 4, 5 julai masih ada

jika tidak ada bas tambahan sila
pesan awal tiket keretapi
atau tiket kapal terbang

NOTA:
tiket bas dari kelantan dan terengganu
masih ada lagi tetapi semakin menipis

NOTA:
tidak ada laporan dari perak, johor dan melaka

LIHAT KEMBALI SEJARAH KITA BERSAMA:



NOTA:
anak muda bangunlah
akhirnya dunia ini
adalah milik anak muda !


23 ulasan:

Amuraria berkata...

LAGI DIUGUT,DITEKAN DAN DISEKAT LAGI DIA PUKOI NAIK !

ex-pekida berkata...

berbahagialah mereka yg menjadi sebahagian dari sejarah malaysia.. salute!

blog-tips-kurus berkata...

Tanggal 9 Julai..?
Kena cari alternatif lain dengan segera!

Tanpa Nama berkata...

Saper kata BERSIh merugikan..
ini sudah menguntungkan sistem pengangkutan negara

Tanpa Nama berkata...

anonymous
saya mewakili perempuan dan wanita warga malaysia mengucapkan selamat berjaya kepada pahlawan yg akan turun pada 9hb nanti. semoga ia akan membawa pengertian dan perubahan yang besar terhadap sistem pemerintahan Malaysia yg semakin tenat ini. bukan sahaja perhimpunan. kami menantikan kepulangan kalian serta berita gembira daripada kalian. Allah bersama kalian dalam menentang pemerintah yang zalim. Allahuakhbar!

syazwan berkata...

takbirrrr!!... kita dah hampirr..

Non-Governmental Individual berkata...

TURUN LAH ANAK MUDA,!

TURUN LAH ENGAKAU!

MELAWAN KERAJAAN FASIS!

MELAWAN FEUDALISME!

MELAWAN KAPITALISME!!

MENEGAK KAN KEADILAN UNTUK KAUM2 BURUH YG TERTINDAS!!

MOGOK LAH KAMU!!!

Anti Telan berkata...

Jika tiket bas habis, jangan risau..

Gunakan jalan laut. Tauke2 Nelayan boat besar sedia membantu untuk gunakan boat mereka.

Guna jalan laut terus mendarat melalui pengkalan2 kecil pantai Selangor...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

ANTI Telan terbaek!

UMproNO berkata...

Awal-awal lagi Syarikat Bas dah untung besar.

Awal-awal lagi BERSIH dah menjana ekonomi.

UMproNO semakin kecut telur...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

JOm turun...demi sahabat2 kita yg hidup dalam kesusahan ! Walaupun ada yang masih pekat doh sembah Gerombabilan

Demi generasi masa depan

Tanpa Nama berkata...

gua nak lepak rumah je... nak tengok geng demo bersih vs geng perkasa

Tanpa Nama berkata...

kepada semua yg bakal ke perhimpunan bersih nanti diharapkan tekadkan azam untuk terus maju kehadapan...Buktikan kepada kami anda ialah pejuang untuk mengubah nasib negara dari sistem pemerintahan yg semakin menjijikkan...insyaallah ALLAH bersama-sama kamu semua...Takbir !!!

Tanpa Nama berkata...

jom sama2 kita berdemo...

Kalo lapo kita leh menyamar masuk kem KJ UMNO. Dgr citer ada nasi free, air kotak, Minah Cun & VCD sex free....

Hahahahah....

Tanpa Nama berkata...

Saya akan turun 9 Julai ini berseorangan dengan menaiki bas. Kebetulan ada hal di KL. Mungkin boleh Hai Hai dengan abang Mat dan ahli BERSIH. Saya seorang isteri dan seorang ibu.

Kluang Lady

Tanpa Nama berkata...

Saya seorang suami. Kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

gua turun...malam tu ada konsert waeet charity & blues gang...sambil pegi tu malam leh 'Rockin'

Tanpa Nama berkata...

Kepada Bujal yang dikasihi..

Jika kamu terlibat dengan pasukan anti-rusuhan pada 9/7/2011 Pak Usu harap kamu jangan terlampau zalim terhadap orang yang berkumpul secara aman itu.

Pak Usu tahu kau terpaksa melakukan kerja itu kerana kau dibawah arahan ketua. Dan lebih menyusahkan, ikut arahan salah... tak ikut arahan juga salah...

Walau bagaimana pun.... orang yang menghadirkan diri dalam perhimpunan Bersih itu adalah rakyat Malaysia yang ingin menyuarakan perasaan mereka disamping mendapatkan keadilan dalam pilihanraya ke 13.

Perhimpunan ini wujud kerana kerajaan BN dan SPR bersekongkol menipu dalam pilihanraya. Semua orang nampak perbuatan menipu dan salahguna kuasa SPR demi untuk memenangkan calon dari BN.

Kerajaan BN hanya pandai menipu tapi bodoh dalam menguruskan ekonomi rakyat.

Kamu sendiri lihat betapa susahnya hidup dibawah kerajaan BN sekarang ini. Harga barang naik melambung tinggi, gaji tak naik. Setiap barang yang dibeli dikenakan cukai.

Walau pun isteri kamu bekerja tapi pendapatan yang digabongkan itu masih tidak mencukupi untuk membayar segala bil hutang sehingga kamu kata terpaksa ugut rakyat bersalah dapatkan rasuah sebagai sumber pendapatan tambahan.

Sebenarnya kesalahan yang kau lakukan itu adalah berpunca dari kepimpinan melalui teladan kerajaan BN. Mereka juga melakukan pekara yang sama terhadap rakyat terbanyak.

Jika perbuatan salah kamu itu tidak dihentikan dengan menggantikan kerajaan yang lebih baik dari BN, maka kehidupan anak cucu kamu akan lebih melarat dari apa yang kau tanggong sekarang.

Oleh kerana itu Pak Usu harap kau tidak terlampau menzalimi rakyat yang mahukan perubahan dalam pentadbiran kerajaan BN. Jangan belasah orang seperti membelasah lembu gila. Dan janganlah kamu mereka sehingga menyusahkan kehidupan keluarga mereka.

Kamu kena ingat, hanya kamu saja anggota polis yang mengikut arahan ketua, tapi isteri dan anak-anak kamu bukan polis. Mereka adalah rakyat Malaysia yang perlukan pembelaan yang adil dari kerajaan BN.

Oleh kerana itu berilah ruang dan peluang pada mereka yang ada dalam perhimpunan Bersih itu menuntut keadilan secara aman kerana perjuangan mereka melibatkan juga hak asasi isteri, anak-anak kamu dirumah.

Pak Usu bukan nak mengajar anggota polis seperti kamu buat kerja. Tapi Pak Usu nak ingatkan bahawa pilihanraya ke 13 ada tiba bila-bila masa saja.

Jika BN menang, kamu boleh bersorak ria dan terus melakukan kejahatan dan kezaliman kamu itu.

Tapi jika BN kalah dan Pakatan Rakyat yang mengambil alih Putrajaya... ketika itu kamu akan sedar betapa hinanya diri kamu menjadi orang yang zalim ketika pemerintahan kerajaan BN.

Jangan ikut perangai "POLIS PENCEN"

Tanpa Nama berkata...

9 JULAI....DATARAN TAHRIR

Tanpa Nama berkata...

Saya mahu jadi sebahagian dari sejarah yang akan saya ceritakan kepada anak cucu saya. Tidakkah kamu juga???

SAYA MESTI TURUT SERTA! AYUH SEMUA!!!

+buruhkasar+

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih Pak Usu..Bujal akan ingat pesanan Pak Usu tu..
Bujal akan layan depa sebaik mungkin, malah Bujal akan bawak ayaq mineral & biskut tawaq utk bagi kat mana2 pendemo yg dahaga atau lapaq..

Tanpa Nama berkata...

Saya lah bujal itu. *wink wink.

sepat1204 berkata...

STARTEGI UTUSAN MELOYA , BERITA HAIRAN DAN TV3/4 UNTUK MEMFITNAH DAN MENHANCURKAN PR SERTA MENJADI LIDAH SYAITAN KEPADA UMNO/BN TERUTAMA MEMPENGARUHI ORANG MELAYU :

1.MEMBURUK-BURUKKAN PEMIMPIN PR
2.MEMPERLIHATKAN KETIDAK SEPAKATAN ANTARA PIMPINAN PR
3.MELABELKAN PEMIMPIN PR SEBAGAI RASIS DAN ANTI MELAYU
4.MEMBINA PERSEPSI PR TIDAK MAMPU BELA NASIB ORANG MELAYU
5.MEMBINA PERSEPSI PAS & PKR DIPERKUDA DAP
6.MEMBINA PERSEPSI KERAJAAN NEGERI PR DIPERINTAH BERASINGAN
-PULAU PINANG OLEH DAP
-SELANGOR OLEH PKR
-KEDAH DAN KELANTAN OLEH PAS
7. MEMAINKAN PROPANGANDA PR ADALAH ANTI MELAYU
8. MEWUJUDKAN PERSEPSI NEGATIF KEPADA PR
9. MEMUTARBELITKAN FAKTA DAN MEMANIPULASIKAN ISU
10. MENIMBULKAN KEBENCIAN ORANG MELAYU KEPADA PEMIMPIN PR DAN PR
11. MENIMBULKAN KRISIS DI PERINGKAT AKAR UMBI PR SUPAYA PECAH , BERGADUH , BURUK SANGKA
12. MENIMBULKAN TANGGAPAN SONGSANG TERHADAP PR
- DAP HANYA UNTUK ORANG CINA
- PKR DIKUASAI ORANG INDIA DAN CINA SERTA ANTI MELAYU
- PAS MENGGUNAKAN AGAMA UNTUK KEPENTINGAN POLITIK
13. MENIMBULKAN PERSEPSI BAHAWA PR ADALAH LONGGAR , RAPUH DAN TIDAK SEFAHAMAN
14. MENYERANG BERTUBI-TUBI SERTA BERTALU-TALU AGAR PR AKAN KEHILANGAN FOKUS

TUJUAN TERSEBUT AGAR :

1. ORANG MELAYU MELIHAT PR TIDAK MAMPU MELINDUNGI ORANG MELAYU
2. ORANG MELAYU BERPENDAPAT MALAYSIA AKAN DIPERINTAH OLEH CINA
3. ORANG MELAYU AKAN TERGADAI JIKA MENYOKONG PR
4. ORANG MELAYU TIDAK AKAN MENYOKONG PR YANG DILIHAT ANTI MELAYU
5. PR AKAN KEHILANGAN SOKONGAN MELAYU
KIKIKI