Isnin, 29 Ogos 2011

JANGAN MAKAN HASIL LENDIR CHINA DOLL




MAKAN HASIL LENDIR





MAT SABU PENGGANAS, PENGKHIANAT :MUSA HASSAN - meloya

KUALA LUMPUR 28 Ogos – Musa Hassan melabelkan Mohamed Sabu sebagai pengganas dan pengkhianat negara apabila mendakwa Parti Komunis Malaya (PKM) ialah hero sebenar dalam peristiwa Bukit Kepong dan bukannya anggota keselamatan serta ahli keluarga mereka.

Sehubungan itu, katanya, Polis Diraja Malaysia (PDRM) perlu memantau tindak-tanduk Timbalan Presiden Pas itu dan mengambil tindakan tegas terhadapnya termasuk dikenakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana kenyataannya itu menunjukkan beliau mempunyai kecenderungan menjadi pengganas.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..BERCAKAP DENGAN ORANG BANGANG INI SUSAH...kah kah kah..

kah kah kah..INI LAH HASIL RASUAH TERLALU BANYAK.... kah kah kah..

kah kah kah...SAMPAI SEJARAH SENDIRI PUN TAK TAHU.... kah kah kah,....

woit...MACM MANA BOLEH JADI POLIS....KALAU BANGANG MACAM INI...kah kah kah..

MEH SINI BACO FAKTA SEJARAH

Ketika Rumah Pasong Bukit Kepng di serang Tanah Melayu adalah tanah jajahn Inggeris.

Ketika Rumah Pasong Bukit Kepong di serang Pesuruhanjaya POlis tanah Melayu ialah Sir Arthur E.Young

Ketika Rumah pasong Bukit Kepong diserang mata mata dibayar gaji oleh British

Ketika Rumah Pasong Bukit Kepong diserang belum ada lagi Polis Di Raja Malaysia - malah Malaysia belum ada - yang ada Tanah Melayu.

Ketika Rumah Pasong Bukit Kepong diserang – belum ada konsep Ketua Polis Negara lagi. Soldadu upahan ini dipanggil SC atau Special Constable – polis ketika itu dipanggil mata mata.


TAK PERCAYA?

Hampir setahun selepas Hari Kemerdekaan, iaitu pada 24 Julai 1958, DYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, Almarhum Tuanku Abd Rahman Ibni Almarhum Tuanku Mohamad telah berkenan mengurniakan gelaran 'Diraja' kepada Pasukan Polis Persekutuan Tanah Melayu. Upacara ini dijalankan di Pusat Latihan Polis (PULAPOL), Jalan Semarak, 54100 Kuala Lumpur. Mulai dari saat itu pasukan polis dikenali dengan nama "Polis Diraja Persekutuan" atau "The Royal Federation of Malayan Police" dan pada 1963 ditukar kepada Polis Diraja Malaysia.

Konsep "Bersedia Berkhidmat" diperkenalkan oleh Pesuruhjaya Polis Tanah Melayu Sir Arthur E. Young pada 15 Disember 1952. Melalui arahannya, Arahan Pesuruhjaya Polis No. 36, tahun 1952: "Operation Service", A. E. Young menegaskan pendekatan polis terhadap orang ramai serta mewujudkan persefahaman terhadap kedua-dua pihak. Beliau juga berharap dengan konsep "Bersedia Berkhidmat" ini, pandangan negatif pasukan dapat dikikis dan sebaliknya dihormati.

( dari wikipedia)

NOTA:
jangan banyak sangat makan hasil lendir china doll
jadi bangang dan meraban


22 ulasan:

Mej Halim berkata...

Tanya balik apesal mereka ni tak dapat award dari kerajaan Malaysia. Itulah sebab kita kena tau sejarak mata-mata masa tu. Bangang sungguh orang politik ni.

Tanpa Nama berkata...

tu lah sebab mata-mata bukan polis macam mana yang kita anggap kalau tidak dah lama kerajaan menherokan mereka bagi award ke apa ke. bodoh

Melayu Kena Sokmo berkata...

Makan rasuah terlalu banyak mengakibatkan muka menjadi hitam dan bebal tiada langsung cahaya walaupun berbakakan seorang pengamal atau tahfiz Al-Furqan. Itulah yang UMNO amat suka, sampai pencen pun masih terlalu tebal bodohnya, apalagi saki baki sikap zalim dan ego sudah sebati dengan darah daging. Mudah-mudahan mampus nanti mayatnya terus menjelma menjadi babi. Itu sebaik-baik pengajaran kepada bangsa manusia yang tidak kenal erti keimanan atau jujur sesama manusia.

Amuraria berkata...

INI MACAM OLANG PUN BOLEH JADI KPN KAA ?

Nostalgia abkk berkata...

Asal keluarga dari keturunan yang baik2 belaka tetapi dimana silapnya.
Wallahhuaklam...

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya kerajaan pr selangor mat sabu dulu barua syiah sekarang naik pangkat jadi barua kominis pulak mampus lah korang,.

Tanpa Nama berkata...

Belum aku jumpa lagi pencacai UMNgok yang cerdik setakat ni. Ramai yang pandai meraban dari Marhaban... Selamat Hari Raya

Tinta Hitam berkata...

Bila dsh penuh dgn rasuah dlm darah daging itu yg Musa Hassan ni tak nampak apa yg org nak sampaikan

Awan Network berkata...

kerajaan patut pantau benda nie..tak payah dok fokus nak jatuhkan orang ja..


Entri Terhangat!! :
Identiti Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara Dibongkarkan !!
Oh Perempuan Dan Onani!!

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

ambik kau sebijik musa hassan
kalau bodoh dok la diam-diam

Tanpa Nama berkata...

Bila sebut hasil lendir China Doll,teringat Doll-Doll ni akan dijadikan warganegara ikut sistem biometric.Memang ramai yang sudah didaftarkan dan akan jadi warganegara Malaysia untuk mengundi MCA dan Gerakan.Chia Soi Lek tak bantah sebab senang dia cari pelakon video sex.

Tanpa Nama berkata...

"sanggup mampos sanggup la jadi barua. sanggup jadi barua sanggup la mampos". mungkin itu kata-kata mat indera. dan barua itu masih hidup sbg milayoo yg tak mengaku barua. demi kuasa palsu kesinambungan kuasa inggeris, melayu dimartabatkan sbg barua berwajah nasionalis dan islam. tak caya? tanya mubarak, tanya gaddafi atau baca nujum hadis tentang revolusi islam di tanah arab dimana pemerintah yg zalim akan diterajang keluar dgn hina. pemerintah itu adalah barua penjajah digelar neo-kolonis. history repeats. tak payah kita nak syusah-syusah gaduh pasal musang la. Allah's Design surely happen. hari ini kita hanya sbg saksi towards the moribund stage of barua kah kah kah. tak payah gusar la dgn makhluk cipuuuuuut!!

SL Chan berkata...

Bro,

Saya dapat petikan ulasan dari Encik
M S Ibrahim Al-Malbar. Saya rasa pengunjung TT patut tahu sejarah sebenar mendalam lagi. Kalau boleh minta izin Tuan MS Ibrahim untuk sebarkan artikel ini untuk pengetahuan sebenar yang lebih mendalam..Ulasan Tuan MS Ibrahim..

"Kesatuan Melayu Muda (KMM) ditubuhkan tidak lama selepas itu yang berusaha untuk membangkitkan kesedaran kemerdekaan dikalangan orang melayu dan anti British, antara pimpinannya ialah Dr Burhanuddin Al-Helmi, Ibrahim Hj Yaakub, Ishak Hj Mohamad dan Ahmad Boestamam. Pada 17.10.1945 ditubuhkan Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM) untuk meneruskan perjuangan kemerdekaan tanah melayu dengan slogannya MERDEKA, hanya pada 1946 Datuk Onn dan pengikutnya yang terdiri dari golongan atasan dan pertengahan melayu menubuhkan UMNO, slogan umno ialah HIDUP MELAYU dan merupakan pro-penjajah, umno memperkecilkan perjuangan PKMM dengan ungkapan "....membuat sebatang jarum pun tak pandai, nak merdeka...."
Pada 1947 Dr Burhanuddin, Ghanapathi, Abdullah CD dan Miau Siu telah menghadiri persidangan Asia di New Delhi yang membincangkan gerakan kemerd...ekaan di berbagai negara asia.
PUTERA (Pusat Tenaga Rakyat) terdiri dari parti2 kiri melayu dan AMCJA (Majlis Bergerak Serentak Malaya) terdiri dari parti2 kiri bukan melayu telah bergabung (macam Pakatan Rakyat pada hari ini) dan merupakan kemuncak perjuangan menuntut kemerdekaan secara berlembagaan dan merupakan persatuan berbagai kaum yang terbesar di Tanah Melayu. PUTERA + AMCJA telah mengemukakan sepuluh prinsip Perlembagaan Rakyat kepada British untuk menubuhkan sebuah negara yang merdeka, ianya merupakan julung kali di Tanah Melayu, tetapi British menolak cadangan tersebut dan British berpakat dengan umno untuk mewujudkan Persekutuan Tanah Melayu, British hanya akan memberikan kemerdekaan kepada golongan yang bersedia untuk meneruskan dasar dan sistemnya, maka yang paling setia dengan British ketika itu ialah umno. 18.6.1948 British isytiharkan darurat dan semua parti2 dan persatuan berhaluan kiri diharamkan, pada 20.6.1948 British lancarkan Ops-tangkap secara besar-besaran terhadap pimpinan PUTERA DAN AMCJA, ingat ketika itu tiada seorang pun pimpinan umno dan ahli umno yang ditangkap, apa maknanya itu?.
Tunku dapat kemerdekaan atas angin sahaja dan ada perjanjian yang mesti ditunaikan oleh Tunku, antara isi perjanjian itu 1. Tunku hendaklah mempertahankan perang kolonial yang dicetuskan oleh British 2. Menjamin Malaya tidak terpisah dengan blok sterling 3. Menjamin keselamatan pelabur British dan negara2 barat yang lain serta membenarkan mereka membawa pulang keuntungan ke negara mereka. Gagalnya rundingan Baling adalah kerana Tunku tidak memberikan ruang kepada PKM, Tunku hanya beri dua pilihan kepada PKM serah diri atau dimusnahkan, pada hal PKM sudah bersetuju untuk letak senjata dan menyertai politik demokrasi, Tunku lakukan ini adalah atas desakan British, sebab itu dalam perjanjian tercatat meneruskan perang kolonial, British sangat2 berdendam dengan PKM, jika Tunku terima cadangan PKM kemungkinan besar askar melayu tidak perlu masuk hutan dan tiadalah askar yang mati meninggalkan janda dan anak yatim, perlu diingat British gunakan orang melayu untuk mempertahankan kekuasaannya di Tanah Melayu dengan melantik mereka jadi SC, Home Guard dan juga askar melayu (arwah ayah teman pun jadi SC). Tulisan ini bukan menyokong PKM, tetapi hanya mencatat apa yang ada dalam lipatan sejarah yang tidak terdapat dalam buku sejarah di sekolah...."

sambungan......

SL Chan berkata...

sambung...

Setiap kali datangnya 31 Ogos maka slogan merdeka akan kedengaran dan Jalur Gemilang pun akan dikibarkan walau pun pada hakikatnya kemerdekaan yang dicapai hanyalah kemerdekaan palsu dan temberang dan Dato’ Onn Jaafar kata "kemerdekaan setengah masak", apa ertinya merdeka jika negara masih kekalkan perlembagaan yang digubal oleh penjajah British dan menolak Islam dan umno memutar belitkan sejarah pejuang kemerdekaan yang sebenar.
Pejuang kemerdekaan yang sebenar ialah PUTERA (yang dilabel oleh British sebagai berhaluan kiri melayu) dan AMCJA (berhaluan kiri bukan melayu)termasuklah Parti Komunis Malaya (PKM) mereka inilah yang berjuang menentang penjajah British dan menuntut kemerdekaan, bukannya umno pembohong.
Umno tidak pernah berjuang menentang British sebaliknya kebanyakkan pimpinan umno ketika itu jadi pegawai British termas...uk Tunku, umno memang tidak berminat untuk merdeka sebab itu umno memperkecilkan perjuangan PKMM yang slogannya `merdeka' dengan mengatakan "..membuat sebatang jarum pun tak pandai, nak merdeka” inilah ejekkan umno terhadap PKMM.
Percantuman PUTERA dengan AMCJA telah mengemukakan 10 prinsip perlembagaan rakyat kepada British dan ianya merupakan julung kali di Tanah Melayu, ianya telah meletakkan British dalam keadaan serba salah dan terpaksa berpakat dengan anak didiknya umno yang ketika itu umno telah bersedia untuk menjadi kuli batak, barua dan balaci British untuk meneruskan sistem British di Tanah Melayu. Memang British hendak tinggalkan tanah jajahan mereka dengan syarat yang akan ambil alih mestilah setia dengan British dan sedia dikuli batakkan, dibaruakan dan dibalacikan.
20 Jun 1948 British lancarkan operasi tangkap pimpinan PUTERA dan AMCJA tetapi tiada seekor pun pimpinan umno yang ditangkap.
Umno dapat negara ini (merdeka kononnya) atas angin aje, kerana yang berjuang menentang penjajah British dan menuntut kemerdekaan ialah PUTERA dan AMCJA termasuklah Parti Komunis Malaya (PKM) maknanya PKM ada jasa dalam menentang penjajah British dan menuntut kemerdekaan, tetapi umno tiada apa yang boleh dibanggakan kalau ada pun jasa umno dan boleh diiktiraf sebagai jasa terbesar umno ialah umno berjaya kekalkan sistem kufar peninggalan penjajah British dan dalam masa yang sama menolak Islam termasuk undang2 Islam dan lain2 lagi, Jahat dan Zalim sungguh umno, semoga Laknat Allah atas umno dari dulu hingga kini yang masih kekalkan sistem kufar itu.
Orang melayu di negara ini sewajarnya berterima kasih kepada PKM terutama Chin Peng yang berjaya membunuh Henry Gurney, kerana Henry Gurney adalah setan yang bertanggungjawab membunuh ratusan umat Islam di Palestin, tetapi oleh kerana umno adalah kuli batak, barua, balaci dan bolehlah dianugerahkan sebagai `binatang ternak’ British maka umno menjulang Henry Gurney sebagai wira mereka dan mengabadikan nama setan Henry Gurney dibeberapa tempat di negara ini.
Celaka umno Laknatullah, kamu telah hancur musnahkan cita-cita PUTERA DAN AMCJA untuk mengwujudkan sebuah negara yang perlembagaannya digubal oleh rakyat Tanah Melayu ini sendiri, demi kuasa kamu sanggup jadi `binatang ternak’ British dan `binatang ternak’ setan, umno adalah `thoghut’ dulu dan kini.
Dari sudut hukum yang bersandarkan Al-Quran dan Sunnah, jadi ahli umno atau menyokong umno/BN adalah HARAM, oleh itu dipenghujung Ramadhan yang mulai ini keluarlah beramai-ramai daripada umno/BN dan bertaubatlah, sementara nyawa dikandung badan...."

SL Chan berkata...

sambung...

Kekejaman dan kezaliman Penjajah British: Menjajah Tanah Melayu, Melakukan pembohongan dengan melabelkan penentang British sebagai musuh dan berhaluan kiri, melantik askar dari orang melayu (termasuk SC, Home Guard Dll) hanya untuk mempertahankan kuasa British, membawa masuk Henry Gurney yang telah membunuh ratusan umat Islam di Palestin bahkan polis2 yang dibawa masuk juga adalah yang pernah membunuh umat Islam di Palestin, British menangkap dan membunuh rakyat yang enggan membayar cukai serta hartabenda dirampas, menjatuhkan hukuman gantung ke atas Adnan, Mat Indera, Nordin dan yang mati di medan pertempuran ialah Sudin dari Perak, Hidir, Ali Boyok dari selangor, Yusof, Manap dan Hj Ramli dari Pahang dan ramai lagi yang terkorban kerana menentang penjajah British. Penentang penjajah British berdepan dengan polis2 British yang ...dibawa masuk dari Palestin dan mereka ini telah membunuh ribuan umat Islam di Palestin, bersalahkah golongan berhaluan kiri melayu dan bukan melayu termasuk PKM yang melawan dan membunuh polis British yang tangan mereka berlumuran dengan darah rakyat Palestin?, pada 1953 menghalau dengan kejam penduduk Kg Jenderam yang menentang British dan kg itu dibom dan dihanguskan, penduduk Kg Belum dihalau ke Gerik dan Kelantan dan semua rumah dibakar, pokok buah2an ditebang dan ternakan ditembak mati. Malang sungguh nasib yang menimpa mereka kerana pada masa yang sama pimpinan umno sedang berasmara dengan British dan mendapat berbagai habuan dunia dari British... Ya Allah musnahkanlah dan hancurkanlah umno dan pimpinannya...Aamiin......

SL Chan berkata...

Bro TT,

boleh hubungi Encik M S Ibrahim Al-Malbar kat facebook.....

ini bolih backup TT dan Mat Sabu!!!

DX berkata...

Terima kasih baginda Queen kerana menghadiah kemerdekaan kepada kami. Selamat hari merdeka Malaysia!

Tanpa Nama berkata...

Bila ada pihak yg tak sefahaman dgn gerombolan, sesedap hati labelkan sebagai PENGGANAS. Lepas tu nak gunakan kekerasan di bawah nama 'undang-undang'

Sama je perangai depa dengan perangai US, perangai Zionis.

Tanpa Nama berkata...

bro tt, cerita kau ni mmg menarik terutama pada yang benci sgt pada BN n UMNO n nak kerajaan baru..juga yang buta sejarah..bila dengar yang sensasi dari tt..terlompat2 seronok berok penyokong tegar tt. tak salah kita cuba menceritakan jika ada fakta benar tapi yg membezakan adalah cara fakta itu dianalisakan. Bila nak hentam BN, semestinya kau kau tt crita dan ksi bakar sentimen pada penyokong2. Kan gitu TT?
PERSOALANNYA...APAKAH MATLAMAT MAT SABU N TT TENTANG MAT INDERA DAN KOMUNIS NI? NAK TUKAR SEMUA SEJARAH MALAYSIA SEBAB RASA KEBENCIAN ATAU NAK DIDIK RAKYAT DIATAS FAKTA SEJARAH YANG SEBENAR? ATAU NAK CERITA PADA SEMUA SIAPA SEBENARNYA PEJUANG NEGARA?
Kita dijajah selama 446 tahun (1511 hingga 1957) oleh portugis, belanda, inggeris, jepun dan kembali inggeris). Kalau lihat sejarah di semua negara nusantara, ketika penjajahan asing ada rakyat yang menentang terang2an dan ada yang bekerja erat dgn penjajah. Adakah inggeris pernah menghalang pengamalan agama Islam dan sistem pemerintahan beraja di tanah melayu sejak 1824? saya tak pasti dan TT perlu cari bukti. Ada negara2 nusantara yang bangkit menentang penjajah dengan bersenjata (filipina, vietnam, indonesia)kerana penjajah dikatakan kejam dan tidak mempedulikan nasib anak bangsa yang dijajah selain dari mengaut keuntungan hasil bumi. Ada juga yang berkerjasama dan belajar dari sistem penjajah sehingga mampu mentadbir negara sendiri walaupun masih merangkak(malaysia, brunei, kemboja). Samada mereka mendapat kemerdekaan secara mendesak dan menentang bermati2an atau secara rundingan berperingkat2, MATLAMAT nya adalah sama...MENTADBIR NEGARA SENDIRI OLEH ANAK WATAN.

Adakah semua anak watan yang bekerja dengan penjajah dari 1511 hingga 1957 di kategorikan sebagai pengkhianat bangsa atau tali barut penjajah? Adakah Raja2 dan pembesar2 Melayu juga termasuk didalam kategori ini? TT perlu menampilkan hujah berdasarkan fakta rasional supaya tidak hanya malabelkan Mat Indera yang menyokong komunis sebagai wira negara ketika membunuh 25 sc dan keluarga di Bukit Kepong.

Untuk menukar buku sejarah kita bukan menjadi masalah walau di ubah 100% seperti mengubah INTERLOK, tetapi apakah MATLAMAT UTAMA kita berbuat demikian?

Ramai diantara datuk nenek kita yang bekerja dengan penjajah inggeris di dalam segenap sektor sejak tahun 1824 hingga merdeka (tak mustahil keturunan isham pun ada) tapi adakah kita boleh labelkan mereka semua ini tanpa mengira ugama dan keturunan sebagai pengkhianat dan tali barut penjajah yang darah mereka halal untuk ditumpahkan dan dibunuh dengan apa cara sekalipun? Fikirkan semua.

MENGAPA SEKARANG BARU MAT SABU NAK CERITAKAN BAHAWA SELAMA INI TENTERA DAN POLIS KITA MEMBUAT KERJA YANG SIA2 MENENTANG KOMUNIS HINGGA MENGORBANKAN BERIBU2 NYAWA?

HISHAMUDIN RAIS..mohon penjelasan.
t.kasih kerana berani menyiarkan catatan saya. RANJAU UTARA.

Tanpa Nama berkata...

jikalau sesiapa ingin memberi penampar kepada musa hassan ini, silalah beratur di pasar basah old town PJ, jalan othman. insyaAllah pabila berjumpa tatkala barua ini membeli barang di pasar, hadiahkanlah penampar yang bersesuaian ke mukanya, tanda kita ini jiwa merdeka...

jika ada berita musa hasan ditampar atau dibaling telur ke mukanya nanti, insyaAllah, akulah orangnya..

bapa bodoh, anak2 pun juga bodoh bangang..

Tanpa Nama berkata...

mat rogol dan mat monggol amat suka dengan lendir ni...
kah..kah...kah

Stupid University berkata...

Polis pencen merapu dan meraban! Kah! Kah! Kah! Dia sedih kontrak tak boleh disambung lagi! Kah! Kah! Kah!