Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 14 Julai 2011

KESAH BENAR BARU DI TERIMA




GAGAH BERANI MELAWAN






DARI TEMERLOH PAHANG


seorang AJK masjid besar temerloh
telah menghubungi seorang peguam
apabila 5 pekerja kontrek
yang bekerja membersihkan kawasan masjid
yang berkerja membersihkaan permaidani
telah di cekup oleh polis

ini kerana pekerja ini memakai
baju kuning yang ada tanda SAPUBERSIH

baju ini dipakai kerana nama syarikat
pekerja ini ialah SAPUBERSIH sdn.berhad

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah


nota:
macam tak percaya
tapi nak buat macam mana
ini malaysiaku
kah kah kah


KAH KAH KAH


14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bangang..

Tinta Hitam berkata...

Betul ke ni TT? Atau melawak?

Tanpa Nama berkata...

betul ke berita gempar ni?? hehehe

Tanpa Nama berkata...

Dear TT,

Poor thing, what to say?

Nostalgia abkk berkata...

R.O.C. telah pun di arah kan untuk membatalkan nama2 syarikat yang ada perkataan BERSIH dan diganti kan dengan nama KOTOR...kah kah kah
Bukan saja tuan nya phobia dengan nama BERSIH tapi kaki pukul nya pun turut sama.

Tanpa Nama berkata...

cincin rosmah,

meloya dan hairan tak siar pun berita ni. Opss, lupa lak, berita tak betul saja yang diterima ok, yang betul dibakul sampahkan.

Langsi berkata...

Selain dari kedai-kedai seluruh Malaysia telah bangkrap dan tutup kedai.

Perkara ini berlaku disebabkan Larangan dari KERAjaan UMNgOk Be-eNd yang mengHARAMkan pemakaian baju BERSIH... so sume pakai baju KOTOR tak perlu hantar dobi... mengakibatkan pengusaha kedai dobi jatuh bangkrap dan tutup kedai!

Tanpa Nama berkata...

Kesan solat hajat rakyat yang dizalimi. Allah telah tunjukkan betapa jijiknya tergolong dalam puak ini

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah kah

Betul ke berita ni. Kalau betul lagi kuat aku gelak .... kah kah kah kah

Abg Macho berkata...

TT melawak kot. Kalau betul betul kejadian ni berlaku, memang orang melayu ni dah tahap bangang nak mampuih laa.

Kesian la woii kat orang melayu, dah ramai melayu bodoh skang ni.

Tanpa Nama berkata...

bro..

UMporNO, PEKASAM DAN UMNO YOUTH TAKKAN DIAM SAHAJA?

PEJUANG ISLAM UNGGUL, SYUMUL LAGI TERMAKBUL ZUL 'BISUL' NORDIN TAKKAN DIAM KOT?? DIAM SBB PANGKAT 'DATUK' PUNYA PASAI KA?..

DAN MANA PERGI MAHAPURU SILAT LANCAU BARISAN KETIGA??

HEHEHE


Gerakan has strongly hit out at the DAP, daring it to severe ties with its coalition partner PAS for persistently pursuing its intention to establish an Islamic state in Kedah.

yoyo berkata...

anak siapa polis tu .
PANAS PERUT IBU MU

Tanpa Nama berkata...

PAS: Kita harus galak bukan Islam terima al-Quran, bukan herdik
July 14, 2011KUALA LUMPUR, 14 Julai — PAS berpendirian bahawa mempelajari tentang al-Quran dan Hadis merupakan satu tuntutan yang bukan sahaja perlu digalas oleh seluruh umat Islam, tetapi juga digalakkan ke atas orang yang bukan Islam.

Justeru menurut Ketua Dewan Ulama PAS pusat, Datuk Harun Taib al-Quran dan hadis merupakan sumber rujukan untuk kesejahteraan sekalian manusia.

“Sebagai orang Islam kita seharusnya menggalakkan penganut agama lain mempelajari tentang al-Quran dan hadis untuk mengenal Islam secara lebih mendalam dan bukannya mengherdik dan bertindak di luar akhlak Islam yang akhirnya menjauhkan bukan Islam dengan Islam,” kata beliau dipetik HarakahDaily hari ini.

Harun mengulas tindakan Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri Selangor Datuk Mohamad Satim Diman kelmarin mempertikaikan Adun DAP kerusi Sekinchan Ng Suee Lim yang cuba mempergunakan hadis ketika perbahasan kelmarin.

Dalam laporan hari ini Satim dipetik berkata beliau kesal dengan sikap membisu wakil rakyat PAS dan PKR beragama Islam berhubung perkara tersebut.

Harun berkata, “bagaimana mereka ingin mengenali Islam kiranya kita menghalang mereka untuk mendekati Islam.”

“Sekiranya ada kesilapan dalam kefahaman, maka menjadi tanggungjawab kita sebagai umat Islam membimbing dan bukannya mengeluarkan kenyataan yang tidak mesra yang akhirnya mereka lari daripada memahami ajaran Islam,” jelas Harun yang juga Adun Manir.

Beliau menjelaskan, PAS bersikap ‘menerang dan bukannya menyerang’.

Justeru, katanya, Umno wajib sedar bahawa al-Quran dan hadis adalah sumber hukum.

“Jika Umno benar-benar ikhlas cintakan al-Quran dan hadis, maka sokonglah agenda Islam yang dibawa oleh PAS,” katanya.


UNTUK UMNO, ISLAM ITU UNTUK 'CARMA' SHJ...HEHEHE

azhar berkata...

TT...ini ini ini ini sangat lawak!...wakakakakakaka