Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 14 Julai 2011

JANGAN HENTI HENTI - BILA DAI JATUH PIJAK LAGI




BAKAR DAN TERUSKAN GERAM ITU




SELANGOR PAS MAHU PAKATAN ANJUR KEMPEN KEKAL MOMENTUM BERSIH
- minisider

PAS Selangor percaya bahawa satu ceramah besar-besaran di stadium di sini akan membolehkan semangat Bersih 2.0 dikekalkan dan oleh itu, mahu Pakatan Rakyat menganjurkannya dalam waktu terdekat.

Malah PAS Selangor juga mahu tokoh agama dipanggil memberi penjelasan bahawa perhimpunan Sabtu lalu adalah halal dan tidak bertentangan dengan agama.

Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad (gambar) tindakan itu penting bagi pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat menjelaskan apa yang berlaku pada 9 Julai dan menjawab maklumat tidak tepat disiarkan media arus perdana.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit… TERUS KAN LAGi… TERUSKAN LAGI… kah kah kah..

woit…. INI LAH HARI HARI AKHIR…kah kah kah..

kah kah kah… TANDA TANDA … NAK PADAM… kah kah kah..

kah kah kah… RIAK RIAK … NAK NAZAK…. kah kah kah..


TIKUS MONDOK NAK LARI



nota:
berhati hati
bila kapal nak tengeglam
ramai tikus s akan lari

kita tunggu dan lihat
tikus mondok mana
yang pertama akan cabut
kah kah kah..

berita telah mula tersebar
ramai towkay china
telah mula nak belah
tak nak sokong gerombolan
kah kah kah

ini tanda tanda tikus awal
kah kah kah

3 ulasan:

Jebat2 berkata...

Sokong tt, semlm sy jumpa cukong MCA (bulan lps dpt medal dpd Agong), dia kata next election Beer eNd bungkus. Dlm MCA sj ada 3 team (team Chua Soi Lek, team Ong Tee Keat & team Ong Kar Chuan). Terpenting, dia kata Cina skg dah lari sokong DAP. Isu negara Islam & parti Pas dah tak menakutkan kaum cina.
Apa lagi isu yg umPORNo nak main???
HEY.....PAK MENTERI, MANA MAU LARI!!!

cicit ngah layor berkata...

semangat.....semangat ler juger.Tak kan semangat punyer pasai,gambor YB Khalid sampai jadi mcm tu.Ndak kener miker ni nampaknyer.

Tanpa Nama berkata...

bro tt dll
aku sgt setuju cdgn yg diutarakan khalidsamad tu.
momentum perlu terus bergolek supaya menumbang & meratakan apa2 halangan yg muncul sepanjang jalan perjuangan. jgn biarkan bolabesi maha berat yg telah kita tolak & mula gerakkan itu terhenti, lagi berat nak ditolak kali ke-2 kelak.

aku juga tidak setuju pendirian kawansekolah kau, rpk yg tidak mau politikus pakatan turutserta dlm gerakan bersih sebagai mewakili parti2 pakatan. sebaliknya jika politikus2 spt anwar lks tghh tgna mahupun mat sabu turutsama, rpk mahu mereka turun atas dasar individu, bukan kepartian.

aku rasa rpk dah terlalu byk perkara nk dipikir dihitung & dikesahkan, hatta beliau mungkin melayu yg terlupa (alamak, betul pulak si mamaktaheer kali nih!) bahwa asal pemberontakan jiwa kumpulan bersih ini taklain takbukan berpunca dari BANTAHAN CALON2/PARTI2 PAKATAN TERHADAP PROSES PILIHANRAYA DULU2 bilamana calon 'pembangkang' kecundang akibat kaedah undian yg dianggap mengelentong atau dilihat samar! cthnya, seorg calon pas kalah dlm pru dan mendapati ada kepincangan atau ada asas utk mengesyaki berlaku kepincangan dlm pru itu, maka sudahtentu calon pas itu melepaskan ketidakpuasanhati pada spr. dan ini berterusan dari satu pru ke satu pru dari satu prk ke satu prk, lalu akhirnya terbit buahpikiran utk menggerakkan bersih.

jadi pada aku sgt amat wajar politikus dan parti politik turut turun sebagai bersih, kerana mereka juga yg bertanding dlm pilihanraya & pihak mereka juga yg mengawas/memantau proses itu. org2 awam yg turut menyokong & turutserta dlm bersih tidak bertanding & tiada sumber utk mengawasi pilihanraya.

lantaran pihak yg menerajui bersih selayaknya lah dari kalangan org yg berkepentingan (calon/pemimpin parti, yakni para politikus - boleh juga dari komponen bn sendiri jika mereka juga mahukan spr lebih jitu) dan sebaris pula dgn pihak2 neutral yg ada kuasa/sumber memantau proses pilihanraya (lembaga peguam, para ngo dsbnya), sedangkan org awam penyokong kuat di belakang.

pada aku wajar & adil lah begitu; tiada isu nak kata politikus pakatan "cuba merampas" gerakan bersih dari ambiga atau ngo dll.

lagipun yg lebih berani/lantang meluahkan rasahati dlm negara ini sudah semestinya pemimpin2 & parti2 pakatan sperti yg telah dilakukan selama berpuloh2tahun kebelakangan! adakah sekadar mengharapkan ambiga & ngo lain2 itu maka semangat ultra-kental yg teramatsangat diperlukan utk berdepan perkakasan KERA UMNgOk-BoNgok sebegini dapat ditiup kesepelusuk negara malah dunia? dan adakah dapat pula mengekalkan momentum gerakan yg juga teramatsangat penting, kerana, bak kata mamaktaheer,melayu mudah lupa, maka jika diam tiada gerakan seketika maka mulalah masing2 lupa lalu liat. kalau tak ikut kata mamaktaheer, ikut kata aku pulak, aku kata melayu mudah layu (akibat hari2 disogok drama melayu/indon yg tak habis2 merintih menangis melalak melayu, takdepun drama yg tegak bersemangat berani kental cekal) maka jika tidak dibaja & disiram dgn semangat juang utk seketika, luntur & layu lah gerakan ini.

bukanlah aku memandang rendah pada ambiga & ngo lain. tapi hakikatnya parti politik yg mula2 membantah proses pilihanraya & spr, dan ambiga/ngo takdapat lari mmg perlu kerjasama erat para politikus utk melebar & menguat gerakan bersih. tidak kira politikus itu dari pakatan atau dari BoNgok sendiri.

pendapat aku shj.

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY