Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 29 Ogos 2011

SELAMAT HARI RAYA DARI TIM TUKAR TIUB




SELAMAT HARI RAYA DARI TIM TUKAR TIUB


kami dari tim tukar tiub
para penulis
wartawan
pemberi laporan
juru gambar
pereka graphic
sidang pengarang mengucapkan selamat hari raya

tukar tiub tidak meminta maaf apa apa
kerana apa yang ditulis itulah yang diertikan
apa yang kami lakar itulah kami maknakan
apa yang kami coret itulah yang kami maksudkan
tidak pernah salah lapor
tidak pernah berita palsu
hanya tukar tiub meneroka pembahruan

jika apa yang kami tulis menjadikan kebencian
jika apa yang kami tulis menimbulkan kejijikan
jika apa yang kami lakar menjadikan kemarahan
kami cadangkan sila minum air sejuk
kalau marah tidak hilang hantuk kan kepala ke dinding jamban

jika masih belum hilang
sila berchakwow dan khayalkan bik mama
jamin tak marh lagi kah kah kah

justeru terima lah hakikat
tukar tiub wujud
terimalah hakikat tukar tiub
adalah sebahagian dari dunia siber

sebelum berfikir
vertukar tiub dahulu



SELAMAT HARI RAYA KAMI UCAPKAN

mainkan lagu dari cik siti salmah ismail ini
inilah lagu hari raya kita

DAN DAM DUM BUNYI MERCUN




JANGAN LUPA TRADISI KITA


inilah budaya kita
inilah cara kita berhari raya
banggalah dengan tradisi ini

salut untuk anak muda di kuala kangar

anak anak muda yang lain wajib menghidupkan
tradisi ini

bergembiralan sebelum kamu di kembirikan



INI TRADISI DI WILAYAH KUALA KANGSAR




nota:
untuk lebih nikmat
makan lah tapai
dan jika ada tuak masam lagi terbiak
tuak masam masam manis dengan daging rendang
adalah salah satu nikmat pemberian yang maha esa!


17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SELAMAT HARI RAYA KEPADA SEMUA WARGA PASUKAN TUKAR TIUB. SEMOGA PERJUANGAN KALIAN SENTIASA DIBERI PERLINDUNGAN OLEH YANG MAHA ESA.
SALAM SEJAHTERA.

sakariyaakop berkata...

Kepada yang berpuasa sambutlah Hari Raya
Kepada yang tak berapa nak puasa....sambutlah Hari Merdeka
Selamat Hari Raya kepada suku sakat TT..

Tanpa Nama berkata...

selamat hari raya diucapkan pada sifu bro isham dan tim, semoga semangat ramadhan tak berakhir esok tapi hidup sehingga bertemu ramadhan yg akan datang, insyaallah

sila anda semua ie tim tt jaga kesihatan dgn baik, kerana anda semua adalah sumber maklumat numero uno kami... hidup tt!

dinpalat arau berkata...

Jom pakat bagi duit raya kat Hishamuddin bukan Hussein.
Jom pakat klik iklan NuffNang bertubi2.
Aku xraya...aku tunggu pilihanraya...lagi grand.

mek berkata...

selamat hari raya tt

BoYourt berkata...

selamat hari raya tt!!!

Tanpa Nama berkata...

woi! TT selamat hari raya untuk kau dan staf tt.

kami di canberra raya hari rabu :)

Tanpa Nama berkata...

bro, sebelum menulis mestilah kena bercakap walau dalam hati sekalipun. kalau membaca dan mendengar banyak sekali mana pun tapi tetap bangang baik pegi mati.

samad berkata...

kimak, dorang keluarkan lagi malaysia photoleakk http://www.merdekareview.com/image_files/advertising/150_500/MalaysiaPhotoLeak.rar

Tanpa Nama berkata...

tt selamat hari raya adilfitri

Tanpa Nama berkata...

Selamat hari raya jugakbuat tim tukar tiub, jangan takut jangan gentar teruskan usaha suci murni anda, terus bongkarkan segala bentuk kejahatan dan kemungkaran amnoporno porni, balaci dan pencacai mereka. Moga raya kali ni lebih bermakna buat sedara isyam dan seluruh warha tt dan juga pembaca setia tt... Insya allah tahun depan kita akan beraya dengan kerajaan yang baru... Amin.. Vote bn and rosmah out...

gengjahat berkata...

selamat hari raya tt...

Tanpa Nama berkata...

Terima Kasih Tukar Tiub dan Selamat Hari Raya !!

Tanpa Nama berkata...

Dear TT,

SELAMAT HARI RAYA TO U,TT!!!!!!!

U R A REALLY COOL DUDE!!!!!!

TAKE CARE!!!

Tanpa Nama berkata...

jangan lupa tradisi kita, dan JANGAN LUPA JUGA YANG INI --> http://www.youtube.com/watch?v=FqBQoUkMu8o&feature=channel_video_title

(ini keganasan polis versi luar negara)

Tanpa Nama berkata...

Selamat Hari Raya Aidilfitri buat smua muslimin & rakyat T.T..
Maaf Zahir & Batin.
~ptrjya~

golok perak berkata...

teman ingin mengucapkan selamat aidil fitri kepada tim tukar tiub, pengunjung dan pemberi komen (samada yang berhaluan kanan mahu pun yang berhaluan kiri) teman ingin memohon kemaafan atas salah silap teman dalam memberi komen disini. Teman ni manusia biasa kengkadang terbawa-bawa dengan emosi tambah pulak bila perut kosong. Teman khususkan ucapan aidil fitri ini kepada pemberi komen yang konsisten seperti Lang, Cicit Ngah Layor, anti telan, ayah chu, felcra changkat lada dan ramai lagi yang mungkin tak cukup kalau nak disebutkan semua disini.., Mana-mana yang tak berkenan ngan ulasan teman tu maafkan teman kerana bahasa teman yang tak berapa retorik tapi kengkadang tu melankolik jugak ... heh heh heh ... buat tuan yang empunya blog teman harap jangan ambil hati dengan komen teman yang kurang sedap dibaca dan tak senang didengar, mungkin kerana umur dah masuk ke angka 52 tahun ni sensitifnya agak keterlaluan tambah pulak yang melibatkan usaha-usaha menyanjung pihak gerombolan teman rasa nak bakor je surat kabor tu.. (dah mula naik 'timing' teman dah tu) heh heh heh ... apa apa pun harapan teman dan harapan kita semua ingin sangat-sangat nak nengok BN tumbang tejerombab kebumi dan tak bangun-bangun lagi seperti mana tumbangnya rejim firaun, namrud dan membawa ke rejim ataturk, terus ke rejim stalin, Idi amin, marcos, soeharto, sampai lah akhir-akhir ini rejim zein al abidin, hosni mubarak dan yang bakal tumbang rejim ghadaffi dan assad.., sesungguhnya tiada yang kekal, maka insaflah wahai kalian yang memegang tampuk kuasa waktu komer akan tiba juga akhirnya ... ingatan ini juga untuk ketua-ketua pasukan keselamatan yang bersekongkol dengan rejim yang menzalimi rakyat jelata dan sejarah telah membuktikan bahawa ketua-ketua pasukan keselamatan tersebut turut akan menerima pembalasan di dunia mahu pun di akhirat